Betty87

En masse pusle-produkter spørgsmål!!

39 indlæg i dette emne

Kvickly har noget lanolin salve men det er som apotekets heller ikke REN lanolin. Men for mig er det godt nok.

(Rå olie er vel også et natur produkt :P jeg er i hvert fald mere komfortabel med at bruge vaseline end alt det andet kemi der i fx læbepomader, det er ikke allergi fremkaldere så vidt jeg har læst mig frem til, og det er skånsomt - miljø mæssigt tænker jeg at rå-olien bliver brugt lige meget hvad så hvorfor ikke udnytte spild produkterne derfra - MEN vil ikke bruge det på samme måde som lanolin).

Jeg vil også sige at vi har SLET ikke haft brug for særlig mange stofbleer. Brugte ca en om dagen til hovedet, derudover havde jeg altid en i pusletasken.

Mie gylpede stort set aldrig, jeg har tal på det: 8 gange i hendes 10 mdr gamle liv :D Så jeg brugte dem til at tøre mælk, næse og savl. Hun savler faktisk heller ikke rigtig så på det punkt har vi været voldsomt heldige. 15 lyder fornuftig at starte med, man kan altid købe flere!

Ok, det er skam heller ikke fordi jeg skal sige, havd andre skal koebe, men jeg er bare fan af Lansinoh/GoldCream :loveshower

Kender ikke andre produkter og Vaseline er sikkert ikke verdens vaerste produkt, taenker jeg. Men skal man alligevel have brystvortecreme, saa kan det jo betale sig at spare andet vaek ;)

Noah har heldigvis heller aldrig gylpet - ligesom Mie. Til gengaeld har jeg koebt flere savlesmaekke til alt det tandfrembrud ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha. Det kan da godt ske det bare er os, som kaster om os med stofbleer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lansinoh creme bruger jeg også og er stor fan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Derhjemme bruger vi almindelige vaskeklude som jeg vrider i lunkent vand. Har en god stak til at være hos både min mor og svigermor også. På farten bruger jeg budget vådservietter. Jeg kan simpelthen ikke døje skumklude på mine hænder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tusind tak for jeres besvarelser! I har gjort mig en del klogere ift hvad jeg skal gå efter!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Jeg har en masse spørgsmål til jer vedr. produkter på puslebordet..

Skumklude:

Jeg synes tit at de er ret grove, så ville gerne høre jeres erfaringer omkring, hvilke der er de blødeste og uden alt muligt mærkeligt i!?

Og hvilke er bedst til prisen??

Klipper i dem over i halve, så i sparer lidt på dem? For jeg synes rent faktisk ofte at man alligevel kun bruger halvdelen af kluden, når man tørrer rumpen :)

Jeg har ikke nogen særlig erfaring med mærkerne af skumklude. Har købt i netto, men overvejer at skifte fordi de på det seneste har været dårligt skårede, så der er megatykke skumklude og megatynde >.< Men plejer at rive dem over i hånden undervejs så der ligger en lille stak halve ovenpå de hele, og det virker fint. Syntes ikke om at have saksen ude ved puslebordet og synes ikke det nødvendigvis blev bedre af at klippe, så gik over til at rive.

Vådservietter:

Er de så meget bedre at have med på tur?? Jeg tænker lidt, at hvis man ikke er et sted med adgang til vand, så kan man vel bare fugte nogle klude hjemmefra i en pose?

Eller er de rare at have alligevel?

Hvis de er need to have - hvilke er så de bedste?? Uden alt for meget kemi og til en ordentlig pris?

Jeg ville undvære vådservietter når vi skal på tur. De er dejlige at have med hvis vi f.eks. er i skoven eller der ikke er et toilet i nærheden.

Har desværre heller ikke eksperimenteret så meget her, men nettos er udemærkede. Aldis stank af kamillete, så dem gik vi væk fra. Har også købt nogle øko änglemärk billigt i Super Brugsen, men har ikke prøvet dem endnu.

Stofbleer:

Hvilket mærke er i mest glade for?? Jeg tænker nemlig, at når det er nogle man bruger så meget som man gør, så er det rart at have nogle i ordentlig kvalitet! Der er nogle af de meget billige som jeg synes er ret tynde i det!!

Desuden synes jeg jo også at de er lidt fine, dem som er farvede.. Men, men, men hvilke er jeres favoritter??

Købte i Bilka og de er rigtig gode og med søde ugler på (motiverne har vist ændret sig siden). Fik også 3 ensfarvede pippi fra Babysam af min mor og synes kvaliteten er stort set den samme som bilkas. Måske en lille smule tykkere, men i forhold til prisforskellen, så ville jeg selv vælge Bilka.

Cremer og div:

Hvad smører i børnene med, hvis de har røde rumper? Og hvilke mærker og hvorfor??

Hvad skal man helst have af cremer og andet smørelse på puslebordet - her er jeg lidt lost omkring, hvad der er nødvendigt!!

BEPANTHENOL/BEPANTHEN! Jeg prøvede forskellige zinksalver, apotekets pathenolsalve og alle mulige fra gratis-pakkerne, men synes at den lille vareprøve jeg fik fra et blad var allerbedst til rød numse. Den virkede bare med det samme i modsætning til de andre. Så selvom den er dyr er det den jeg køber og bruger som den eneste.

Hvis du er hurtig har Matas (som forhandler den) 25% rabat på babypleje t.o.m. i morgen lørdag, hvilket også gælder denne salve!

Men før jeg smører med salven, plejer jeg at føntørre blidt ved mellemvarme, så hun bliver helt tør.

Udover bepanthenolsalven til rød numse bruger jeg om vinteren Ceridal fedtcreme fra Apoteket til de tørre kinder. Den fik jeg anbefalet og synes den virker rigtig godt :)

Ellers brugte jeg lidt olie i starten til arp-tendenser i hårbunden fra liberos gratispakke. Tror ikke jeg har andet end de to salver, en olie og måske en solcreme.

Mht. solcreme så er jeg gladest for Dermas spray 30 til børn i forhold til Matas' egen. Matas' smitter nemmere af på tøjet og suger ikke lige så hurtigt ind som Dermas. Måske er det forde Dermas er spray :S

Nå ja, jeg har også en desinficerende gel til når det kun er tis-bleer (så du skåner dine hænder for for meget vask)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skumvaskeklude - dem vi lige kommer forbi, som er billige!

Vådservietter - svanamærket og allergi mærket - Rema, Bilka, Føtex har vi brugt

Stofbleer - har en del arvede (som skal farves til lillebrøster) ellers har jeg en stak fra nusling.dk i flotte farver - dem er vi glade for, der kan du også købe ekstra store!

Til numsen - zinksalve hvis numsen er lidt rød, og zinkpasta hvis numsen er meget rød. Vi sværger til zink. Zink pasta kan sidde en hel nat på en slem rød numse og i min erfaring giver det hurtig lindring og bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var numsen meget lille og sart, derfor brugte vi vådservietter som vi skyllede - så var de lune, bløde og fri for en stor del af alt det der nu er i.

Skumvaskekludene blev aldrig et hit, de gav rød numse efter bare to ganges brug.

Jeg glemmer aldrig en gang hvor jeg som barn overnattede hos en veninde og skulle bruge en skumvaskeklud til ansigtet før sengetid. Nøøøj, det kradsede og jeg følte mig faktisk slet ikke ren bagefter.

Zinksalve er et vidundermiddel til rød numse, det var der nu sjældent, men det lindrer helt fortræffeligt og er lidt sej i konsistensen så det bliver siddende længe og gør sin virkning ( siger hende der fik gnedet hul på indersiden af lårene allerlængst oppe engang og brugte zinksalve for at undgå at det sved)

Hvis man alligevel vasker bleer af stof i stedet for at bruge engangsbleer, så kunne man overveje også at investere i omtrent 20 stk. Bløde vaskeklude, som vaskes med. De vil nok være mindst lige så gode som skumvaskeklude tænker jeg.

Hvis gylpekludene bliver brugt på puslebordet som underlag i stedet for et håndklæde, så kan det være en rigtig god ide at have et system med farver. Fx de hvide på puslebordet og de farvede til amning og gylp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger!

Jeg har en masse spørgsmål til jer vedr. produkter på puslebordet..

Skumklude:

Jeg synes tit at de er ret grove, så ville gerne høre jeres erfaringer omkring, hvilke der er de blødeste og uden alt muligt mærkeligt i!?

Og hvilke er bedst til prisen??

Klipper i dem over i halve, så i sparer lidt på dem? For jeg synes rent faktisk ofte at man alligevel kun bruger halvdelen af kluden, når man tørrer rumpen :)

Vådservietter:

Er de så meget bedre at have med på tur?? Jeg tænker lidt, at hvis man ikke er et sted med adgang til vand, så kan man vel bare fugte nogle klude hjemmefra i en pose?

Eller er de rare at have alligevel?

Hvis de er need to have - hvilke er så de bedste?? Uden alt for meget kemi og til en ordentlig pris?

Stofbleer:

Hvilket mærke er i mest glade for?? Jeg tænker nemlig, at når det er nogle man bruger så meget som man gør, så er det rart at have nogle i ordentlig kvalitet! Der er nogle af de meget billige som jeg synes er ret tynde i det!!

Desuden synes jeg jo også at de er lidt fine, dem som er farvede.. Men, men, men hvilke er jeres favoritter??

Cremer og div:

Hvad smører i børnene med, hvis de har røde rumper? Og hvilke mærker og hvorfor??

Hvad skal man helst have af cremer og andet smørelse på puslebordet - her er jeg lidt lost omkring, hvad der er nødvendigt!!

Jeg er gået helt væk fra skumklude da jeg synes de var hårde ved numsen. Vi bruger Føtex budget våd servitutter og dem er vi rigtig tilfredse med. Er de eneste Madison kan tåle.

Vi prøvede dem fra Rema 1000 men synes det virkede til der var parfume i. Og hun reagerede alle steder den ramte.

Stofbleer er købt i Kvickly og Føtex. Synes de er dejlig bløde. Jeg putter altid mine i tørre tumbler.

Med hensyn til cremer.

Jeg bruger neutral zink salve til numsen

Til kroppen og i badekarret bruger jeg en creme og bade gel fra A-Derma som føres på apoteket. Ja det er dyrt men rigtig godt. Nu er vores barn eksem barn så vi har en masse forskellige fede cremer. Men ellers en body lotion uden parfume i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader skumklude, de er så u-handy. Vi bruger altid minirisk vådservietter fra Fakta. De er billige, har svanemærket og asma/allegi mærket og så har de et låg af hård plastic. Det gør det så meget nemmere at åbne og lukke pakken. Dem fra Rema synes jeg er alt for våde. Nogen gange synes jeg at man kommer til at kører de sidste rester puba rundt i stedet for at tørre det af, og så har jeg nogle billige bommuldsklude fra ikea som jeg tører efter med, en våd og en tør. Til rød numse bruger vi også phantenol creme, det er bedre end zink salve. Her med barn nr. 2 har jeg lært at man skal smørrer barnet ind i creme efter bad. Det har jeg ellers ikke gjort og nu har den lille så fået børneeksem... øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger skumklude herhjemme, gerne dem fra Netto (babycare - tror jeg de hedder 10kr ) eller dem fra ABC-Løvbjerg-Brugsen (de hedder Minatol 8-9kr) de er lækre og bløde. eller dem fra Kiwi (silkxxx - kan ikke huske navnet præcis, de er vildt bløde! men liiiidt dyrer 13kr mener jeg.)

Jeg klipper dem ikke over, da jeg altid får mine fede fingre udenfor kluden ellers ;) og til den pris, synes jeg heller ikke at det er nødvendigt!

på tur, bruger vi vådservietter, fordi det er så meget nemmere! Jeg køber oftest dem fra Netto (babycare) de er parfumefri og koster 10kr.

til måsen, har jeg Bepantol (tror jeg nok det staves - blå tube), fra matas.... super god til rød numse! og zinksalve, men bruger det sjældent!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en god tråd! Jeg har et lille spørgsmål til jer, der bruger vatrondeller i stedet for skumklude - hvor køber I dem? Jeg kan simpelthen ikke fordrage at røre ved skumklude, så det er jo en vildt god ide med vatrondeller. Kan også se, at SST anbefaler det, mens de er helt små. Men vi skal have tvillinger, så der skal jo skiftes en del bleer, så hvis nogen ved hvor de kan fås billigst, tager jeg imod råd med kyshånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en god tråd! Jeg har et lille spørgsmål til jer, der bruger vatrondeller i stedet for skumklude - hvor køber I dem? Jeg kan simpelthen ikke fordrage at røre ved skumklude, så det er jo en vildt god ide med vatrondeller. Kan også se, at SST anbefaler det, mens de er helt små. Men vi skal have tvillinger, så der skal jo skiftes en del bleer, så hvis nogen ved hvor de kan fås billigst, tager jeg imod råd med kyshånd :)

Føtex (levevis 20kr), Kvickly (anglamark 16kr), Bilka (mærke? pris 15kr mener jeg)

De er placeret sammen med de andre babyprodukter, en pakke indeholder 50 stk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føtex (levevis 20kr), Kvickly (anglamark 16kr), Bilka (mærke? pris 15kr mener jeg)

De er placeret sammen med de andre babyprodukter, en pakke indeholder 50 stk

Tusind tak :) Det vil jeg kigge på, når vi skal til at stille puslebord osv. op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER