Solvej99

Slettes

439 indlæg i dette emne

Idas dagplejemor har lige skrevet og spurgt om det er okay at hun sætte Ida på potte, fordi Ida selv beder om det..

 

Selvfølgelig er det det, men så skal vi bare lige have en hende overbevidst om at potten også sagtens kan bruges herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endnu en morgentissetår :yay

Hun sad vildt urolig på toilettet og ville ned og blev lidt ked, men jeg holdte fast i "bare lige 5 min mere" og så blev hun helt stille og sagde "Nu tisser jeg!"

Anders var ikke taget af sted endnu så han kunne også lige være med til at fejre morgen tissetåren :lol

Det er ikke fordi jeg tror hun er blefri inden sommerferien er omme, men jeg synes ikke målet virker så langt væk længere!

Det skal ikke være nogen kamp, bare lidt arbejde. Så tror jeg det går bedst!!!

At hun tisser i toilettet er simpelthen en kæmpe sejr for hende (og os) for det kan tælles på 1 hånd hvor mange gange det er sket på potten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en morgentissetår :yay

Hun sad vildt urolig på toilettet og ville ned og blev lidt ked, men jeg holdte fast i "bare lige 5 min mere" og så blev hun helt stille og sagde "Nu tisser jeg!"

Anders var ikke taget af sted endnu så han kunne også lige være med til at fejre morgen tissetåren :lol

Det er ikke fordi jeg tror hun er blefri inden sommerferien er omme, men jeg synes ikke målet virker så langt væk længere!

Det skal ikke være nogen kamp, bare lidt arbejde. Så tror jeg det går bedst!!!

At hun tisser i toilettet er simpelthen en kæmpe sejr for hende (og os) for det kan tælles på 1 hånd hvor mange gange det er sket på potten!

Fuldstændig enig. Det skal ikke være nogen kamp! Det har jeg også altid sagt til forældre når de kom og deres poder ikke ville tisse på potte osv. Man skal absolut ikke presse dem! Det handler meget om at mærke, se og lytte. Som skrevet tidligere har Charlie ikke ville have bleen på, jamen så bliver han jo nødt til at tisse på potten og det har han godtaget. Ja vi bruger chokolade, men det er meget få gange efterhånden - det er primært min mor der giver ham en smarties nu, jeg tror hun synes det er lidt hyggeligt. Men altså han godtager at jeg siger "der er ikke flere lige nu" og ellers hvis vi lige skal noget andet, så har han glemt ALT om den chokolade. Havde ellers frygtet at han så skulle på chokolade afvænning bagefter - men det fungere. 

Han laver stadig lort i bukserne, men det er også kun der vi har uheld. Og i morges da han vågnede var bleen næsten tør og så skulle han ellers have bleen af da han vågnede og så på toilettet, sejt synes jeg :)

Men ja, jeg ville egentlig bare give dig ret - ikke presse, ikke kæmpe, men ja lidt arbejde og opfordring (det var det ord jeg manglede ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idas dagplejemor har lige skrevet og spurgt om det er okay at hun sætte Ida på potte, fordi Ida selv beder om det..

 

Selvfølgelig er det det, men så skal vi bare lige have en hende overbevidst om at potten også sagtens kan bruges herhjemme.

Det skal nok komme, det er jeg sikker på. Bare tilbyd hende potten og sig at det er ligesom hun DPmor, ikke presse og huske at det er helt okay hvis hun ikke lige nu er klar til det derhjemme. Men det er da MEGA sejt at hun selv har bedt om det hos DP - det kommer helt sikkert også hjem til jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig enig. Det skal ikke være nogen kamp! Det har jeg også altid sagt til forældre når de kom og deres poder ikke ville tisse på potte osv. Man skal absolut ikke presse dem! Det handler meget om at mærke, se og lytte. Som skrevet tidligere har Charlie ikke ville have bleen på, jamen så bliver han jo nødt til at tisse på potten og det har han godtaget. Ja vi bruger chokolade, men det er meget få gange efterhånden - det er primært min mor der giver ham en smarties nu, jeg tror hun synes det er lidt hyggeligt. Men altså han godtager at jeg siger "der er ikke flere lige nu" og ellers hvis vi lige skal noget andet, så har han glemt ALT om den chokolade. Havde ellers frygtet at han så skulle på chokolade afvænning bagefter - men det fungere.

Han laver stadig lort i bukserne, men det er også kun der vi har uheld. Og i morges da han vågnede var bleen næsten tør og så skulle han ellers have bleen af da han vågnede og så på toilettet, sejt synes jeg :)

Men ja, jeg ville egentlig bare give dig ret - ikke presse, ikke kæmpe, men ja lidt arbejde og opfordring (det var det ord jeg manglede ;) )

Præcis! Opfordring! Jeg har også altid sagt at når det kommer til pottetræning er kamp et NO GO! Men jeg har også set en del af de børn der end ikke havde tisset på potten eller toilet og overhovedet ikke gad. Hvor forældrene har taget leder beslutningen "så tager vi bleen af så de kan mærke" hvorefter de var total blefri 3 dage senere. Hvis ikke vi opfordrede og faktisk var frække nok til at tage Mies ble af, så tror jeg hun blev hun af de børn :D

Men Mie er bare heller ikke en der har været drevet af "vil selv - kan selv" det er først nu det kommer så småt. Så det er også bare et helt rigtigt tidspunkt at vise hende at hun faktisk godt kan det der tisseshow!!!

Vingummier tror jeg også snart vi kan "glemme" at give, hun er SÅ stolt og det er belønning i sig selv!

"adr-bleen" er end ikke i mine tanker :D det er KUN tissetåren vi koncentrerer os om :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idas dagplejemor har lige skrevet og spurgt om det er okay at hun sætte Ida på potte, fordi Ida selv beder om det..

Selvfølgelig er det det, men så skal vi bare lige have en hende overbevidst om at potten også sagtens kan bruges herhjemme.

Enig med Majken.

Mie ville tisse på toilet fordi de andre i børnehaven gjorde det og vupti så sad hun pludselig på vores store toilet og nu her 14 dage efter kommer der faktisk noget derned indimellem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tissede han igen på wc :O

Er han pludselig klar til mere? Eller er det bare sjov og fis? Altså det generer ham ikke det fjerneste at tisse/prutte i ble/på gulv, der var massere af tis i den ble vi tog af. Men det er lidt vildt alligevel synes jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi starter i næste uge med projektet... hun skal på miniferie hos bedsterne fra mandag til onsdag, så detbliver først derefter.

Hun bruger dog potte/wc dagligt herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har lavet poelle paa minitoilettet i Sommer-VS/BH :loveshower

 

Jeg satte mig ned sammen med Katy og Noah imorges og sagde, at han bare skulle sige det til katy, saa skulle hun nok hjaelpe ham og saa skulle hun endelig sige til mor, hvis han lavede stort, for saa skulle vi skynde og hjem og hapse en M&M's og saette stjerne-sticker paa. Det virkede! De var saa stolte, saa det er bare dejligt - og jeg er skisme ogsaa stolt af min lille Noah-mus :yay

 

Der var lidt prut i underbukserne da jeg hentede ham, men ved ikke, om han har pruttet eller om de mon ikke har gjort ham ordentligt ren bagefter... Anyway, han er ren nu ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tissede han igen på wc :o

Er han pludselig klar til mere? Eller er det bare sjov og fis? Altså det generer ham ikke det fjerneste at tisse/prutte i ble/på gulv, der var massere af tis i den ble vi tog af. Men det er lidt vildt alligevel synes jeg!

Måske er klar på mere, måske ikke. Det er bare om at "go with the flow" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith havde 1,5 uheld i bh idag. Den ene gang var et helt uheld om eftermiddagen, mens hun legede. "Det halve", fordi hun kom til at tisse lidt i underbukserne (men ikke noget på bukserne), men holdt sig og tissede færdig på toilettet :yay

Vi har været en tur ude og cykle efter bh og hun har hjulpet med at bage kage og ingen uheld herhjemme :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er klar på mere, måske ikke. Det er bare om at "go with the flow" :)

Jeg synes bare det er svært at vurdere om han skal gå uden ble lidt.

Da han vågnede fra lur ville han IKKE have ble på, men heller ikke tisse. Så jeg sagde at han skulle prøve at sige til når han skulle tisse. Efter 40 minutters tid uden uheld ville han ud i haven til J, så der sagde jeg at han skulle have ble på, men han kunne lige prøve wc først - hvor han så tissede for 3. gang i dag. Det er vildt nok alligevel!

Jeg tror vi bare sådan leger med det de næste måneder, og så kan vi prøve blestop derefter, hvis han altså ikke taber interessen. For min skyld behøver han ikke blive renlig før næste sommer, men jeg vil jo heller ikke bremse ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seje børn vi har.

 

Silke Elia har gået uden ble hele dagen og ingen uheld haft hverken i dagpleje eller hjemme. Men hun har til gengæld ikke lavet bonus i dag, selvom hun har forsøgt flere gange. Hmm...

 

Hendes ble i morges var desuden helt tør i dag, sagde Jesper. Den var også tør efter lur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag gik lidt i kage fordi vi besøgte mormor. Meningen var at hun skulle gå uden ble fra vi kom hjem fra bhv kl 12.30 og så til vi skulle af sted. Men hun var bare IKKE villig til at gå uden ble og så er det også ok! Men hun har sat på toilettet 5 gange - også hjemme ved mormor, så det er helt ok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida tissede i potten her til aften :yay

Dagplejemor fortalte mig om en tissesang, lille nørd har lavet, som de bruger over ved hende. Det passer nemlig med at de kan sidde sangen på potten, og så skulle der gerne være noget i potten, når de er færdige.

Så den måtte jeg jo lige finde her til aften, og jo Ida sad hele sangen på potten og da sangen var færdig så havde hun tisset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida tissede i potten her til aften :yay

Dagplejemor fortalte mig om en tissesang, lille nørd har lavet, som de bruger over ved hende. Det passer nemlig med at de kan sidde sangen på potten, og så skulle der gerne være noget i potten, når de er færdige.

Så den måtte jeg jo lige finde her til aften, og jo Ida sad hele sangen på potten og da sangen var færdig så havde hun tisset

Ej hvor fandt du den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor fandt du den?

TDC-play har den :) Ku nemlig ikke finde den på youtube, så hurra for at bo på bøhlandet, hvor man skal have TDC for at kunne se tv eller have internet, så følger det nemlig med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida tissede i potten her til aften :yay

Dagplejemor fortalte mig om en tissesang, lille nørd har lavet, som de bruger over ved hende. Det passer nemlig med at de kan sidde sangen på potten, og så skulle der gerne være noget i potten, når de er færdige.

Så den måtte jeg jo lige finde her til aften, og jo Ida sad hele sangen på potten og da sangen var færdig så havde hun tisset

Smart! :D

Jeg mangler bare en 'lorte' sang haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt den på iTunes :) jeg er nu ikke super vild med den :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt den på iTunes :) jeg er nu ikke super vild med den :(

Er jeg heller ikke, men hvis det hjælper til at ville sidde på potten, så hører jeg den gerne det stykke tid den tager..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man spørge lidt smådumt til, hvordan I helt lavpraktisk har introduceret potten...? :chin: Jeg har nu pænt anskaffet potter til badeværelserne, men er ærligt talt lidt i vildrede med, hvad jeg så gør nu... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man spørge lidt smådumt til, hvordan I helt lavpraktisk har introduceret potten...? :chin: Jeg har nu pænt anskaffet potter til badeværelserne, men er ærligt talt lidt i vildrede med, hvad jeg så gør nu... :unsure

Sådan helt basic så legede vi bare med den i starten, prøvede at sidde der med bukser på. Men W var hele tiden monster bange, så vi droppede den hurtigt. Wcet har han set os bruge så mange gange, så det havde han selv regnet ud (omend der gik måneder før han tissede første gang).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare det er svært at vurdere om han skal gå uden ble lidt.

Da han vågnede fra lur ville han IKKE have ble på, men heller ikke tisse. Så jeg sagde at han skulle prøve at sige til når han skulle tisse. Efter 40 minutters tid uden uheld ville han ud i haven til J, så der sagde jeg at han skulle have ble på, men han kunne lige prøve wc først - hvor han så tissede for 3. gang i dag. Det er vildt nok alligevel!

Jeg tror vi bare sådan leger med det de næste måneder, og så kan vi prøve blestop derefter, hvis han altså ikke taber interessen. For min skyld behøver han ikke blive renlig før næste sommer, men jeg vil jo heller ikke bremse ham.

Det kan jeg godt forstå, jeg tænker at det jo bare er om at gribe det nu. Hvis han ikke vil have ble på, så skal han heller ikke det. Men rigtig fint at du opstiller de to valg muligheder, enten ble eller også tisse på potten. Han bliver jo også nødt til at forstå hvad det indebærer, så at sige. Herhjemme har er Charlie 100% uden ble (dog ikke om natten), for ikke at forvirre ham - så skal du have ble på, så skal du ikke have ble på. Så må vi tage alt det tissetøj og lortetøj der kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

To uheld i dag, med lort og to gange lort på potten :yay Det går så meget fremad, han er sgu så sej! Synes det så skønt at kunne se frem til kun at have et ble barn fremadrettet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart! :D

Jeg mangler bare en 'lorte' sang haha

 

ha bha, det ville vaere smart!  :D

 

Nu har vi en lillebitte bog, som hedder "Everybody Poos", som Noah har ville laest hoejt 6-8 gange idag. Den er virkelig basic, men den er faktisk god! 

 

Må man spørge lidt smådumt til, hvordan I helt lavpraktisk har introduceret potten...? :chin: Jeg har nu pænt anskaffet potter til badeværelserne, men er ærligt talt lidt i vildrede med, hvad jeg så gør nu... :unsure

 

Jamen, vi koebte den jo, da Noah var ret lille fordi han ville tisse paa toilet, men dey var ikke rart for ham og jeg husker ogsaa, at han gerne vill gaa uden ble... Maaske han var 1,5 aar. Jeg tror bare vi holdt en lille fest over at have en potte, som han kunne tisse i! :glad  Saa den har han tisset paa og lavet bonus paa af og til lige siden. ofte sammen med sin far om morgenen. Saa sidder de der...  :lol

 

 

By the way, saa tog jeg jo bleen af Noah en fredag eftermiddag, hvor min yoga-master var her. hun er mor til 4 boern og sagde, at naar det var gaaet saa godt, saa skulle jeg endelig ikke give ham ble paa igen. Hun ville saa heller ikke give ble paa til nat, men det havde jeg ikke lige ork til - og ej heller et tissehejs at ligge under...men hvorom alting er, saa fik han saa kun ble paa for at sove. Det tror jeg selv var en god ide til MIT barn. Om andre saa ikke synes det til deres barn, ja, det er jo ok! Men jeg taenker, at hvis det er saadan, at mman vil ahve bleen af, saa er det maaske en god ide :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER