Guest

slanke smalltalk

2,341 indlæg i dette emne

Hold op, hvor er I seje! Har som sagt haft en dum pause, men i går startede jeg op igen!

Får morgenmad på sengen hver søndag, og i dag var det så paleo: latte, juice, skyr, honning, blåbær og æg! Mums! Har en skøn mand, som står tidligt op og en datter, som sover længe! :loveshower

F0onj4a.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg også smagt squash-pasta... Hmm... Synes ikke det var noget særligt. Jeg endte med at blande med spagetti, så sys jeg faktisk det var ok... Men man (eller jeg) skal jo spise meget før det mætter i samme grad som alm. Pasta.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også smagt squash-pasta... Hmm... Synes ikke det var noget særligt. Jeg endte med at blande med spagetti, så sys jeg faktisk det var ok... Men man (eller jeg) skal jo spise meget før det mætter i samme grad som alm. Pasta.

Jeg har heller ikke meget fidus til det ;) Jeg bruger proteinpastaen istedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik vist ødelagt mit vægttab IGEN  :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik vist ødelagt mit vægttab IGEN  :prik

Skal du have have klaps? :sm (:kram)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke meget fidus til det ;) Jeg bruger proteinpastaen istedet :)

Den skal jeg helt klart ha afprøvet! Mit "jeg begrænser mit indtag af kulhydrater" bliver halshugget i morgen... Synes var vildt svært at smøre madpakke uden brød. Så har to skiver rugbrød med mange kerner med + to StK. Groft knækbrød. + frugt og grønt for resten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik vist ødelagt mit vægttab IGEN :prik

Jeg har heller ikke holdt min sti helt ren her i weekenden, men i morgen er der en ny dag! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Utroligt nok tabte jeg 100g fra igår til idag :blink og hesten er så småt på banen igen, bortset fra at jeg ikke fik trænet det jeg ville og så har jeg spist lidt lakrids.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den skal jeg helt klart ha afprøvet! Mit "jeg begrænser mit indtag af kulhydrater" bliver halshugget i morgen... Synes var vildt svært at smøre madpakke uden brød. Så har to skiver rugbrød med mange kerner med + to StK. Groft knækbrød. + frugt og grønt for resten.

Ja jeg gruer også lidt for, hvordan jeg skal krejle det medmadpakkerne :unsure Hvad med de der oopsies, har du prøvet dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig i øvrigt med på "skidt uge"-holdet <_< Har ikke vejet mig, så ved ikke, hvor galt det er, men det kan ikke være godt, for min motion er helt røget af fløjten pga mens og barn hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet inspireret af BMM og i andre LCHF folk, så jeg prøver forsigtigt i denne uge! Vejer mig i dag og så må vi jo se hvad resultatet er i næste uge!

Weekenden har været ren synd med en kæreste som havde tømmermænd, en søn, som var mega pylret (=kun korte lure og helst på mors arm) og mig med hovedpine! Så det er blevet til snolder, is og MC D.. Og vi havde ikke dårlig samvittighed..

Men starter forsigtigt ud og håber på at fedtet kan afhjælpe min sindssyge sukkertrang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Im out! Har slet ikke noget overskud til andet end barn, husholdning og at holde sammen på det.. Jeg vender stærkt tilbage på et tidspunkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet inspireret af BMM og i andre LCHF folk, så jeg prøver forsigtigt i denne uge! Vejer mig i dag og så må vi jo se hvad resultatet er i næste uge!

Weekenden har været ren synd med en kæreste som havde tømmermænd, en søn, som var mega pylret (=kun korte lure og helst på mors arm) og mig med hovedpine! Så det er blevet til snolder, is og MC D.. Og vi havde ikke dårlig samvittighed..

Men starter forsigtigt ud og håber på at fedtet kan afhjælpe min sindssyge sukkertrang!

Velkommen på LCHF :) Jeg synes det er lige tidligt nok at afgøre, om jeg taber mig af det, men maven er i hvert fald fladere og så bliver jeg GLAD af maden. Altså ikke bare imens jeg spiser, men faktisk generelt :loveshower

Så farvel McD, is og slik og goddag lækre grøntsager og smagfuld fed mad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Im out! Har slet ikke noget overskud til andet end barn, husholdning og at holde sammen på det.. Jeg vender stærkt tilbage på et tidspunkt!

Helt out? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen på LCHF :) Jeg synes det er lige tidligt nok at afgøre, om jeg taber mig af det, men maven er i hvert fald fladere og så bliver jeg GLAD af maden. Altså ikke bare imens jeg spiser, men faktisk generelt :loveshower

Så farvel McD, is og slik og goddag lækre grøntsager og smagfuld fed mad :loveshower

Tak :)

Jeg tænker ihvertfald at det kan være måden hvorpå jeg kommer af med sukkeret og kulhydraterne - så må vi se om der ikke ryger lidt i svinget!

Men meningen er at alle mine måltider består af protein, fedt og grøntsager! Og det lyder i mine ører ikke helt tosset ;) Tænker at det da må være det kroppen har brug for rent sundhedsmæssigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jeg tænker ihvertfald at det kan være måden hvorpå jeg kommer af med sukkeret og kulhydraterne - så må vi se om der ikke ryger lidt i svinget!

Men meningen er at alle mine måltider består af protein, fedt og grøntsager! Og det lyder i mine ører ikke helt tosset ;) Tænker at det da må være det kroppen har brug for rent sundhedsmæssigt :)

Jeg synes i hvert fald at det føles meget naturligt og rigtigt for min krop :)

Jeg kan godt falde i, men så er det mest hvis jeg spiser ude og ikke kan finde/få mig til at bede om et alternativ til f.eks. Kartofler. Slik kan jeg savne engang imellem, men det er ikke ret tit og det er ikke slemt svært lade være med at spise det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes i hvert fald at det føles meget naturligt og rigtigt for min krop :)

Jeg kan godt falde i, men så er det mest hvis jeg spiser ude og ikke kan finde/få mig til at bede om et alternativ til f.eks. Kartofler. Slik kan jeg savne engang imellem, men det er ikke ret tit og det er ikke slemt svært lade være med at spise det :)

Det lyder godt, men depoterne er jo også fyldt op med det kroppen skal bruge, så den hungrer jo nok ikke så meget efter sukkeret, som før! Altså når man lige er kommet igennem i de tre første og svære uger (sådan er det med min krop!).. Jeg har tidligere smidt 17 kg, hvor jeg var 100% sukkerfri, junkfri, alkoholfri og spiste max 60g kulhydrat om dagen i 1,5 år! Og jeg har ærligt aldrig haft det bedre.. Hvorfor fanden jeg så ryger tilbage til de gamle vaner er et stort spørgsmål!!

Men kan jeg gøre det 1 gang, så kan jeg også igen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt out? :kram

 

Out i forhold til at jeg ikke er med i slankedyst osv.. Jeg kan simpelthen ikke overskue at "slanke" som sådan.. men jeg passer på og vægten falder sikkert lidt af den grund.. Pyyyh jeg synes familielivet trækker tænder ud lige nu - men man lærer nok engang at gøre tingene nemmere for sig selv. Lige nu sidder jeg og langtidsplanlægger madplan, så vi kan handle stort ind og måske spare lidt penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Out i forhold til at jeg ikke er med i slankedyst osv.. Jeg kan simpelthen ikke overskue at "slanke" som sådan.. men jeg passer på og vægten falder sikkert lidt af den grund.. Pyyyh jeg synes familielivet trækker tænder ud lige nu - men man lærer nok engang at gøre tingene nemmere for sig selv. Lige nu sidder jeg og langtidsplanlægger madplan, så vi kan handle stort ind og måske spare lidt penge.

Øv :kram2

Madplan kan dog anbefales under alle omstændigheder. Vi bruger det hver uge - og gjorde det også før Laurits. Ellers var der simpelthen for mange dage med rugbrød eller junk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Out i forhold til at jeg ikke er med i slankedyst osv.. Jeg kan simpelthen ikke overskue at "slanke" som sådan.. men jeg passer på og vægten falder sikkert lidt af den grund.. Pyyyh jeg synes familielivet trækker tænder ud lige nu - men man lærer nok engang at gøre tingene nemmere for sig selv. Lige nu sidder jeg og langtidsplanlægger madplan, så vi kan handle stort ind og måske spare lidt penge.

Øv at det trækker tænder ud :kram Men det er nu også forståeligt nok, jeg mener altså heller ikke, at jeg havde slankeoverskud, da Mar var i Ellis alder. Det skal nok blive bedre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at det trækker tænder ud :kram Men det er nu også forståeligt nok, jeg mener altså heller ikke, at jeg havde slankeoverskud, da Mar var i Ellis alder. Det skal nok blive bedre :kram2

Det er faktisk underligt, men jeg har det lige omvendt. Mit slankeoverskud har aldrig været større.

Måske skyldes det en af følgende:

1) verden er så uforudsigelig, når man har en baby i huset, så hvis der er noget, jeg kan kontrollere, så er det maden. - og det gør jeg så.

2) jeg vil give min søn den bedste udgave af mig - og den opnår jeg kun ved at spise sundt, røre mig og være fit.

3) jeg har et egoistisk behov for at vise verden, at man ikke behøver at være flere år om at komme tilbage til sit gamle udseende.

4) jeg vil stadig gerne løbe et halvmarathon til efterår, og mine knæ kan ikke holde til at løbe længere distancer, hvis jeg vejer over 65 kg.

Buttom line er, at jeg nu har nået min før-graviditetsvægt og kun er 3,5 kg fra mit endelige mål. Samtidig er jeg nu i gang med uge 7 af mit 16-ugers løbeprogram til 10 km og har i går været i sadlen på en hest igen for første gang i 7 måneder.

Når det så er sagt, så er en af mine helt store motivationsfaktorer faktisk også slankedysten herinde. Jeg ville synes det var under al (selv)kritik, hvis jeg ikke kunne fremvise bare et lille vægttab hver uge.

Held og lykke Pada. Jeg glæder mig til at høre, hvordan det går - trods udmeldelsen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk underligt, men jeg har det lige omvendt. Mit slankeoverskud har aldrig været større.

Måske skyldes det en af følgende:

1) verden er så uforudsigelig, når man har en baby i huset, så hvis der er noget, jeg kan kontrollere, så er det maden. - og det gør jeg så.

2) jeg vil give min søn den bedste udgave af mig - og den opnår jeg kun ved at spise sundt, røre mig og være fit.

3) jeg har et egoistisk behov for at vise verden, at man ikke behøver at være flere år om at komme tilbage til sit gamle udseende.

4) jeg vil stadig gerne løbe et halvmarathon til efterår, og mine knæ kan ikke holde til at løbe længere distancer, hvis jeg vejer over 65 kg.

Buttom line er, at jeg nu har nået min før-graviditetsvægt og kun er 3,5 kg fra mit endelige mål. Samtidig er jeg nu i gang med uge 7 af mit 16-ugers løbeprogram til 10 km og har i går været i sadlen på en hest igen for første gang i 7 måneder.

Når det så er sagt, så er en af mine helt store motivationsfaktorer faktisk også slankedysten herinde. Jeg ville synes det var under al (selv)kritik, hvis jeg ikke kunne fremvise bare et lille vægttab hver uge.

Held og lykke Pada. Jeg glæder mig til at høre, hvordan det går - trods udmeldelsen :kram2

Wow, det er også nogle rigtig flotte ambitioner og mål, du har sat dig/nået! :respekt Så meget tror jeg faktisk de færreste gør :)

Jeg OVERVEJEDE slet ikke den slags, da Mar var helt lille. Der fandtes kun baby, bryst og (manglende) søvn :D Jeg orkede ikke at kontrollere maden og jeg orkede SLET ikke motion. Eller også prioriterede jeg det bare ikke. :P

Men jeg mener nu stadig, at jeg giver min søn, den bedste udgave af mig selv. :) Jeg spiser sundt og motionerer nu :) Men da han var lille prioriterede jeg bare ro og pussenus (og søvn!) højere :wub (ikke for at sige at du ikke prioriterede det. Jeg gjorde det bare på bekostning af motion/kost til mig :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Out i forhold til at jeg ikke er med i slankedyst osv.. Jeg kan simpelthen ikke overskue at "slanke" som sådan.. men jeg passer på og vægten falder sikkert lidt af den grund.. Pyyyh jeg synes familielivet trækker tænder ud lige nu - men man lærer nok engang at gøre tingene nemmere for sig selv. Lige nu sidder jeg og langtidsplanlægger madplan, så vi kan handle stort ind og måske spare lidt penge.

:kram

Vi laver madplan og handler stort ind, det sparer vi mange penge på.. Vi har haft mdr, hvor vi ikke gjorde det, og brugte 1000-1500 kr (hvis ikke mere) mere end det normale budget (2 voksne!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Vi laver madplan og handler stort ind, det sparer vi mange penge på.. Vi har haft mdr, hvor vi ikke gjorde det, og brugte 1000-1500 kr (hvis ikke mere) mere end det normale budget (2 voksne!)

Ja det sparer man altså meget ved! Vi køber også de store pakker kød - hk okse, svin, kylling og kyllingebryst og pakker det i poseren til frys! Så har vi nogle uger der hedder tøm fryser, når vi har meget kød - det er nogle virkeligt billige uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er MEGET spændt på vægten i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER