Mackie89

Ny og skruk!

16 indlæg i dette emne

Kære kvinder,

Jeg er spritny herinde og har brug for lidt hjælp til en masse tanker som fylder både dag og nat.

Min mand og jeg har nu vendt projekt baby i et par måneder. Han er klar og synes vi skal prøve, og jeg er SÅ KLAR, men bør måske lidt vente 4-5 måneder..

Jeg har de sidste to år gerne villet være gravid, men har ventet da det var mest praktisk for os.

Jeg er færdig på min uddannelse om 1 år, og han har flere år igen.

Jeg synes det kunne være "smart" hvis vi prøver at blive gravide fra sep.-okt 13, for så vil det passe med de 9 måneder frem, og jeg kan nå at blive færdig med min uddannelse. Dog er sagen den, at man jo aldrig selv bestemmer hvornår man kan blive gravid.

Jeg er 24 om et øjeblik, og har været klar til børn længe. Jeg ønsker at blive mor her midt i tyverne, både for at få så meget tid som muligt med mine børn, men også fordi jeg simpelthen ikke kan vente længere.

Jeg har været på p-piller de sidste 10 år, uden pause og jeg er nu bange for at det faktisk kan tage rigtig lang tid at blive gravid (og muligvis kan jeg ikke engang blive det i sep.-okt som jeg havde håbet og lidt planlagt.

Spørgsmålet er så nu, at manden foreslår at vi smider pillerne nu, men forsøger ikke at blive gravide, det er kun for at jeg kan komme tilbage til min egen cyklus, og på den måde få kroppen på rette vej, så vi kan forsøge i efteråret. Det skal siges at vi bruger ikke kondom, så det er lidt 50/50..

Vi bliver velsignet sidst i august (vi er dog allerede gift hemmeligt), og jeg vil virkelig gerne vente med at blive gravid til efter brylluppet. Men hvorfor er vi også sådan nogle planlægningsmennesker alligevel? åh så mange tanker og følelser!

So what to do?

Skal jeg smide pillerne (som giver mig =kroppen mest ro)? og håbe at det først lykkedes til efteråret, eller bør jeg vente til efter brylluppet med at smide pillerne?

Puha en smøre :unsure Men jeg håber på lidt respons alligevel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er blot en skrøne det med at kroppen skal vænne sig fra p-piller. Ofte bliver ufrivillig barnløse faktisk sat på p-pillekur over nogle måneder fordi mange har lettest ved at blive gravid lige efter p-pillestop da cyklus for nogen er mest regelmæssig der. Det gælder selvfølgelig ikke alle, men det skulle gerne være bevist at p-piller i hvert fald ikke gør noget negativt.

Jeg blev selv gravid i første cyklus efter p-pillestop og havde taget dem i 9 år der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er blot en skrøne det med at kroppen skal vænne sig fra p-piller. Ofte bliver ufrivillig barnløse faktisk sat på p-pillekur over nogle måneder fordi mange har lettest ved at blive gravid lige efter p-pillestop da cyklus for nogen er mest regelmæssig der. Det gælder selvfølgelig ikke alle, men det skulle gerne være bevist at p-piller i hvert fald ikke gør noget negativt.

Jeg blev selv gravid i første cyklus efter p-pillestop og havde taget dem i 9 år der :)

Jeg stemmer I her, i forhold til p-pillerne! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger det samme som de andre..... Smid p-pillerne når i er klar til at du evt bliver gravid hurtigt, for man kan aldrig vide ;) Og kroppen er bare super "modtagelig" lige når p-pillerne er droppet.....

Det er umuligt at spå om hvor længe det tager at blive gravid for den enkelte, så det er med at finde det tidspunt hvor en hurtig graviditet ikke ville være skidt, men hvor man stadig er så ung at det er ok hvis det tager længere tid..... Kan godt forstå du synes det er en svær beslutning!

Men hvis jeg skulle komme med et råd, ville det nok være at i skal vente med at påbegynde projektet, til du har afslutningen på uddannelsen i sigte. Og dermed ikke risikerer at misse eksamen osv. pga højgravid-gener eller andre komplikationer.... Det ville jeg nok gøre :)

Men derudover lyder det jo til at i er klar begge to, og kan i ikke vente, jamen så løser det sig nok også i sidste ende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og velkommen til :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stemmer i koret og siger, at det ofte er lettere at bliver gravid lige efter, at man har smidt p-pillerne... Jeg blev gravid i 2. cyklus efter p-pille stop, men aborterede desværre, men et år og endnu en abort senere havde jeg en blivende graviditet, der har resulteret i min skønne datter :) Så smid pillerne, når I er klar på at det kan ske og samtidig vær forberedt på, at det ikke er sikkert, at der er gevinst med det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stemmer i koret med at det er lettere at blive gravid lige efter at pillerne er smidt.

Jeg smed selv mine i september 2011, var gravid i oktober(endte dog med en spontan abort), men blev gravid alllerede i slutningen af december igen med en blivende graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at vente "helt" til efteråret, selvom det planmæssigt vil være det bedste. Dog kommer børn jo som regel aldrig lige som man selv planlægger det.

Jeg tror vi ender med at smide pillerne snart, da både min mand og jeg er enige om at det er tid til en pause. Vi må bare så vidt forsøge undgå at blive gravide, og ja hvis vi bliver det, så tager vi det med. Det er jo et barn vi ønsker os mest af alt. :loveshower

Jeg har altid været en arbejdsom kvinde, og jeg skal nok få min uddannelse, som jeg er gået målrettet igennem uden pause. Men jeg kan mærke at lidt luft forandring snart vil gøre godt, inden jeg går sur i det.

Men det er sørme svært, når man så gerne vil have lov at blive gravid, og bare skal strække det 5 måneder endnu, selvom det nok for nogen er ingen sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :yay

Dine p-piller er ude af kroppen efter et par dage, ellers kunne du ikke få din mens ;)

Den eneste fordel ved at smide pillerne før tid er at du lærer din cyklus at kende og dermed lettere ramme ÆL (ægløsning). Men man kan også bare sexe hver 2-3 dag gennem hele perioden, så er man dækket ind. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor jeg "kendte" det :)

- jeg bliver færdig uddannet her sidst i juni. og ville som du gerne direkte på barsel.. - jeg har termin 13dage efter sidste eksamen ;)

Jeg var i den "heldige" situation at man kæreste rejste et par mdr sidste sommer, så jeg kunne smide p-pillerne uden at tænke på kondomer osv osv..

Han kom hjem og vi ville prøve, og den lille skid kom i første forsøg..

jeg havde behov for at stoppe med ppillerne fordi de ikke styrede men mens 100%

så jeg har altid haft udfordringer med pillerne, og kunne derfor ikke vide noget om ægløsning osv..

Men det kan jo også være at vi bare er gode til at lave babyer.. ;)

Hvis jeg var dig, så ville jeg holde pause fra ppillerne, og give kroppen tid til

at finde sig selv. - for kroppens skyld, ikke for fersilitetens skyld. - og for at få unødvendige homoner ud af kroppen, til

den skal agere bolig for en baby.. :)

Det var vist lidt forvirrende, jeg håber du bliver gravid så det passer med at du kan blive færdig,

og ved du hvad, ellers er det måske også meget rart at havde studiet en kort periode efter

din barsel ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen til vores skønne forum.

Jeg ville personligt vente til efteråret med at gå i gang med projekt baby for alvor. Fordi jeg ville prioritere at få uddannelsen færdigt inden bebs kommer, så du helt sikkert får afsluttet den del inden et nyt kapitel starter i jeres liv.

Du er ung og et halvt år lyder måske som længe at vente, men nu bliver det snart sommer og så stryger tiden afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :-)

Jeg stopper med mine p piller til august, og er selv lidt i vildrede, om det er det helt rigtige tidspunkt pga. Noget med prøvetid og fast job osv. Men inderst inde, ved jeg nok godt at jeg smider dem uanset hvad. Bliver jeg gravid hurtigt, jamen så er det sådan det skal være, og ikke, jamen så er der er mening med det ;-)

Jeg har selv ventet læææænge på min kæreste blev helt klar, og ventetiden var frygtelig, så jeg synes du skal mærke efter i din krop og lytte til dit hjerte... jeg tror måske du ville ærge dig hvis du venter længe endnu, og at du så har svært ved at blive gravid....

Knus fea misse :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christina B: TAK! Dejligt med nogen i samme situation, som kan følge mig. Smart timet af jer, og det har da også gjort det nemmere at manden var afsted sidste sommer ^_^ .. Her vil det kun blive en stor udfordring, at forsøge at undgå at blive gravid før efteråret. Jeg overvejer stærkt om jeg lige skal tage et par ekstra måneder på pillerne. Men puha det nager mig ikke, men det er nok fordi jeg drømmer så meget om snart selv at kunne få lov at lave et barn.

Ang. studiet, så synes jeg det er virkelig svært. Jeg vil gerne blive bachelor med mit hold, og blive færdig om et år, og på den anden side, så orker jeg snart ikke mere i denne omgang med al den teori, og en bachelor skriver ikke sig selv.

Jeg er klar til nye udfordringer og vil elske og ønsker af hele mit hjerte, at lægge mit fokus på noget andet end mig selv og et studie. Mit ungdomsliv sluttede for længst. Jeg har gjort alt hvad jeg drømte om: rejste igennem samtlige 4 kontinenter, leget soldat, været aupair, taget min HF, boet for mig selv og med kærester, rejst noget mere, haft jobs, fundet en skøn skøn mand som jeg er meget forelsket i og omvendt, og er nu snart færdig med min videregående uddannelse. Jeg har de sidste to år overvejet en mulig graviditet og derfor også et pusterum fra studiet, men har alligevel ventet. Men for pokker hvor er det presserende nu!

Ki Schou: Enig, jeg vil også være mere lettet ved at få fluevinget endnu et kapitel i mit liv, men jeg ved bare ikke hvor meget energi (læs lyst) jeg har til at give den en ekstra skalle det sidste år. Hvor jeg stadig tænker en pause kunne afhjælpe dette. Dog ved jeg, at med en lille mus herhjemme og en bachelorskrivning, ja så, bliver det også hårdt, men jeg har i det mindste fået tid til at sunde mig og forhåbeligt finde lysten igen..

Misse: tak for din medforståelse, det var rart at høre en anden som også er i vildrede, og puha hvor er det svært! Men som du siger; kommer baby nu, så er det fint, kommer han/hun senere, så er der nok en mening med det. Men jeg er enig i, at hvis jeg venter længe og så har svært ved at blive gravid, vil jeg nok ærge mig. Heldigvis er jeg ikke så gammel endnu, så jeg har jo tid "at løbe" på og forsøge i :hump ...

Sikke en omgang :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Jeg ville vente de 4-5 måneder så du er sikker på at få uddannelsen færdig. Det virker af lang tid, men det er det ikke ;) Vi har været i gang i over 3,5 år nu og vælger bevidst at udskyde behandling i knap 4 måneder for at komme på den anden side af vores bryllup. Selvom ønsket er brændende, så må man tænke praktisk nogen gange ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stemmer i koret af kvinder hvor p-pillerne ikke betød noget.Ikke noget statistisk i hvert fald :D

Ved første barn havde jeg taget piller i 12 år og det tog 9 måneder at bliver gravid. med nummer 2 havde jeg så taget pillerne i 1 år og blev gravid i 5. cyklus. Denne tredje gang har jeg taget piller i 4 år og blev gravid i 1. cyklus.

Så vent med at starte til I virkelig er parat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig godt og er præcis samme sted. Jeg går bare og venter og mine største præstationer består i, ikke at nævne noget om børn mere end én gang om ugen. Jeg er virkelig misundelig på de kvinder, hvor det er kæresten, der er blevet klar først.

Jeg synes virkelig det er hårdt nogle dage og har været skruk i halvandet år - vi har været sammen i 6 år. Nogle gange bliver jeg helt bange for, om det overhovedet kommer til at ske! Og vi har (selvfølgelig) ingen dato på start for den slags, så det virker ret uoverskueligt og uhåndribeligt at skulle få børn nogensinde.

Jeg håber, at det kommer til at ske for dig inden længe - jeg vil i hvert fald med glæde følge dine oplevelser herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER