tsecret

Udfyldelse af §56

10 indlæg i dette emne

Jeg er endelig ved at udfylde min §56 aftale (ca. et år efter jeg informerede min arbejdsplads om at jeg var berettiget til sådan en - de er ikke lige de hurtigste ;) )

Men hvordan udfylder man den?

Der er et sted hvor der står "Lønmodtagerens fraværsperioder i de sidste 12 måneder på grund af lidelsen anført nedenfor" og så er der kun to linjer hvor man kan udfylde fra dato og til dato.

Men mit fravær er jo meget sådan fire timer her og en dag der. Kan jeg så lægge mit fravær sammen og skrive det som en periode eller hvordan gør man? For ellers bliver det jo meget mindre fravær end det reelt har været?

Jeg kan dog skrive mit fravær her i forbindelse med min sidste ÆU, samt min udskrabning, det bliver jo til en del til sammen, og det er jo uden at lyve. Men stadig, så er der jo så en del fravær til scanninger osv som ikke kommer med?

Pleeease hjælp!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender ikke lige til den aftale - men hvis du har en fagforening kan det være de kan rådgive dig. Eller evt spørg HR-afdelingen på din arbejdsplads? For det kan være en større videnskab at udfylde de blanketter :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg noterer bare så mange ting der nu kan stå på... Og så skrive at du har endnu mere. :) de er nu ikke så kringlede omkring en 56'er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@Miss_matilde: Ved du om det passer man ikke kan få refunderet tilbage i tid? Jeg troede man kunne få refunderet for 3 måneder tilbage, men det er måske noget med at denne aftale en skulle være på plads først?

@7-9-13: det er min HR afdeling jeg har fået den fra, så de kan ikke hjælpe mere :) Fagforening var selvfølgelig en mulighed, tænker bare det er lidt meget at kontakte dem for der er jo kun en rubrik jeg er i tvivl om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke hørt man kan få med tilbage virkende kraft... og det er da i sidste ende dit arbejdes egen skyld når de nu har smølet med den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er mit arbejdes skyld, og de siger heller ingenting til det heldigvis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er for meget at kontakte fagforening, selvom det bare er et enkelt spørgsmål. Det er da bare at ringe til dem og spørge og så får du sikkert svar eller bliver henvist til en anden der kan svare i stedet. Det er jo det de er der for, du betaler for at have mulighed for at få deres hjælp. Jeg synes ikke der er en nedre grænse for hvor små ting man kan tillade sig at henvende sig med. Om de lige skal snakke 5 min telefon med dig ændrer jo ikke det store i deres dag, men det gør en stor forskel i din dag fordi du får det skema på plads. Så det synes jeg da klart du skal gøre hvis du ikke når at få svar på det herinde.

Jeg kender desværre ikke noget til det skema. Men jeg synes det er et generelt problem at der aldrig er nok plads i de bokse man skal skrive de forskellige ting. Jeg tænker at du på de to linier kan skrive "se bagsiden" eller "se vedlagte bilag" og så skrive på bagsiden eller et nyt stykke papir hvor der er plads til det hele. Men det kan da være svært at huske 12 mdr tilbage!?! Så du må jo prøve at skrive det du kan huske og så skrive at der er mange episoder derudover som du desværre ikke kan huske alle detaljer omkring nu så lang tid efter. Jeg tror jeg ville skrive dato og tidspunkt. F.eks. 1/1 - 4 timer, 2/2 - 1 dag, 3/3 - 2 timer. Det er sådan jeg selv ville gøre hvis jeg skulle udfylde. Men om det er korrekt det ved jeg ikke :rolleyes Men man må jo gøre det så godt man kan, de kunne jo bare lave skemaet nemmere og bedre hvis de ikke er tilfredse med den måde folk udfylder det på :rolleyes hihi :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke fagforeningen du skal kontakte, job centeret i din kommune.. Fagforeningen har ikke en dyt med p56 og gøre.

Jeg skrev i øvrigt ingen datoer på min, og dem blev nemt godkendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skrev bare fertilltetsbehandling ved både min og min mands, og vi fik den begge godkendt. Mener ikke den gælder med tilbagevirkende kraft, men fra den dag du af ansøgt :)

Skrev ingen timer, da det var før jeg var startet op, så vidste jo ikke hvor mange dage det drejede sig om, men fik den godkendt på baggrund af lægen havde skrevet fertilitetsbehandling (men nu jeg tænker mig om, var det vidst nogle papirer jeg fik tilsendt efterfølgende, som lægen udfyldte)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stillet præcis det samme spørgsmål til mi HR-afdeling, fordi blanketten egentlig ikke rigtig er beregnet til fertilitetsbehandling, men mere "normale" sygdomsforløb. Og - de anede det ikke! Men de ville undersøge det, og give mig besked, så når jeg engang ved det, så skal jeg nok sende svaret videre til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER