MLM

Smalltalk

4,176 indlæg i dette emne

Anders har fundet ud af at når Mie ignorerer havså hjælper det 80 % af gangene at spørge:

"Mie hvad var det lige jeg bad dig om?" Ikke anklagende men bare som et spørgsmål. Hvis hun ved det så svarer hun ham altid, hvorefter han siger "så vil jeg gerne have at du gør det!" Og så gør hun det som regel eller fortæller hvorfor hun ikke gør det.

I dag sad vi så i sofaen og Mie sagde "vi skal have tændt dem der!" Og pegede på vores græskar hovedet, jeg svarede "ja det skal vi da" men var lige liiiiiiiiidt langsom til at få rejst mig fra den bløde sofa

Mie: "moar? Hvad var det jeg lige bad dig om?"

Kæft det er svært at holde masken så :lol men jeg svarede pænt og gik straks ud og tændte græskar - ret skal være ret!

Haha hvor er hun sød :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Valdemar er hjemme hele ugen. Ærligt, så frygtede jeg lidt at være hjemme med begge unger alene (B var dog hjemme igår), og havde lidt svært ved at se, hvad vi skulle lave, så V ikke kedede sig, og der samtidig blev taget hensyn til Es behov (og så moren ikke brændte totalt ud :blush). Men indtil videre går det rigtig fint og er vildt hyggeligt :biglove Jeg tror dog stadig, at V bliver glad for at komme i bh igen på mandag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til en dag med Ida i fokus. Vi skal til mosbjerg og grave kartofler op, samt købe flere græskar hun kan lave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja det er jo fra de små man skal høre sandheden :D Marius klapper mig på maven og spørger så, hvorfor har du en tyk mave mor :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja det er jo fra de små man skal høre sandheden :D Marius klapper mig på maven og spørger så, hvorfor har du en tyk mave mor :LOL

:lol ikke ligefrem verdens bedste kompliment :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol ikke ligefrem verdens bedste kompliment :p

Han er da heldigvis holdt op med at snakke om baby i maven :D Jeg er blevet aet på maven efter Julius er kommet ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha Anita. Theodor sagde for et par uger siden:

T: hvorfor har du så tykke ben, mor?

Mig: 'griner'

T: hvorfor griner du?

Mig: jamen, det er fordi jeg måske godt kunne tænke mig at mine ben ikke var så tykke

T: ('trækker på skuldrene") Men det ER de!

Tak knægt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha Anita. Theodor sagde for et par uger siden:

T: hvorfor har du så tykke ben, mor?

Mig: 'griner'

T: hvorfor griner du?

Mig: jamen, det er fordi jeg måske godt kunne tænke mig at mine ben ikke var så tykke

T: ('trækker på skuldrene") Men det ER de!

Tak knægt

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah....! Har lige hørt mig selv sige "Jeg vil have, at du spiser op, ellers får du ingen slikkepind, når du skal med op og handle idag".

Et argument jeg havde lovet mig selv aldrig at bruge <_< Og total aftalebrud, for vi havde lovet ham den slikkepind. Jeg fik bare spat af at han beder om det ene og det andet, tager en mussebid og så lader det stå. :rolleyes

Nå. Men i det mindste spiste han da noget. Og så må jeg prøve at finde min indre pædagog frem nu :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah....! Har lige hørt mig selv sige "Jeg vil have, at du spiser op, ellers får du ingen slikkepind, når du skal med op og handle idag".

Et argument jeg havde lovet mig selv aldrig at bruge <_< Og total aftalebrud, for vi havde lovet ham den slikkepind. Jeg fik bare spat af at han beder om det ene og det andet, tager en mussebid og så lader det stå. :rolleyes

Nå. Men i det mindste spiste han da noget. Og så må jeg prøve at finde min indre pædagog frem nu :blush

Sådan er Luna også i øjeblikket.. og har flere gange været meget tæt på at sige noget lignende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er Luna også i øjeblikket.. og har flere gange været meget tæt på at sige noget lignende!

Altid noget, det ikke kun er mig :kiss Men mega øv at jeg faldt i :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah....! Har lige hørt mig selv sige "Jeg vil have, at du spiser op, ellers får du ingen slikkepind, når du skal med op og handle idag".

Et argument jeg havde lovet mig selv aldrig at bruge <_< Og total aftalebrud, for vi havde lovet ham den slikkepind. Jeg fik bare spat af at han beder om det ene og det andet, tager en mussebid og så lader det stå. :rolleyes

Nå. Men i det mindste spiste han da noget. Og så må jeg prøve at finde min indre pædagog frem nu :blush

 

Det sker jo. Ts børnehave har fucket helt op i hans uden-ble periode, selvom vi var helt i mål og han sover uden ble osv. Pludselig kom han hjem med ble på en dag og der var uheld igen. Jeg tror simpelthen, det handler om, at han er så velfungerende at de overser ham, og så er han rendt ind i efterårs-overtøj, som han ikke når at tage af, hvis ikke de "inviterer" ham ind på toilettet. Anyway. Vi blev lige slået tilbage, og han blev ved med at sige "jeg gør det næste gang", men var snotforvirret og da han pludselig kom hjem med en fyldt ble, så greb mor her telefonen og ringede vredt til børnehaven. Og farmand fulgte op; så nu ved de at vi også kan blive sure :D Anyways...så har det været lidt en kamp at komme tilbage til, at han når at sige til i tide, og jeg fik sagt den anden dag: "Hvis du husker at gå på toilettet i god tid hver gang i dag, laver vi græskarhoved når vi kommer hjem". Jeg ved sgu ikke...blev bare lidt desperat og ville gerne have at han tænkte over noget godt, når han skulle tisse, men det er jo en tarvelig sammenhæng at stille op. Vi plejer ikke at gøre sådan...men det virkede. Vi har hygget med græskarhoved og han har ikke nogen uheld i BH (7-9-13).

 

Forleden var jeg alene hjemme med ham og min meget store mave (som da gerne må gå i fødsel NU), og han var klatret op i sin halvhøje seng. Vi skulle gøre klar til natten, så der skulle tisses af og børstes tænder, og jeg bad ham gå med ud på badeværelset. Det ville han ikke, og jeg kan ikke rigtigt klatre så meget rundt efter ham, så jeg sagde, at hvis han ikke var på badeværelset, når jeg havde talt til 5, så var der ikke nogen godnathistorie. Og han kom altså ikke.

Men det lykkedes selvfølgelig efter kort tid og han varr skidesur (nok mest træt) på toilettet, men det blev hurtigt superhyggeligt, som det plejer. Vi har et godt tandbørstningsritual, som altid slutter aftenen godt og med et stort grin, så alt var fryd og gammen.

Jeg følger ham ind i sengen, og han siger "du skal læse en bog mor, du må gerne bare stå op og læse". Jeg var 1 milimeter fra at sige ja, men huskede så min "trussel" fra tidligere, og sagde, at der ikke var godnathistorie fordi han jo ikke overholdt vores aftale om at komme med ud på badeværelset. Så spurgte han igen, og jeg sagde heeeeelt roligt at den gik jo ikke. Hvis han havde spurgt igen havde jeg givet mig; jeg var næsten helt ude af mig selv. Herregud, en godnathistorie og vi havde det lige så hyggeligt. Men jeg sagde til ham, at jeg slet ikke var sur mere, men at vi havde en aftale, som han ikke overholdt, og så kunne han jo ikke få en historie nu. Og så puttede jeg ham med kys og kram og i en egentlig supergod tone. Og han acceperede det sgu, og lagde sig til at sove uden at være ked af det! Det var vist kun mig der følte, at jeg var virkelig streng imod min søde og glade dreng, nu hvor konflikten jo var fuldstændig overstået.

Uha, det er svært med at få sat de grænser indimellem, synes jeg. Altså, hvornår holder man fast og hvornår skal man bare lade det ligge. Men på den anden side, så oplever jeg også bare at have en tryg og harmonisk søn, som ved hvor han har os, så det kan jo ikke være helt på månen, det vi gør. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah....! Har lige hørt mig selv sige "Jeg vil have, at du spiser op, ellers får du ingen slikkepind, når du skal med op og handle idag".

Et argument jeg havde lovet mig selv aldrig at bruge <_< Og total aftalebrud, for vi havde lovet ham den slikkepind. Jeg fik bare spat af at han beder om det ene og det andet, tager en mussebid og så lader det stå. :rolleyes

Nå. Men i det mindste spiste han da noget. Og så må jeg prøve at finde min indre pædagog frem nu :blush

Ej BBM, den var ikke lige på listen over dem jeg ønsker at kopiere. Selvom jeg nærmest lavede den samme på en cafe i går - dog heldigvis henvendt til en tjener.

Tjener: kunne han tænke sig en slikkepind

Mig: ej det er vidst ligemeget, han kunne ikke engang spise sin is op

:lol hvor dumt lyder det ikke lige? Og det var total ikke sådan jeg ville sige, jeg ville bare sige at jeg ikke synes han skulle have slikkepind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men det er da rart at høre, at det ikke kun er mig, der træder ved siden af :oops Var sgisme ikke særlig stolt lige der, men som du siger, Fister, så er de jo glade og harmoniske det meste af tiden, så mon ikke man gør noget andet rigtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altid noget, det ikke kun er mig :kiss Men mega øv at jeg faldt i :(

Ingen er perfekt :kiss slet ikke mødre til lidt trodsige tumlinger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen er perfekt :kiss slet ikke mødre til lidt trodsige tumlinger!

Very true! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! 3! gange i dag har Luna tegnet "tatovering" på sin arm :prik

3. Gang flød mit tålmodighedsbæger altså over... og var en pænt skrap mor der talte med STORE bogstaver!

Nu er tuscherne lagt langt væk... har taget den rimeligt pædagogiske mor frem og har snakket med ked tumling! Og tilsyneladende virker det ikke til at hun har fattet det... suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altid noget, det ikke kun er mig :kiss Men mega øv at jeg faldt i :(

:kiss hvis det er det værste, du har lavet i dag, såeh... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss hvis det er det værste, du har lavet i dag, såeh... ;)

Sådan kan man selvfølgelig også se på det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! 3! gange i dag har Luna tegnet "tatovering" på sin arm :prik

3. Gang flød mit tålmodighedsbæger altså over... og var en pænt skrap mor der talte med STORE bogstaver!

Nu er tuscherne lagt langt væk... har taget den rimeligt pædagogiske mor frem og har snakket med ked tumling! Og tilsyneladende virker det ikke til at hun har fattet det... suk!

:kram V ved heldigvis ikke hvad en tatovering er, men ynder dog at tegne sig i hånden, hvis han får fingre i en kuglepen (tusserne er låst inde :lolhit) Umulige børn :rolleyes :kram2

Edit: og så kom Thøger Dixgaard lige ind på playlisten og sang det så fint "Alle de ting, der gør at du syns' det' svært, er det samme som... Gør dig blød indeni" :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram V ved heldigvis ikke hvad en tatovering er, men ynder dog at tegne sig i hånden, hvis han får fingre i en kuglepen (tusserne er låst inde :lolhit) Umulige børn :rolleyes :kram2

Edit: og så kom Thøger Dixgaard lige ind på playlisten og sang det så fint "Alle de ting, der gør at du syns' det' svært, er det samme som... Gør dig blød indeni" :biglove

Arhmen hun er malet med 3 farver helt op over albuen :rolleyes

Tuscherne er nu også langt væk fra Lunas rækkevidde!

Den sang tror jeg ikke at jeg kender :unsure må vist ha youtubet den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan kan man selvfølgelig også se på det :kiss

:) Det er ikke fordi, jeg ikke synes, at man skal gøre sig umage og reflektere over eventuelle mindre heldige små episoder. Men jeg har til tider den tvivlsomme fornøjelse at gennemgå børne'sager' (det ved du helt givet endda mere om end mig), og det sætter sq nogle af vores store bekymringer om pædagogik, sukkerpolitik, det rigtige fodtøj osv i perspektiv... :rolleyes

Alle de her babyklar-børn, der får kys og klap og kærlige ord, og som har varmt tøj og bløde senge osv... Når man så læser en sag igennem om omsorgssvigt mv, så er det nærmest til at le af, at man kan slå sig selv oven i hovedet med en kikset måltidssituation, en fejlslagen putning eller en længere institutionsdag end gennemsnittet :chin:

Jeg er sikker på, at Valdemar er ovenud tilfreds med tilværelsen og med god grund - slikkepind eller trusler til trods ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arhmen hun er malet med 3 farver helt op over albuen :rolleyes

Tuscherne er nu også langt væk fra Lunas rækkevidde!

Den sang tror jeg ikke at jeg kender :unsure må vist ha youtubet den ;)

Eeeej, den er så fiiiiin. Den gik jeg ofte og snøftede lidt til i graviditeten :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeej, den er så fiiiiin. Den gik jeg ofte og snøftede lidt til i graviditeten :biglove

Fin sang! :) og ganske rigtig... sys ikke umiddelbart at jeg har hørt den før :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Det er ikke fordi, jeg ikke synes, at man skal gøre sig umage og reflektere over eventuelle mindre heldige små episoder. Men jeg har til tider den tvivlsomme fornøjelse at gennemgå børne'sager' (det ved du helt givet endda mere om end mig), og det sætter sq nogle af vores store bekymringer om pædagogik, sukkerpolitik, det rigtige fodtøj osv i perspektiv... :rolleyes

Alle de her babyklar-børn, der får kys og klap og kærlige ord, og som har varmt tøj og bløde senge osv... Når man så læser en sag igennem om omsorgssvigt mv, så er det nærmest til at le af, at man kan slå sig selv oven i hovedet med en kikset måltidssituation, en fejlslagen putning eller en længere institutionsdag end gennemsnittet :chin:

Jeg er sikker på, at Valdemar er ovenud tilfreds med tilværelsen og med god grund - slikkepind eller trusler til trods ;)

Du er sød, Lise :kiss Og du har (igen-igen) ret, V har altid mad, varme, ordentligt tøj, ingen har nogensinde lagt en finger forkert på ham, og som han siger "alle elsker mig". :biglove

Men måske netop pga mit job kan jeg muligvis blive lidt "overreflekteret" nogle gange :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.