TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Ida har ikke spist aftensmad idag :/ da hun ikke vil have kartofler overhovedet og faktisk aldrig har gidet det. Men når man er i byen og det er der bliver serveret(selvom vedkommende udernet ved at Ida ikke rører kartofler) er der ikke andet at gøre end at hun får noget og spise når vi kommer hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv :( De havde ikke nogle grøntsager eller brød eller noget hun kunne få?

Nej det har min mor aldrig :/ :( min mor og hendes kæreste kan ikke forstå at jeg ikke bare tvinger Ida til at lærer og spise kartofler. Men når jeg har prøvet at lave kartofler til hende i cirka er år uden held. Idas far spiser heller ikke kartofler, så for os er det jo bare naturligt at hun ikke vil have dem. Hvorfor skulle det så ændre sig bare fordi jeg tvinger hende(hvilket jeg aldrig kunne finde på) ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida har ikke spist aftensmad idag :/ da hun ikke vil have kartofler overhovedet og faktisk aldrig har gidet det. Men når man er i byen og det er der bliver serveret(selvom vedkommende udernet ved at Ida ikke rører kartofler) er der ikke andet at gøre end at hun får noget og spise når vi kommer hjem.

Var der KUN kartofler!?? Ingen kød eller tilbehør? Anabella spiser heller ikke kartofler, men så er der alt det andet ved siden af, som hun spiser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har min mor aldrig :/ :( min mor og hendes kæreste kan ikke forstå at jeg ikke bare tvinger Ida til at lærer og spise kartofler. Men når jeg har prøvet at lave kartofler til hende i cirka er år uden held. Idas far spiser heller ikke kartofler, så for os er det jo bare naturligt at hun ikke vil have dem. Hvorfor skulle det så ændre sig bare fordi jeg tvinger hende(hvilket jeg aldrig kunne finde på) ?

Ej hvor strengt af dem :kram2 Jeg ville tage madpakke med til hende næste gang ;)

(hilsen en, der heller ikke spiser kartofler :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida har ikke spist aftensmad idag :/ da hun ikke vil have kartofler overhovedet og faktisk aldrig har gidet det. Men når man er i byen og det er der bliver serveret(selvom vedkommende udernet ved at Ida ikke rører kartofler) er der ikke andet at gøre end at hun får noget og spise når vi kommer hjem.

Silke Elia gider heller ikke kartofler. Hun går altid en skive rugbrød, det har de fleste i huset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var der KUN kartofler!?? Ingen kød eller tilbehør? Anabella spiser heller ikke kartofler, men så er der alt det andet ved siden af, som hun spiser.

Nej der var også bøf. Så Ida spiste en hel del bøf idag. Min mor kæreste går ikke ind for grønsager. Så ikke andet tilbehør til.

Der var ikke andet i huset, da min mor og hendes kæreste bor ude i deres kolonihavehus fra påsken og til efterårsferien.

Jeg havde forlagt at vi var hjemme i deres lejlighed da der ikke er varme ude i kolonihaven, og det ville jeg slet ikke byde Ida.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været i skoven i dag med nogle venner og deres børn i dag. Vi gik rundt i to timer og det var rigtig hyggeligt. Børnene fik lov til at bestemme hvad vej vi skulle hvis klapvognen kunne komme igennem og det nød de :)

Ronja havde et stykke papir med, med 4 små streger på. Det var hendes kort (har hun lært af Dora udforskeren) og det brugte hun meget tid på at stoppe op og kigge på og fortælle hvilken farve sti vi gik på. Det var så sjovt og de andre hoppede med på den med det samme :D

Hun gik faktisk det meste af vejen selv men var lige oppe og sidde 10 min i klapvognen og 15 min hvor vi lige holdt pause med lidt snack. Udover hun gik hele vejen så gik hun også endten og sang eller snakkede hele tiden :D

Der har bare været gang i hende og det har været skønt :loveshower desværre tog det lidt hårdt på den gravide mor så nu lægger jeg på sofaen og har stort set gjort siden vi kom hjem <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har min mor aldrig :/ :( min mor og hendes kæreste kan ikke forstå at jeg ikke bare tvinger Ida til at lærer og spise kartofler. Men når jeg har prøvet at lave kartofler til hende i cirka er år uden held. Idas far spiser heller ikke kartofler, så for os er det jo bare naturligt at hun ikke vil have dem. Hvorfor skulle det så ændre sig bare fordi jeg tvinger hende(hvilket jeg aldrig kunne finde på) ?

Mine er heller ikke glade for kartofler, jo Cassandra hvis de har været engang i frituren ;), men Sebastian er ikke glad for kartofler lige meget hvordan.

At tvinge,det kommer der næppe noget godt ud af. Efter min mening kan man tilbyde, men have noget andet parat.

Men da altid noget der var en bøf :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været i skoven i dag med nogle venner og deres børn i dag. Vi gik rundt i to timer og det var rigtig hyggeligt. Børnene fik lov til at bestemme hvad vej vi skulle hvis klapvognen kunne komme igennem og det nød de :)

Ronja havde et stykke papir med, med 4 små streger på. Det var hendes kort (har hun lært af Dora udforskeren) og det brugte hun meget tid på at stoppe op og kigge på og fortælle hvilken farve sti vi gik på. Det var så sjovt og de andre hoppede med på den med det samme :D

Hun gik faktisk det meste af vejen selv men var lige oppe og sidde 10 min i klapvognen og 15 min hvor vi lige holdt pause med lidt snack. Udover hun gik hele vejen så gik hun også endten og sang eller snakkede hele tiden :D

Der har bare været gang i hende og det har været skønt :loveshower desværre tog det lidt hårdt på den gravide mor så nu lægger jeg på sofaen og har stort set gjort siden vi kom hjem <_<

Lyder som en dejlig dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra har nu 39 i feber :( kan simpelthen ikke blive klog på hvad det er. Den ene dag virker hun til at have smerter, næste rask, næste igen små syg og så høj feber.

Når men det ser ud til, vi skal engang forbi lægen mandag, hvis hun da ikke har det markant bedre imorgen og mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft den gladeste tumling idag for dagens projekt har været at samle trampolin... Tøserne har købt den selv(bestemte vi) og Silje har snakket om Trampeliin hele ugen. Så det har bare været fantastisk at se hende hoppe og lege på den idag :D Så mangler vi bare at grave hullet færdig så vi andre også kan prøve uden at gå imod underlaget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har min mor aldrig :/ :( min mor og hendes kæreste kan ikke forstå at jeg ikke bare tvinger Ida til at lærer og spise kartofler. Men når jeg har prøvet at lave kartofler til hende i cirka er år uden held. Idas far spiser heller ikke kartofler, så for os er det jo bare naturligt at hun ikke vil have dem. Hvorfor skulle det så ændre sig bare fordi jeg tvinger hende(hvilket jeg aldrig kunne finde på) ?

Pudsigt - Anna har stort set ikke rørt kartofler siden hun var ca. 8 mdr. og hendes far er heller ikke fan ;) 

Jeg kunne aldrig drømme om at tvinge hende til at spise dem! Det ville være som at tvinge mig til at spise stegt lever eller østers! :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aghhhhh... Jeg orker det ikke! Jeg er så træt.

Ikke nok med at William vågner hver halve til hele time og græder, så han han også været vågen nu i 2 timer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aghhhhh... Jeg orker det ikke! Jeg er så træt.

Ikke nok med at William vågner hver halve til hele time og græder, så han han også været vågen nu i 2 timer :(

Hvor gammel er det han er? Kan det være et tigerspring der driller ekstra meget? Silke Elia har altid været meget ramt af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være Silke Elia har lært at falde i søvn selv, men har sover sjældent mere end 10 timer om natten, så nu hedder den 5 et eller andet i stedet for 6. Gaaaab det er tidligt at starte søndagen kl. 5.10 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig dreng at ha med til min brors konfirmation i går. Han var så glad og ville snakke med alle.

At det så tog 2-3 timer før han gav op snakker vi ikk om.

Er bare monster træt af at sku sidde hos ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna var en drøm at putte i går, hun har sovet til 06.45 og puttet hos mig til 07.30. Yay! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er det han er? Kan det være et tigerspring der driller ekstra meget? Silke Elia har altid været meget ramt af dem.

Han er 13,5 måned. Ja han bliver også rigtig meget påvirket af springene (og af alt andet ;) ).

Jeg tror at de sidste 3 dages nattehelvede har meget at gøre med pasning af far, pasning af farmor og fødselsdag i zoo i går.

Jeg havde det godt nok også dårligt over at slæbe ham med på tur i går, men det virkede ikke til vi havde noget valg :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pis. Appen siger "1 dag til næste spring".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også igang med det spring... Hader tigerspring!

Ja også mig. Men jeg synes sku også vi er udfordrede i mellem springene. Gab!!!

Jeg tror den her dag bliver rigtig dum :( William ville have morgenmad, men da jeg sætter ham i stolen brød han helt sammen, så vi måtte droppe maden og i stedet sidde i sofaen og putte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige sat Ronja under min dyne på sofaen. Hun var rigtig kold da vi stod op og har ikke lige kunne få varmen så nu sidder vi og putter under dynen for at få varmen....hyggeligt men øv hun så hurtigt bliver kold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er David sendt på Zoo-tur med mormor og mormors kæreste. Han var i et vældigt humør, og vinkede glad farvel til os, da de trillede afsted med barnevognen :)

Nu skal M og jeg have en kærestedag med træning, god salat på rungsted havn og måske lidt ekstra hygge  :hump , inden de kommer retur engang i eftermiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies nye motto: prøv lige see

Kæft hun siger det konstant! Men det er utrolig kært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er 13,5 måned. Ja han bliver også rigtig meget påvirket af springene (og af alt andet ;) ).

Jeg tror at de sidste 3 dages nattehelvede har meget at gøre med pasning af far, pasning af farmor og fødselsdag i zoo i går.

Jeg havde det godt nok også dårligt over at slæbe ham med på tur i går, men det virkede ikke til vi havde noget valg :(

Ja det har helt sikkert også haft en indvirkning. Herhjemme mærker vi jo også alle forandringer ekstra kraftigt.

Og ja, så spøger der nok også et tigerspring. Det hjælper selvfølgelig ikke at vide det, men synes nu det er rart at vide alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Yay, Cassandra er vågnet op helt feberfri :) og uden de sædvanlige smerter :yay og vores nat har ikke været formidabel, men dog klart meget bedre end de sidste.

 

Jeg tror hun fik feber igår, pga tandfrembrud. Jeg har dog fundet et sted hvor der står at hvis barnet har over 38,5 så er det en infektion, men det var aftentemperatur og hun havde 39 i går. Så jeg tror stadig den holder. Så jeg tror endelig tanden er brudt frem og vi nu kan få vores normlale Cassandra tilbage. For hold da op, hvor har hun været puttende og ikke specielt legende og jeg har ikke kunne gå 5 skridt fra hende, men det kan jeg idag :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.