MissM

Søvn...

55 indlæg i dette emne

Lyder pragtfuldt med løb for dig..

når jeg løber er det mere, puh, puh, puh årh gud det er hårdt, fuck det er hårdt, av mine ben, ej ta dig sammen. ej det er sgu okay jeg ikke gider.. Christina du skal ikke bruge krudt på noget du ikke gider. mmmm stopper ved næste pæl, ej stopper sgu nu ;)

Jeg har ind til for en mdr cyklet 10km om dagen, men får plukveer af det.

Men lige nu ligger jeg i sengen med feber og snot over alt så det bliver kun tanke træning ;)

hvad er endomodo??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tålmodighed er en dyd, men besider ikke ret meget af det ;) - googlede endomondo, og nej bruger det ikke.. men ligner noget der kan

give mig dårlig samvittighed, også kommer jeg vel ud af døren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du bare en smule konkurrence gen er det et fantastisk redskab :-) vi gør det sq!!! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper på jer piger! :yay Som I helt 100 ved i forvejen, får man jo mere energi ved at bruge energi, så det er bare med at bryde den onde cirkel af træthed (selvom jeg VED og selv har erfaret, at det er pissesvært, når man bruger kræfter på at bygge en baby). Før jeg blev gravid, var jeg en yderst ihærdig crossfit-pige, der desuden løb en enkelt gang om ugen ved siden af træningen i centret, men pga. at jeg ikke længere med god samvittighed kan være med på det samme niveau (jeg bliver simpelthen for frustreret over min krops begrænsninger), har jeg valgt at starte op i fitnessdk igen. Holdene her er lidt mere rolige og "babybump-friendly" end "træn til du brækker dig" mentaliteten i CF-centrene. ;) Jeg har så taget en beslutning om (så længe det er muligt selvfølgelig) at nå 3-4 ugentlige besøg i fitnesscentret, og selvom jeg flere dage når at tænke "jeggiderikke-jeggiderikke-jeggiderikke - jeg kører sgu hjem istedet", har jeg alligevel formået at nå omklædningsrummet - og når jeg så er nået SÅ langt, er det ligesom om, jeg ikke er så træt og ugidelig længere. :)

OG - hvis jeg stadig var en OK-stabil løber, så'n rent "komme-afsted-hver-uge-mæssigt", ville jeg rigtig gerne joine jer på endomondo! Helt enig med Mai-Britt om, at det er en helt genial og motiverende opfindelse! *thumbsup* og GOGOGO tøser! :yay

(Og hov!? - UNDSKYLD at jeg lige drejede din tråd om søvnmangel over i den sporty kategori! *suk* ... Jeg er vist bare uforbederlig, når det kommer til min største passion, træning.. :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da helt okay Egern :-) så drukner jeg heller ikke i selvynk :-)

I dag tror jeg endomondo skal med på en god gåtur :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh gud bare jeg havde en passion for træning på forhånd..

- jeg har cykelt på arbejde indtil sneen kom.

Jeg er sådan set ikke doven, jeg keder mig bare ved at fx løbe eller cykle ;)

- så luksusdoven er nok mig ;)

Jeg håber at jeg kan få det til at fungere med fitness center, når jeg stopper på job og bare skal passe mine eksamener.

Og da min kæreste skal arbejde hjemmefra bør det være muligt at snuppe bilen ind imellem..

men vil gerne holde min slanke figur så godt det er muligt og være i fysisk okay form

til fødsel og efterfølgende :)

- vi bor naturskønt så gåture er der rige muligheder for. og vi har crosstræner her hjemme, skal bare ginde på noget at underholde mig med imens ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt at emnet er manglende søvn. Men har har også lige en lille sportskommentar. Mit medlemskab af Fitnessworld starter igen d. 1/2 og jeg er lidt i tvivl om jeg skal starte eller ej. Jeg har ikke planer om at styrketræne, men blot tage en lang rask gåtur på løbebåndet, crosstraineren eller en tur i romaskinen. Men lige for tiden bliver jeg forpustet af at gå op på 2. sal hjemme og på arbejde. Kan lige forstille mig, hvordan jeg kommer til at stå og hive efter vejret, helt rød i hovedet på løbebåndet i fitnesscentret :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melas - hvis du har lysten, synes jeg helt sikkert, at du skal give både løbebånd og crosstrainer en chance pr. 1/2. Jeg bliver præcis som dig også meget lettere forpustet nu end før graviditeten, men jeg tilpasser bare min træning derefter. Det vigtigste er, at det ikke gør "forkert" ondt både under og efter træningen - og så må man såmænd gerne blive både lettere rød i skallen og en lillesmule stakåndet. :)

Christina - jeg keder mig osse på cyklen i fitnesscentret og til dels også, når jeg løber (i hvert fald på løbebånd). Synes, det er dødens pølse at sidde dér i halve og hele timer - og derfor gør jeg det af princip ikke! :D Kører intervaller af max 5-10 minutters varighed med styrketræningsøvelser ind i mellem. Jeg er også glad for diverse holdtræning, som jeg forsøger at variere så meget som muligt. Maven og jeg har kastet os ud i lidt nye ting - som f.eks. et aerobicinspireret hold + yoga - der er tilpas sjove til, at gejsten og interessen opretholdes. Nogle dage hjælper det mig også lidt, at der er en "indpisker-instruktør", selvom jeg normalt plejer at være god til at holde mit eget program.

Jeg er sikker på, at du nok skal finde energien, når du stopper på job. Det lyder nemlig som om, du allerede har bestemt dig for, at det er noget, du vil - og så skal det også nok ske! :)

Jeg hepper stadig... ;) :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overvejet noget graviditets yoga + svømning. og måske også noget zumba halløj, bare fordi det kunne være sjovt..

- Jeg vil gerne det er med andre og gerne andre gravide..

Vi er tilflyttere til fyn og hele min og kæresten familie/omgangskreds er på sjælland. Jeg SAVNER mit socialeliv.

Og kunne være skønt at se lidt andre mennesker nogen gange ;) - i sær nu hvor jeg samtidig skal gå hjemme..

Men i form skal jeg være, jeg orker ikke at blive fed og ugidelig bare fordi jeg er gravid.. de fleste af mine veninder har taget 25-35 kg på under graviditen fordi de spiser for meget og laver for lidt.. Går helt i panik bare ved tanken om at skulle blive så ekstra tyk..

Jeg er heldigvis fra naturens side byggedt slank - og har altid kunne spise som det passer mig.

og så er jeg nok i virkeligheden lidt bange for om jeg har form og kræfter til at føde. - hey det er sgu svært at forklare.. Nå håber i ved hvad jeg mener ;)

Jeg har bare svært ved at hive mig selv op til noget jeg synes er kedeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egern: Jeg HADER instruktører :-) jeg får simpelthen lyst til at springe op til dem og skrige dem ind i ansigtet om de da for helvede tror jeg gider betale for at de råber af mig. For hver gang de råber "gi' den lige lidt mere" får jeg endnu mere lyst til at sætte mig ned med korslagte arme og sige "næ jeg gider ikke"

Nej hold træning er ikke lige mig :-)

Og hvem var det der skrev det der med kræfter til at føde... Det har du! Men kan selvfølgelig gøre det lettere at komme ovenpå bagefter ved at være i god form, men bare rolig ungen skal nok komme ud alligevel. Når man når dertil, bestemmer man alligevel ikke en skid selv - kroppen gør bare... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På mange måder har jeg det ligesom dig, Chris. Jeg er tilflytter til Sjælland, og hele min familie + størstedelen af min venindekreds er i Jylland. Vi var bl.a. 4-5 tøser, der trænede mere eller mindre fast sammen, og det har altså været svært at vænne sig til at undvære, må jeg indrømme. Elskede/elsker kombinationen af at se mine veninder + at være aktiv samtidig - det var/er bare det bedste. :) Som du kan høre, savner jeg dem alle helt forfærdeligt ind i mellem, selvom jeg dog ikke er helt uden socialt liv herovre - har alligevel en håndfuld gode veninder + kærestens familie (som vi dog ser sjældent - også lidt for sjældent, hvis du spørger familiemennesket mig, men det er jo så en hel anden snak, kæresten og jeg ikke er helt enige om).

Jeg har en velbehandlet spiseforstyrrelse med i bagagen (kombineret anorexi/bulimi fra jeg var 17-25 ca.), som har sat nogle få spor i mig bl.a. mht. behovet for kontrol af min krop. Det skal lige siges, at jeg siden 17 års alderen aldrig har været så "rask", som jeg er nu, og at ingen behøver være bekymret for mig i den forbindelse - både læge, JM, familie, veninder, kæresten og ikke mindst jeg selv er obs på eventuelle faresignaler, og dem er der heldigvis ingen af, som tingene er nu. :)

Nå, tilbage til det, jeg egentlig ville sige, som var, at jeg forstår dig 100%, når du siger, at du ikke vil tage 35 kg på, bare fordi du er gravid. Jeg har det selv på samme måde. Både for babys, min egen og min foranstående fødsels skyld. Jeg vil være en sund mor i krop og sind, og derfor har jeg taget dette her valg om at være aktiv i det omfang, der passer til mig. Det skal være aktivitet, der motiverer og gør mig glad, og derfor fravælger jeg lige netop de ting, der keder mig - såsom 1 time på crosstraineren... ;)

Lad lysten vælge for dig, tag til de ting, du synes er inspirerende og sjove - så er oddsene for succes allerstørst! :) Så fin, som du ser ud på dine billeder, og med din fantastiske positive indstilling til alting, er jeg ikke et sekund i tvivl om, at du når dit mål om at være både lækker, fit gravid + ligeledes efterfølgende hot mamma!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egern: Jeg HADER instruktører :-) jeg får simpelthen lyst til at springe op til dem og skrige dem ind i ansigtet om de da for helvede tror jeg gider betale for at de råber af mig. For hver gang de råber "gi' den lige lidt mere" får jeg endnu mere lyst til at sætte mig ned med korslagte arme og sige "næ jeg gider ikke"

Nej hold træning er ikke lige mig :-)

Hahaaa Mai-Britt - du er satme skøn! Total RasmusModsat! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På mange måder har jeg det ligesom dig, Chris. Jeg er tilflytter til Sjælland, og hele min familie + størstedelen af min venindekreds er i Jylland. Vi var bl.a. 4-5 tøser, der trænede mere eller mindre fast sammen, og det har altså været svært at vænne sig til at undvære, må jeg indrømme. Elskede/elsker kombinationen af at se mine veninder + at være aktiv samtidig - det var/er bare det bedste. :) Som du kan høre, savner jeg dem alle helt forfærdeligt ind i mellem, selvom jeg dog ikke er helt uden socialt liv herovre - har alligevel en håndfuld gode veninder + kærestens familie (som vi dog ser sjældent - også lidt for sjældent, hvis du spørger familiemennesket mig, men det er jo så en hel anden snak, kæresten og jeg ikke er helt enige om).

Jeg har en velbehandlet spiseforstyrrelse med i bagagen (kombineret anorexi/bulimi fra jeg var 17-25 ca.), som har sat nogle få spor i mig bl.a. mht. behovet for kontrol af min krop. Det skal lige siges, at jeg siden 17 års alderen aldrig har været så "rask", som jeg er nu, og at ingen behøver være bekymret for mig i den forbindelse - både læge, JM, familie, veninder, kæresten og ikke mindst jeg selv er obs på eventuelle faresignaler, og dem er der heldigvis ingen af, som tingene er nu. :)

Nå, tilbage til det, jeg egentlig ville sige, som var, at jeg forstår dig 100%, når du siger, at du ikke vil tage 35 kg på, bare fordi du er gravid. Jeg har det selv på samme måde. Både for babys, min egen og min foranstående fødsels skyld. Jeg vil være en sund mor i krop og sind, og derfor har jeg taget dette her valg om at være aktiv i det omfang, der passer til mig. Det skal være aktivitet, der motiverer og gør mig glad, og derfor fravælger jeg lige netop de ting, der keder mig - såsom 1 time på crosstraineren... ;)

Lad lysten vælge for dig, tag til de ting, du synes er inspirerende og sjove - så er oddsene for succes allerstørst! :) Så fin, som du ser ud på dine billeder, og med din fantastiske positive indstilling til alting, er jeg ikke et sekund i tvivl om, at du når dit mål om at være både lækker, fit gravid + ligeledes efterfølgende hot mamma!

:kram

Så sidder man bare her helt homonella og hyler over nogen forstår hvad jeg mener ;)

Jeg tror rigtig meget på universet, og på at man får langt de fleste ting, som man vil ha det :)

I forhold til spiseforstyrrelse, hvor er det sejt du er blevet rask. og hvor er det fantastisk at du deler med os..

Bliver simpelthen så glad over den positive stemning der er på den her side. Vi vil bare hinanden en masse godt, det er ingen konkurrence. Men der er så meget støtte, opbaning og omsorg at hente her..

Frem for fx facebook som er se mig, se mig, se mig og i øvrigt jeg er meget bedre og meget mere perfekt end dig..

- Bliver så glad og opladet af alle de skønne debatter vi har :)

(nu med masser kærligheds homoner;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ret Egern :-) både i at jeg er skøn og at jeg er Rasmus-modsat :-D

Det kommer nok lidt af at jeg er vokset op med at rigtig mange har været mistroiske i forhold til om jeg nu kunne være så omsorgsfuld og god som jeg er. Og ja, det er jeg bare! Ikke for at lyde selvfed - jeg er bare så simpelt indrettet i hovedet. Det tager alt for meget krudt at lege med på intrige-helvede (gæt selv om jeg ser reality-tv).

Hvor er du sej at du har kæmpet dig ud af spiseforstyrrelsens jerngreb. Det har ikke været nemt. Håber du beholder magten over dit liv selvom kroppen lige nu tildels lever sit eget liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder pragtfuldt med løb for dig..

når jeg løber er det mere, puh, puh, puh årh gud det er hårdt, fuck det er hårdt, av mine ben, ej ta dig sammen. ej det er sgu okay jeg ikke gider.. Christina du skal ikke bruge krudt på noget du ikke gider. mmmm stopper ved næste pæl, ej stopper sgu nu ;)

hvad er endomodo??

Ej - det er jo MIG når jeg forsøger at løbe :whistling Jeg lider også mellem lygtepælene/træerne/de parkerede biler.

Endomondo er faktisk en sjov app til telefonen. Jeg bruger den i forbindelse med gåture med hunden. Jeg kan godt gå ret langt og så viser den både rute, snitfart og hvor man er henne (meget praktisk når man udforsker en ny skov) - og så kan man programmere en rute, hvor man kan "konkurrere" imod sin egen tid næste gang. Synes også den er god til at finde andres favoritruter på - og dermed få set nogle nye dele af sit lokalområde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ret Egern :-) både i at jeg er skøn og at jeg er Rasmus-modsat :-D

Det kommer nok lidt af at jeg er vokset op med at rigtig mange har været mistroiske i forhold til om jeg nu kunne være så omsorgsfuld og god som jeg er. Og ja, det er jeg bare! Ikke for at lyde selvfed - jeg er bare så simpelt indrettet i hovedet. Det tager alt for meget krudt at lege med på intrige-helvede (gæt selv om jeg ser reality-tv).

Hvor er du sej at du har kæmpet dig ud af spiseforstyrrelsens jerngreb. Det har ikke været nemt. Håber du beholder magten over dit liv selvom kroppen lige nu tildels lever sit eget liv.

Årh jeg er ikke et sekundt i tvivl om at du er pragtfuld og omsorgsfuld. det skinner så tydeligt igennem på dune beskeder :)

- endnu bedre er det jo bare at du selv ved det :)

Entriger er ikke lige mig, jeg orker det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har dæleme og krævet nogle timer ved en coach før jeg synes det er okay at vide og sige det om mig selv :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har dæleme og krævet nogle timer ved en coach før jeg synes det er okay at vide og sige det om mig selv :-)

:) du har måske også en masse tabu imod dig..

Jeg har lært at hvile i mig selv, og det har virkelig udviklet min person

til det bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) du har måske også en masse tabu imod dig..

Jeg har lært at hvile i mig selv, og det har virkelig udviklet min person

til det bedre.

Og ved du hvad? De der samfundsnormer som tabuer er, har jeg egentlig ikke noget ud af at lytte til :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ved du hvad? De der samfundsnormer som tabuer er, har jeg egentlig ikke noget ud af at lytte til :-)

Hahaha årh gud heldigvis, tænk et selvbilled man kan få hvis man lytter efter det..

jeg oplever bare meget uvidende, havde nogle kæmpe fordomme om noget de reelt set ikke aner noget om..

i forhold til motion, ligger jeg her på sofaen med feber og snot nok til en hel børnehave. og udtænker planer om hvad jeg skal.. fx gå 5km runden når vejret er godt, crosstræneren når det regner. og mange flere ture på stranden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er vendt... De sidste dage har jeg simpelthen kunne sove i døgndrift - og det uden at ligge vågen om natten. Måske er der håb forude...

Så skal jeg bare lige finde ud af hvordan i alverden jeg så får lavet noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er vendt... De sidste dage har jeg simpelthen kunne sove i døgndrift - og det uden at ligge vågen om natten. Måske er der håb forude...

Så skal jeg bare lige finde ud af hvordan i alverden jeg så får lavet noget...

Dejligt at duendelig kan sove :)

- jeg sover ikke specielt godt for tiden. håber det hjælper når jeg stopper på job om to dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover af helved til for tiden :( har så meget uro i hele kroppen. - og kan slet ikke finde ud af at ligge ordenligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor jeg føler med dig. Jeg er også begyndt at sove halv skidt pga mere graviditetsrelaterede ting. Det gør ondt i mit bækken og trykker alle mulige steder. Jeg synes det er tidligt - husker ikke det kom så tidligt sidste gang.

Måske noget beroligende musik i høretelefoner kan hjælpe? Og en pude under eller mellem knæene.

Håber du lærer at sove igen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Chris, dét var da irriterende allerede at døje med babygener om natten (sagde det utroligt klåååge Egern, som selv var førstegangsgravid og i bund og grund ikke anede et dyt om, hvornår man "plejer" at bøvle med den slags om natten! *rullermedøjneneafmigselv*)! Jeg tænker som Maibritt, at en pude mellem knæene måske kan være en idé - det føles i hvert fald rart herhjemme, når jeg ikke har kunnet finde en ordentlig sovestilling - også før jeg blev gravid faktisk.

P.t. soves der heller ikke specielt optimalt i min/vores seng - men det er bestemt ikke pga. baby. Jeg har formået at smitte min søde mand med den MEGA-forkølelse, jeg stadig døjer med, så han snorker simpelthen 1.000 værre end slemt, uanset hvilken stilling han ligger i... :wacko Da jeg generelt vågner let af diverse lyde, har det betydet, at jeg har ligget vågen mellem kl. 03-06 de sidste tre nætter, fordi han har vækket mig med sit snorkeri - og så har jeg ikke kunnet falde i søvn igen. Derfor bliver der indkøbt ørepropper i dag, som forhåbentlig kan bidrage til, at jeg får lidt sammenhængende søvn igen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER