Guest

Børnenavne

70 indlæg i dette emne

Navne jeg ikke vil bruge til mine børn:

Gerda, Gertrud, Isabella, Helle, Susanne, Marianne, Inger, Filippa, Dorthe, Gitte, Josefine, Laila.

Kaj, Linus, Søren, Niles, Jørgen, Erik, Jan, Anton, Silas, Felix, Ludvig, Patrick, Oskar.

Nogle af navnene bryder jeg mig simpelthen bare ikke om, nogle mennesker jeg ikke bryder mig om bærer navnet eller jeg kan slet ikke se et barn hedde det. Speciel da ikke mit :)

Sjovt så forskellig man er. Jeg er vild med navnene Gerda, Erik, Silas og Oskar. :loveshower Og kunne faktisk også godt falde for Kaj. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har som sådan ikke nogle navne vi absolut ikke kunne lide, men vi valgte da klart nogle navne fra, pga. de personer vi kendte med det navn. ;)

Derudover læste vi et sted om at phi faktisk er et godkendt pigenavn. Jeg synes egentlig det er super sødt, og det passer godt med at Per er en talnørd uden lige. ;) Men det navn ville nu aldrig blive aktuelt for os, da vi hedder Kring til mellemnavn, og det ville vist bare være ondt at give en pige det navn.. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer stærkt om vores børn bare skal have et nummer :P

Ja det er da vist ligefør med alle de navne I sorterer fra ;)

I kunne jo kalde jeres børn for B1 og B2 (Bananer i pyjamas) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt problemer med de "gamle" navne som Knud (selvom min svigerfar hedder det) Benny, Børge, Mariann, Else osv

Og så er eventyr navne heller ikke lige mig.

MEN... Egentlig må folk kalde deres børn lige hvad de vil, for min skyld ;>

Da vi valgte navnet Nynne til vores pige kom min bror og spurgte mig om vi virkelig var seriøse med det navn :P Han forbandt navnet med hende fra tv-serien Nynne og synes simpelthen at det var for tåbeligt et navn. Men jeg tror nu han har ændret mening nu, for hun kan jo ikke være andet end en Nynne :)

Og hvis ikke han har ændret mening så er jeg egentlig også fløjtende ligeglad. VI har valgt navnet, fordi VI synes det er et fedt navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er da vist ligefør med alle de navne I sorterer fra ;)

I kunne jo kalde jeres børn for B1 og B2 (Bananer i pyjamas) :D

Eller R2D2 - det ville passe Brian :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt problemer med de "gamle" navne som Knud (selvom min svigerfar hedder det) Benny, Børge, Mariann, Else osv

Og så er eventyr navne heller ikke lige mig.

MEN... Egentlig må folk kalde deres børn lige hvad de vil, for min skyld ;>

Da vi valgte navnet Nynne til vores pige kom min bror og spurgte mig om vi virkelig var seriøse med det navn :P Han forbandt navnet med hende fra tv-serien Nynne og synes simpelthen at det var for tåbeligt et navn. Men jeg tror nu han har ændret mening nu, for hun kan jo ikke være andet end en Nynne :)

Og hvis ikke han har ændret mening så er jeg egentlig også fløjtende ligeglad. VI har valgt navnet, fordi VI synes det er et fedt navn.

Øh, nu bliver jeg nysgerrig? Hvad er et eventyrnavn? :) Snakker vi Miamaja og Valentin eller...? :)

Aurora synes jeg faktisk ville være sååååååå fint. Men i mine øjne meget et eventyrnavn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt - mange af navnene i tråden her syntes jeg er heeelt fantastiske.. Dagmar og Ingrid var navne vi havde på listen til en pige... Og Karl, ja nu hedder han så Carl så det kan jeg jo godt lide :)

Jeg syntes det er svært det med navnene det ikke dutter, for hvis barnet vitterligt ER det navn, er det jo perfekt til!

jeg er nød til lige at kommentere dit barns navn Carl, for jeg forbinder det navn med en mand, som mine bedsteforældre var venner med, og han kunne danse cancan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så vild med de "gamle danske" navne, som f.eks. Hans, Anders, Dorthe og Grethe :blush Dog kan jeg godt lide Mette og Malene :P

Jeg er absolut heller ikke fan af navne på "top 10" - listen, da de navne er en kende for brugt for mig. Mit barn skal ikke være endnu en f.eks. Ida, Freja, Sofie eller Victor, Oscar og Lucas.

Så vi valgte med vilje nogle mere utraditionelle navne, som mange måske også synes er underlige ^_^

Hvis vi skulle have haft flere børn, skulle de have heddet: Hector, Frej, Frigg eller Luna.

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så vild med de "gamle danske" navne, som f.eks. Hans, Anders, Dorthe og Grethe :blush Dog kan jeg godt lide Mette og Malene :P

Jeg er absolut heller ikke fan af navne på "top 10" - listen, da de navne er en kende for brugt for mig. Mit barn skal ikke være endnu en f.eks. Ida, Freja, Sofie eller Victor, Oscar og Lucas.

Så vi valgte med vilje nogle mere utraditionelle navne, som mange måske også synes er underlige ^_^

Hvis vi skulle have haft flere børn, skulle de have heddet: Hector, Frej, Frigg eller Luna.

Knus Susanne

:kiss Det er sgi sjældent jeg hører nogen, der kan lide mit navn. :) Får altid at vide at det er gammelt/enormt brugt/et gedenavn :rolleyes

Men synes faktisk også selv det er lidt fint. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

massere, men ikke fordi jeg har en grund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, nu bliver jeg nysgerrig? Hvad er et eventyrnavn? :) Snakker vi Miamaja og Valentin eller...? :)

Aurora synes jeg faktisk ville være sååååååå fint. Men i mine øjne meget et eventyrnavn ;)

Nu kan jeg jo selvfølgelig kun komme i tanke om et "eventyr"navn jeg ikke er så vild med. Nemlig Frodo.

Jeg er VILD med navnet Valentin :loveshower

Måske er det slet ikke så slemt med de eventyr navn alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så vild med de "gamle danske" navne, som f.eks. Hans, Anders, Dorthe og Grethe :blush Dog kan jeg godt lide Mette og Malene :P

Jeg er absolut heller ikke fan af navne på "top 10" - listen, da de navne er en kende for brugt for mig. Mit barn skal ikke være endnu en f.eks. Ida, Freja, Sofie eller Victor, Oscar og Lucas.

Så vi valgte med vilje nogle mere utraditionelle navne, som mange måske også synes er underlige ^_^

Hvis vi skulle have haft flere børn, skulle de have heddet: Hector, Frej, Frigg eller Luna.

Knus Susanne

:D Jeg vidste at mit navn højest sandsynlig ville dukke op i denne tråd :D

Men nu er Grethe absolut heller ikke et særligt pænt navn i mine øjne heller. Tror aldrig jeg har hørt om nogen yngre end mig der hedder Grethe. Det er også kun fordi jeg er opkaldt efter min bedstemor at jeg hedder det. Skulle vist ha heddet Malene ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg hedder jo Gitte, hvilket vist var et af de mest populære navne i 1980, som er det år, hvor jeg blev født, så jeg er altid havnet i klasser osv med andre som hed Gitte, hvilket jeg synes var total øv.... Og så især fordi min søster har et lidt mere specielt navn, hun hedder Kira....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg hedder jo Gitte, hvilket vist var et af de mest populære navne i 1980, som er det år, hvor jeg blev født, så jeg er altid havnet i klasser osv med andre som hed Gitte, hvilket jeg synes var total øv.... Og så især fordi min søster har et lidt mere specielt navn, hun hedder Kira....

Nu er jeg samme årgang som dig, og jeg gik ikke i klasse med nogle der hed Gitte. Heller ikke de andre klasser af samme årgang på min skole, var der nogle som hed Gitte. Så dem stødte man ikke så tit på i mine unge dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det undrer mig da helt, at mine drenges navne ikke er¨på NO-GO-lister..

Valter

Otto

Eskil

og vores engelske bulldog hedder Olga

af navne jeg ikke selv ville vælge til mine børn er

amerikanske (Oliver, Jessie, Samantha osv)

mine forældres generations navne (Jette, Jytte, Torben, Finn)

top 50 navne

navne der har en anden betydning (Sten, Tom, Lærke, Aske, osv)

min egen generations navne (Mette, Gitte, Thomas, Jakob)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mange der er NO GO herhjemme men tror mere det er "stilen" i navnet end selve navnet jeg ikke kan li hvis det gir mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navne er bare så svært, vi bruge utrolig lang tid på at finde på navne til vores drenge. Vi havde hver især nogle navne vi var vilde med men som den anden absolut ikke var vild med. Tit har navne jo også noget at gøre med det man lige kommer i tanke om når man hører navnet. Bl.a. gamle klasse kammerater etc.

På den ene eller den anden måde passer navnet altid til barnet. Altså dengang vi valgte at Noah skulle hedde Noah var det mest mig der hældte til det navn, men idag kunne min mand ikke forestille sig at han skulle hedde noget som helst andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig kalde mit barn Carina/Karina eller Michelle, men det er pga. oplevelser, jeg har haft med piger, der bar disse navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det undrer mig da helt, at mine drenges navne ikke er¨på NO-GO-lister..

Valter

Otto

Eskil

og vores engelske bulldog hedder Olga

af navne jeg ikke selv ville vælge til mine børn er

amerikanske (Oliver, Jessie, Samantha osv)

mine forældres generations navne (Jette, Jytte, Torben, Finn)

top 50 navne

navne der har en anden betydning (Sten, Tom, Lærke, Aske, osv)

min egen generations navne (Mette, Gitte, Thomas, Jakob)

Jeg elsker navnet Eskil! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at vi er heldige, for selvom vi har en Victor og en Frederic, så er der ikke andre end dem som hedder det i den vuggestue/børnehave de går i.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER