mommytil3

Navne??

57 indlæg i dette emne

Jeg er så misundelig over Jer der har besluttet navnet. Så langt er vi desværre ikke kommet endnu. Vi har lavet en liste med ti navne, hvor vi sletter et hvrr fredag :) det er så svært denne gang, vi er åbenbart mest til drengenavne :D

De ti navne vi har på listen:

Tillie/Tilly

Bella

Pixie

Vigga

Rosa

Mynte

Nellie/Nelly

Vilma/Wilma

Ella

Sallie/Sally

Ella er første navn der er blevet streget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh jeg kender godt den navne frustration, men det lyder til at i har en god plan. -og nogle flotte navne til udgangspunkt!

Vi har det også virkelig svært, hver især kan vi sagtens finde på men vi er bare ikke enige....

Mandens favoritter er Lea, Mille, Sofie og Emily.

Mine er Lucca, Malucca, Ronja og Kaya.

Synes vi stilmæssigt er så langt fra hinanden og det er så øv. Er faktisk flere gange blevet lidt (hormonella??) gal fordi jeg frygter vi ender med at skulle tage en forhastet beslutning og der er jeg bedst til at gi mig, men jeg vil ikke bare give efter og have et navn jeg ikke synes er helt rigtigt.. argh altså, havde det været en dreng havde vi været enige om Noah (tror jeg da).

Igår sagde manden lidt henslængt at vi da havde god tid hun skulle jo først døbes når hun er 2-3 måneder. Hvad forestiller han sig, at vi kan gå i flere måneder med en baby der hedder "hende", "babyen" og "den", ej altså det går ikke, og DET fik jeg vidst også udtrykt ret tydeligt :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har masser af gode ideer umiddelbart har farmand ikke rigtig meldt sig på banen m muligheder. Men han er heller ikke solgt til det jeg kommet med. Så nu må vi se.. Det var far der fandt frem til Ferdinands navn. Som jeg for i øvrigt er rigtig glad for :-)

Men lige nu har jeg foreslået

Albert

Sigurd

Theodor

Elliot

Elsket også navne som Valdemar, Harald, men der står far helt af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi besluttede os ret hurtigt for drengenavnene og har også i nogle uger været enige om pigenavnene.

Anton og Oscar

Oscar og Karen (her er jeg så mere til Antog og Karen, så det snakker vi stadig lidt om, men Karen er "mit" navn, så måske er det egentlig rimeligt nok)

Karen og Esther

Vi overvejede også kraftigt Dicte, Ingrid og et hav af andre pigenavne (Alberte, Ellen og Karen-Ingrid for at nævne nogle stykker). Jeg er stadig lidt ærgerlig over vi ikke får en Dicte, men på den anden side set, så elsker jeg de to andre navne, så det er svært at skille sig af med nogen af dem.

Esther er Martins farmor og Karen min farmor, det navn har jeg altid villet have, så det er godt vi er enige så langt ;) Anton har altid været min fars farvoritnavn, men selvom han fik fire unger, var det kun en af vores maaange kaniner, der fik lov at hedde det. Så han er MEGET glad for at vi har valgt det, jeg har tit tænkt det er et skønt navn, så det lå ret lige for. Oscar er Martins valg, ikke et navn vi egentlig har en historie til, nevøernes bedste ven hedder det, så vi har tit hørt det og er bare ret vilde med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er såååå svært med navne! :wacko vi kan sagtens finde nogle, der er søde (endda også nogle hvor vi er enige ^_^ ), men synes bare ikke endnu vi har fundet navnet! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er såååå svært med navne! :wacko vi kan sagtens finde nogle, der er søde (endda også nogle hvor vi er enige ^_^ ), men synes bare ikke endnu vi har fundet navnet! <_<
v

Det skal du nu ikke være så ked af. Vi er blevet enige om, at hvis vi bare kan koge forslagene ned til to-tre stykker, så er det fint. Man har jo hørt, at barnet kommer ud og så ligner det bare SLET ikke det, man havde tænkt sig at navngive det. Så er det godt, at have et par navne at vælge imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på præcis samme måde, alle forslagene er da søde nok, men der er lang vej til "navnet".

Min mand så mit brokkeri over hans manglende entusiasme og nu er han gået igang med at terpe navnelister om aftenen. Indtil nu er der kommet 5 forslag ud af det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for at navnedebatten herhjemme har været overstået længe.

Men jeg kan godt forstå at det er svært at blive enige om navnet. Heldigvis er det de færreste børn der ikke får et navn umiddelbart efter fødslen, så er sikker på at i allesammen finder navnet til jeres lille guldklump.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vi til enighed, og vi skal have en lille

Carla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vi til enighed, og vi skal have en lille

Carla

Det er sådan et sødt navn :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan et sødt navn :-).

Ihh tak, vi luftede det for noget familie idag og de var også alle positive :-) Det er dejligt, og jeg er så glad for at vi har valgt, og begge er glade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vi til enighed, og vi skal have en lille

Carla

Smukt navn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde det også svært, da vi skulle finde et navn til vores søn.

Vi havde et par mulige, men bestemte os for at vente til han var kommet til verden og se hvilket navn, som passede til ham.

Og efter et par dage var der ingen tvivl - han lignede en Asbjørn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vi til enighed, og vi skal have en lille

Carla

Sikke et smukt navn! Det overvejede vi også. Er helt vild med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde det også svært, da vi skulle finde et navn til vores søn.

Vi havde et par mulige, men bestemte os for at vente til han var kommet til verden og se hvilket navn, som passede til ham.

Og efter et par dage var der ingen tvivl - han lignede en Asbjørn.

Asbjørn er også virkelig flot, og "moderne" og traditionelt på en gang. Det kan jeg godt li :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et smukt navn! Det overvejede vi også. Er helt vild med det :)

Mange tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeelsker carla! Og vigga kunne sagtens have heddet carla hvis det ikke var fordi mine forældres lille hund hedder det ;) i starten kom jeg nogen gange til at kalde vigga for carlamus - ups!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeelsker carla! Og vigga kunne sagtens have heddet carla hvis det ikke var fordi mine forældres lille hund hedder det ;) i starten kom jeg nogen gange til at kalde vigga for carlamus - ups!

Sjovt jeg var lidt fristet af Vigga efter at du havde introduceret mig for det. Synes begge navne er sådan lidt frække, ballademager agtige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og mange tak for alle jeres søde ord, har lige læst dem højt for manden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Asbjørn er også virkelig flot, og "moderne" og traditionelt på en gang. Det kan jeg godt li :-)

Det var også lidt derfor vi valgte det navn.

Vi ville ikke vælge et navn fra top 10 og hvis det skulle lægge på top 50, måtte det godt ligge så langt nede på listen som muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også lidt derfor vi valgte det navn.

Vi ville ikke vælge et navn fra top 10 og hvis det skulle lægge på top 50, måtte det godt ligge så langt nede på listen som muligt.

Vi havde samme kriterier, men endte dog med et navn rimelig langt oppe på listen. Nu kan det bare ikke være anderledes. Hver gang jeg siger navnet for mig selv bliver det mere og mere virkeligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt jeg var lidt fristet af Vigga efter at du havde introduceret mig for det. Synes begge navne er sådan lidt frække, ballademager agtige.

Ja :) der er en meget hyggelig krea-blog med en mor der har to piger, vigga og carla ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vi til enighed, og vi skal have en lille

Carla

Fint navn :-)

Lige nu syntes jeg at lillebror skal hedde Athur. Men manden blander sig ikke rigtig, det gør han vel før eller siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fint navn :-)

Lige nu syntes jeg at lillebror skal hedde Athur. Men manden blander sig ikke rigtig, det gør han vel før eller siden.

Ej, det navn havde jeg helt glemt. Dét er altså også for skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fint navn :-)

Lige nu syntes jeg at lillebror skal hedde Athur. Men manden blander sig ikke rigtig, det gør han vel før eller siden.

Mon ikke manden ligepludselig melder sig på banen??

Tidligere i tråden tror jeg du kan læse at jeg har haft nogle små nedsmeltninger over navnediskussionen (og mangel på samme) herhjemme, men vi er jo alligevel kommet til en enighed og er sikker på at det samme sker for jer.

Ellers så er Arthur ret så sødt, og så vælger du jo bare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER