LMHF

SOS - BH til voksende bryster

17 indlæg i dette emne

Godmorgen de damer

Er der nogen af jer, der kan yde bh-nødhjælp til en vordende mor med voksende bryster? :-D

Jeg vil gerne høre hvad I har af erfaringer med bh'er og undertøj i det hele taget til gravide og ammende?

Jeg synes det er lidt vanskeligt at vide hvad man skal købe, for jeg aner jo ikke hvor meget og hvor længe de fortsætter med at vokse, og jeg vil helst være fri for at bruge alt for mange penge på bh'er som jeg alligevel ikke kan bruge ret længe.

Men lige nu har jeg altså et akut behov for en ny bh - hvad skal jeg købe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt to nye BHer indtil videre, men dem jeg havde i forvejen var altså også nogle gamle, slidte nogle.

Den første købte jeg meget tidligt, omkring uge 8 tror jeg. Det var en der var på tilbud, så det var ikke så stor investering. Den har jeg så været vokset ud af i nogle uger nu (er i uge 19), og i går købte jeg så en ny, som jeg håber kan holde noget tid. Fik hjælp i en undertøjsbutik, så håber det var kvalificeret hjælp og at den holder et stykke tid nu, måske til jeg er klar til amme-BH - det håber jeg i hvert fald! Har bestemt ikke brug for at brysterne vokser mere nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt 2 der var lige en anelse for store, nu passer de fint men kan godt tro at jeg kommer tilsat købe en enkelt eller to mere, hvis jeg skulle vokse ud af dem jeg har.

Jegbtror desværre ikke der er nogen "regel" for hvor meget man vokser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte to ammebh'er, der var for store under graviditeten og de passede fint og fungerede godt længe efter at jeg fødte også :) Nu hvor jeg højest ammer én gang i dagtimerne bruger jeg normale bh'er igen, men mine bryster er stadig meget større end før graviditeten, så er igang med at etablere mig en ny undertøjsgarderobe :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt to bløde sorte amme-bh'er i H&M af en type, der bare er delt ind i small, medium osv, så jeg ikke skulle forholde mig til skålstørrelse. Jeg har indtryk af, at de tilgiver en relativt stor udvikling... Dyrere bh'er må vente til baby er kommet og mælken løbet til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte to, da jeg ikke kunne passe de alm mere. Var gået to skåle op!!

Og nu kan jeg ikke passe dem længere. Så køb ikke for mange, men hellere vask ofte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde få, men gode BH'er, som jeg vaskede ofte. Jeg købte dem online ved en dansk/tysk butik der hedder Lace, som laver BH'er til store bryster (det var nødvendigt for mig under graviditeten). Det var ekstremt vigtigt for mig at have nogen med brede stropper og god pasform, så jeg ikke fik ondt i ryggen af de store bryster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg sidste gang (selvom jeg kun nåede til uge 8) bøvlede med tunge spændte og ømme bryster, som voksede ud af mine BH'er inden uge 6 købte jeg et par af de der "sportlignende" BH'er ... det er sådan nogle sømløse nogle. de sælger dem i supermarked og på TV shop...

De er ikke de kønneste... købte dem godt store og de er super behagelige og tilpasser sig brystet... Tror jeg gav 149 kr for en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der bh-forlængere, til at øge omkredsen var jeg vildt glad for! De hjælper altså også til t man kan bruge samme skålstørrelse lidt længere tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej dejlige damer

Tak for de mange gode råd. Kom gerne med flere!

Udfra hvad I har skrevet, har jeg besluttet at prøve lidt forskelligt.

Jeg vil forsøge mig I h&m i håb om at de har noget der støtter nogenlunde til billige penge og som samtidig kan give sig og dermed holder i længere tid. Tvivler dog meget på om det vil støtte nok. Men det er et forsøg værd!

Jeg vil også forsøge mig i Lace, da jeg mindes at den butik ikke er alt for dyr, men samtidig har noget, der støtter mere. Og det lyder jo bare fantastisk, at de har store skål-størrelser. Håber så også de har smal omkreds.

Normalt køber jeg mit undertøj i Wunderwear i Illum, hvorfor jeg er vant til noget der støtter fantastisk. Men det er altså bare super dyrt, særligt hvis man ikke kan bruge det ret længe.

Så jeg håber at finde et godt kompromis mellem pris og kvalitet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige bringe et lille tip til evt. andre bh-hungrende kvinder.

Jeg kom i dag forbi Change undertøjsbutik og så i vinduet, at de havde to sæt undertøj for 1 sæts pris.

Jeg gik ind og fik super råd og vejledning og endte med at købe et sort og et hvidt sæt. Tør desværre ikke købe mere, da det jo ikke er til at vide, om jeg vokser yderligere. Men det må da have en grænse, tænker jeg?

Så jeg fik slet ikke prøvet de steder, jeg ellers havde sat mig i hovedet, men fulgte jeres råd om ikke for mange sæt og ikke for dyrt osv :D

Jeg er i øvrigt gået 3 skåle op! Haha. Var helt i chok. Men hold da op hvor kan jeg så godt forstå, at jeg går rundt og har ømme bryster og tager bh'en af som det første, når jeg kommer ind ad døren. Måske det også forklarer en del af min store vægtøgning, for jeg havde ikke taget på i omkreds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale bandeau bher. Det er en stropløs bh agtig ting - ja i kan Google det hvis i er i tvivl. Der er ingen bøjler og man kan nemt gå skålstørrelser op og ned og bruge den samme fordi den er så elastisk. Købte nogle lækre i hunkemüller. Både helt almindelig hvide men også en flot sort blonde en. Bærer den faktisk på de gravid billeder jeg lige har lagt op i min tråd i dag hvis i vil se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der bandeau'er - kan de holde til noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der bandeau'er - kan de holde til noget?

Holde til noget? På mig holder de fint... Har heller ikke verdens største bryster dog. Men de fåes jo i forskellige kvaliteter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må prøves :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt mine i change og også til 2 for 1. Synes deres priser er rimelig fair, og at de er gode til at rådgive især til os med større barm.

Med hensyn til Bandeau, er min erfaring at de ikke er effektive til en stor barm, men flotte er de, så de er jer der ikke skal have helt så meget støtte, go for it! For de er dælme fine.

Jeg har i øvrigt lige købt en badedragt i femilet, den har bøjle i og godt hold, samtidig med at der er god plads til maven. Endte i en 90Dd, hvilket er lidt sjovt da jeg plejer at bruge 75 F, men altså det virker! Og så slap jeg for en almindelig graviditetsbadedragt som ligner noget knapt så kønt når man som jeg har behov for en bh der støtter og favner lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt mine i change og også til 2 for 1. Synes deres priser er rimelig fair, og at de er gode til at rådgive især til os med større barm.

Med hensyn til Bandeau, er min erfaring at de ikke er effektive til en stor barm, men flotte er de, så de er jer der ikke skal have helt så meget støtte, go for it! For de er dælme fine.

Jeg har i øvrigt lige købt en badedragt i femilet, den har bøjle i og godt hold, samtidig med at der er god plads til maven. Endte i en 90Dd, hvilket er lidt sjovt da jeg plejer at bruge 75 F, men altså det virker! Og så slap jeg for en almindelig graviditetsbadedragt som ligner noget knapt så kønt når man som jeg har behov for en bh der støtter og favner lidt.

Jeg prøvede også sådan en bandeau i Change og syntes slet ikke den gav nok støtte. Men det kommer nok, som du skriver Mynthe, an på str. Jeg bruger 65G nu, så er måske for "stor" til at bruge sådan en bh.

Er det sådan en gravid badedragt, du har købt Mynthe? For sådan en er jeg nemlig også på udkig efter. Du skriver, du slap for en almindelig graviditetsbadedragt...? Der skal vel være plads til maven? Det må du meget gerne lige uddybe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER