Mette

Nattøj?

23 indlæg i dette emne

Hvor meget sover jeres babyer i? Tænker at Vigga måske er lidt af en frossenpind. Hun sover pt i heldragter med lange ærmer og strømper men jeg synes hun ikke virker så varm - mon hun skal have en body under... Synes bare det virker lidt vildt, det er jo stadig sommer... Hvad så til vinter når der er endnu koldere herhjemme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

C sov i starten i natdragt med fødder, sidenhen uden fødder, men med strømper. Her i sommermånederne, har hun sovet i kort ærmet, kort benet natdragt uden strømper. Aldrig noget under dragten.

Men C er et meget varmt barn. Jeg synes at jeg læser at de fleste har en body under dragten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bella Gry bliver lagt om aftenen i sin vugge, med body, heldragt og strømper på. Når hun vågner førte gang om natten kommer hun over i vores seng, hvor hun ligger resten af natten. Jeg tager heldragt og strømper af hende, så hun ikke bliver for varm, hvis hun skulle snige sig lidt under vores dyne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega sover kun i body. Og i nat kun kortærmede (hun er altid varm). Herhjemme har hun også kun en body på, og hvis vi er ude/går tur mv, så har hun heldragt på.. Men hun er også meget varm. Har aldrig mærket hende kold..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla sover oftest bare i body, og det har hun gjort længe. Hun har en tendens til at krølle benene op under sig, og så bliver de fanget i det andet ben, og hun vågner og skal vikles ud. Vi har kun haft få natdragter, hvor hun ikke gjorde det, så det er efterhånden bare vanen, at hun sover i den body hun har haft på om dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok kan se det er meget foeskelligt. Har lagt en varmepude i vuggen for at varme vuggen op så den er lækker lun - men holder jo ikke hele natten så må prøve body under i morgen hvis hun stadig virker kold

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er foedt ind i italiensk sommer. Han sov i starten i heldragt med body under og stroemper. Siden en langaermet body og stroemper under taeppe , for ellers blev han kold. Ret tidligt efter sommerens ende, kom han i en natdragt med aermeloes uld/silkebodyheldragt under og maaske stroemper, husker det ikke. Noah er eikke et vartm barn, saa jeg vil tro, at Vigga sagtens kan have behov for en lille body under sin heldragt om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brug uld eller uld/silke under. Det luner godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brug uld eller uld/silke under. Det luner godt :)

Jeps, det er ogsaa allrounder hos os om natten - hele aaret :)

Noah sov faktisk i en kortaermet uldsilkebody og en johadragt i uld/bomuld og uldsokker hele vinteren. Nu en kortaermet uld/silke.

Bruger ogsaa ioBio, som du ved

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må vist have fat i et par uldbodyer til at have under, ærgerligt de er så dyre. Hun fik en lækker heldragt i uld i gave i weekenden, men den passer vist først om et par måneder. Vasker i ulddragter/bodyer eller hvordan? De siger jo uld blir rent af at lufttørre men passer det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida sover kun i ble, og alligevel så dråber sveden af hende om morgenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asbjørn sover i natdragt enten med fødder eller ikke og der med strømper.

Da der var meget varmt sov han i en kort ærmet body og uden strømper.

Men jeg ville også bruge en uld body indenunder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ayah sover i natdragt og strømper.

Da det var koldere havde hun også en kort ærmet body under, men hun er også en frossen pind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det fuld påklædning :)

Body uden ærmer, natdragt/heldragt og strømper.

Lauge for dynen sparket af ret hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du behover ikke mange uldbodyer, maaske bare to kortaewrmede og to langaermede, saa er du daekket ind til hele vinteren. Du kan noejes med at vaske, hvis der kommer poelle paa, ellers haeng det ud.

Koeb evt. IoBio paa storchebarn.dk og koeb den, der hedder noget med str 62/68, husker det ikke lige og Noah sover. Dem kan du bruge laenge og hvis saesonen synger paa sidste vers, saa brug bodyforlaengere i dem. Vi har altid klaret os med 4 bodyer og et par uldstroempebukser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du behover ikke mange uldbodyer, maaske bare to kortaewrmede og to langaermede, saa er du daekket ind til hele vinteren. Du kan noejes med at vaske, hvis der kommer poelle paa, ellers haeng det ud.

Koeb evt. IoBio paa storchebarn.dk og koeb den, der hedder noget med str 62/68, husker det ikke lige og Noah sover. Dem kan du bruge laenge og hvis saesonen synger paa sidste vers, saa brug bodyforlaengere i dem. Vi har altid klaret os med 4 bodyer og et par uldstroempebukser.

Enig med Camilla.

Hvor stor er Vigga nu? Silke Elia har faktisk brugt str. 62/68 det sidste halve år ca og er stadig i den - altså de ærmeløse. De langærmede voksede hun ud af for længst. Fordelen ved IoBio er, at der er 2 rækker trykknapper, så de spænder ret vidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga er str 62 nu så måske 62/68 passer meget godt. Hvad er bodyforlængere!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga er str 62 nu så måske 62/68 passer meget godt. Hvad er bodyforlængere!?

Ja, det tror jeg også. Silke Elia begyndte at bruge str 62/68 da hun var kom hjem fra Thailand og så småt kom i 68.

Det er meget simpel et stykke, der gør bodyen længere. Se her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må da vist købe sådan en med, smart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Anna var så lille som Vigga, sov hun i natdragt med fødder og ikke noget under, men hun var også altid svøbt i dynen. Det er jo lidt noget andet når de kan sparke dynen af <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior sover i heldragt - enten med fødder eller strømper. Åbent vindue og tynd lille dyne. Han er dejlig varm, når jeg tager ham op til amning om natten, så jeg tænker, at det er tilstrækkeligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt sover Lasse i kort heldragt og har gjort det hele sommeren. Han er et varm barn. Når det er vinter sover han i alm. Heldragt med strømper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spiren sover i fuld natdragt med eller uden strømper. Synes nu ikke det fungerer vildt godt: Hun er varm om aften men kølig om natten. Vil derfor prøve med uld, for at se om det gør underværker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER