Evaha87

Det der ned at ligge på maven....

15 indlæg i dette emne

Jeg er nu 10+1 og jeg elsker at ligge på maven... Hvor længe må man blive ved med at ligge på maven? Er der nogen der ved noget om det er skadeligt for bebsen eller er jeg overflødig bekymret??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan huske, jeg havde samme spørgsmål i sin tid og fik at vide, at så længe du ka uden det føles ubehageligt, så ka du bare gøre det..

Tror jeg ku ligge på maven frem til måske 7 mdr hvertfald, måske længere.. Jeg var ik ret stor! Og min datter er helt normal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dobbelt post :) Så har lige slettet den ene.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak tak... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan huske, jeg havde samme spørgsmål i sin tid og fik at vide, at så længe du ka uden det føles ubehageligt, så ka du bare gøre det..

Tror jeg ku ligge på maven frem til måske 7 mdr hvertfald, måske længere.. Jeg var ik ret stor! Og min datter er helt normal :)

Jeg fik det samme at vide :) stoppede dig efter uge 11 eller deromkring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes hurtigt det blev ubehageligt at ligge fladt på maven, men har dog slet ikke tænkt over, om der var et tidspunkt hvor man ikke "måtte" længere...

Elsker dog mit alternativ, at ligge på maven med det ene ben bukket op til siden, så maven lige bliver løftet en anelse. Sådan tror jeg, at jeg kan ligge længe endnu, på trods af at min mave er ved at bule en del ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes hurtigt det blev ubehageligt at ligge fladt på maven, men har dog slet ikke tænkt over, om der var et tidspunkt hvor man ikke "måtte" længere...

Elsker dog mit alternativ, at ligge på maven med det ene ben bukket op til siden, så maven lige bliver løftet en anelse. Sådan tror jeg, at jeg kan ligge længe endnu, på trods af at min mave er ved at bule en del ud ;)

Ja ligger tit på den måde... :-) men jeg har jo slet ikke fået en graviditetsmave endnu...

Men det er dejligt at høre at der ikke er noget farligt i det... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig de andre.... og når maven så vokser yderligere, så kan du støtte godt op med puder og en ekstra dyne. Men christ hvor jeg savner at ligge på maven nu.... er 40+0 idag og med en godt 4 kilos baby i maven er jeg temmelig stor, så jeg kan hverken halvt eller helt ligge på maven mere, men lige om lidt når baby er ude, SÅ skal jeg bare have strukket ryggen ud.... (nåårh nej, så er mælkebaren i vejen og den gør altså også pænt ondt at ligge på.... suk).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sov på maven sidste gang da jeg var omkring 18-19 uger henne.

Gør det så længe det er behageligt for dig. Er sikker på det nok skal blive ubehageligt for dig før det bliver for baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilslutter mig hvad de andre siger :) Det vil altid blive ubehageligt for dig først, førend baby mærker noget til det. Han/hun ligger godt beskyttet i vandet og vil bare flytte rundt på sig alt efter trykket. Og så skubber livmoderen også bare til dine indvolde så det hele rykker sig lidt og giver plads.

Nyd det endelig så længe du kan - jeg måtte stoppe ret tidligt med at ligge på maven, da det simpelthen blev for ubehageligt og jeg SAVNEDE det frygteligt! Det var noget af det første jeg gjorde efter jeg havde født, men selv der måtte jeg være meget forsigtig, for så gjorde babbenutterne ondt i stedet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nytte det såååå længe jeg kan... :-) det er helt sikkert... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger stadig på maven (24+2) og jordemoderen siger at jeg bare skal gøre det så længe det føles behageligt :-) Er sikker på at man stopper helt af sig selv når man bliver for stor til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lå på maven hele graviditeten, men blev heller aldrig så stor. Til sidst var det dog nærmere lidt på siden også.

Men bare fortsæt så længe det er behageligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sovet på maven frem til uge 28. Jeg kan stadig ligge på maven, hvis jeg støtter med albuerne når jeg læser..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg nød det så længe men nu behøver jeg ikke bekymre mig over det mere lige nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER