Betty87

En masse pusle-produkter spørgsmål!!

39 indlæg i dette emne

Hej piger!

Jeg har en masse spørgsmål til jer vedr. produkter på puslebordet..

Skumklude:

Jeg synes tit at de er ret grove, så ville gerne høre jeres erfaringer omkring, hvilke der er de blødeste og uden alt muligt mærkeligt i!?

Og hvilke er bedst til prisen??

Klipper i dem over i halve, så i sparer lidt på dem? For jeg synes rent faktisk ofte at man alligevel kun bruger halvdelen af kluden, når man tørrer rumpen :)

Vådservietter:

Er de så meget bedre at have med på tur?? Jeg tænker lidt, at hvis man ikke er et sted med adgang til vand, så kan man vel bare fugte nogle klude hjemmefra i en pose?

Eller er de rare at have alligevel?

Hvis de er need to have - hvilke er så de bedste?? Uden alt for meget kemi og til en ordentlig pris?

Stofbleer:

Hvilket mærke er i mest glade for?? Jeg tænker nemlig, at når det er nogle man bruger så meget som man gør, så er det rart at have nogle i ordentlig kvalitet! Der er nogle af de meget billige som jeg synes er ret tynde i det!!

Desuden synes jeg jo også at de er lidt fine, dem som er farvede.. Men, men, men hvilke er jeres favoritter??

Cremer og div:

Hvad smører i børnene med, hvis de har røde rumper? Og hvilke mærker og hvorfor??

Hvad skal man helst have af cremer og andet smørelse på puslebordet - her er jeg lidt lost omkring, hvad der er nødvendigt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger vådservietter i stedet for klude. De er blødere, og det er en del nemmere. Vi kan ikke pusle i umiddelbar nærhed af rindende vand, og vores vand herhjemme er en evighed om at blive lunt. Men i starten gav vi kludene et forsøg, og der klippede vi dem i halve med fordel.

Vi har prøvet en del vådservietter, og jeg synes at dem fra Rema1000 er de bedste til prisen. De koster 10 kr for en pakke, og er uden skadelig kemi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger skumklude herhjemme og dem klipper vi over i halve.

Når vi er på tur så bruger vi vådservietter, da det er meget nemmere, Vi bruger enten Rema 1000s eller Grøn balance fra føtex.

Stofbleer er nogle fra Rasmus' tid. Så de har en del år på bagen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger skumklude fra Rema. Jeg synes ikke de er grove når man forsigtig tørre måsen. Vi klipper dem i halve. Så spare vi både, og på synes Jeg også de er nemmere at håndtere.

Vi bruger kun vådServietter når vi er ude og vi ikke kan komme til vand. Hvis vi kan det, har vi altid skumklude med. Af vådServietter bruger vi dem fra Rema.

Jeg har kun smurt måsen 2 gange fordi den var lidt rød og der brugte jeg zinksalve. Men normalt gør vi ingenting andet end at vaske.

Stofbleer, jer synes at dem fra føtex er ok i kvaliteten. Dem fra name it er alt før tynde synes Jeg. Men har ikke prøvet andre end de 2 forskellige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i bruger ikke skumklude - de faas ikke i Italien. Istedet bruger vi store oeko-vatrondeller eller -oekopladevat i mindre stykker. Men for det meste kommer numsen under hanen, for det bruger man hernede.

Af vaadservietter, saa synes jeg, de er praktiske at have med ude, Men de mindst "giftige" er dyre hernede. Saa dem koeber jeg af og til og bruger ellers rondeller af oekobomuld, som jeg goer vaade hjemmefra. Overvejer vaskbare vipes, saadan et saet fra cheeky Wipes eller nogle fra ImseVimse eller andet billigt. Vi bruger alligevel stofbleer - altsaa dem til numsen - saa det betyder ikke noget at skulle vaske dem ogsaa. I Danmark koebte jeg en pakke fra Neutral, som jeg synes var gode og de er svanemaerkede.

Af gylpeklude(som du kalder stofbleer) er dem fra IoBio tykke, bloede og laekre. De kan faas hos Storchebarn.dk og Koogko.dk i pakker af tre. Ellers har vi en pakke fra Pippi, som er i farver og har stjerner og biler. Har ogsaa nogle biiiiillige hvide, som ikke er blevet hverken vaerre eller bedre af vask, men de er stive og tynde. Ialt har vi vist 15, tror jeg, og vi bruger dem langt fra. Saa lad vaere at anskaffe 30, som nogen raader til, du kan altid koebe flere, naar baby er foedt.

Jeg kommer Lansinoh brystcreme paa numsen, hvis den er roed. Det er den virkelig sjaeldent, men nu Noah er ved at faa taender, saa er poellen syrlig og braender huden lidt, his ikke vi opdager den hurtigt. Det er ren lanolin, altsaa ren natur. Det var et godt raad, jeg fik af min veninde, saa har ikke brugt andet, da jeg alligevel havde det til brystvorterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt stofbleer i både babysam og bilka. Dem i babysam blev helt forvaskede, krøllede og stive efter vask, mens dem fra bilka har holdt formen og kvaliteten godt. Dem fra babysam køber vi ikke igen, de er simpelthen for billige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke mor endnu, men jeg har lige vasket en helt stak stofbleer... :) Her er både mærker fra nameit, pippi, føtex og bilka.. Jeg har lagt dem alle i koldt vand i 24 timer, så har jeg vasket dem med lagereddike og sæbe og derefter en tur i tumbleren. Her er de alle lige bløde, jeg kan ikke mærke forskel!

(men nu må vi se om nogle måneder og mange vasketure, om jeg har en anden mening :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af vådservietter, så var den, der scorede bedst af de billige mærker (10-12kr pakken) budget, som er Føtex/Bilka mærket. Så dem bruger vi, synes også de er tilpas våde og nemme at genlukke.

Bilkas stofbleer er også ganske udemærkede.

Til rød numse er luft det bedste middel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger vådservietter fra fakta eller spar (de billige er bedst!)

Gylpeklude bruger vi ikke rigtigt, men mener jeg købte nogle i Føtex der var gode plus vi havde en god en fra småfolk :-)

Til rød numse bruger vi zinksalve fra medea... der er mange forskellige og den her er den eneste der virker på LIna som meget nemt får rød numse (hun kan fx ikke tåle alm bleer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger baby pads - det er sådan nogle forvoksede vat rondeller. Vi startede med skum, men Mies numse var sart pg konstant rød og så fik hun svamp oven i. Derfor skiftede vi.

De rækker UTROLIGT langt. Man skal vride dem HÅRDT og så skal de lige foldes ud. Har sjældent brugt mere end to af gangen. De er nemme at styre og ikke "livlige" som skum klude. Der kommer ikke bæ igennem som jeg syntes der kan komme ved skum klude.

Af smørelse bruger vi "apotekets baby salve" det er det ultimativt bedste herhjemme, derudover er det billigt og rækker LANGT. Zink salve har jeg bandet derned hvor der er meget varmt mange gange. Pudder har jeg heller ikke set fidusen i.

Mht. Vådservietter så er det for vores vedkommende fast inventar i pusletasken. Svanemærker OG allergi mærket!

Syofbleer er vi glade for dem vi har fra pippi. Det er INGEN kvalitet i forhold til de gamle fra min egen barndom, men de findes vist bare ikke mere. Vi har alm hvide til måsen (til lige at ligge under og til at tørre) og grønne + mønstrede til hovedet. Næste gang skal de hvide farves, man ser ALT på dem. Så de bliver nok enten sorte eller lilla.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, jeg har jo ikke taget grejet i brug endnu, men...;-)

Jeg har altid syntes, at skumklude var hæslige at røre ved - men apotekets føles faktisk ok, og kan købes i en version, der hedder haleklude - de er halveret fra starten:-) Jeg har ingen ide om priser..

Jeg har købt en pakke vådservietter i Purebaby, men har også en dims, der er betegnet på at opbevare våde klude i under transport. "Kemipolitiet" fraråder jo generelt vådservietter, meeeeeeen lad os nu se...

Jeg har også købt diverse former for vat i Purebaby, da jeg har en veninde, der varmt anbefaler brug af vat til de mindste babyer.

Min søster brugte små bomuldsklude til den yngste - de røg i maskinen med resten af de uendelige mængder vasketøj.

Jeg har en stak gamle stofbleer, som jeg har arvet fra min søster - de er store og bløde og ikke noget særligt mærke - til gengæld er de ikke så pæne... Jeg har også købt et udvalg af kulørte stofbleer fra forholdsvis dyre mærker - de er pæne, men generelt rigtig tynde, så jeg ved ikke, om de er til så meget andet end pynt... Ved lejlighed tror jeg, at jeg farver de gamle hvide - min mand vil bare ikke så gerne have, at jeg bruger vores madine til det, så jeg skal lige have fundet en anden løsning...

Lanolincreme skulle vist være et skønt allroundmiddel, ellers er zink jo en klassiker - hovedreglen er vist bare så lidt grej som muligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte skumklude i starten.. Vi klippede dem i kvarte, fordi de så var nemmere at håndtere.. Nu er vi praktisk talt gået over til vådservietter :) Vi bruger de billige fra Netto.. Når vi er ude, bruger vi sådan nogle i en lille pakke.. Kan ikke huske hvor de er fra, men ja.. Det er for at slippe for at have en stor pakke med i tasken :) Stofbleer har jeg intet forhold til, da vi kun har brugt dem til putning, og der er alle dem vi har købt fine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger kun vådservietter og kun dem fra rema. De er lidt mere våde end andre vi har prøvet, men synes de gør arbejdet bedst!

Vi har ik nemt til vand fra puslepladsen, så til at starte med var det et forsøg, om numsen ku klare vådservietter, de var gode og har så holdt ved.

I tænks test af vådservietter tror jeg kun det var huggies, der dumpede, så dem ville jeg hvert fald ik vælge..

Gylpeklude har vi pippi og de er vældig fine. Og hyggeligt med farver og mønster :)

Rød numse har vi aldrig haft, så der ved jeg ik, hvad der er effektivt. Men hvis dit barn får tør hud andre steder på kroppen, er a-derma fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså mange tak for jeres super gode svar!! Jeg har helt sikkert fået lidt syn for sagen vedr de forskellige ting!!

Man kan altid regne med babyklar <3

Tror jeg vil prøve med skumklude fra Rema1000 (der ligger én dejligt tæt på vores bopæl) - men tror faktisk også, at man får en pakke med i deres babybox - det finder jeg ihvertfald ud af i næste uge!!

Jeg tænker bare at jeg gerne vil skåne bettemsnden mås så meget det er muligt, så man undgår rød numse!!

Men til den røde numse:

De fleste har sagt lanolin creme - den kender jeg ikke :/ Er der en ekspert der kan fortælle hvad den gør og kan?? Og er den skånsom? Og hvor køber man den? Og kan man bruge den til andet?

Ang. zinksalve - synes jeg har hørt at der er en masse kritik om den, men ved faktisk ikke hvad kritikpunkterne går ud på?? Men umiddelbart er det jo det produkt man førhen altid har sværget til..

Det lyder til at stofbleerne/gylpekludene vidst bare er en jungle!! Synes bare det er utroligt, at man af producenterne laver den SÅ tynde.. Tror jeg starter med at købe 15 stk og så må vi se om vi skal ud og have flere!!

Alles meninger er meget velkomne - det er jo vores guldklumper det handler om <3

Men ihh hvor er der bare meget man skal have styr på i babyverdenen!! Godt man har min 9 mdr til at forberede sig! Og jeg har endda haft 26 mdr, når den bette kommer ud!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i Rema 1000 vådservietter ( eller budget ) de minder meget om hinanden synes jeg. Budget kan bare godt hænge lidt sammen

Vi bruger panthenol creme til numsen. Zoey fik rød numse og brugte zink salve. Hvilket resulterede i hendes hud "svedte" og hun fik svamp. Derfor anbefalede lægen panthenol creme. Det er sjældent dette sker men Zoey kan ihvertfald ikke tåle zink salve. Så der tror jeg man skal prøve sig frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger skumklude fra Rema1000. Synes ikke de er grove. :) Vi klipper dem ikke over.

Vådservietter - der er vi også på dem fra Rema1000. Jeg gider ikke pakse med skumklude som er gjort våde hjemme fra. Vådservietter er altså bare nemme. Jeg ville dog aldrig bruge dem hele tiden - det skulle vist heller ikke være sundt. Men de få bleer, der bliver skiftet på farten, der er de uundværlige for os :)

Vi har nogle billige stofbleer fra babysam og så nogle fra føtex eller kvickly med stjerner. De er lige fine i kvaliteten.

Vi bruger zinksalve til rød mås - igen den fra Rema1000 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stoffbleer fra The Organic Company er bare SÅ lækkre, og så er de lidt større end de normale,. tjek. event. på Pure Babys hjemmeside. de havde 50% på dem i denne uge, måske har de det stadigvæk. Ellers er dem fra Babysam ok synes jeg :)

Vi bruger vådservietter på farten, f.eks dem fra Neutral og også tit derhjemme, ellers store vatrondeller, så jeg så gør våde, men gider ikke tage dem med når jeg skal ud, så glemmer man dem bare i tasken og så ligger der nogle våde dimser i flere dage, adder badder :P

Rød numse har vi ikke rigtigt haft, men zinksalve er rigtig god til Arp også og DET havde vores lille datter meget af. Vi bruger den fra Avene, kan købes på apotheket. den hedder : Cicalfate :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså mange tak for jeres super gode svar!! Jeg har helt sikkert fået lidt syn for sagen vedr de forskellige ting!!

Man kan altid regne med babyklar <3

Tror jeg vil prøve med skumklude fra Rema1000 (der ligger én dejligt tæt på vores bopæl) - men tror faktisk også, at man får en pakke med i deres babybox - det finder jeg ihvertfald ud af i næste uge!!

Jeg tænker bare at jeg gerne vil skåne bettemsnden mås så meget det er muligt, så man undgår rød numse!!

Men til den røde numse:

De fleste har sagt lanolin creme - den kender jeg ikke :/ Er der en ekspert der kan fortælle hvad den gør og kan?? Og er den skånsom? Og hvor køber man den? Og kan man bruge den til andet?

Ang. zinksalve - synes jeg har hørt at der er en masse kritik om den, men ved faktisk ikke hvad kritikpunkterne går ud på?? Men umiddelbart er det jo det produkt man førhen altid har sværget til..

Det lyder til at stofbleerne/gylpekludene vidst bare er en jungle!! Synes bare det er utroligt, at man af producenterne laver den SÅ tynde.. Tror jeg starter med at købe 15 stk og så må vi se om vi skal ud og have flere!!

Alles meninger er meget velkomne - det er jo vores guldklumper det handler om <3

Men ihh hvor er der bare meget man skal have styr på i babyverdenen!! Godt man har min 9 mdr til at forberede sig! Og jeg har endda haft 26 mdr, når den bette kommer ud!!

Vi har vel omkring 80-100 stofbleer :P Ellers kan vi vaske dagligt, og Theo er ikke en gang en slem gylper eller noget.

Fx. har vi fast en stofble i hovedenden af tremmesengen (liften, da han sov i den) til at beskytte lagen, fast en i barnevogn eller duniduo til samme formål, fast en på puslepuden (og håndklæde under)+ en ved siden af. Desuden har vi fast en stofble i min ammestol på Theos væreselse og tre i pusletasken (lige som sutter, er det et helvede og komme afsted uden!)

Så jeg vil nok råde dig til at starte med bare lidt flere end 15 ;) Vi vasker nu stofbleer ca. en gang om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vel omkring 80-100 stofbleer :P Ellers kan vi vaske dagligt, og Theo er ikke en gang en slem gylper eller noget.

Fx. har vi fast en stofble i hovedenden af tremmesengen (liften, da han sov i den) til at beskytte lagen, fast en i barnevogn eller duniduo til samme formål, fast en på puslepuden (og håndklæde under)+ en ved siden af. Desuden har vi fast en stofble i min ammestol på Theos væreselse og tre i pusletasken (lige som sutter, er det et helvede og komme afsted uden!)

Så jeg vil nok råde dig til at starte med bare lidt flere end 15 ;) Vi vasker nu stofbleer ca. en gang om ugen.

Jeg vil nu ikke gå ud og købe 80 :D

C var stor gylper som spæd, men vi klarede os med omkring 30-40 stk. Vi har hvide til numse og grøn til hoved/gylp/snot.

Jeg tror det handler om at se hvilken type man selv er og hvordan ens baby er. Har læst om nogle der havde baby der ikke gylpede og de brugte stort set ingen stofbleer.

Vi bruger vådservietter fra rema og til rød numse bruger vi en creme fra tyskland der hedder Penaten, det er et vidundermiddel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Jeg har en masse spørgsmål til jer vedr. produkter på puslebordet..

Skumklude:

Jeg synes tit at de er ret grove, så ville gerne høre jeres erfaringer omkring, hvilke der er de blødeste og uden alt muligt mærkeligt i!?

Og hvilke er bedst til prisen??

Klipper i dem over i halve, så i sparer lidt på dem? For jeg synes rent faktisk ofte at man alligevel kun bruger halvdelen af kluden, når man tørrer rumpen :)

Vådservietter:

Er de så meget bedre at have med på tur?? Jeg tænker lidt, at hvis man ikke er et sted med adgang til vand, så kan man vel bare fugte nogle klude hjemmefra i en pose?

Eller er de rare at have alligevel?

Hvis de er need to have - hvilke er så de bedste?? Uden alt for meget kemi og til en ordentlig pris?

Stofbleer:

Hvilket mærke er i mest glade for?? Jeg tænker nemlig, at når det er nogle man bruger så meget som man gør, så er det rart at have nogle i ordentlig kvalitet! Der er nogle af de meget billige som jeg synes er ret tynde i det!!

Desuden synes jeg jo også at de er lidt fine, dem som er farvede.. Men, men, men hvilke er jeres favoritter??

Cremer og div:

Hvad smører i børnene med, hvis de har røde rumper? Og hvilke mærker og hvorfor??

Hvad skal man helst have af cremer og andet smørelse på puslebordet - her er jeg lidt lost omkring, hvad der er nødvendigt!!

vi bruger vådservietter både hjemme og ude... dog bruger vi almindelige klude til at blive vasket med om morgenen.. pt bruger vi natusan hjemme og så remas eller änglemark når vi er ude, fordi jeg synes det er rart med plastlåg på når de er i tasken.. Cremer: vi bruger bepanthenol creme til numsen når den er rød en sjællend gang.. og så har vi en god fed creme til hans krop, da han har tildens til at få tørre steder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså mange tak for jeres super gode svar!! Jeg har helt sikkert fået lidt syn for sagen vedr de forskellige ting!!

Man kan altid regne med babyklar <3

Tror jeg vil prøve med skumklude fra Rema1000 (der ligger én dejligt tæt på vores bopæl) - men tror faktisk også, at man får en pakke med i deres babybox - det finder jeg ihvertfald ud af i næste uge!!

Jeg tænker bare at jeg gerne vil skåne bettemsnden mås så meget det er muligt, så man undgår rød numse!!

Men til den røde numse:

De fleste har sagt lanolin creme - den kender jeg ikke :/ Er der en ekspert der kan fortælle hvad den gør og kan?? Og er den skånsom? Og hvor køber man den? Og kan man bruge den til andet?

Ang. zinksalve - synes jeg har hørt at der er en masse kritik om den, men ved faktisk ikke hvad kritikpunkterne går ud på?? Men umiddelbart er det jo det produkt man førhen altid har sværget til..

Det lyder til at stofbleerne/gylpekludene vidst bare er en jungle!! Synes bare det er utroligt, at man af producenterne laver den SÅ tynde.. Tror jeg starter med at købe 15 stk og så må vi se om vi skal ud og have flere!!

Alles meninger er meget velkomne - det er jo vores guldklumper det handler om <3

Men ihh hvor er der bare meget man skal have styr på i babyverdenen!! Godt man har min 9 mdr til at forberede sig! Og jeg har endda haft 26 mdr, når den bette kommer ud!!

Lanolin er lidt a-la vaseline i konsistens måske lidt mere drøj og så skal det lige varmes mellem fingrene. Det er rigtig godt til ømme brystvorter også. Det koster bare 80 kr for 10 ml :blink

I apotekets baby salve er der lanolin. Det fugter, beskytter og så kan huden ånde (og så koster det 40 kr. for 100 ml). Zink er mere stift og man gnubber det nærmest ind. Mie skreg når jeg gjorde det. Apotekets baby salve virker meget meget bedre og er let at påføre. Det virker også på tør hud og alt mulig andet.

Du kan sikkert gå på apoteket pg spørge om der er en vareprøve på deres baby serie, det gjorde jeg og den lille prøve salve er perfekt til pusletasken.

Generelt skal du bare gå efter astma og allergi mærkningen det er sådan en god tommelfinger regel.

Rema har en gratis pakke hvor der er skum klude i, den kan KLART anbefales, så har man nærmest et start kit! Og alle deres produkter er både svane mærket og astma allergi mærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nu ikke gå ud og købe 80 :D

C var stor gylper som spæd, men vi klarede os med omkring 30-40 stk. Vi har hvide til numse og grøn til hoved/gylp/snot.

Jeg tror det handler om at se hvilken type man selv er og hvordan ens baby er. Har læst om nogle der havde baby der ikke gylpede og de brugte stort set ingen stofbleer.

Vi bruger vådservietter fra rema og til rød numse bruger vi en creme fra tyskland der hedder Penaten, det er et vidundermiddel.

Det er nu heller ikke fordi jeg synes at TS skal styrte ud og købe 80 stofbleer. ;) Men synes da hun skal vide at vi er nogle, der har brug for så store mængder ;) Ellers kan man blive ret overrasket, når man står der og fedter med sine 15 stofbleer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lanolin er det fedt, der er i faaets pels. Det er med andre ord ren natur, hvorimod vaseline er lavet af Petrolatum, som er et biprodukt af raaolie. Det ville jeg ikke komme paa mit barns hud...;) Lanolin er fedtet o kan minde om en slags vaseline, ja, men det er som sagt natur og tillader huden at hele ved at beskytte omraadet. Det betaler jeg gerne for og det er som sagt heeeeeeeeeeeeeeeeelt vildt droejt i brug.

Det er nu heller ikke fordi jeg synes at TS skal styrte ud og købe 80 stofbleer. ;) Men synes da hun skal vide at vi er nogle, der har brug for så store mængder ;) Ellers kan man blive ret overrasket, når man står der og fedter med sine 15 stofbleer!

Men ville bare advare mod at bruge penge paa 30-40 stykker, hvis nu 15 er rigeligt, ligesom det er hos os. Man har jo nok at bruge de babypenge paa :o

Men ja, staar man og fedter med 15 og har brug for 80, saa ser jeg godt dilemmaet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lanolin er det fedt, der er i faaets pels. Det er med andre ord ren natur, hvorimod vaseline er lavet af Petrolatum, som er et biprodukt af raaolie. Det ville jeg ikke komme paa mit barns hud...;) Lanolin er fedtet o kan minde om en slags vaseline, ja, men det er som sagt natur og tillader huden at hele ved at beskytte omraadet. Det betaler jeg gerne for og det er som sagt heeeeeeeeeeeeeeeeelt vildt droejt i brug.

Men ville bare advare mod at bruge penge paa 30-40 stykker, hvis nu 15 er rigeligt, ligesom det er hos os. Man har jo nok at bruge de babypenge paa :o

Men ja, staar man og fedter med 15 og har brug for 80, saa ser jeg godt dilemmaet :P

Kvickly har noget lanolin salve men det er som apotekets heller ikke REN lanolin. Men for mig er det godt nok.

(Rå olie er vel også et natur produkt :P jeg er i hvert fald mere komfortabel med at bruge vaseline end alt det andet kemi der i fx læbepomader, det er ikke allergi fremkaldere så vidt jeg har læst mig frem til, og det er skånsomt - miljø mæssigt tænker jeg at rå-olien bliver brugt lige meget hvad så hvorfor ikke udnytte spild produkterne derfra - MEN vil ikke bruge det på samme måde som lanolin).

Jeg vil også sige at vi har SLET ikke haft brug for særlig mange stofbleer. Brugte ca en om dagen til hovedet, derudover havde jeg altid en i pusletasken.

Mie gylpede stort set aldrig, jeg har tal på det: 8 gange i hendes 10 mdr gamle liv :D Så jeg brugte dem til at tøre mælk, næse og savl. Hun savler faktisk heller ikke rigtig så på det punkt har vi været voldsomt heldige. 15 lyder fornuftig at starte med, man kan altid købe flere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger slet ikke vådservietter, jeg slår ud af dem (uanset om de er parfumeri osv) fordi man jo ikke vasker sæben væk (hvorfor SST anbefaler at man vasker efter med rent vand, og så ryger ideen) så vi har altid en vandflaske med på tur der står i pusletaskens flaskeholder, så er det nemt at fugte en klud.

Vi bruger skunklude til prut og stof servietter (der vaskes) til tis. Vi skifter vist snart fra skum til vat, for William bliver rød af skumkludene.

Vi bruger kogtvandsklude i tilfælde af slem rød mås og Dermas baby salve i tilfælde af tør hud.

Gylpekludende, der har vi vist 20 hvide til pusletid og 10 farvede til "hovedpude" og gylp. Jeg har ikke tænkt at nogle er bedre end andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER