Solvej99

Slettes

439 indlæg i dette emne

Første dag uden ble... gik overraskende godt!

fik bleen af først på formiddagen, hvor hun tissede på potten. Gik ca 3! timer uden at hun skulle tisse... spurgte flere gange.

Men pludselig råbte hun "moar, jeg skal tiiiisse! "

Så vi skyndte os på toilet, hvor hun fint tissede, med jubel og hi-five! :p hen ad eftermiddagen, skulle vi til købmanden, men havde lige en banankage i ovnen igså, som jeg lige skulle tjekke + lidt andet hurtig stress. - Ig så var jeg/hun ikke opmærksom nok, og så skete uheldet på gulvet... nå, skidt pyt! - vi tog ble på op til købmanden og så beholdt hun den på derefter...

Så nu er der købt vingummibamser til "belønning" så hun kan holde gejsten oppe for at blive ved med at gå uden ble. Hun fik to da vi kom hjem... for hun har jo tisset to gange i dag. - Hun mente dog at hun skulle ha flere... men så måtte jeg forklare endnu engang, hvordan man får fat i flere vingummier :p

- Lige inden aftensmad, spørger hin igen til en vingummi, hvor jeg.måtte fortælle at så måtte hun jo tisse på potten... "okay mor, jeg vil gerne tisse på potten " - så hentede hun potten og satte den i køkkenet, tog bukser og ble af... og tissede en ordenlig tår på potten :blink - så fik hun da lige en vingummi. OG så insisterede hun på at få ble på igen.

Så, alt i alt en ret ok start! - vi prøver igen i morgen. - Vi skal til Lemvig, så er spændt på om hun er med på ideen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Første dag uden ble... gik overraskende godt!

fik bleen af først på formiddagen, hvor hun tissede på potten. Gik ca 3! timer uden at hun skulle tisse... spurgte flere gange.

Men pludselig råbte hun "moar, jeg skal tiiiisse! "

Så vi skyndte os på toilet, hvor hun fint tissede, med jubel og hi-five! :p hen ad eftermiddagen, skulle vi til købmanden, men havde lige en banankage i ovnen igså, som jeg lige skulle tjekke + lidt andet hurtig stress. - Ig så var jeg/hun ikke opmærksom nok, og så skete uheldet på gulvet... nå, skidt pyt! - vi tog ble på op til købmanden og så beholdt hun den på derefter...

Så nu er der købt vingummibamser til "belønning" så hun kan holde gejsten oppe for at blive ved med at gå uden ble. Hun fik to da vi kom hjem... for hun har jo tisset to gange i dag. - Hun mente dog at hun skulle ha flere... men så måtte jeg forklare endnu engang, hvordan man får fat i flere vingummier :p

- Lige inden aftensmad, spørger hin igen til en vingummi, hvor jeg.måtte fortælle at så måtte hun jo tisse på potten... "okay mor, jeg vil gerne tisse på potten " - så hentede hun potten og satte den i køkkenet, tog bukser og ble af... og tissede en ordenlig tår på potten :blink - så fik hun da lige en vingummi. OG så insisterede hun på at få ble på igen.

Så, alt i alt en ret ok start! - vi prøver igen i morgen. - Vi skal til Lemvig, så er spændt på om hun er med på ideen.

Sejt :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal første lange tur i bil uden ble stå sin prøve. Vi er kørt hjemmefra her 6.40 og vi skal med færgen til Samsø 9.30. Men hun tissede af hjemmefra og er god til at holde sig i flere timer.

Vi har potte og toiletpapir med i bilen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det stadig rigtig fint med projekt blefri! Påtrods af flytning osv. Turen herover gik overraskende godt, ingen uheld.. mega sejt! Charlie faldt i søvn og vågnede da vi nåede Sjællands siden, efter lidt tid sagde han at han skulle tisse. Vi kørte af motorvejen, da der ingen rasteplads var og så tissede han på afkørslen ;) 
Der har været nogle små uheld. Den første dag, da vi flyttede legede han inde ved naboen og der tissede og lavede lort i bukserne og senere tissede han igen da han var på legepladsen, men det hele er jo en læreproces. Den ene dag nåede han ikke at ramme potten da han skulle lave lort, så røg badeværelsetæppe lige til vask ;)
Men alt i alt, synes jeg han klare det fremragende! Og jeg gør faktisk en del ud af ikke, at spørge ham hele tiden om han skal på toilettet, fordi jeg mener han lærer det bedre af selv at mærke efter. Naturligvis spørger jeg, men primært styrer han det selv. Han bliver bedt om at gå på potten hver gang vi skal ud og kører osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et "tisseunderlag" (hedder vist madrasbeskytter sådan officielt), som vi bruger, når hun skal sidde et sted uden ble på. Det fylder ikke det store at have i tasken, og så er stole og sofaer i hvert fald sikrede :)

 

Super, det vil jeg lige kigge efter, og så have det med, hvis jeg føler, det bliver nødvendigt :)

 

Så nu er der købt vingummibamser til "belønning" så hun kan holde gejsten oppe for at blive ved med at gå uden ble. Hun fik to da vi kom hjem... for hun har jo tisset to gange i dag. - Hun mente dog at hun skulle ha flere... men så måtte jeg forklare endnu engang, hvordan man får fat i flere vingummier :P

- Lige inden aftensmad, spørger hin igen til en vingummi, hvor jeg.måtte fortælle at så måtte hun jo tisse på potten... "okay mor, jeg vil gerne tisse på potten " - så hentede hun potten og satte den i køkkenet, tog bukser og ble af... og tissede en ordenlig tår på potten :blink - så fik hun da lige en vingummi. OG så insisterede hun på at få ble på igen.

 

Haha, mens vi bare har øvet med potten indimellem, så har Liv også bedt om vingummi, og fået et nej, hvorefter hun beder om at komme på potten, og har siddet der i lang tid, uden at der er kommet noget. Så er hun altså svær at overbevise om at komme derfra igen, for hun vil jo ha' en vingummi :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Turen til Sverige gik super, ingen uheld og da vi kom herop lavede han på potten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Turen til Sverige gik super, ingen uheld og da vi kom herop lavede han på potten

Sådan :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har bare svært ved at lave stort på potten eller toilettet. Igår gjorde hun det, men idag i bukserne da hun var med mormor og 2x fætre på legepladsen..

Hun har ikke haft tis uheld i flere dage, men kun det dumme bummelum <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har bare svært ved at lave stort på potten eller toilettet. Igår gjorde hun det, men idag i bukserne da hun var med mormor og 2x fætre på legepladsen..

Hun har ikke haft tis uheld i flere dage, men kun det dumme bummelum <_<

Det er meget normalt, men det gør det dog ikke mindre træls. Vores - midlertidige - løsning er at der ligger en ble i potten, når hun skal mave stort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Turen til Samsø gik rigtig fint. Vi holdte ind i Skanderborg efter knap 2 timer, fordi jeg skulle tisse. Og så tissede Silke Elia også. Det samme gjorde hun på færgen. Så fint.

Vi havde et lille uheld i eftermiddag, hvor der kom lidt tis i underbukserne, men hun kom hurtigt løbende og fik tisset færdigt på potten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget normalt, men det gør det dog ikke mindre træls. Vores - midlertidige - løsning er at der ligger en ble i potten, når hun skal mave stort.

Ja, vi har snakket om at prøve det, men hun vil helst på toilettet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Turen til Sverige gik super, ingen uheld og da vi kom herop lavede han på potten

 

Sejt  :yay

 

I var ikke med den færge, der blev påsejlet så?

 

 

 

 

Vi har nu haft 2 dage i træk uden uheld  :glad

Nu kalder arbejdet igen i morgen, og Liv skal i gæstepleje i "Gæstehuset" (de samler så vidt muligt alle gæstebørn der, så det bliver en slags mini-vuggestue), så jeg er spændt på, om hun også siger til der ... Det er lidt ærgerligt, at det ikke er hendes sædvanlige dagplejemor, hun skal være ved i denne uge, men jeg ville dog heller ikke udsætte "projekt ble-fri" bare pga. at hun skulle i gæstepleje. Hun har jo også været der mange gange før, så hun kender godt de voksne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det ok! Mie er nu med på de faste toilet tider, hun RÅ-hygger på toilettet og nogle gange beder hun selv om det. Der er dog ikke kommet noget i toilettet herude :( men det tager vi senere, jeg tror der sker for meget. Hun har kun 2 gange sagt "jeg tisser i min ble" hvilket hun ellers plejer sige HVER gang! Men så længe toilet projektet er en positiv oplevelse så er vi godt tilfredse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det ret godt med projekt blefri :) Lucas har kun enkelte tis uheld indimellem, men det er meget få :)

Tit skal vi dog minde ham om at gå ud og tisse, det er ikk ret tit han selv siger til - jeg ved ikk om det er fordi han lige kort glemmer det hvis han er igang med en leg, eller fordi vi når at spørge først? Men jeg håber snart han også selv siger til, så vi er sikre på han har styr på det. Han vil stadig ikk lave stort på wc'et, men han siger altid til når han skal, og så får han ble på - så håber jeg snart det lykkes ham at lave stort på wc'et :) Han har egentlig oftest mod på lige at prøve, men ender altid med at sige "Jeg kan ikke", og så får han ble på, hvis han stadig siger han skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig spændt på hvordan det er gået med Magne de sidste par dage, han er på ferie ved bedstemor og bedstefar og han er jo stadig ny i det, så selvom jeg nåede at fange ham i torsdags er det jo ikke ensbetydende med bedstemor har været lige så heldig :) Bliver spændende at høre om i morgen, når han (endelig) kommer hjem igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt :yay

I var ikke med den færge, der blev påsejlet så?

Vi har nu haft 2 dage i træk uden uheld :glad

Nu kalder arbejdet igen i morgen, og Liv skal i gæstepleje i "Gæstehuset" (de samler så vidt muligt alle gæstebørn der, så det bliver en slags mini-vuggestue), så jeg er spændt på, om hun også siger til der ... Det er lidt ærgerligt, at det ikke er hendes sædvanlige dagplejemor, hun skal være ved i denne uge, men jeg ville dog heller ikke udsætte "projekt ble-fri" bare pga. at hun skulle i gæstepleje. Hun har jo også været der mange gange før, så hun kender godt de voksne :)

Nej vi var med færgen der kom ind efter den der blev påsejlet.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, det vil jeg lige kigge efter, og så have det med, hvis jeg føler, det bliver nødvendigt :)

Haha, mens vi bare har øvet med potten indimellem, så har Liv også bedt om vingummi, og fået et nej, hvorefter hun beder om at komme på potten, og har siddet der i lang tid, uden at der er kommet noget. Så er hun altså svær at overbevise om at komme derfra igen, for hun vil jo ha' en vingummi :lol

Det er åbenbart ikke den bedste lokkemetode herhjemme... hun har virkelig ikke lyst til at få den ble af :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er åbenbart ikke den bedste lokkemetode herhjemme... hun har virkelig ikke lyst til at få den ble af :(

Det var altså også kun når frk. stædig SELV ville på potten, at det lykkedes. Hvis jeg sagde at nu skulle hun på potten, så nægtede hun, vingummi eller ej.

Det er først nu, hvor jeg har sagt, at bleen er helt væk (undtagen når hun sover), at hun vil på potten helt frivilligt - for nu er hun jo en stor pige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det ok! Mie er nu med på de faste toilet tider, hun RÅ-hygger på toilettet og nogle gange beder hun selv om det. Der er dog ikke kommet noget i toilettet herude :( men det tager vi senere, jeg tror der sker for meget. Hun har kun 2 gange sagt "jeg tisser i min ble" hvilket hun ellers plejer sige HVER gang! Men så længe toilet projektet er en positiv oplevelse så er vi godt tilfredse :)

Det er da et super fremgang fra hendes side. Det lyder i den grad som, at hun tager det i hendes tempo! Sundt :) Fornuftigt pige i har fået skruet sammen Maja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie vågner faktisk hver morgen også siger at han skal tisse, så kommer han på potten og tisser og hans ble har været tør de sidste par morgenen.. Det synes jeg er lidt vildt! 
Han fik i dag en helikopter, fordi han er så sej til det her med at gå på potten osv. :) Den blev han svært glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. dag i dagpleje/Gæstehus, og da jeg hentede hende, havde hun sørme de samme bukser og underbukser på, som da jeg afleverede hende i morges  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. dag i dagpleje/Gæstehus, og da jeg hentede hende, havde hun sørme de samme bukser og underbukser på, som da jeg afleverede hende i morges  :yay

Sejt!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har klaret en hel dag på Bakken uden lur (=meeeeget træt pige) uden et eneste uheld - hun sagde selv til når hun skulle tisse og faldt i søvn på vej hjem i bilen og sov en time uden ble.

Jeg er bare stolt, men desværre ingen bummelum idag - jeg er altså lidt bange for hun holder på det :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fremgang er der! Små skridt men det ER et skridt. I dag sagde hun: "jeg skal ikke have ble på i dag" med store entusiastiske øjne! Selvom vi var på vej ud af døren til mine forældre der er på camping sagde jeg "det var da en god ide" og planlagde så en mental pakkeliste af ekstra tøj vi skulle have med, samt et håndklæde til autostolen. Hun fortrød dog næsten lige med det samme og sagde "jo! Jeg vil gerne have ble på... Måske imorgen?" Så hun fik ble på igen, men når hun SELV siger det så tænker jeg at det kommer når HUN er klar. Måske lige om lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fremgang er der! Små skridt men det ER et skridt. I dag sagde hun: "jeg skal ikke have ble på i dag" med store entusiastiske øjne! Selvom vi var på vej ud af døren til mine forældre der er på camping sagde jeg "det var da en god ide" og planlagde så en mental pakkeliste af ekstra tøj vi skulle have med, samt et håndklæde til autostolen. Hun fortrød dog næsten lige med det samme og sagde "jo! Jeg vil gerne have ble på... Måske imorgen?" Så hun fik ble på igen, men når hun SELV siger det så tænker jeg at det kommer når HUN er klar. Måske lige om lidt.

Edith har også sagt det nogle gange, hvor det alligevel ikke lige var sagen indtil det så pludselig var nu :) Så med min meget begrænsede viden omkring det, er det da klart et tegn på at hun snart er klar til det :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER