Camilla2990

Produkter

11 indlæg i dette emne

Hej alle :)

Jeg har igennem min graviditet tænkt at jeg ville skifte alle mine produkter ud så der ikke er parfume og parabener og alt det skidt i, men det er godt nok svært.

Hvis der er nogle der har gjort det samme vil jeg meget gerne høre, hvad i har skiftet til og gjort?

Jeg starter selv :)

Jeg går stadig med min normale mascara (det kan man jo ikke gå ned på!) men har droppet det meste make-up. Jeg har købt en pudder fra Benecos, samt eyeliner og øjenskygge fra Jane Iredale. Jane Iredale produkterne er møgdyre hvor Benecos har mere normalpris.

Jeg har helt droppet at bruge parfume, men sprøjter det engang imellem på kroppen :)

Med hensyn til creme til ansigtet har jeg ikke rigtig kunnet finde noget godt, som er billigt. Nogle der har forslag?

Jeg bruger Matas striberne som bodycreme.

Har prøvet at købe Anglamarks shampoo og balsam, men måtte altså ty til mit normale igen, da håret bare blev for kedeligt og tørt af det andet.

Og gud forbyde det jeg har farvet mit hår 1 gang. Købte et mærke der hedder Sanotint der skulle være fri for det meste, men farven holdt desværre kun nogle uger :( så lad mig venligst høre om nogle farver håret selvom de er gravide, eller hvad i gør?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke skiftet noget ud. For mig er det vigtigt at jeg føler jeg dufter godt og ser godt ud, ellers holder jeg ikke 9 mdr med vægtøgning ;-)

Jeg har fået farvet mit hår 1 gang og venter til at udgroningen er utålelig før jeg gør det igen :-)

Tror også man skal passe på ikk at blive alt for fanatisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går normalt overhovedet ikke op i om mine produkter har parfyme, parabener eller andet i sig, men har nu da jeg er gravid, har jeg skiftet produktetne ud de steder, hvor det gør mindst ondt for mig, dvs.:

Deo er skiftet til neutral.

Bruger stadig makeup, men mascara og streg er skiftet til Nilens Jord

Shampoo og balsam er skiftet til neutral og Derma, balsammen fra Neutral er dog så elendig, at jeg leder efter.noget andet.

Øjenmakeupfjerner, scintonic og ansigtcreme har hele tiden værey Derma, simpelthen fordi det er godt og.billigt

Håret farves ikke, og det er nok det største offer, for ser ikke særligt pænt ud med udvoksninger :-)

Parfyme bruges til særlige lejligheder

Bruger neutrals babyolie til kroppen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht shampo og balsam kan jeg anbefale enten matas natur eller den uden parfume fra stuhr. De fungerer rigtig godt synes jeg og håret klasker ikke sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg fra oktober :)

Jeg er holdt op med at bruge parfume - min lugtesans er alligevel så øget, at jeg får hovedpine når andre mennesker har parfume på! :blush

Jeg har skiftet min shampoo og balsam til matas natur. Det er rimelig billigt, og jeg synes faktisk det er ret godt.

Jeg har skiftet min pudder og mascara ud til Nilens Jord. Alt andet makeup bruger jeg kun ved særlige lejligheder.

Jeg har ikke kunnet finde alternativer til hårprodukter, så jeg bruger dem kun ved særlige lejligheder.

Cremer - der har jeg skiftet til Derma. Deo - der har jeg altid brugt neutral.

Farve hår - det gør jeg ikke. Jojo, jeg har en udvoksning, men der er bare så mange kemikalier i... Så hellere vente lidt :) Til gengæld får jeg stadig lavet gele-negle, men jeg har bare maske på, når de bliver filet. Det er støvet, der er skadeligt for baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skiftet, alt makeup til gliniqe. Men det gjorde jeg allerede da jeg ventede Astrid og så er jeg bare fortsat :-D.

Shampoo og balsam der bruger jeg matas uden parfume

Vaskemiddel er neutral og mit hår det venter jeg med at få farvet til jeg næsten har termin. Jeg fik ingen allergisk reaktion da jeg ventede Astrid, men man ved jo aldrig.

Parfume er ved specielle lejligheder ellers deo fra anglemark. :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På besøg fra Oktober-gruppen!

Da jeg er lidt sart med parfume (ihvertfald i makeup og deodorant) - har jeg løbende skiftet lidt ud..

Nu bruger jeg kun makeup fra Nilens Jord (mascara, øjenskygge - ja selv neglelak)! det var en dyr udskiftning, men nu rimelig billigt at vedligeholde.. Desuden ønsker jeg mig altid makeup til jul og fødselsdage, så bliver det lige pludselig ikke så slemt.

Af deodorant har jeg forsøgt mange forskellige, men ryger tilbage til sanex - den uden parfume og andet.. Alle de andre jeg har prøvet kommer jeg lynhurtigt til at lugte af sved af! Ligesom om de provokerer huden, så den kommer til at svede!

Parfume sprøjter jeg kun på tøjet og kun til særlige lejligheder - eller hvis jeg har brug for at føle mig lidt mere lækker!

Ellers har jeg droppet den mega lækre duft fra skyllemiddel - eller dvs. næsten! Alt tøj og sengetøj, som er i direkte kontakt med kroppen i flere timer bruger jeg kun neutral vaskepulver til. Men håndklæder og andet kommer der altså skyllemiddel ved! Da jeg hverken reagerer på det eller tænker det er så slemt.. Jeg vasker forresten alle ting inden de kommer i brug, så det værste skidt fra tøjet er ude!!

Shampoo der vil jeg anbefale sanex zero % eller matas natur!! Det er lidt forskelligt hvad jeg bruger - men det er de to, som ikke udtørrer mit hår!

Stylingprodukter bruger jeg wella flex, fordi det er det eneste mit hår gider at samarbejde med - så sådan er det bare!

Jeg tror det er vigtigt at man vælger at gå på kompromis de steder, hvor det ikke er generende for én! Jeg har gjort alle disse ændringer løbende! Jeg har mange planer endnu om, hvordan jeg kan gøre endnu mere! Fx er rengøringsmidler det næste jeg vil fokusere på og se om der er noget jeg kan og vil ændre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide det så tror jeg altså man skal passe på ikk at gøre sig selv totalt fanatisk omkring det med parfume. En ting er hvis man ikke kan tåle det så forstår jeg godt at det ikke er noget man bruger. Men vi skal altså også huske på at det ikke skal være sådan nogle totalt sarte individer som kommer ud. Når de kommer ud blir de jo bombarderet med forskellige ting i vores samfund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide det så tror jeg altså man skal passe på ikk at gøre sig selv totalt fanatisk omkring det med parfume. En ting er hvis man ikke kan tåle det så forstår jeg godt at det ikke er noget man bruger. Men vi skal altså også huske på at det ikke skal være sådan nogle totalt sarte individer som kommer ud. Når de kommer ud blir de jo bombarderet med forskellige ting i vores samfund.

Tjah. Der er vi så uenige. Det kan sagtens være allergifremkaldende at være udsat for parfume.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv allergi, så har længe fravalgt alt med parfume. Så min makeup er Nilens Jord, bruger dog sjældent noget her mens jeg er gravid. Shampoo er enten Nettos levevis baby shampoo uden parfume eller neutral, balsam er også neutral. Showercream med advocado fra Matas (den er vanvittigt lækker), håndsæbe er Nettos levevis babybad og almindelig creme har jeg en masse af fra Decubal, neutral og Matas' egen. De fleste rengøringsmidler er fra neutral, dog gør jeg sjældent selv ren, men har det bedst med, at det er neutral alligevel. Alt vaskemiddel og skyllemiddel er neutral eller änglamark. Opvaskemiddel er neutral. Parfume bliver kun brugt meget sjældent og altid på tøjet. Hårprodukter bruger jeg kun sjældent her mens jeg er gravid, de er købt ved frisøren og hovedsageligt skånsomme, men det skal jo også virke. Neglelak bruger jeg slet ikke under graviditeten.

Generelt er jeg meget påpasselig med alt sådan noget, og særligt mens jeg er gravid, vil helst, at tvillingerne slipper for allergi. Vi spiser også ret meget økologisk og generelt laver jeg det meste selv, for at undgå e-numre og andet bøvl. Vi bestiller dog også en pizza ind i mellem, så helt fanatisk er jeg ikke ;) Men vil bare gerne passe på min og tvillingernes krop, den er jo ikke sådan til at skifte ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger de samme produkter som jeg brugte før graviditeten ("øko"cremer samt neutrals produkter). Brugte ikke makeup til hverdag og gør det stadig ikke; giver den dog hele armen hvis jeg skal til noget socialt udover studiehverdagen :P Bruger ikke parfume for tiden fordi min lugtesans er blevet ret skarp og sensitiv i denne periode og så vil jeg gerne spare bebs for eventuel allergi/overfølsomhed.

Jeg synes personligt ikke, at man skal bliver fanatisk; bare finde en middelvej og vigtigst af alt have det godt og være glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER