Glossi

Hvor længe havde I kendt hinanden, inden I skulle giftes?

62 indlæg i dette emne

Vi havde været sammen i 5 år, da vi blev enige om at gifte os. Vi fandt en dato til kirkebryllup, men endte med et rådhusbryllup et par måneder før, da jeg blev gravid, mens vi var ved at planlægge bryllup. Og lige om lidt har vi 1 års bryllupsdag og til sommer har vi været sammen i 7år! Som tiden dog flyver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde været sammen i 5 år, da vi blev enige om at gifte os. Vi fandt en dato til kirkebryllup, men endte med et rådhusbryllup et par måneder før, da jeg blev gravid, mens vi var ved at planlægge bryllup. Og lige om lidt har vi 1 års bryllupsdag og til sommer har vi været sammen i 7år! Som tiden dog flyver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været gift før men det holdt kun 3 år. 4½ år efter vi blev kærester blev vi separeret, og skilt året efter, med 2 dele børn.

Min kæreste har jeg kendt i 6 år nu og jeg håber vi skal giftes engang, jeg ved han tumlede med tanken om at fri før vi fandt ud af vi sku ha barn, men så ku vi jo pludselig ikke nå det i "den rigtige rækkefølge". Så føler ikke det haster, vil gerne ha at hvis vi skal giftes skal det være fordi vi har overskud og lyst til at fejre kærligheden - jeg tror ikke det ændrer på at jeg føler han er "the one". Og så blir vi i øvrigt nok aldrig enige om det skal være kirke eller rådhus...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde været sammen i 5 år da manden friede... vi blev dog først gift 3 år efter (da vi havde været sammen i lidt over 8 år).. snart har vi 2 års bryllupsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde været kærester i knap 2 år, da vi blev enige om at blive gift. Vi blev gift da vi havde været sammen i 2 1/2 år :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har aldrig været min drøm at blive gift, men min mand ville gerne...

Han har aldrig friet, det var bare noget vi ligesom blev enige om at vi så bare skulle. Vi havde været sammen i 5 år, da vi blev gift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ingen romantiske frierier her, vi havde været sammen i 4 år da vi blev gift, og det er nu snart 2 år siden. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde været kærester i 5 år da vi blev forlovet og været sammen i 8 år da vi blev gift og har nu været gift i 6 år til August.

Ægteskabet betyder ikke noget særlig for mig, jeg elsker bare et andet menneske :)

Ej bliver lige nødt il at tilføje at vi faktisk brød vores forlovelse fordi jeg ikke rigtig brød om det :)

Så vi blev bare gift :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift præcis på vores 1 års-dag på rådhuset - det var bare noget vi gjorde så alt var juridisk i orden inden vores datter blev født 5 mdr senere... papiret ændrer jo ikke på at vi begge føler at vi hører sammen <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var sammen med pigernes far 6 mdr før vi blev forlovet. Blev gift efter knap 6 år, og skilt efter vi havde været gift i 4 år.

Min kæreste er som din farvet af sine forældres "skilsmisse" og det faktum at hans far mener at man er dum hvis man bliver gift. Både ham og hans bror bliver jo nærmest stive af skræk hvis man nævner ægteskab.

Men jeg håber inderligt at han en dag vil forloves og giftes med mig. Det håb dør aldrig, selvom udsigterne er ret sorte. Vi har været sammen i knap 3 år.

Jeg tror på ægteskabet, selvom vi har barn sammen. Det ville være rart at retmæssigt kunne sige min mand uden at føle man siger noget forkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde været sammen i 5 år da vi blev enige om at giftes (uden frieri), og blev gift året efter. Til sommer har vi været gift i 6 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde været kærester i ca. 3½ år, da min mand friede, og blev så gift 1½ år efter, da vi havde været sammen i ca. 5 år :)

Jeg kommer selv fra et skilsmissehjem, og er "skeptisk" overfor ægteskabers holdbarhed, men jeg vender det om, og tænker, at hvis det holder (og så længe det gør), så er det jo som at have vundet i lotteriet :biglove Og omvendt, hvis det en dag kikser (anitjinx!), så har jeg set ved selvsyn at livet går videre og at man godt kan være lykkelig alligevel.

Selvfølgelig kan man være lykkelig og et supergodt par uden at være gift. Men personligt synes jeg, at det har styrket mit eget parforhold. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev enige om at blive forlovet på vores 2 års dag...

Manden friede derefter ca. 8½ år senere...

Og så blev vi gift knap et år efter...

Jeg har aldrig været i tvivl om at han var den rette for mig, og inden længe har vi været sammen i 16 år :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev forlovet efter 13 mdr... og min mand friede året efter hvor vi havde været sammen i knap 2 år...og vi blev gift sidste år hvor vi havde været sammen i lidt over 2 1/2 år...og nu i næste uge har vi 1 års bryllupsdag :) og til sommer har vi været sammen i 4 år :) Ja tiden går egentlig osse her da ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev kærester da vi begge var 18. Jesper friede efter 5,5 år og vi blev gift på vores 6,5 års dag og et par måneder efter blev vi forældre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev forlovet på vores 1års dag og gift 11 år senere (vi havde dog ca to år hvor vi ikke var sammen i mellemtiden) jeg var lige fyldt 19 da jeg mødte ham og han var 25 så tja efter 8-9år havde vi lige brug for at være sikre på at græsset ikke var grønnere på den anden side. -det var det ikke! ;) jeg var lige knap 3 mdr henne da vi blev gift (et hæld det ikke var mere så havde jeg ikke kunne lukke kjolen) vores søn kom til verden for ca 3 uger siden og vi har papir bryllup til august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mand og jeg blev kærester i november 2009, flyttede i hus april 2010.

Han friede til mig ca et år efter vi flyttede sammen, men vi blev først gift den 10-11-12, hvor vi også fik vores datter døbt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mødte hinanden "sent" - for knapt 3 år siden, og i dag er jeg snart 32 og manden er 32. Vi blev hurtigt etablerede og da manden boede på værelse, endte han hurtigt med at flytte ind hos mig og efter 8 måneder sammen flyttede vi sammen i en fælles andelslejlighed, der er større end den, jeg havde. Vi begyndte tidligt at snakke børn og ægteskab (nok dels pga. vores alder og fordi vi også begge har faste jobs er føler os klar til redebygning), og efter et år sammen blev vi enige om at blive gift. Vi blev så gift 21/7 - der havde vi været sammen lidt over 2 år - og vi håber nu på en graviditet.

Brylluppet blev for os en dejlig dag med fejring af vores kærlighed, men vores liv sammen har ikke ændret sig af den grund. Dog har vi sikret hinanden og måske har vi også vist for omverdenen, at vi virkelig vil hinanden. Jeg fik ikke helt den vielse, jeg ideelt set gerne ville have haft, og der var også nogle andre ting, hvor jeg gav mig. Men det er jeg meget glad for, for vi er ret forskellige med nogle ting, og vores kompromiser er et udtryk for, at vi har lyttet til og respekteret hinanden og sørget for, at vi hver især har fået de ting, der betød mest for os. Det blev en fantastisk dag :loveshower

Min pointe med at skrive om kompromiser og at lytte til/give sin partner det, der betyder mest for dem, er for at understrege, at jeg synes, din mand bør overveje grundigt, om ikke han gå med til at blive gift med dig, når nu I gerne vil stifte familie, og især fordi han ved, at det betyder enormt meget for dig. Så kan han så måske til gengæld få nogle ting igennem om vielsen og/eller festen, som du måske ikke havde forestillet dig, men som ville gøre, at han ville føle et større ejerskab i brylluppet? Det behøver jo ikke at være totalt suppe-steg-og is, hvis man ikke er til det helt traditionelle....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

L friede sidste år på min fødselsdag, hvor vi havde været sammen i lidt over 3 år. Vi skal giftes i år, dagen før vi har været sammen i4,5 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev forlovede efter knapt 2 år.. Det er nu halvandet år siden og vi skal være forældre til maj. Venter spændt på et frieri ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi flyttede sammen efter at have kendt hinanden i tre år og været kærester i halvandet. Han friede på vores 2 års dag og gift på vores 3 års dag...

Vi har vores første bryllupsdag om halvanden måned og venter vores første barn om ca. 3 måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev forlovede efter knapt 2 år.. Det er nu halvandet år siden og vi skal være forældre til maj. Venter spændt på et frieri ;)

Det hænger da sammen? Altså man er vel forlovet når man enten er blevet friet til eller besluttet sig for at gifte sig? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hænger da sammen? Altså man er vel forlovet når man enten er blevet friet til eller besluttet sig for at gifte sig? :D

Jeg har læst andre skrive det samme, men har heller ikke helt regnet den ud :D

Må indrømme, at jeg personligt synes det er lidt underlig at blive enige om at man skal giftes, men at man så venter på et frieri.

Jeg er/var også af den gamle skole. Jeg havde sagt til min mand at han ikke skulle fri, hvis han ikke ville giftes, for jeg skulle ikke være forlovet i flere år. Jeg skulle giftes inden 1 år fra forlovelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst andre skrive det samme, men har heller ikke helt regnet den ud :D

Må indrømme, at jeg personligt synes det er lidt underlig at blive enige om at man skal giftes, men at man så venter på et frieri.

Jeg er/var også af den gamle skole. Jeg havde sagt til min mand at han ikke skulle fri, hvis han ikke ville giftes, for jeg skulle ikke være forlovet i flere år. Jeg skulle giftes inden 1 år fra forlovelsen.

Hm, jeg synes, der er forskel på, at blive enige om, at man godt på et tidspunkt vil giftes og så på en egentlig forlovelse. Men hvis man er enige om at være forlovede, så forstår jeg heller ikke helt, hvorfor man ville afvente et frieri - så handler det vel om sammen at sætte sig ned og finde en dato?

Mht. at blive gift indenfor et år efter forlovelsen. Det kan jeg godt se kan blive lidt svært i nogle tilfælde, men i min bog bør man helst sætte en dato indenfor et år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev ikke enige om at blive forlovede.. Fik en ring i julegave af min kæreste.. Så man kan vel godt på en måde sige, at det var frieriet, for det var jeg ikke forberedt på :) Men vi gør det jo så bare ikke på den helt traditionelle måde! Jeg vil gerne fries til, når der er et bryllup i sigte. Og det er der ikke lige foreløbigt af flere årsager..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER