Karlottapohlent

Morderkagebiopsi

22 indlæg i dette emne

Jeg har lige i dag fået at vide at mit barn nok har en form for mongolisme. Hvordan skal jeg takle det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan takler man en sådan nyhed, det ved jeg ikke.

Jeg ved at min mand og jeg havde snakket meget om det inden nf, og var enige om hvad vores holdning ville være.

Jeg synes at du og din mand/kæreste skal snakke om det, evt. Med lægen, som kan komme med lidt faglige inputs til hvilke udfordringer jeres barn vil få. Tag jer tid til at overveje og tænke over hvad der vil fungere for jer!

I får lige et kæmpe kram med på vejen, jeg kan ikke forstille mig hvor hårdt det må være at få sådan en besked!

Håber at i finder den løsning der passer jer!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det på baggrund af en moderkagebiopsi?

Tænker også at I skal have noget mere information om hvor sikkert det er det fejler noget og hvad det i så fald er, så I kan tage stilling i sagen.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med Leras! Det er vigtigt at du og din partner får talt om det, og finder frem til, hvad der er den rette beslutning for Jer. Det er en god idé at tale med lægen, eller andet fagligt personale, som kan hjælpe med at besvare de spørgsmål I har. Det er en stor beslutning og jeg håber inderligt at I finder den rette løsning for jer!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde, tak for jeres råd!

Har siddet og snakket med manden om det i flere timer og vi har besluttet At vi får barnet uanset hvad selvom det selvfølgelig vil blive rigtig svært :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at i er blevet afklaret med situationen.

Håber det bedste for jer og den lille!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dårlig er risikovurderingen, siden du skriver at den "nok har en form ...."? Det lyder meget definitivt. Eller er det ud fra en biopsi, at de har vurderet, at barnet "nok" har en kromosomfejl - for der burde svaret jo være entydigt?

Hvis det kun er baseret på en risikovurdering, så husk at selv en risikovurdering på fx 1:50 stadig betyder at der for 1 sygt barn vil være 50 raske! Eller svarende til 2 % risiko for et sygt barn. Så med fx 1:50 er det stadig langt overvejende sandsynligt, at barnet er raskt.

Der kan være meget, som trækker risikovurderingen ned - fx en skæv blodprøve. Og den kan være skæv af mange årsager, som ikke har noget med sygdom hvis barnet at gøre.

Men håber det bedste for jer. Og godt at få talt det hele igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet sat til 1:69

Skal på riget på mandag og få taget en Moderkagebiopsi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet sat til 1:69

Skal på riget på mandag og få taget en Moderkagebiopsi :)

vi fik også et lavet tal og valgte at få lavet en moderkagebiopsi. Det er absolut ikke en rar oplevelse. Det var meget ubehageligt.

Sender dig et kæmpe kram, det er en ulykkelig situation at stå i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Håber modekagebiopsien gik godt? Jeg skal have lavet moderkagebiopsi i morgen da jeg er bærer af en kromosomfejl med 25% chance for at få et sygt barn.

Jeg krydser hvad jeg krydse kan for jer, og håber I får svaret om at alt er som det skal være her en af dagene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet ringet op i dag, de fortalte at indtil videre (de første prøver) så fine ud og at det er en lille dreng. Og håber virkelig at du har en høj smerte tærskel for det gør virkelig ondt! Altså har piercinger og tattoveringer og det syntes jeg ikke gjorde ondt. Men krydser fingre for at barnet er sund og rask og at det ikke gør alt for ondt på dig'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet ringet op i dag, de fortalte at indtil videre (de første prøver) så fine ud og at det er en lille dreng. Og håber virkelig at du har en høj smerte tærskel for det gør virkelig ondt! Altså har piercinger og tattoveringer og det syntes jeg ikke gjorde ondt. Men krydser fingre for at barnet er sund og rask og at det ikke gør alt for ondt på dig'

Tillykke! ;) Dejligt det ser godt ud indtil videre - så tror jeg også resten gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke, hvor er det dejligt at høre.

1:69 er jo heller ikke ensbetydende med, at den (han) "nok" havde en kromosomfejl. Det synes jeg egl ikke, at de kan være bekendt at fortælle jer. Ja, 1:69 kunne være bedre, men den overvejende sandsynlighed talte jo for et raskt barn. Så de har da givet jer en masse bekymringer ved at sige at barnet "nok var sygt".

Jeg synes tværtimod at de plejer at gøre meget ud af at berolige forældrene og forklare at selv dårlige risikovurderinger jo skal være virkelig dårlige, før sandsynligheden ikke taler for et raskt barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet ringet op i dag, de fortalte at indtil videre (de første prøver) så fine ud og at det er en lille dreng. Og håber virkelig at du har en høj smerte tærskel for det gør virkelig ondt! Altså har piercinger og tattoveringer og det syntes jeg ikke gjorde ondt. Men krydser fingre for at barnet er sund og rask og at det ikke gør alt for ondt på dig'

Ej hvor er det dejligt at læse! Og en lille dreng, det er da for skønt :)

Kæmpe stort tillykke til jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig opdatering.

Stort tillykke og held og lykke med reste3n af graviditeten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke den opfattelse af at lægen prøvede at berolige mig. Nærmere gjorde mig klar på det værste :s

Tak piger! Er også ufattelig lykkelig og håber virkelig at der ikke er noget galt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare dejligt at høre. :P

Har også fået svar og der er heller ikke noget galt med vores, og det er også en dreng. :loveshower Så vi er bare så lettede og lykkelige. :7himmel

Vi havde 25% chance for at vores barn havde den her kromosomfejl som jeg er bærer af. Så vi havde i princippet en 1:4 chance. Dét var scarry! :( Der var heller ikke Downs, så nu dyrker de prøven videre og vi får svar på om der er noget anden der er dukket op om ca. 3 uger, ligsom jeres.

Nu glæder vi os til det sidste svar og den næste scanning om så 4 uger. Det bliver så skønt at se ham igen.

Moderkagebiopsien var bestemt ikke sjov. Oveni at det gorde mega ondt da han lægen jog nålen igennem maveskindet, så blødte jeg også op af "røret" som lægen førte den nål han skulle tage prøven med. Så det var lidt voldsomt da jeg ikke er god til blod og nåle. Men det gik da, og de var vældig søde. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ikke den opfattelse af at lægen prøvede at berolige mig. Nærmere gjorde mig klar på det værste :s

Og det burde de jo netop have gjort. Har selv stået i det med en risiko på 1:59. Så jeg har været møllen igennem selv, men der gjorde de netop rigtig meget ud af at forklare, at der jo stadig var langt størst sandsynlighed for, at vores baby ikke ville fejle noget. Og hun er da heldigvis også sund og rask :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu gik det jo godt her, så måske er det ok at sige, at jeg nu ser, at tråden hedder "MORDERkagebiopsi"...? Måtte smile lidt da jeg så det. :oops Håber det er ok, og misforstå mig ikke, jeg synes bestemt ikke det er et sjovt tema.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu gik det jo godt her, så måske er det ok at sige, at jeg nu ser, at tråden hedder "MORDERkagebiopsi"...? Måtte smile lidt da jeg så det. :oops Håber det er ok, og misforstå mig ikke, jeg synes bestemt ikke det er et sjovt tema.

:blink :blink :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER