Solvej99

Slettes

439 indlæg i dette emne

3 dag med blefri eftermiddag/aften uden uheld og en tisstamme i toilettet :yay men det er på vores initiativ når vi "læser" hende. Og vi skal stadig holde og hjælpe! Det er VIRKELIG svært at give slip :unsure i dag holdte hun sig længe! Hun viste tegn før vi spiste og vi tog hende med ud 3 gange! Fjerde gang (efter aftensmaden) lokkede jeg med vingummi men hun klynkede stadig lidt da hun kom op, men der KUNNE hun ikke holde sig mere og så snart hun tissede var hun SÅ sej!

Der havde hun været uden ble i 2 timer uden så meget som at spille en dråbe i trusserne. Hun fik først ble på til nat.

Tror i ikke bare vi skal fortsætte som vi gør så hun bliver tryg? Hun vil jo gerne gå uden ble. Det er bare rigtig svært at give slip i toilettet. Hun er let at læse og dermed fange når hun skal tisse (hun tripper helt åndsvagt :p ). Så kommer det forhåbentlig af sig selv på et tidspunkt at hun begynder at sige til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

3 dag med blefri eftermiddag/aften uden uheld og en tisstamme i toilettet :yay men det er på vores initiativ når vi "læser" hende. Og vi skal stadig holde og hjælpe! Det er VIRKELIG svært at give slip :unsure i dag holdte hun sig længe! Hun viste tegn før vi spiste og vi tog hende med ud 3 gange! Fjerde gang (efter aftensmaden) lokkede jeg med vingummi men hun klynkede stadig lidt da hun kom op, men der KUNNE hun ikke holde sig mere og så snart hun tissede var hun SÅ sej!

Der havde hun været uden ble i 2 timer uden så meget som at spille en dråbe i trusserne. Hun fik først ble på til nat.

Tror i ikke bare vi skal fortsætte som vi gør så hun bliver tryg? Hun vil jo gerne gå uden ble. Det er bare rigtig svært at give slip i toilettet. Hun er let at læse og dermed fange når hun skal tisse (hun tripper helt åndsvagt :P ). Så kommer det forhåbentlig af sig selv på et tidspunkt at hun begynder at sige til?

Altså nu er jeg ikke ekspert, men det lyder til at det er vejen frem med at gøre hende sikker derhjemme! og så skal det nok komme med at hun siger til og også at det går i bhv..men tænker at hvis man tager den af for tidligt i bhv kan det nemt blive en fallit for hende, hvis det nu ikke lige går så hurtigt som hun/man ønsker..

Herhjemme siger C altid til, men i VS skal de minde hende om det, de siger det er helt normalt, fordi der sker så meget, så synes det lyder som en god plan at fortsætte som i gør nu :)

Men sejt med 3 dage uden uheld!!! :bunny :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er jeg ikke ekspert, men det lyder til at det er vejen frem med at gøre hende sikker derhjemme! og så skal det nok komme med at hun siger til og også at det går i bhv..men tænker at hvis man tager den af for tidligt i bhv kan det nemt blive en fallit for hende, hvis det nu ikke lige går så hurtigt som hun/man ønsker..

Herhjemme siger C altid til, men i VS skal de minde hende om det, de siger det er helt normalt, fordi der sker så meget, så synes det lyder som en god plan at fortsætte som i gør nu :)

Men sejt med 3 dage uden uheld!!! :bunny :bunny

Altså blefri i bhv er SLET ikke i mine tanker endnu!!! Det nærmer vi os den dag hun begynder at sige til :)

Det var mere det at hun synes det er svært men at VI ligesom tager initiativet for hende og opfordrer og lokker. Men kan bare ikke se hvordan hun ellers bliver tryg ved at give slip hvis ikke det er learning by doing!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ihh synes godt man kan blive en smule frusteret(selvom der nok ikk er en grund til det) når Lucas bliver ved med at lave stort i bukserne både hjemme og i børnehaven.. vi prøver at fange ham herhjemme, men så bliver han sådan lidt sur og holder så på det i stedet for at lave på potten/toilettet selvom vi tager det roligt og tager god tid...  og i børnehaven går han og gemmer sig lidt i stedet for at gå på toilettet eller bede om hjælp... De har prøvet at snakke med ham om det men det hjælper ikke rigtig, og gør det heller ikke herhjemme. Ved ikke om det er fordi han stadig er lidt utryg i børnehaven, da han stadig ikke har været der så længe jo, men her hjemme ved jeg ikke rigtig hvad der er der går galt. Vi har prøvet at snakke med ham om at man får en m&ms eller lille vingummi når der er bonus i potten, men det hjælper ikke rigtig synes jeg... mangler virkelig nogle gode råd til at vi kan hjælpe ham videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror måske vi er gået for hurtigt frem. Karla har været virkelig god til at have hele dage uden ble på, og i tirsdags ville hun ikke have ble på i vuggestuen, så det gav vi hende lov til. Men hun siger ikke til i vuggestuen, og har 2 gange haft uheld lige efter hun prøvede at tisse dernede. I går og i dag havde hun uheld lige efter vi kom hjem, selv om det kun var 5 minutter siden jeg havde opfordret hende til at tisse. Det virker helt forkert at give hende ble på igen, men det virker som om hun har glemt hvordan man mærker efter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ihh synes godt man kan blive en smule frusteret(selvom der nok ikk er en grund til det) når Lucas bliver ved med at lave stort i bukserne både hjemme og i børnehaven.. vi prøver at fange ham herhjemme, men så bliver han sådan lidt sur og holder så på det i stedet for at lave på potten/toilettet selvom vi tager det roligt og tager god tid... og i børnehaven går han og gemmer sig lidt i stedet for at gå på toilettet eller bede om hjælp... De har prøvet at snakke med ham om det men det hjælper ikke rigtig, og gør det heller ikke herhjemme. Ved ikke om det er fordi han stadig er lidt utryg i børnehaven, da han stadig ikke har været der så længe jo, men her hjemme ved jeg ikke rigtig hvad der er der går galt. Vi har prøvet at snakke med ham om at man får en m&ms eller lille vingummi når der er bonus i potten, men det hjælper ikke rigtig synes jeg... mangler virkelig nogle gode råd til at vi kan hjælpe ham videre...

Edith gjorde det samme. Jeg købte små gaver, en lille kuffert til dem, en lille fin bog, klistermærker og gjorde et kæmpe stort nr ud af at når hun lavede stort på potten eller toilettet fik hun et klistermærke til at sætte i bogen og efter 4 (nu 5) klistermærker måtte hun få en lille gave. Hun så gaverne først, så hun vidste hvad der var i vente.. Det har virker rigtig godt herhjemme.

Jeg aftalte med børnehaven at de skulle sige til, når hun lavede stort, så hun stadig kunne få et klistermærke selvom jeg ikke så det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith gjorde det samme. Jeg købte små gaver, en lille kuffert til dem, en lille fin bog, klistermærker og gjorde et kæmpe stort nr ud af at når hun lavede stort på potten eller toilettet fik hun et klistermærke til at sætte i bogen og efter 4 (nu 5) klistermærker måtte hun få en lille gave. Hun så gaverne først, så hun vidste hvad der var i vente.. Det har virker rigtig godt herhjemme.

Jeg aftalte med børnehaven at de skulle sige til, når hun lavede stort, så hun stadig kunne få et klistermærke selvom jeg ikke så det :)

det virkede bare ikke rigtig her da vi prøvede det.. men måske vi skal give det et forsøg til.. synes bare godt det kan virke lidt underligt når det nu kørte da han gik i dp og så ikke nu selvom han virker tryg i bh...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag var en helt anden oplevelse. Da Karla og C hentede mig ved toget i dag, havde hun samme kjole på, som jeg afleverede hende i vuggestue i. Der lå et par underbukser i pose på hendes plads, men det har været så lidt, at kjolen var tør :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius har tisset på toilettet nede i børnehaven :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... 1 skridt tilbage igen :( nå men så længe det er 2 skridt frem og kun 1 tilbage så går det nok!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas er vidst så godt som blefri nu :yay Det er efterhånden længe siden han har haft uheld :) Han vil stadig ikk lave pølser på wc'et, men han har ikk haft et eneste uheld med det, for han siger altid til når han skal, og så får han ble på. Han har hele sit liv døjet meget med forstoppelse, så lige på det punkt vil vi ikk presse ham for meget. Men jeg synes det er helt vildt sejt, at han ikk har haft et eneste uheld i den her uge, selvom han lige er startet i børnehave :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 uger uden ble, og nærmest aldrig uheld mere :)

Men så i formiddag gik hun på toilet 2 gange for at tisse uden at det lykkedes, og 3. gang nåede hun at tisse lidt i underbukserne. Lige efter frokost nåede hun også kun lige at sige, at hun skulle ud og tisse, før det gik galt i underbukserne. Meget mærkeligt ...

Jeg tænkte lidt på blærebetændelse eller lign., selvom symptomerne vel egentlig bør være anderledes, men siden har hun godt nok tisset på potte/toilet, selvom det helt usædvanligt har været på vores initiativ, fordi vi har været i byen - ellers er hun normalt stædig, og tisser kun på sin egen opfordring ;)

Så der er nok ikke noget galt, men det undrer mig bare med 1 1/2 uheld på få timer, når hun ellers altid siger til og er god til at holde sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har slet ikke haft ble på i dag :yay og jeg tror VIRKELIG hun nyder det!!! Hun har dog haft 1 uheld :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har slet ikke haft ble på i dag :yay og jeg tror VIRKELIG hun nyder det!!! Hun har dog haft 1 uheld :(

Hun er sej, og ét uheld på een dag er da flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er sej, og ét uheld på een dag er da flot :)

Ja meget. Det er dog stadig os der "læser" hende og hun siger ikke til. Men det er jo ok, hun skal jo også lære det :)

Men altså efter nogle dage hvor det ligesom blev for meget for hende og for svært og vi derfor tog en øve fri dag igår så er jeg rigtig rigtig positiv. Det går langsomt men det går i hendes tempo!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Mie gået uden ble siden kl 7.45 i morges og haft 1 eneste uheld. Nu fik hun ble på for hun har ikke lavet stort, så det skal hun lige have mulighed for inden hun bliver puttet.

Men jeg er da stolt :biglove og Mie er meget "sej" over det. Ingen gråd på toilettet, og her den sidste gang sagde hun. "Det kommer bare selv lige om lidt" og 1 min senere "så" og så tissede hun!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God beslutning med ble! Nu kom bonus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, 1 1/2 uheld igen i dag, og et par gange, hvor hun fortrød at hun skulle på toilet på vej derud. Det er altså lidt underligt, når det ellers har kørt helt problemfrit, synes jeg.

Men derudover har hun sagt fint til selv, og har også lavet stort på potten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, 1 1/2 uheld igen i dag, og et par gange, hvor hun fortrød at hun skulle på toilet på vej derud. Det er altså lidt underligt, når det ellers har kørt helt problemfrit, synes jeg.

Men derudover har hun sagt fint til selv, og har også lavet stort på potten :)

Det er vist ret normalt :kiss nyhedsværdien falder lidt før automatiseringen helt slår igennem. Bare fortsæt som i gør og giv det minimalt opmærksomhed at der sker uheld og måske lidt mere af den positive opmærksomhed når det lykkedes :) selvom det er frustrerende så er det helt naturligt (siger pædagogen der lige om snart står på morsiden og bider negle og tænker om mit barn er helt normal fysiologisk og om hun nogensinde bliver renlig ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist ret normalt :kiss nyhedsværdien falder lidt før automatiseringen helt slår igennem. Bare fortsæt som i gør og giv det minimalt opmærksomhed at der sker uheld og måske lidt mere af den positive opmærksomhed når det lykkedes :) selvom det er frustrerende så er det helt naturligt (siger pædagogen der lige om snart står på morsiden og bider negle og tænker om mit barn er helt normal fysiologisk og om hun nogensinde bliver renlig ;) )

Tak :) Ja, det er nok nyhedsværdien, der er væk nu, jeg håber det bare er dét :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Optur!!! Blefri herhjemme på 2 dag og ikke et eneste uheld i dag men 2 meget succesfulde toilet besøg :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Optur!!! Blefri herhjemme på 2 dag og ikke et eneste uheld i dag men 2 meget succesfulde toilet besøg :yay

 

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tredje dag og nu har hun 2 gange i dag SAGT hun skal tisse!!!

Jeg er ved at sprænges at stolthed ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, 1 1/2 uheld igen i dag, og et par gange, hvor hun fortrød at hun skulle på toilet på vej derud. Det er altså lidt underligt, når det ellers har kørt helt problemfrit, synes jeg.

Men derudover har hun sagt fint til selv, og har også lavet stort på potten :)

 

2 uheld i går aftes, og 3 i gæstedagplejen i dag. Her til aften var hun på vej på toilet 4 gange, hvor hun fortrød på halvvejen, inden hun endelig gik på potten 5. gang.

 

Nu har jeg genindført belønning i form af vingummi, for at se om det hjælper lidt på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 uheld i går aftes, og 3 i gæstedagplejen i dag. Her til aften var hun på vej på toilet 4 gange, hvor hun fortrød på halvvejen, inden hun endelig gik på potten 5. gang.

Nu har jeg genindført belønning i form af vingummi, for at se om det hjælper lidt på det ;)

Lyder ikke dumt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER