Sandie

Ung mor fra D.U.M

49 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke lade være med at tænke på den artikel om hende at hun ikke var interesseret i medicin. Hvis hun var opstartet på medicin var det formentlig ikke sket (hvis det er sket pga fødselsdep)

Men det er trist at man kan komme så langt ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Læste lige i nyhederne, at der er en læge der desværre mener den stakkels dreng muligvis bliver hjerneskadet for livet :( :( Uanset hvor meget drengen har skreget og har været en møgunge, så er det aldrig noget man bare lige kommer til at gøre.. det er jo frygteligt.. Hvordan kan man overhoved komme så langt ude.. Så man må i den grad håbe hun har gjort noget ved sit barn som hun vil fortryde til hendes dages ende..

Det tror jeg desværre det er når/hvis man er syg.. Jeg har selv haft en almindelig depression - et barn oveni havde jeg aldrig klaret... Måske ikke ligefrem vold, men i hvert fald havde det barn ikke haft det godt.

Jeg håber for hende, at hun bliver rask og lære at leve med hendes handlinger - og at hun vil bruge resten af sit liv på at være så god en mor som hun har mulighed for.

Jeg har ændret i mit indlæg, så der ikke står noget navn mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg desværre det er når/hvis man er syg.. Jeg har selv haft en almindelig depression - et barn oveni havde jeg aldrig klaret... Måske ikke ligefrem vold, men i hvert fald havde det barn ikke haft det godt.

Jeg håber for hende, at hun bliver rask og lære at leve med hendes handlinger - og at hun vil bruge resten af sit liv på at være så god en mor som hun har mulighed for.

Jeg har ændret i mit indlæg, så der ikke står noget navn mere.

Jamen vi kan hurtigt blive enige om, at man må være syg hvis man kan gøre noget sådan.. Men jeg synes ikke det retfærdig gør hendes handling.. Hvis hun kan mærke på hende selv at hun ikke magter opgaven som mor, så skal hun søge noget hjælp..

Nu kender jeg ikke sagen til bunds, så det er svært for mig at skrive noget konkret om denne sag, men selvfølgelig håber jeg hun får al den hjælp hun har brug for, men om hun får drengen hjem og bo igen, tvivler jeg på .. Ihvertfald ikke lige med det samme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan bare slet ikke forstå, hvor myndighederne eller hvem det nu er, har været i denne sag. Min søster var også ret ung, da hun ventede min niece, og derfor var de meget obs på hende, og hun havde meget kontakt med kommunen og jordmoren, fordi hun kunne få en depression, og for at tage det i opløbet, hvis det var. Heldigvis fik min søster ikke en fødselsdepression, og der var ingen problemer efter fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst nu at begge børn er kommet i pleje. og den bette desværre har fået varig hjerneskade. hvor er det bare frygteligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg desværre det er når/hvis man er syg.. Jeg har selv haft en almindelig depression - et barn oveni havde jeg aldrig klaret... Måske ikke ligefrem vold, men i hvert fald havde det barn ikke haft det godt.

Jeg håber for hende, at hun bliver rask og lære at leve med hendes handlinger - og at hun vil bruge resten af sit liv på at være så god en mor som hun har mulighed for.

Jeg har haft en fødselsdepression med Emilie, men jeg har ALDRIG engang turde tænke tanken om at ryste hende!! :( Aiii.....Ai for pokker da! :(

Jeg har af flere omgang bedt hendes far om at tage hende når hun skreg, fordi jeg ikke magtede mere....men har alle ikke det? Jeg synes absolut ikke en fødselsdepression undskylder hendes handlinger.

Jamen vi kan hurtigt blive enige om, at man må være syg hvis man kan gøre noget sådan.. Men jeg synes ikke det retfærdig gør hendes handling.. Hvis hun kan mærke på hende selv at hun ikke magter opgaven som mor, så skal hun søge noget hjælp..

Nu kender jeg ikke sagen til bunds, så det er svært for mig at skrive noget konkret om denne sag, men selvfølgelig håber jeg hun får al den hjælp hun har brug for, men om hun får drengen hjem og bo igen, tvivler jeg på .. Ihvertfald ikke lige med det samme..

Enig....Jeg læste også at drengen får varige mén :( hvor er det tragisk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt heller ikke der er nogen undskyldning..

Men har selv haft en veninde med fødselsdepression, som var alene og drengen havde kolik.. En nat ringede hun og sagde "Hvis du ikke er her om 30 min, så kyler jeg ham sgu ud af vinduet"..

Og jeg tænker - hvor godt at hun gjorde det - men hvad med alle dem som er alene?? Som IKKE har en de kan ringe til, eller som IKKE har en far der lige kan tage?? Men som går alene..

Jeg synes ikke det er en undskyldning for det - men jeg kan forstå det.. Jeg kan sætte mig ind i følelsen - forfærdeligt at nogen er så langt ude så de når takken længere end at tænke det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes faktisk i har været dygtige til at holde en god tone.. tak søde piger :kram

Jer der skriver han har fået varige men.. hvor kan det læses henne? Det var jo lige netop mere af det jeg godt gad opdateres på omkring den lille dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også flere gange tænkt hvor langt mon Emilie fløj hvis jeg kylede hende gennem luften, men heller ikke mere end det og det var med lidt galgenhumor tilsat.... :)

Jeg læste det på tekst tv....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også flere gange tænkt hvor langt mon Emilie fløj hvis jeg kylede hende gennem luften, men heller ikke mere end det og det var med lidt galgenhumor tilsat.... :)

Jeg læste det på tekst tv....

Det jeg tænker er jo at det som mor må være straf nok at man er gået over grænsen.. Jeg ved fx hvordan min veninde har det i dag med at have TÆNKT tanken - men hun var så også derude hvor hun virkelig ikke kunne mere selv.. Så bare det at have tænkt tanken, straffer hende i dag - 6 år efter!

At være gået over grænsen, må være så pinefuldt.. Resten af livet, hver dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes faktisk i har været dygtige til at holde en god tone.. tak søde piger :kram

Jer der skriver han har fået varige men.. hvor kan det læses henne? Det var jo lige netop mere af det jeg godt gad opdateres på omkring den lille dreng.

Jeg kan ikke huske om det var på ekstrabladet.dk eller tv2 tekst tv jeg læste det med varig men.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg læste det på bt.dk

Men altså hvis man er fast DUM-seer, så kan man godt gennemskue hvem det er på billedet trods sløring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg læste det på bt.dk

Men altså hvis man er fast DUM-seer, så kan man godt gennemskue hvem det er på billedet trods sløring.

Jeg har kun set et par sæsoner, og jeg kunne også sagtens se det.... <_< Det sløringer er altså VIRKELIG dårlige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da sådan set fulgt temmelig meget med i DUM, men har da aldrig hørt om denne her sag - hvor er det dog tragisk! :boo

Jeg kan nu ikke umiddelbart se hvem det er... Men det er også længe siden jeg har set det sidst.

Jeg håber virkelig hun får noget hjælp af en art - det vil hun have brug for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg tænker er jo at det som mor må være straf nok at man er gået over grænsen.. Jeg ved fx hvordan min veninde har det i dag med at have TÆNKT tanken - men hun var så også derude hvor hun virkelig ikke kunne mere selv.. Så bare det at have tænkt tanken, straffer hende i dag - 6 år efter!

At være gået over grænsen, må være så pinefuldt.. Resten af livet, hver dag..

Tror nu alle mødre på et eller andet tidspunkt har overvejet en eller flere af følgende: sælge eller forære barnet væk, en flyvetur gennem luften, ud af vinduet, lade det ligge og græde, gå sin vej, råbe baby ind i hovedet osv. osv. Som en anden skriver er det tortur, at man ikke sover, at man ikke kan trøste, men der hvor heldigvis langt de fleste mødre stopper ved tanken - tæller til 10/beder om hjælp, er der desværre også nogen, hvor det går helt galt som i dette tilfælde!

Jeg har absolut også bandet mit barn langt væk, men ville da aldrig nogensinde gøre alvor af mine tanker og her hænger det kun sammen med min søvn, hvis jeg har sovet 45 min af gangen, så synes jeg det er svært at finde overskud til en skrigende baby uden også at have ondt af mig selv - Men jeg gør det og elsker ham... Og ærligt det har jeg ikke 1 sekund dårlig samvittighed over for jeg ved, at jeg er en god mor - men jeg er også bare et menneske og slet ikke perfekt! Synes du skal give din veninde et knus og fortælle hende, at hun er helt normal (jeg kender ingen mødre, der hele tiden synes deres børn bare er skønne og fantastiske - især ikke kl. snot om natten :) )

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvor langt ude man må være for at ryste et barn til hjerneskade - Jeg må tilslutte mig dem, der mener der ikke er nogen undskyldning.. Den pågældende mor havde (så vidt jeg ved) en kæreste/faren til barnet samt anden støtte. Jeg ved intet om hvor meget og hvor hårdt man skal ryste en baby til hjerneskade, men antager det må være sket mere end 1 gang og hun derfor må have haft muligheden for at bede om hjælp!

Jeg har utrolig ondt af det lille barn, der ikke får lov til at leve det liv, han havde mulighed for og helt ærligt, lidt mindre ondt af den mor, der har forårsaget skade på hendes eget barn (jeg antager det er hende, der er skyldig!)

Vores aller fornemmeste opgave er for pokker da at passe på vores (og andres) børn, være deres stemme og beskyttere indtil de selv kan!!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min henblik på denne tråd var ikke om fødselsdep. kan retfærdiggøre skaderne, eller hvor vidt hvor grænserne går. Jeg vil gerne have stoppe snakken inden den ender som diskusion. Hvis det forsættes bliver tråden bedt om at blive lukket.

Min henblik på var om hvordan det står drengen til... kunne læse i avisen i går at han desværre er hjerneskadet for livet.. øv øv hvor er et trist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja det er trist :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde læst det, men vidste ikke at det var HENDE :( og hvor er det forfærdentligt at sønnen er blvet hjerneskadet af det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde læst det, men vidste ikke at det var *****.... :( og hvor er det forfærdentligt at sønnen er blvet hjerneskadet af det...

Søde, du er nød til at slette noget af dit indlæg da der er nedlagt navneforbud i sagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde, du er nød til at slette noget af dit indlæg da der er nedlagt navneforbud i sagen :)

SORRY - er hermed gjort....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sørgeligt :( Virkelig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor der er opdateret i denne tråd og trådstarter har fået svar, vælger jeg at lukke den så vi undgår en eventuel udvikling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guest
This topic is now closed to further replies.