Morpige

Noget om horoskoper

14 indlæg i dette emne

og hvis det ellers er rigtigt berører det jo mig :)

Dato-kaos: Tjek dit nye stjernetegn her

CHRISTIAN RUNDAGER- Fredag den 14. januar 2011, 11:41

DelEr du født i løvens tegn? Nej. Sikkert ikke længere i hvert fald. Jordens placering i forhold til solen har ændret sig så meget, at et trettende stjernetegn har møvet sig ind og ændret de hidtil anerkendte datoer.

- Det er ikke noget, der er sket lige pludseligt i dag. Det er en ændring, der har stået på i tusinde af år, siger astronom Parke Kunkle til NBC.

Jordens placering i forhold til solen har langsomt ændret sig, siden interessen for astrologi begyndte for 3.000 år siden. Den gang blev 12 forskellige stjernetegn delt ud til årets 12 forskellige perioder.

Dit stjernetegn har sandsynligvis ændret sig nu, da jordens nye placering har skabt et mellemrum på flere dage. Altså plads nok til at indsætte det trettende stjernetegn.

Det nye stjernetegn hedder slangeholderen eller slangebæreren.

Denne ændring er dog ikke officiel men blot en afspejling af solen, jorden og stjernernes placering i forhold til for 3.000 år siden. Dit formelle stjernetegn er stadig det samme som før, men går du op i detaljerne, kan du overveje 'at skifte' stjernetegn.

Her er de nye tider for stjernetegnene. Se om du skal til at kalde dig krebs i stedet for løve.

  • Stenbukken 20. januar til 16. februar
  • Vandmanden 16. februar til 11. marts
  • Fiskene 11. marts til 18. april
  • Vædderen 18. april til 13. maj
  • Tyren 13. maj til 21. juni
  • Tvillingerne 21. juni til 20. juli
  • Krebsen 20. juli til 10. august
  • Løven 10. august til 16. september
  • Jomfruen 16. september til 30. oktober
  • Vægten 30. oktober til 23. november
  • Skorpionen 23. november til 29. november
  • Slangeholderen 29. november til 17. december
  • Skytten 17. december til 20. januar

http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/dato-kaos-tjek-dit-nye-stjernetegn-her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg plejer at skifte mellem skorpion og skytte... (Har fødselsdag d. 22 november)

Men nu kan jeg se jeg er vægt.. NEJ tak..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er og bliver løve.

Min far er så blevet Krebs

min mor er stadig jomfrue

Freja var fisk, men nu aner jeg det da ikke

Mick var vægt men er nu jomfrue.

Ej altså tror bare jeg i den grad holder mig til dem vi hele tiden har været

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad i al....?!?! Jeg er IKKE tvilling. BASTA! Jeg er KREBS, det har jeg altid været, og det vil jeg altid være.

* kravler sur ind i mit skjold og napper alle astrologer i måsen *

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er der egentlig nogle stjernetegn, der er "længere" end andre? Plejer de ikke at være lige lange?

Altså f.eks. er der ca. 1½ måned hvor man kan være jomfru, men kun ca. en uge, hvor man kan være skorpion?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er blevet vandmanden før var jeg fisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er der egentlig nogle stjernetegn, der er "længere" end andre? Plejer de ikke at være lige lange?

Altså f.eks. er der ca. 1½ måned hvor man kan være jomfru, men kun ca. en uge, hvor man kan være skorpion?

Jeg synes også det ser lidt mystisk ud....

JEG vil hvert fald være fisk til den dag jeg dør.... Jeg er så meget fisk som man kan blive... og har da også en "fiske-tattoo"... Så ingen ændring her...

Selv om den der liste siger at jeg pludselig skulle være blevet vandmand :gal

Det er godt de skriver at det ikke er noget officielt... Og kun har betydning på "nørde-plan" eller hvad man skal kalde det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan så selv vælge om jeg vil være slangeholder eller skytte ;) Tror jeg holder mig til det sidste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er åbenbart gået fra Stenbukke til skytte.... Tror jeg passer bedst til stenbukken....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se min mor og min datter er blevet tvilling og min mand er blevet jomfru... :)

Det er da noget underligt noget, at lave om på sådan noget :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan de lave om tilbage i tid? Hvis det endelig skal laves om, er det vel kun for dem der bliver født fremadrettet? Altså man kan jo ikke ændre på nu, hvordan måner, planeter og stjerner stod da jeg blev født for 29½ år siden? :unsure

Det virker heller ikke særlig videnskabeligt, at den 'skiftedatoen' indgår i begge stjernetegn?! Hvad er man så, hvis man er født d. 11. marts? :blink

Og i øvrigt, så er jeg ca. så meget tvilling som man kan blive! ;) Tyr, bliver jeg i hvert fald aldrig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er og bliver Jomfru.. Og David er og bliver Tyr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan de lave om tilbage i tid? Hvis det endelig skal laves om, er det vel kun for dem der bliver født fremadrettet? Altså man kan jo ikke ændre på nu, hvordan måner, planeter og stjerner stod da jeg blev født for 29½ år siden? :unsure

Det virker heller ikke særlig videnskabeligt, at den 'skiftedatoen' indgår i begge stjernetegn?! Hvad er man så, hvis man er født d. 11. marts? :blink

Og i øvrigt, så er jeg ca. så meget tvilling som man kan blive! ;) Tyr, bliver jeg i hvert fald aldrig...

Jeg tænker også at de kan kalde det hvad de vil. vi er jo som vi er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at de kan kalde det hvad de vil. vi er jo som vi er :)

Det kunne jeg ikke være mere enig ned dig i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER