Solvej99

Slettes

439 indlæg i dette emne

VS er vant til det så det tager i en snak om at hun har smidt bleen og at de godt må sende hende ud og tisse.

Til lur er det som oftest senere at de er klar så sove ble ville jeg holde fast i i hvert fald til hun har tørre bleer i ihvertfald 14 dages tid måske længere.

Synes virkelig det er angstprovokerende! Men har hun smidt bleen bare fordi hun lavede stort på potten i ferien? I dag lavede hun nemlig i bleen- vi var heller ikke opmærksomme men stadig- ahhhhhhh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes virkelig det er angstprovokerende! Men har hun smidt bleen bare fordi hun lavede stort på potten i ferien? I dag lavede hun nemlig i bleen- vi var heller ikke opmærksomme men stadig- ahhhhhhh

Så prøv at tage den af hende om eftermiddagen og i weekenden derhjemme i en periode og se hvad der sker. Går det godt og er hun glad for det, så kan I gå et skridt videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så prøv at tage den af hende om eftermiddagen og i weekenden derhjemme i en periode og se hvad der sker. Går det godt og er hun glad for det, så kan I gå et skridt videre :)

Enig!

Det behøver jo ikke være lige nu og her. Vi tog et par timer om eftermiddagen i et par dage indtil Mie ikke ville mere. Så hun bremsede det selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert er sendt i bh uden ble idag, er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå.

Den sideste uge har hun kun haft et par uheld og det har kun været hvis vi har været ude af huset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomst: hun lyder da total bevidst om det :respekt

Men det er jo også en vane der skal brydes! Og der kommer uheld og det er jo ok, men de kan ikke blive renlige med bleen på i hvert fald.

Når vi starter op bliver det nok noget med nogle eftermiddage uden planer og uden ble, sådan til at starte på. Og så vil jeg lige minde ham om det af og til, måske foreslå ham at tisse når jeg alligevel tisser, hvilket er tit her i graviditeten :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Og så vil jeg lige minde ham om det af og til, måske foreslå ham at tisse når jeg alligevel tisser, hvilket er tit her i graviditeten :lol

 

Hehe, sådan gør jeg også - og har også fordelen af at rende tit :lol

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomst: hun lyder da total bevidst om det :respekt

Men det er jo også en vane der skal brydes! Og der kommer uheld og det er jo ok, men de kan ikke blive renlige med bleen på i hvert fald.

Når vi starter op bliver det nok noget med nogle eftermiddage uden planer og uden ble, sådan til at starte på. Og så vil jeg lige minde ham om det af og til, måske foreslå ham at tisse når jeg alligevel tisser, hvilket er tit her i graviditeten :lol

Hehe ja- vi startede her i eftermiddags men det er ingen success :( hun ville på potten men efter et kvarter uden gevinst sagde jeg at vi måtte gå ovenpå og lege... Så lavede hun stort - i tøjet- 3 min efter- og tissede så i det nye, rene tøj 2 min efter :( øv

Da vi var på ferie tog de nogle gange laaang tid inden der kom noget men hun har måske bare brug for den tid?

Frygter bare hun ikke er klar :( synes ikke det er så nemt det her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja- vi startede her i eftermiddags men det er ingen success :( hun ville på potten men efter et kvarter uden gevinst sagde jeg at vi måtte gå ovenpå og lege... Så lavede hun stort - i tøjet- 3 min efter- og tissede så i det nye, rene tøj 2 min efter :( øv

Da vi var på ferie tog de nogle gange laaang tid inden der kom noget men hun har måske bare brug for den tid?

Frygter bare hun ikke er klar :( synes ikke det er så nemt det her

Vi startede en onsdag eftermiddag, hvor vi havde fri torsdag. Begge dage var der mange uheld. Hun skulle lige lære at mærke, hvordan det føles. Fordelen var så at det var 25 grader, så hun rendte bare rundt kun iført underbukser. I weekenden var det allerede bedre og hun både holdte sig længere og kunne mærke det før hun tissede.

Så gik det tid.

Den første halvanden uge havde hun ble på om formiddagen i dagplejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi hjemme fra ferie. Og der er nu slut med præmier - for de er altså ikke nødvendige mere; hun spurgte kun efter dem en gang imellem.

I dag lavede hun endda bonus på toilettet 2 gange i stedet for potten. Det er nu praktisk :D

Og hun sagde selv til 2 gange mens vi var nede i byen og handle.

Natbleen er stadig meget tung; den lader vente på sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi hjemme fra ferie. Og der er nu slut med præmier - for de er altså ikke nødvendige mere; hun spurgte kun efter dem en gang imellem.

I dag lavede hun endda bonus på toilettet 2 gange i stedet for potten. Det er nu praktisk :D

Og hun sagde selv til 2 gange mens vi var nede i byen og handle.

Natbleen er stadig meget tung; den lader vente på sig :)

Super! Det lyder da vildt godt! Hun må være så stolt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede en onsdag eftermiddag, hvor vi havde fri torsdag. Begge dage var der mange uheld. Hun skulle lige lære at mærke, hvordan det føles. Fordelen var så at det var 25 grader, så hun rendte bare rundt kun iført underbukser. I weekenden var det allerede bedre og hun både holdte sig længere og kunne mærke det før hun tissede.

Så gik det tid.

Den første halvanden uge havde hun ble på om formiddagen i dagplejen.

Tak fordi i lige beroliger mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 1- 2 store og 3 tisse uheld, og så sluttede dagen med tis i potten og en pige der kom løbende, nærmest panisk at hun skulle lave aah ( tysk for "lort") så jeg hev buskerne ned og satte hende på toilettet og rigtig nok var der gevinst!

Det var dejligt at det endte med lidt succes for hende idag! Vi bliver ved og fortsætter med samme mønster om at være hjemme om eftermiddagen og så tage bleen af der ;)

Og så skal jeg lige have købt en stor stak underbukser imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 1- 2 store og 3 tisse uheld, og så sluttede dagen med tis i potten og en pige der kom løbende, nærmest panisk at hun skulle lave aah ( tysk for "lort") så jeg hev buskerne ned og satte hende på toilettet og rigtig nok var der gevinst!

Det var dejligt at det endte med lidt succes for hende idag! Vi bliver ved og fortsætter med samme mønster om at være hjemme om eftermiddagen og så tage bleen af der ;)

Og så skal jeg lige have købt en stor stak underbukser imorgen ☺

Sådan! Det skal nok langsom blive bedre, det er jeg sikker på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi hjemme fra ferie. Og der er nu slut med præmier - for de er altså ikke nødvendige mere; hun spurgte kun efter dem en gang imellem.

I dag lavede hun endda bonus på toilettet 2 gange i stedet for potten. Det er nu praktisk :D

Og hun sagde selv til 2 gange mens vi var nede i byen og handle.

Natbleen er stadig meget tung; den lader vente på sig :)

 

Virkelig godt og flot! 

 

Vores praemiesituation er ogsaa droslet gevaldigt ned. Der blev givet 7 stjernesamlegaver og saa M&M's for resten. Nu spoerger han engang i mellem og siger til, hvis vi har glemt det. Nu har vi dem ikke i huset, saa jeg skal enten koebe nye eller sige, at det er slut... taenker lige over det, men han kan jo sagtens uden - ogsaa paa forskellige toiletter. 

 

Noah er saa ogsaa begyndt at holde sig lidt for laenge nogle gange, saa der dryppes lidt, idet han siger til og naar at stoppe det, saa han kan holde sig, til vi naar frem til rette sted. han naegter nogle gange at tisse, foer vi skal ud og saa er det jo bare saadan... 

 

Dag 1- 2 store og 3 tisse uheld, og så sluttede dagen med tis i potten og en pige der kom løbende, nærmest panisk at hun skulle lave aah ( tysk for "lort") så jeg hev buskerne ned og satte hende på toilettet og rigtig nok var der gevinst!

Det var dejligt at det endte med lidt succes for hende idag! Vi bliver ved og fortsætter med samme mønster om at være hjemme om eftermiddagen og så tage bleen af der ;)

Og så skal jeg lige have købt en stor stak underbukser imorgen ☺

 

Det er slet ikke daarligt :loveshower

 

Jeg synes, I skal koere videre og ja, faa koebt, saa I har underbukser (og bukser, ioevrigt!). Vi havde ogsaa blefri eftermiddag eller hvad nu og saa var han bare klar lige pludselig, hvor jeg tilfaeldigvis valgte at gaa udenfor uden at give ham ble paa og han accepterede det helt og holdent. 

 

Med hensyn til at klare udebesoeg: Man tager wetbag/pose, vaadservietter, skiftetoej og barn med ud. Instiller sig paa at skulle finde naermeste toilet naar det passer barnet og saa ellers vaere glad og nyde at vaere afsted. Det er da noget anderledes, men noej, jeg er stolt af mim store dreng, der bare klarer det saa godt :)

 

Det skal I jo igennem sammen uanset, saa det handler for mig om, at finde de metoder, der fungerer for jer. Jeg kan som foer skrevet slet ikke med poopoo i bukserne, saa der maatte et bedre praemiesystem til og det virkede bare fra dag 1! Jeg har ogsaa en meget basic poopoo bog, som hedder "everybody makes poo"-miniudgaven. Jeg tror vi har laest den 50 gange :rolleyes

 

PS. Noah ville ikke tisse i naturen foerste dag ude, saa det skal man jo ogsaa lige tage hoejde for at kan ske, saa man ikke er ret langt fra et sted. Og saa vil man maaske opdage, at det at tisse og det at lave stort er to meget forskellige ting!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega stolt er jeg nok lige! Charlie er jo hos et vennepar, da jeg er blevet sat i gang med fødslen, i går gik han på toilettet derude imens vi var der - han ville helst selv, men de har ikke en potte men den toilettrainer (den har vi også selv, men har ikke brugt den hos mine forældre, da deres toilet var for højt til den), så var det lidt en udfordring. MEN da vi så var kørt, var han efter et par timer selv gået op på toilettet alene, hvor vores venner var fulgt lige så stille med, så havde han sat sig på toilettet og lavet lort :yay og råbt "jeg er fææærdig" - jamen det er da total sejt altså! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega stolt er jeg nok lige! Charlie er jo hos et vennepar, da jeg er blevet sat i gang med fødslen, i går gik han på toilettet derude imens vi var der - han ville helst selv, men de har ikke en potte men den toilettrainer (den har vi også selv, men har ikke brugt den hos mine forældre, da deres toilet var for højt til den), så var det lidt en udfordring. MEN da vi så var kørt, var han efter et par timer selv gået op på toilettet alene, hvor vores venner var fulgt lige så stille med, så havde han sat sig på toilettet og lavet lort :yay og råbt "jeg er fææærdig" - jamen det er da total sejt altså! :yay

 

Superseje Charlie  :glad

 

Og pøj pøj med snarlig fødsel  :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status dag 2- ingen uheld!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status dag 2- ingen uheld!!!

Kom hjem fra VS 1515 og legede så. Ca 1630 havde hun ikke tisset endnu så hun kom på potten på værelset og vi læste etc. Dog intet- mens jeg lavede mad fik hun lov til at se lidt iPad på potten hvor hun så tissede.

Under maden sagde hun pludselig "mama, mig lige aah machen " så hun kom hurtig ned og vupti kom er der stor gevinst!! Lidt efter det samme med tis!

Hun var en smule våd i buskerne senere, måske en lille sjat tis- men er SÅ stolt altså!

Ved godt det nok er 2 skridt frem og 1 tilbage men anyways, tror det var godt vi startede nu!

I nat vågnede hun endda og sagde hun havde tisset i sengen! Men hun havde bare tisset i bleen! Så det ER i bevidstheden!

 

Det er det og saa skal det nok komme med baade nat og dag - det er da super flot, altsaa  :yay

 

flot to-sprogede ord, der haenger samme det, ioevrigt ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det og saa skal det nok komme med baade nat og dag - det er da super flot, altsaa  :yay

 

flot to-sprogede ord, der haenger samme det, ioevrigt ;)

 

Ja, vi tager det som det kommer, men hun er obs på det og det er super, og så synes hun det er sjovt og bliver stolt når hun har lavet på potten ;)

ja, det er lidt et mix nogle gange, de sætninger hun siger hehe :kuller men hun blander kun med tysk til os der taler tysk, er hun i VS er det 100% dansk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi tager det som det kommer, men hun er obs på det og det er super, og så synes hun det er sjovt og bliver stolt når hun har lavet på potten ;)

ja, det er lidt et mix nogle gange, de sætninger hun siger hehe :kuller men hun blander kun med tysk til os der taler tysk, er hun i VS er det 100% dansk ;)

 

Ligesom Noah i VS, tror jeg - kun italiensk ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status dag 2- ingen uheld!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da GIGA godt gået :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har verdens sejeste dreng :respekt

Han har lige for første gang lavet pølle på wc :yay uden nogen former for problemer eller drama!

Jeg føler virkelig at det er ved at være tid til at smide den ble :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har verdens sejeste dreng :respekt

Han har lige for første gang lavet pølle på wc :yay uden nogen former for problemer eller drama!

Jeg føler virkelig at det er ved at være tid til at smide den ble :O

Juhuuuu!!!! Så sejt gået!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER