Solvej99

Slettes

439 indlæg i dette emne

Så var Mies far på banen igen og på upædagogisk vis fik han bestukket hende til at gå uden ble :yay 2 gange :glad

Vi nævnte et par gange at hun skulle huske at hun ikke havde ble på. Desværre glemte hun det alligevel.

Vi var lige blevet færdig med aftensmad og jeg sagde at nu skulle vi lige vaske fingre og så ud og tisse - Mie ville så have dem tørret med en klud. Lige som jeg blev færdig sagde hun.

"Jeg tisser i min ble" hun havde jo så bare ikke nogen på. MEN hun blev ikke ked og vi tog lige 20 min mere uden ble efter uheldet. Uheld skal ikke være lig med ble.

Men ØV hvor er jeg træt af at vi ikke var 2 min hurtigere til at finde toilettet :( det ville have været sådan en stor succes for hende.

MEN det var jo succes at hun var helt med på ble fri, det må jeg holde fast i.

Og så blev vi bekræftet i at hun skal tisse efter aftensmad!!! Det kan vi jo sagtens udnytte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så var Mies far på banen igen og på upædagogisk vis fik han bestukket hende til at gå uden ble :yay 2 gange :glad

Vi nævnte et par gange at hun skulle huske at hun ikke havde ble på. Desværre glemte hun det alligevel.

Vi var lige blevet færdig med aftensmad og jeg sagde at nu skulle vi lige vaske fingre og så ud og tisse - Mie ville så have dem tørret med en klud. Lige som jeg blev færdig sagde hun.

"Jeg tisser i min ble" hun havde jo så bare ikke nogen på. MEN hun blev ikke ked og vi tog lige 20 min mere uden ble efter uheldet. Uheld skal ikke være lig med ble.

Men ØV hvor er jeg træt af at vi ikke var 2 min hurtigere til at finde toilettet :( det ville have været sådan en stor succes for hende.

MEN det var jo succes at hun var helt med på ble fri, det må jeg holde fast i.

Og så blev vi bekræftet i at hun skal tisse efter aftensmad!!! Det kan vi jo sagtens udnytte :)

Har i prøvet at have en potte tæt på hvor i er? Det har vi og det virker godt- men på et tidspunkt skal de jo lære at den potte ikke er med dem hele tiden... Så ja ved det ikle- bare et forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i prøvet at have en potte tæt på hvor i er? Det har vi og det virker godt- men på et tidspunkt skal de jo lære at den potte ikke er med dem hele tiden... Så ja ved det ikle- bare et forslag :)

Mie gider ikke potten :( ellers et godt forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie gider ikke potten :( ellers et godt forslag :)

hm, ja, så tager det måske bare lidt længere tid men det skal nok komme jo!

pøj pøj med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hm, ja, så tager det måske bare lidt længere tid men det skal nok komme jo!

pøj pøj med det!

Vi har ikke mere travlt end Mie kan følge med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange par underbukser har i købt? Jeg tænker vi har brug for ekstra mange i starten?

Har i købt ekstra bukser? H&M har jogging bukser til 3 for 100 kr, jeg har tænkt på om jeg skal nuppe sådan 3 stks, for hvis der ryger nogle par om dagen så løber vi jo hurtig tør?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange par underbukser har i købt? Jeg tænker vi har brug for ekstra mange i starten?

Har i købt ekstra bukser? H&M har jogging bukser til 3 for 100 kr, jeg har tænkt på om jeg skal nuppe sådan 3 stks, for hvis der ryger nogle par om dagen så løber vi jo hurtig tør?!

tror det er meget individuelt..vi startede i mandags og der har været dage med 4 uheld og dage uden.-...men købte et set i HM med 3 par underbukser, plus et med 7 par underbukser, og så havde jeg 5 i forvejen, men altså de skal jo bruge dem efter de er blevet renlige alligevel:)

mht bukser kan der godt ryge en del jo..men her bruger vi så også strømpebukser hehe. hvor mange bukser har i som han kan passe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke mere travlt end Mie kan følge med i dag har vi ikke haft blefri da det meste af dagen blev brugt med bedste vennen og hun har været ret brugt og træt siden. Hun kommer dog stadig på toilet. Når vi når næste weekend kan vi sætte lidt mere ind med blefri hver dag, men hun skal lige tilbage i bhv og det bliver hårdt nok!

nej det er jo det. det skal ske i deres tempo....renlige skal de nok blive før eller siden jo hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange par underbukser har i købt? Jeg tænker vi har brug for ekstra mange i starten?

Har i købt ekstra bukser? H&M har jogging bukser til 3 for 100 kr, jeg har tænkt på om jeg skal nuppe sådan 3 stks, for hvis der ryger nogle par om dagen så løber vi jo hurtig tør?!

Jeg tror vi har omkring 20 par, hvilket har været sådan ok. Der er jo nogen i pusletasken konstant, til når vi er ude.. Så det er vel omkring 15 der har været i spil hjemme.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange par underbukser har i købt? Jeg tænker vi har brug for ekstra mange i starten?

Har i købt ekstra bukser? H&M har jogging bukser til 3 for 100 kr, jeg har tænkt på om jeg skal nuppe sådan 3 stks, for hvis der ryger nogle par om dagen så løber vi jo hurtig tør?!

Jeg tror vi købte 12 par Trusser + hun havde 7 i forvejen og så købte vi 3 par bukser (nu har hun nok 12 i alt), 3 par shorts (nu har hun vist 6 i alt), 2 par strømpebukser (nu har hun vist 6 par i alt) og 3 kjoler.

Indtil videre har blefri været = buksefri herhjemme, men vi er jo heller ikke helt så langt i processen så hun skal nok få det hele brugt når det går løs!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vist godt 15 par underbukser. Jeg købte lidt ekstra, og derefter dukkede der nogle op i vasketøjskurven ;) Så jeg har flere end jeg regnede med, men en dag havde hun 5 uheld i dagplejen, og så kan de jo hurtigt blive brugt ...

Men bortset fra den dag, har vi været ualmindeligt heldige, for hun har ikke haft uheld hele ugen i dagplejen, og det er nu 14 dage siden, hun har haft uheld herhjemme, trods at det kun er 3 uger siden, hun smed bleen :wee Så jeg har vist rigeligt, men så er jeg da fri for at vaske så tit :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til familiegrillfest i dag, og Liv havde et lille uheld i form af en lillebitte "pølle" i underbukserne.

 

Hun fik underbukserne af på badeværelset, og fik lov at gå ind og lege videre med bar mås, mens jeg lige fandt et par rene underbukser i pusletasken. Jeg kommer tilbage til en pige, der er ved at fortælle min kusines piger på 10 og 12 at hun havde lavet badr i underbukserne, og nu skulle hun have nogle nye på, som hun ikke havde lavet badr i ...  :P

 

Åhh ja, af børn skal man høre sandheden, ikke ... :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Succes (ANTIJINX)

Mie har i 2 dage SELV bedt om at gå uden ble :yay igår endte det desværre i uheld, men i dag fangede jeg hendes signaler og så tissede hun på toilettet :yay

Men det er rigtig svært for hende - hun sad helt vildt urolig og begyndte at sige "jeg vil ikke tisse mere" med en let klynken men jeg fik hende alligevel overtalt til at blive siddende og vi holdt i hånd imens og det er så meget det værd :yay hun er SÅ stolt. Men det er en grænse hun skal overskride kan jeg mærke.

Bagefter fik hun ble på for det bad hun om. Det er HELT ok!

Vi skal besøge hendes gamle DP imorgen og hun sagde næsten med det samme "det skal jeg sige til K..."

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs, hvad med at læse nogle bøger på toilettet? Vi læste rim og så kunne jeg få Edith til at sidde længere tid uden at hun synes, at det blev træls..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs, hvad med at læse nogle bøger på toilettet? Vi læste rim og så kunne jeg få Edith til at sidde længere tid uden at hun synes, at det blev træls..

Vi synger og snakker og læser og hun RÅ hygger - lige med undtagelse af når hun rent faktisk SKAL tisse :p så bliver hun urolig - men det er tilvænning :) hun skal bare lige lære at slippe. Og vi skal lære at fange hendes signaler.

Hun kan sidde derude og "toilet snakke" i 30 min mens jeg ordner vasketøj :D skøre unge!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Succes (ANTIJINX)

Mie har i 2 dage SELV bedt om at gå uden ble :yay igår endte det desværre i uheld, men i dag fangede jeg hendes signaler og så tissede hun på toilettet :yay

Men det er rigtig svært for hende - hun sad helt vildt urolig og begyndte at sige "jeg vil ikke tisse mere" med en let klynken men jeg fik hende alligevel overtalt til at blive siddende og vi holdt i hånd imens og det er så meget det værd :yay hun er SÅ stolt. Men det er en grænse hun skal overskride kan jeg mærke.

Bagefter fik hun ble på for det bad hun om. Det er HELT ok!

Vi skal besøge hendes gamle DP imorgen og hun sagde næsten med det samme "det skal jeg sige til K..."

Flot af Mie :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det dagplejetid i morgen efter 3 ugers ferie. Silke Elia har ikke haft et eneste uheld hele ferien, så håber, hun er blevet så tryg ved det, at det bare kører glat i dagplejen også :) Der var i hvert fald heller ingen uheld, da min søster passede i fredags fra 11-17 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot af Mie :yay

Meget! Min mor ringede her til aften og Mie bad om at snakke med hende - hun skulle bare fortælle at hun havde tisset i toilettet :p og min mor er genial i den situation for hun er total begejstret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det dagplejetid i morgen efter 3 ugers ferie. Silke Elia har ikke haft et eneste uheld hele ferien, så håber, hun er blevet så tryg ved det, at det bare kører glat i dagplejen også :) Der var i hvert fald heller ingen uheld, da min søster passede i fredags fra 11-17 :)

Sådan!!! Mon ikke det lykkedes nu? Hun lyder i hvert fald til at være tryg i det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min seje tøs. Det er gået så fint i dagpleje. Hun lavede endda lort på toilettet efter frokost :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min seje tøs. Det er gået så fint i dagpleje. Hun lavede endda lort på toilettet efter frokost :)

Sådan! Sover hun med ble på til lur og nat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En uge efter vi smed bleen er hun tør! ( Ikke nat dog) Ingen uheld, vil ikke have ble på og siger til. I VS i torsdags havde hun ikke ble på- og det endte med 3 uheld, fredag var der ingen uheld, dog sagde hun ikke noget men tissede når de spurgte om de ikke skulle gå ud og tisse..

Idag holdt jeg hende hjemme så de spændt på imorgen i VS.

Var både til frisør, i storcenter og ude og spise i weekenden - dog med ble- synes ikke man kan være det bekendt på en restaurant etc. Men hun sagde til hver gang og kunne sagtens vente til vi fandt et toilet til både tis og prut. Så bleerne har været overflødige.

Natbleen er ikke tør endnu men slet ikke så våde som de plejer og hun tisser en stor tår om morgenen også ;)

Lur- bleen er helt tør og har været det fra start af.

Men en lille ulempe - falder i søvn mega sent fordi hun jo lige kommer i tanke om at lave både stort og småt efter hun er lagt- flere gange... Grrrr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En uge efter vi smed bleen er hun tør! ( Ikke nat dog) Ingen uheld, vil ikke have ble på og siger til. I VS i torsdags havde hun ikke ble på- og det endte med 3 uheld, fredag var der ingen uheld, dog sagde hun ikke noget men tissede når de spurgte om de ikke skulle gå ud og tisse..

Idag holdt jeg hende hjemme så de spændt på imorgen i VS.

Var både til frisør, i storcenter og ude og spise i weekenden - dog med ble- synes ikke man kan være det bekendt på en restaurant etc. Men hun sagde til hver gang og kunne sagtens vente til vi fandt et toilet til både tis og prut. Så bleerne har været overflødige.

Natbleen er ikke tør endnu men slet ikke så våde som de plejer og hun tisser en stor tår om morgenen også ;)

Lur- bleen er helt tør og har været det fra start af.

Men en lille ulempe - falder i søvn mega sent fordi hun jo lige kommer i tanke om at lave både stort og småt efter hun er lagt- flere gange... Grrrr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total krise midt i centret i dag:

"Mor jeg vil gerne tisse" - smide alt løbe efter toilet, men vi nåede ikke langt "jeg tisser i bleen" ØV!!!!!!!!!!! :( det er aller første gang hun har sagt til og så var vi bare midt i en butik og ikke i nærheden af et toilet <_<

MEN fiasko blev succes da hun sagde at hun ikke ville have ble på efter toilet da vi kom hjem OG hun oven i købet tissede på toilet efter aftensmaden (samme klynke historie som igår men kortere tid og med ordene "det er "sfært"") og vi nåede at kalde på Anders.

Hun har spurgt om hun ikke skal havd ble på i børnehave! Jeg svarede at først så øver vi derhjemme og når vi har øvet rigtig meget og hun er blevet god til at tisse i toilettet SÅ må hun prøve nede i børnehaven, men det er RIGTIG SVÆRT at huske at tisse på toilettet så man må gerne øve rigtig længe før man tager bleen af i bhv. Jeg tror virkelig det lettede at få sat ord på at der ikke er noget pres på den front. Hun har virket meget mere afslappet omkring det siden vi snakkede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan! Sover hun med ble på til lur og nat?

Til lur har hun ikke ble på. Den var tør en måned før vi startede projekt blefri.

Hun tisser stadig MEGET om natten/tidlig morgen.

Men som nævnt tidligere, så er det et hormon, der afgør det (at de producerer mindre urin om natten) og det er forskelligt hvornår den modnes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER