MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Theo har også gjort det lidt efter han stoppede med at bruge sut. Han putter pege- og langefinger ind i munden. Men ikke tommelfingeren som var det en sut. Er det det hun gør? Ellers tror jeg ikke jeg ville være bekymret :)

Vi siger bare, at han skal tage fingrene ud af munden eller giver ham en bamse for at aflede fx.

Det er både og - nogen gange tommelfingeren, andre gange de andre fingre.

Den med bamsen må vi prøve også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Theo har også gjort det lidt efter han stoppede med at bruge sut. Han putter pege- og langefinger ind i munden. Men ikke tommelfingeren som var det en sut. Er det det hun gør? Ellers tror jeg ikke jeg ville være bekymret :)

Vi siger bare, at han skal tage fingrene ud af munden eller giver ham en bamse for at aflede fx.

Det er både og. Nogle gange tommelfingeren, andre gange de andre fingre. Må prøve den med bamsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sov uden en lyd til 06.30 og der har intet været hele formiddagen. Inden frokost var hun i sandkassen med Søren og kom så pludselig grædende ind for nu gjorde det ondt igen. Det er 30 min siden og det er kun blevet værre. Nu vrider hun sig i smerte igen :(

Hvad skal jeg gøre?! :( :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sov uden en lyd til 06.30 og der har intet været hele formiddagen. Inden frokost var hun i sandkassen med Søren og kom så pludselig grædende ind for nu gjorde det ondt igen. Det er 30 min siden og det er kun blevet værre. Nu vrider hun sig i smerte igen :(

Hvad skal jeg gøre?! :( :help

Jeg ville ringe 1813 igen og snakke med dem og hvis de henviser til Herlev igen så spørg om de kan give dig en tid efter det i oplevede i går.

Rigtig god bedring med hende. Det lyder godt nok underligt og på ingen måder rart :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu sidder vi på Herlev igen. Anna holdt op med at klynke inden vi kørte og faldt lidt i søvn i bilen. Mange af sygeplejerskerne fra i går er her også i dag og jeg synes det er pinligt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have vredet sig i smerte, grædt, klynket og råbt det gjorde ondt i en halv times tid, er hun nu faldet i søvn på mine ben, i verdens mærkeligste stilling :blink wyzGVI3.jpeg

Men det er helt tydeligt, så sammenkrøllet som muligt, der virker rarest for hende.

Åh suk! :( :( :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget leger I med jeres børn? Og hvor gode er de til at lege selv? Theo kræver bare konstant opmærksomhed for tiden. Han kan ikke lege selv og vil hele tiden kommandere med os. Når vi leger bestemmer han alt. Jeg er ærlig talt ved at være lidt træt af det.

Han blander sig i alt. Også hvad fremmede børn og voksne siger og gør, når vi er ude. Han er konstant på tværs og modsiger os lige meget hvad vi siger. Jeg må ærlig talt indrømme, at jeg er ved at blive vanvittig :blink :(

Jeg håber det skyldes, at han kun har været i børnehave 2 gange de sidste 14 dage, og at han bare trænger til at lege med sine venner igen :wacko

Som du måske husker, så har vi også haft sådan en periode med Erica. Men det er blevet bedre og vi NYDER når hun leger selv. Vi har stadig udfordringer med at bede hende om at lege selv - i morges blev hun meget ulykkelig fordi jeg insisterede på jeg skulle ordne vasketøj og derfor ikke ville lege.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have vredet sig i smerte, grædt, klynket og råbt det gjorde ondt i en halv times tid, er hun nu faldet i søvn på mine ben, i verdens mærkeligste stilling :blink wyzGVI3.jpeg

Men det er helt tydeligt, så sammenkrøllet som muligt, der virker rarest for hende.

Åh suk! :( :( :(

Stakkels Anna :( var der ikke noget af personalet der reagerede på hun græd sådan? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels Anna :( var der ikke noget af personalet der reagerede på hun græd sådan? :unsure

Næh... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er ca. 50/50. Hun vil allerhelst lege med os, men hvis vi siger hun må/skal lege selv, så er hun god til det, selvom hun nogen gange brokker sig vældig meget før hun accepterer, at det ikke står til diskussion :rolleyes

Anna vil også gerne bestemme. Man er nødt til nogen gange at udfordre det lidt og bestemme noget, når man leger. F.eks. "nej, jeg vil ikke sidde der/sætte den klods der/gå derhen/jeg vil ikke havde du ødelægger min sandkage etc. Jeg vil sidde her/bruge den her klods osv." Det giver en farlig ballade nogen gange, men det er altså godt givet ud. Anna bestemmer også meget i vuggestuen og jeg bekymrer mig jo om, at der en dag ikke er nogen der vil lege med hende, fordi hun vil bestemme det hele. Så hellere selv tage kampene med hende!

Det er hårdt nogen gange, men det ER altså nemmere at have en ca. 3-årig end en 1-årig. Sørens ven har lige været på besøg i weekenden - han har en datter der bliver 1 år næste uge og han var ret fascineret af hvor 'nemt' det var ;)

Vi har præcis samme tanker! At vi gerne vil ruste ham til at lege med de andre børn :) Vi gør allerede det med, at han ikke altid får sin vilje i legen.

Men det er også i "det virkelige liv", at han vil bestemme alt. Han snakker HELE tiden og kommenterer ALT hvad vi siger til hinanden (hvor han jo ofte misforstår noget, fordi det er voksensnak :rolleyes).

Ej, det har nok bare været en dårlig dag. I morgen bliver bedre :unsure Vi har jo lige været en uge på efterårsferie, og så nåede han kun at være tilbage i børnehave 2 dage, før han blev syg. Jeg tror han trænger til børnekontakt. Vi var i Zoo i dag, og der søgte han meget de andre børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne være Ronja du beskrev der ;) Jeg tror bestemt Susanne er inde på det rigtige og det er også sådan jeg prøver at gøre selvom det kræver lidt :)

Dejligt at høre, at man ikke er alene :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have vredet sig i smerte, grædt, klynket og råbt det gjorde ondt i en halv times tid, er hun nu faldet i søvn på mine ben, i verdens mærkeligste stilling :blink wyzGVI3.jpeg

Men det er helt tydeligt, så sammenkrøllet som muligt, der virker rarest for hende.

Åh suk! :( :( :(

Årh altså :( :kram2

Det er da også typisk, at sådan noget kommer i en weekend <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som du måske husker, så har vi også haft sådan en periode med Erica. Men det er blevet bedre og vi NYDER når hun leger selv. Vi har stadig udfordringer med at bede hende om at lege selv - i morges blev hun meget ulykkelig fordi jeg insisterede på jeg skulle ordne vasketøj og derfor ikke ville lege.

Ja, det kan jeg godt huske. Dejligt at høre, at det er blevet bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have vredet sig i smerte, grædt, klynket og råbt det gjorde ondt i en halv times tid, er hun nu faldet i søvn på mine ben, i verdens mærkeligste stilling :blink wyzGVI3.jpeg

Men det er helt tydeligt, så sammenkrøllet som muligt, der virker rarest for hende.

Åh suk! :( :( :(

Stakkels jer :( Håber inderligt I har fået hjælp nu!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Susanne. Håber Anna er blevet kigget på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter vi er begyndt at indføre at Ronja kun må have sut når hun sover er hun i stedet begyndt at putte fingrene i munden. F.eks når hun sidder og ser tv eller bliver ked. Jeg siger til hende hun skal tage dem ud men de ryger hurtigt ind igen hvis jeg ikke er efter hende.

Nogen der har nogen gode råd? Jeg vil jo helst ikke have hun ender med tommelfingeren når vi tager sutten helt.

Tror bare det er en fase de skal igennem når sutten skal væk. Felix gjorde det også og spiste kanten af hans jakke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have vredet sig i smerte, grædt, klynket og råbt det gjorde ondt i en halv times tid, er hun nu faldet i søvn på mine ben, i verdens mærkeligste stilling :blink wyzGVI3.jpeg

Men det er helt tydeligt, så sammenkrøllet som muligt, der virker rarest for hende.

Åh suk! :( :( :(

Stakkels Anna. Håber en læge har set hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har præcis samme tanker! At vi gerne vil ruste ham til at lege med de andre børn :) Vi gør allerede det med, at han ikke altid får sin vilje i legen.

Men det er også i "det virkelige liv", at han vil bestemme alt. Han snakker HELE tiden og kommenterer ALT hvad vi siger til hinanden (hvor han jo ofte misforstår noget, fordi det er voksensnak :rolleyes).

Ej, det har nok bare været en dårlig dag. I morgen bliver bedre :unsure Vi har jo lige været en uge på efterårsferie, og så nåede han kun at være tilbage i børnehave 2 dage, før han blev syg. Jeg tror han trænger til børnekontakt. Vi var i Zoo i dag, og der søgte han meget de andre børn.

Og så tænker man, hvorfor er det lige præcis vi har en 2'er på vej (/i støbeskeen)?!?! :huh ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik Filippa endelig sin juniorseng :) Ikke den oprindelige, men den her er også fin og hun glædede sig til at sove i den :) Håber ikke hun falder ud, for den er godt nok høj i forhold til den anden og uden kant pga springmadrassen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så tænker man, hvorfor er det lige præcis vi har en 2'er på vej (/i støbeskeen)?!?! :huh ;)

DET gør man nemlig :rolleyes Skrev jeg også tidligere i "Vil gerne være gravid smalltalk" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DET gør man nemlig :rolleyes Skrev jeg også tidligere i "Vil gerne være gravid smalltalk" :D

:D :kiss

Håber jeg finder grunden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D :kiss

Håber jeg finder grunden ;)

Det gør man når guldklumpen ligger og sover på brystkassen af en :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør man når guldklumpen ligger og sover på brystkassen af en :biglove

:ditto :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør man når guldklumpen ligger og sover på brystkassen af en :biglove

Det vil jeg glæde mig til :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så tænker man, hvorfor er det lige præcis vi har en 2'er på vej (/i støbeskeen)?!?! :huh ;)

 

Fordi, så har de hinanden at lege med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.