Banshee

Bedsteforældrene..

38 indlæg i dette emne

Den her kan jeg også huske fra jeg var barn.. Jeg synes det var meget forkert at mine farmor og farfar blev kaldt mormor og morfar af min fasters piger.. Faktisk kunne vi have lange diskutioner om hvad de var til os allesammen.

Det havde vi ikke problemer med som barn, da min far kun har en bror og min mor er enebarn.

Men i dag er det mine unger der skændes med mine brødres yngste børn, mormor/farmor og morfar/farfar. Så ungerne roder lidt rundt i det, men hva det gør min mor også :D Hun kan ikke altid finde ud af, hvad hun er til hvem, der er så også 8 børnebørn, hvor de 6 siger farmor til hende. Men ungerne ved det og de retter hende, hvis hun siger forkert. Min mor og far har selv bestemt hvad de ville være.

P´s mor ville gerne være bedstemor, men hans far ville være farfar. Så svigermor blev nedstemt og hun endte som farmor. Hun har ikke nogle problemer med det i dag. Vores unger skændes også på den side af familien om farmor/mormor og farfar/morfar, da P har en søster. men jo ældre ungerne bliver jo bedre kan de det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej..

Jeg synes ikke det er noget problem...

Mine svigerforældre er bedstefar og bedstemor, mens min far og hans kone er morfar og bedstemor...

ingen problemer for min søn... børn er gode til at finde ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener også at det er helt op til bedstefiorældrene hvad de vil kaldes ;)

Hos os ville de gerne hedde bedstefar/mor på begge sider. Vi kalder dem bare bedstefar/mor i "bynavn" og bedstefar i "bynavn" Det har børnene aldrig haft svært ved at finde ud af. Selvfølgelig når vi er sammen med dem kalder de dem bare bedstefar/mor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den her kan jeg også huske fra jeg var barn.. Jeg synes det var meget forkert at mine farmor og farfar blev kaldt mormor og morfar af min fasters piger.. Faktisk kunne vi have lange diskutioner om hvad de var til os allesammen.

Den diskussion kørte også i min familie mellem os børn, men nogle af os havde et argument der lød: De er altså mest mormor og morfar, da der er flest børn af pigerne (brugte ikke ordet mor og moster).

Mine børn kalder de voksne for farmor/farfar og mormor/morfar. Min mormor kaldes af mine og min søsters børn oldemor, men af min kusines datter bedste.

Måske vælger dine svigerforældre at de ikke vil kaldes farmor/farfar, da de ikke føler sig så "gamle" at de kan være det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter min mening er det jer der bestemmer hvad de bliver for jeres barn. Jeg har samme "dilemma" for manden mener hans forældre bliver bedsteforældre og mine mormor og morfar - næææææ nej kammerat, der bliver kun farmor og farfar og mormor og morfar. Ingen skal "favoritseres" ved at blive kaldt BEDSTEforældre... det er bare min mening!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er det 100% de kommende bedsteforældre, der bestemmer, hvad de vil kaldes - det er trods alt dem, der skal rende rundt og være bedstefar eller farmor osv. i mange år fremover, og så synes jeg da, at det er meget rimeligt, at de får lov at vælge den titel, de bedst kan lide. Hvis de selv er ligeglade, har jeg præferencer, men kun i det tilfælde. Som det ser ud, har min svigermor og min far valgt (henholdsvis farmor og bedstefar), min svigerfar er død (men kommer til at blvie omtalt som farfar, når det er), og min mor var i hvert fald sidst, vi snakkede om det, ikke sikker på, om hun foretrak bedstemor eller mormor. Hvis hun lader det være op til os, bliver hun mormor - jeg må lige huske at få snakket med hende om det på et tidspunkt, så jeg ved, hvad jeg skal kalde hende, når det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det farmor og farfar samt morfar og Besse.

Min mor er død og selvom Laura aldrig lærer sin mormor at kende, så tror jeg af respekt for min mor og min fars følelser, at min fars kone "bare" mente at hun skulle være Kirsten. Min mand og jeg havde dog snakket om, at jeg for det første ikke havde et problem med at hun blev mormor, men at hun ellers kunne være Besse og den har de alle grebet med stor begejstring.

Laura elsker sin Besse og mormor ligger oppe ved kirken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det var godt nok frækt - de er sku da voksne mennesker.... :box Ellers må du i smug lære jeres barn at sige farmor og farfar :D

Hahaha, det synes jeg kunne være sjovt at gøre, men mon ikke børnene bare bliver forvirret så, det skal jo ikke gå udover dem.

Iøvrigt latterligt at de ikke bare vil kaldes farmor og farfar, når der nu er en anden der skal hedde det andet. Tænkt at de overhovedet gider gå op i det, istedet for bare at være glade for de skal have et barnebarn. Hvis ikke der havde været en anden der skulle hedde bedstefar var du jo sikkert ligeglad og din bonusfar kan jo af gode grunde ikke bruge farfar...

Bare min mening!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke læst alle svar, men kunne I ikke kalde bonus-far for morfar?

Jeg har en veninde, hvor hendes rigtige mor døde før min venindes børn blev født. Og de kalder morfars "nye" kone for mormor.

Måske lidt mærkeligt når det ikke er så længe siden din far døde.

Mine forældre er skilt, så vi har morfar og bedsteHanne, og mormor og Johnny.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke læst alle svar, men kunne I ikke kalde bonus-far for morfar?

Jeg har en veninde, hvor hendes rigtige mor døde før min venindes børn blev født. Og de kalder morfars "nye" kone for mormor.

Måske lidt mærkeligt når det ikke er så længe siden din far døde.

Mine forældre er skilt, så vi har morfar og bedsteHanne, og mormor og Johnny.

Det er ikke en mulighed at mine børn kalder ham morfar.. For det første, ville jeg havde det virkelig underligt med det når det ikke er længere tid siden min far døde.. For det andet, så er vi 8 børn på den side, og mine børn ville være de eneste som kaldte ham for morfar - hvilket jeg ville synes var irriterende! <_< Jeg mener når vi er 8 børn, så kommer der jo nok 10-20 børnebørn og hvis mit barn er det eneste der kalder ham morfar - øv... <_<

Men vi ender vist med bedstefar og bedstefar fra "bynavn"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Bedstefar navn i stedet for bynavn??? For jeg synes måske det med bynavn er lidt sært når man bare kan bruge hans navn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Bedstefar navn i stedet for bynavn??? For jeg synes måske det med bynavn er lidt sært når man bare kan bruge hans navn

Fordi bynavnet er kort - og han har et dobbelt navn... Det var ham selv der foreslog bynavn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det er sådan det ender.. men føler mig måske bare "overhørt"..

Det skal i F***** have lov og ret til at bestemme, sådan er det bare....

Men en løsning kunne være som nævnt, ville bare sige "beste..." ex bedsteknud bedsteruth

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER