Carcassonne

Årsopgørelse - Restskat eller penge retur

77 indlæg i dette emne

ja måske skulle man bare sætte sig i kø :) jeg havde ellers besluttet at vente... men.... jeg hopper vist i kø alligevel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha - prøvede lige at åbne siden og jeg har fået en plads i køen med 118.204 foran mig :D

Nu er jeg 'kun' nr. 56.660 - er spændt på om jeg så rent faktisk får lov til at logge på eller bliver smidt af, som flere jeg har hørt om ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor ikke vente til i nat, hvor sandsynligheden for at der ikke er så mange, der forsøger at logge op?

manden kunne fortælle, at han kiggede i nat, og vi skal begge have penge tilbage, men jeg tror ikke helt på det, så venter med håbe/gøre noget til pengene er hos mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede også i nat og det hjalp ikke! :D - Nåede lige at få et hurtigt kig, men da jeg ville rette befordring gik den i baglås! Men indtil videre skal jeg have 3800 tilbage og mangler som sagt RIGTIG meget befordring! Det er så fedt, det er første gang jeg skal i mange år jeg skal have skat tilbage, og hvis jeg endelig har fået, så har det været sådan noget med 500-1000kr! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg ind og jeg skal have 6.743 kr. tilbage! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da dejligt folkens :) Lyder da som om at de fleste skal have penge retur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal begge have tilbage :yay Præcis hvor meget ved vi ikke helt endu, da der nogle ting vi har glemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra - de havde heller ikke taget mit befordring med! Så i stedet for at skulle betale 5000 får jeg nu hele 676 kr tilbage!.. :yay

Så har jeg jo faktisk lige tjent 5600 kr.. hvad skal de bruges på? :lolhit

Hvad er befordring? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er befordring? :unsure

Kørsel. Mener at hvis du har mere end 12 km på arbejde kan du trække det fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kørsel. Mener at hvis du har mere end 12 km på arbejde kan du trække det fra :)

Ah... Ja det kan man ikke sige at jeg har. Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tør ikke tjekke for får altid et smæk og forstår det simpelthen ikke for går været på dp i 3 år nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Penge tilbage. Men det vidste jeg godt, og det får vi altid. Vores er ikke kørt igennem endnu, da jeg ikke har indtastet mandens regnskab (han er selvstændig) Men har selv lavet beregningen, og det passer som regel +- indenfor 100 kr. ;)

PS. De der er selvstændige eller hvis ægtefælle er, kan godt se dem, hvis I selv indtaster virksomhedsoplysninger/resultat i de respektive felter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tør ikke tjekke for får altid et smæk og forstår det simpelthen ikke for går været på dp i 3 år nu

Du skal altid huske at tjekke din forskudsopgørelse i starten af året, og se om alting passer sådan nogenlunde. Hvis ikke forskudsopgørelsen og du f.eks har for høje fradrag, skal du betale penge tilbage. Det er ens egen pligt at sørge for det passer, og rette i det hvis det ikke gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umf... Manden har så været en klump og indberettet feriedagpenge som lønindkomst... Dermed skal han betale en del, og det ender med et samlet underskud på ca 1700 kr... Det er jo den forkerte retning...

Feriedagpenge skal i rubrik 16 på selvangivelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har siddet i kø i en halv times tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wup wup godt 13500 til mig :) Der må være gået kuk i løn og dagpenge i min forskudsopgørelse siden det bliver så meget og har ikke engang tjekket befordring endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har siddet i kø i en halv times tid :)

Og så hoppede min computer af nettet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet ikke åbne deres side!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Penge tilbage. Men det vidste jeg godt, og det får vi altid. Vores er ikke kørt igennem endnu, da jeg ikke har indtastet mandens regnskab (han er selvstændig) Men har selv lavet beregningen, og det passer som regel +- indenfor 100 kr. ;)

PS. De der er selvstændige eller hvis ægtefælle er, kan godt se dem, hvis I selv indtaster virksomhedsoplysninger/resultat i de respektive felter :)

Det er slet ikke noget for mig tror jeg, mig og tal = skidt kombi! Så hvor nysgerrig jeg end er, så må jeg vist bare vente på at revisoren ordner det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal af med 5000 og manden med 14000. Jeg vidste godt at jeg skulle betale, men havde ikke lige set den anden komme. Surt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når forskudsskat er mindre end beregnet skat- skal jeg så sætte min indkomst op for at rette op på det til næste gang?

Har nemlig fået et smæk på 11.500 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når forskudsskat er mindre end beregnet skat- skal jeg så sætte min indkomst op for at rette op på det til næste gang?

Har nemlig fået et smæk på 11.500 kr.

Det er en måde at fikse det på, ja. Du kan også sænke rentebetalingerne til bank og realkredit, hvis du har sådan nogen. Eller undlade at opgive befordringfradrag fra start (antaget du har sådan et ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når forskudsskat er mindre end beregnet skat- skal jeg så sætte min indkomst op for at rette op på det til næste gang?

Har nemlig fået et smæk på 11.500 kr.

Det kommer an på hvilken indkomst du sætter op. Hvilken rubrik er det i forskudsopgørelsen og hvilken i årsopgørelsen? Det kan være fordi du har indkomst stående i rubrik 11 på forskudsopgørelsen men har indkomst i rubrik 16 på årsopgørelsen. Du får nemlig beskæftigelsesfradrag når du har indkomst i rubrik 11. Hvis du er på dp, er det indkomst i rubrik 16 og ikke berettiget til det fradrag. Alternativt kan det være rentefradrag der er for store. De rubrik 41 og 42, hvad der står på hhv forskud og årsopgørelse. Du skal rette din forskudsopgørelse for 2013, så det ikke sker igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en måde at fikse det på, ja. Du kan også sænke rentebetalingerne til bank og realkredit, hvis du har sådan nogen. Eller undlade at opgive befordringfradrag fra start (antaget du har sådan et ;))

Angående indkomst kommer det an på hvilken indkomst det er. Hvis hun sætter indkomst op i rubrik 11, vil hun nemlig få større fradrag og dermed større skattesmæk antaget hun ikke kommer i job. Og ellers enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har opgivet at komme ind og kigge :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER