Banshee

Vores boligsituation...

12 indlæg i dette emne

Ja, lige nu er vores situation jo lidt "speciel"..

Vi bor i et lille hus på omkring 110kvm. udover det har vi et loft, hvor vi har plads til alle vores papkasser, ekstra ting osv - dejligt..

Huset er indrettet sådan at vi har et bryggers, et køkken med spiseplads, et stort gennemgangsrum som vi bruger til kontor, et lille soveværelse, en gang og et lille badeværelse.

Vi har en "kæmpe" stue.

Vores plan var egentlig at kigge efter nyt hus og flytte til sommer.. Men, med baby på vej og mig der bliver arbejdsløs har vi ikke råd til at købe et hus.

Vi skal derfor enten:

sætte en væg op i stuen(Vi har fri råderet over boligen - og vi hæfter ikke for noget) og dermed lave et ekstra værelse - det ville være nemt og det ville koste omkring 3000-4000 kr. inkl. maling og tapet..

ELLER

Ud og leje et nyt hus der har et ekstra værelse.

Lige nu bor vi SUPER billigt.. Inkl el, vand og varme giver vi omkring 5500kr for at bo i det her hus. Vi har en udestue som er dejlig i efterår/forår plus vi har en have på størrelse med et frimærke - der er lige plads til en stribe græs også vores bord/stole/bænk og grillen..

Af ulemper hvor vi bor er at der drypper vand ned i huset, når det har sneet og det fyger.. Vi kan ikke altid få fjernet det hele.. Huset er utæt så vi bruger også en del varme.. Der er gammelt bad og køkken, men det er helt okay.. Vi har ikke betalt indskud, så vi får heller ikke noget tilbage - tilgengæld skal vi heller ikke lave noget når vi flytter..

Hvad ville I gøre? Det skal siges vores økonomiske situation er den at min kæreste arbejder 32 timer som salgsassistent i en bilka og jeg jo skal gå på barselsdagpenge.. Så det spiller også ind..

Måske virker det som om jeg allerede har besluttet mig... Men jeg elsker bare at bo i hus.. Og jeg vil IKKE i en lejlighed igen.. Og jeg tror bare ikke vi kan bo i noget der er tilnærmelsesvis så billigt som det vi har nu jo..

Min kæreste vil gerne flytte.. Jeg vil gerne blive.. Synes det ville være dejligt at bo her et eller to år mere, også købe.. I Stedet for IGEN at flytte (Har boet 6 steder indenfor de sidste 8 år)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ud fra hvad du skriver ville jeg blive boende, og spare det op som I forventer det ville koste ekstra at bo i en lejlighed. Så har I lidt mere til indskud/udbetaling når I engang skal flytte.

Selvom I ikke skal gøre noget ved huset når I flytter, så koster det jo altid penge at flytte. Flyttekasser, flyttebil, maling til det nye sted, evt. indskud osv.

Kan I måske tætne nogen af de steder der er utæt uden det koster for meget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliv boende. der sker så meget nyt i jeres liv og så kan i jo kigge om der er noget der dækker jeres behov uden at skulle skynde jer.

Vi boede i en 2Ver i et år med to børn, og jeg må indrømme det var ok. Børnene er ligeglade og de skaber mindre stress ikke at skulle tænke for meget på pengene når man er på barseldagpenge.

I skal nok få noget større på et eller andet tidspunkt:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok også vælge at blive boende lidt hvis jeg var jer ;)

Synes det må være træls at flytte i noget dyrere og så skulle vende hver 1 krone, så er det bedre at bo lidt "mindre" men at have lidt mere luft- efter min mening altså :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også blive boende, du lyder slet ikke parat til, at flytte :)

Så ville jeg sætte væggen op, men det behøver jo ikke være lige nu og her.. Men når baby snart melder sin ankomst..

Håber i finder en god løsning i begge er tilfredse med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville vælge at blive boende og sætte en væg op, som evt. kan pilles ned igen, hvis der skulle bliver problemer med at den er sat op.

Og så ville jeg begynde på at lave en opsparring, som andre også foreslår, så i kan betale for indskuddet til drømmehuset... Det gør det hele meget nemmere, når i skal ud og finde jeres drømmehus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også blive boende - der går jo lang tid før du føder, og det første lange stykke tid har bebs jo ikke brug for sit eget værelse, så SÅ travlt har I jo heller ikke...

Hilsen TiaK - der har en god økonomi, men alligevel bor i lejlighed på 2. sal uden ekstra-værelset, og ikke har planer om at flytte før om 1½ års tid (eller hvornår vi nu lige falder over HUSET)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af ulemper hvor vi bor er at der drypper vand ned i huset, når det har sneet og det fyger.. Vi kan ikke altid få fjernet det hele.. Huset er utæt så vi bruger også en del varme.. Der er gammelt bad og køkken, men det er helt okay.. Vi har ikke betalt indskud, så vi får heller ikke noget tilbage - tilgengæld skal vi heller ikke lave noget når vi flytter..

Har i fugt skader i huset, når der kommer vand ind? Eller trækker det, siden i bruger maget varme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville blive boende, og så sætte den ekstra væg op. I virker til at være glade for huset.

Med hensyn til økonmien er det nok det mest sikre i mine øjne. Når du nu skal på barsel, så nytter det ikke noget, at du skal tænke over økonomien hele tiden, for så vil du ikke nyde den.

Håber i finder en hurtig løsning.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes I skal blive boende. I kender bedre jeres behov når barnet er kommet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i fugt skader i huset, når der kommer vand ind? Eller trækker det, siden i bruger maget varme?

Der er ingen fugtskader.. Det er simpelthen fordi vinduerne er utætte.. Huset er fra 1960erne, og der er ikke blevet gjort noget siden ved det...

Jeg tror også at vi bliver boende her.. Jeg ER nok ikke parat til at flytte når det kommer til stykket.. Jeg kan jo godt lide det, selvom det er gammelt og skævt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingen fugtskader.. Det er simpelthen fordi vinduerne er utætte.. Huset er fra 1960erne, og der er ikke blevet gjort noget siden ved det...

Jeg tror også at vi bliver boende her.. Jeg ER nok ikke parat til at flytte når det kommer til stykket.. Jeg kan jo godt lide det, selvom det er gammelt og skævt ;)

Der har du vist selv dit svarr håber i bliver glade for jeres valg og tillykke med spiren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER