millivanilli

Pladsbesparende og smart - udstyr og møbler

12 indlæg i dette emne

Hej søde kvinder (og mænd, hvis der er nogen)

Det er en djungle derude, når det gælder babyudstyr og møbler. Kunne I tænke jer at skrive hvad I har været mest glade for, at I har købt til babyen? Jeg tænker især på møbler, og ellers meget gerne smarte, pladsbesparende løsningner, som I "ikke kunne klare jer uden".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores puslekommode! Den er skøn med masser af plads ovenpå til baby og de vigtige pusleting lige ved siden af på selve kommoden. Når hun ikke bruger ble længere, kan pladen tages af og så er det bare en alm. kommode. Vil til hver en tid vælge en puslekommode hvert fald! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores badeværelse er meget lille, og vaskene på badeværelset og i køkkenet er også for små til at man kan bade hende der. så vi har et badestativ og et sammenklappeligt badekar, det fylder nærmest ingenting når det ikke er i brug og når vi skal bruge det er det nemt lige at klappe ud :D det ville jeg helt sikkert ikke undvære :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores badeværelse er meget lille, og vaskene på badeværelset og i køkkenet er også for små til at man kan bade hende der. så vi har et badestativ og et sammenklappeligt badekar, det fylder nærmest ingenting når det ikke er i brug og når vi skal bruge det er det nemt lige at klappe ud :D det ville jeg helt sikkert ikke undvære :)

Er det et flexibath? Hvis ja, hvilket status har I så? Jeg kunne vildt godt tænke mig stativ til vores flexibath, men synes ikke, jeg kan finde et?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det et flexibath? Hvis ja, hvilket status har I så? Jeg kunne vildt godt tænke mig stativ til vores flexibath, men synes ikke, jeg kan finde et?

jep det er det, vi har det her, tror man kan få det i andre butikker også det var bare lige den side jeg kunne finde det på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt et skønt Basson puslebord/badekarstativ i et, som står på hjul og kan klappes sammen. Har fundet et billede her:

http://www.sara-babyudstyr.dk/id/10369/00676.html

Vi har købt det hos Danmark ApS Amagerbrogade 2 til kun 480 kr. sammen med en masse andet udstyr til gode priser. De samler det hele til os, så vi afhenter det bare, når tiden nærmer sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tips, alle sammen! Vi har pusleplads, så behøver ikke puslebord. Men flexibath og sammenlæggeligt badekarstativ virker praktisk :) Vi har også købt den samme klapvogn som den du har, JustMe, og glæder os til at tage den i brug, når den bette engang bliver stor nok til at sidde op.

Hvad med seng? Kan I anbefale en tremmeseng, vugge eller lignende der er praktisk, pæn, kan stå ved siden af vores seng og fylder mindst muligt? Er vugge virkelig godt pga. "vuggefunktionen", eller kommer man ikke til at bruge den i virkeligheden? Mange vugger, især dem med ophæng, tager jo meget plads, så der skal en virkelig god grund til, hvis vi skal vælge det.

Og ellers til baby? Overvejer en Trip Trap-stol, selv om den jo ikke just er pladsbesparende, og man slår tæerne voldsomt på dens ben :) Jer der har en Trip Trap-stol med baby-indsats; er I glade for den? Bør man have skråstol? Har overvejet den der BabyDan Angel, da den har lift/seng, skråstol og højstol i ét. Men tænker lidt, at man måske gerne vil have en Trip Trap-stol som højstol, at man hurtigt skal skifte liften/sengen ud med en større babyseng, og at skråstolen bliver brugt meget begrænset. Så bliver det jo sådan lidt dobbelt op, og slet ikke smart-og-3-i-1?

Mange spørgsmål her søndag aften... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er sindsygt glade for vores Tripp Trapp stol med spædbarns indsats! Det er et af de bedste køb vi har gjort os. Det er skønt at bassen kan være med til bords, og sidde i den mens vi laver mad sammen. Den kan også tages af og bruges som skråstol, dette har vi dog ikke gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er sindsygt glade for vores Tripp Trapp stol med spædbarns indsats! Det er et af de bedste køb vi har gjort os. Det er skønt at bassen kan være med til bords, og sidde i den mens vi laver mad sammen. Den kan også tages af og bruges som skråstol, dette har vi dog ikke gjort.

Vi er også SÅ glade for den - og tager den også af ind imellem til at have ham liggende i. Når den er taget af er den nemlig stort set vandret, så den ryghysteriske mor kan rumme, at han er i den lidt ekstra - og junior synes alligevel, det er sjovere end gulvet.

De skal selvfølgelig ikke parkeres der for meget, men for os betyder den fælles (hurtig) morgen-og aftensmad + problemfri støvsugning, der så overvåges af junior fra stolen:-)

Vi har tremmeseng, men jeg kunne godt nogle gange drømme, at vugge måske kunne have skånet min nakke og ryg lidt (jeg bærer ham rigtig meget 0:-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jep det er det, vi har det her, tror man kan få det i andre butikker også det var bare lige den side jeg kunne finde det på :D

Ej hvor godt! Tusind tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er svært ay vide om baby elsker vugge eller ej. Vi havde en vugge i loftet til F, den gad han så ikke ligge i. Men flere af de babyer vi kender og har haft på besøg - elsker vuggen og falder i søvn i løbet af nul komma fem ;)

Så hvem ved...

Vi hænger ikke vigge op igen, men tror vi køber gummidimser til babysengen, så den kan vigges lidt;)

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/moebler/senge/--tilbehoer/oevrigt-tilbehoer/brio-bed-rockers/c-23/c-398/p-9623

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er svært ay vide om baby elsker vugge eller ej. Vi havde en vugge i loftet til F, den gad han så ikke ligge i. Men flere af de babyer vi kender og har haft på besøg - elsker vuggen og falder i søvn i løbet af nul komma fem ;)

Så hvem ved...

Vi hænger ikke vigge op igen, men tror vi køber gummidimser til babysengen, så den kan vigges lidt;)

http://www.onskeborn...23/c-398/p-9623

De var ikke dumme, Kathinka! Tak for tips!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER