Nitzen1987

Ekstra fedtstof i maden - hvor lang tid skal man blive ved med det?

11 indlæg i dette emne

?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi stoppede da hun var omkring 1 år, men vi blev også ved lidt længere fordi hun jo aldrig har været den store spiser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener det er til de er 1 år, at de har behov for det ekstra fedtstof...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene det kommer an på dit barn ;) Så vidt jeg husker mangler Maja ikke noget ;) Så mon ikke du godt kan stoppe?

Erica har jo altid været et lille nips så vi blev ved længe - lige så længe som hun fik grød i hvert fald. Jeg kan ikke huske hvornår vi stoppede med at tilføre ekstra i aftensmaden. Vi gik også først over til letmælk da hun var 1 år 10 måneder. Hun får stadig smør i sin havregrød i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene det kommer an på dit barn ;) Så vidt jeg husker mangler Maja ikke noget ;) Så mon ikke du godt kan stoppe?

Erica har jo altid været et lille nips så vi blev ved længe - lige så længe som hun fik grød i hvert fald. Jeg kan ikke huske hvornår vi stoppede med at tilføre ekstra i aftensmaden. Vi gik også først over til letmælk da hun var 1 år 10 måneder. Hun får stadig smør i sin havregrød i dag.

Jeg tror at Maja er meget gennemsnitlig :) Maja bliver ved med at få smør i sin havregrød - det var bare mere om det stadig var nødvendigt i aftensmaden :) Men det kan vi godt stoppe med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør det stadig, smør i grøden, sød mælk og lidt ekstra fedt i aftensmaden. Men Dicte er også en lille en, hun vejer kun omkring 9 kilo nu, på trods af hun spiser rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sp sagde vi sku stoppe da Sofia var 8 måneder fordi hun var til den buttede side. Samtidig skulle vi gå over på letmælk i stedet for sød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias fik fedtstof i maden frem til 1 års aldren, men han køre stadig på sødmælk - han er en slank dreng og forbrænder tonsvis af energi og samtidig er han ikke glad for kød, så det er om at få lidt ekstra fedt i ham på den gode måde stadigvæk...

Men prøv at tale med din sp om det - det kan være hun vurdere, at i ikke behøver tænke så meget på det længere, hvis hun spiser godt og varieret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror, det kommer an paa hvad det er for noget fedtstof... Jeg kommer fortsat kokosolie i morgengroeden og olivenolie paa og i meget. En smoerklat her og der ogsaa. Noah faar ikke komaelk og forbraender ogsaa i en hulens fart, saa jeg fortsaetter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en dreng der blir 2 om et par uger, han får stadig ekstra fedstof. Efter anbefalinger fra sp og neo. Fordi han stadig er så lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SST siger ekstra fedt til de er 1 år. Men vi koger stadig havregrød på sødmælk om morgenen :-) og jeg tror far også kan finde på at putte snørklet i! Ellers drikkes der minimælk lige som mor og far.

Vi puttede ekstra fedt i længere og nu i en alder af 2,5 kommer der også mere smør på brødet end til mor og far. Vi har også noget af en spirrevip, der eksempelvis for tiden hopper i stedet for at gå! Faktisk går han sjældent - han løber - så fedtet skal nok blivebrændt af :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER