Mynthe

Vægtstigning

60 indlæg i dette emne

Tak for jeres beskeder.

Væsken er en anelse bedre her til aften, men kun en anelse.

Jeg har googlet lidt og fundet frem og tilbage. Dels for at tjekke om jeg havde grund til bekymring, og dels for at se om der var nogle behandlingsmuligheder,

Jeg følger allerede de gode råd så godt som muligt (det er altså svært at finde tid til at ligge ned i løbet af dagen), så det ser ikke ud til at der er så meget mere at gøre.

Dog kan jeg vidst få noget akupunktur igennem min jordemor, så hende tager jeg lige kontakt til imorgen.

Så kan jeg samtidig lige blive tjekket efter :)

Med hensyn til andre symptomer så synes jeg faktisk at jeg har det ret fint.

Vandet og maven besværliggør fysisk aktivitet, men derudover har jeg det godt.

Mit blodtryk har hele graviditeten været helt fint hele graviditeten osv, så jeg er ikke bekymret eller utryg.

Tak for jeres opmuntrende svar

Hej Mynthe

Har helt glemt at svare dig. Jeg er glad for, at der ikke er grund til bekymring, og håber du holder ud med al den væske i kroppen! Det lyder under ingen omstændigheder sjovt...

Her er jeg nu 30+2, og har taget 6 kg på totalt. Så på det seneste har jeg taget 1 kg. på, på 2 uger... :wacko Håber ikke det fortsætter i samme tempo. Det går vel uanset, men det er altså stadig svært at vænne sig til tallet på vægten!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Mynthe

Har helt glemt at svare dig. Jeg er glad for, at der ikke er grund til bekymring, og håber du holder ud med al den væske i kroppen! Det lyder under ingen omstændigheder sjovt...

Her er jeg nu 30+2, og har taget 6 kg på totalt. Så på det seneste har jeg taget 1 kg. på, på 2 uger... :wacko Håber ikke det fortsætter i samme tempo. Det går vel uanset, men det er altså stadig svært at vænne sig til tallet på vægten!

Hej millivanni

Kender godt det med at det er svært, men nu synes jeg vi begynder at kunne se enden på det hele, så på en eller anden måde kan jeg tage vægten liidt mere roligt.

Glæder mig dog virkelig til at komme af med vandet så jeg kan se hvad jeg "reelt" har taget på.

+6kg er virkelig flot gået, men selv om du ligger helt inden for normen kan jeg godt forstå at du skal vænne dig til de nye tal.

Jeg er personligt mindre end 1 kg fra at hoppe til et nyt "tier-tal". det er lidt scary!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten 31+5 siger +3,5 kg, men lillepigen er voldsomt aktiv, så er nu ikke så bekymret :)

Var til eksamen fredag hvor flere eksamens-pensionist-vagter uafhængigt af hinanden påtalte min størrelse og mente 'det måtte da lige være oppe over, eller tvillinger så stor som min mave var' :-O Manden min finder det selvfølgelig ustyrlig morsomt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i 32+3,, har jeg taget 7,5 kg på, de 5 af dem på 8 dage, så er fyldt med væske, skal kontrolleres igen på mandag, så skulle gerne have tabt mig lidt der :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i 32+3,, har jeg taget 7,5 kg på, de 5 af dem på 8 dage, så er fyldt med væske, skal kontrolleres igen på mandag, så skulle gerne have tabt mig lidt der :D

Hold da op! Godt du skal til tjek igen mandag, håber det ikke er tegn på noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg nået 37+0!! :) vægten siger nu +5,5 kg. Det bliver spændende at se hvor meget det ender med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg oppe på +8kg! Der er nok en del vand, men stadig ingen strækmærker (7-9-13), og det kan stadig ikke ses bagfra. Er 35+6 i dag. Jeg synes, jeg tog meget lidt på til at starte med i graviditeten, og så kom det i ryk, og her i sidste trimester har jeg virkelig taget en del på. Håber det ikke bliver ved med at stige så meget de sidste 4-6 uger.  Håber i øvrigt at jeg slipper for at gå de 2 uger over tid, der skal til for at jeg kommer op på 6 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 37+2 idag, og har tabt mig igen pga opkast og kvalme, så sammelagt har jeg taget tre kilo på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37+0 og jeg ar taget 10 kilo på. Det er mere end sidst jeg var gravid, men min mave er også noget større end første gang. Jeg kan ikke mærke hvor kiloerne sidder ud over det åbenlyse! Har stadig talje som jeg plejer og mine lår og rumbe e heller ikke vokset :-) så jeg håber de fleste kilo er graviditet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vægten er dykket lidt igen så idag (38+4) er den +5,1 kg, men maven er nu fin stor så tror nu baby vokser fint!! :) SF-mål har også hele tiden ligget øverst på kurven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER