MissM

Dagens scanninger

23 indlæg i dette emne

Juhuuuu Splyf bestod dagens scanning med udmærkelse :-) Vi ligger i lavrisikogruppen, to arme, to ben og fire hjertekamre. Jeg blev rykket 4 dage frem så ny termin er 20/7 og i stedet for at fejre 12+0 i dag er jeg pludselig 12+4 :-)

Det var noget af en krudtugle vi så den sprællede og snoede sig vildt og havde en puls på 164!!!

Jeg roder lige lidt med et billede så I kan se den lille sprællefis :-)

Håber det er gået godt for I andre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det var en speciel oplevelse at se ham ligge og sprælle. Min kæreste optog det på sin telefon og jeg har set det MANGE gange efterhånden. Jeg blev også rykket lidt længere frem fra 11+3 til 12+1 på det tidspunkt, han var 55,7 mm lang. Men lad os nu se om det ændrer sig igen den 4/3 når jeg skal til MS.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej hvor sjovt jeg skal også MS scannes d. 4/3 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vores Splyf :-)

post-6026-0-77577900-1357748127_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg fik jo også min scanning i dag. Fik desværre kun et foreløbigt tal, da min blodprøve var fra jeg var tvillingegravid, og derfor kunne de ikke bruge den længere. Så mig op på sygehuset og få taget en ny, og så ri ger hun til mig om et par dage med resultatet.

Men de regnede alligevel et tal ud, baseret på målet og min alder, og jg fik at vide, at blodprøve plejer at gøre tallet bedre.

Tallet blev 1:639 - så højere end 300, hvilket er godt. Men venter nu stadig med at juble til jeg har fået den helt rigtige beregning.

Men derudover gik alt fint. Jeg blev sat 3 dage frem, så er 13+6 i dag, og dermed sidste dag for mulig NF.

Vi fik desuden en flot gennemgang af baby, og talte fingre og tæer, så og hørte hjerte, mavesæk og hjernen. Nu er babyen 8 cm fra hoved til bagdel, og ca 12 cm i alt :)

Baby fik også vendt sig fra mave til ryg, og 180 grader den anden vej, hvorefter den drak fostervand, gabte, strakte sig og begyndte at sutte tommel. Helt fantastisk at se!! Og jordmoderen bekræftede at det altså var det som foregik, og ikke bare vores fantasi :)

Vi fik en masse billeder, men istedet for den fine klassiske, får i da lige et billede hvor der suttes på tommelfingeren ;)

pzapw.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare et fint billed :) . Ville ønske jeg kunne se det sammen, men nå nok vente til MS ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja medmindre i køber jer til en scanning før det. Synes virkeligt der er sket meget de sidste par uger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suuuper godt billede. Det lyder til at have været en helt fantastisk oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var det også!

Men det var også samme jordemor som scannede mig, som konstaterede at tvillingen var død, så hun var virkeligt opsat på at give mig en god oplevelse i dag.

Først lå den og hvilede, så igang med at ryste underkroppen, og så vågnede den heldigvis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var oz til NF scanning idag. Det var en blandet oplevelse. Selve scanningen gik fint, der er liv og spiren trives og det var var bare skønt at få bekræftet.

Jeg kunne ikke få resultatet af scanningen fordi de af en eller anden grund ikke kunne bruge/trække over computersystemet den blodprøve jeg fik lavet hos min egen læge. Jeg bor i Fredericia og følges i Odense. Jeg gik hen for at få taget en prøve men ventetiden var 2½ time, jeg måtte køre derfra igen uden at ha få lavet prøven for at nå at hente mine børn i skole og børnehave, så jeg må en tur til Odense igen i morgen :angry

Jeg har ikke fået nogen tid til 1. jordemoderbesøg og spurgte så den jordemoder der scannede mig og jeg vil få et brev, det fik jeg ikke rigtig noget svar på, hun spurgte mig om jeg ikke skulle gå til jordemoder i Fredericia. NEJ det skal jeg ikke da jeg er henvist til Odense og hvis deres systemer ikke passer sammen så er det jo heller ikke smart.

Jeg er henvist pga af nogen problemer men det virker ikke til der er nogen der har styr på noget. Måtte oz selv ringe og rykke for for NF scanning.

Er ret frustreret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mor til K+M+?: Ej det lyder da godt nok frustrerende! Synes godt nok nogle gange at det er som om alle forventer at "de andre" gør det. Ville være rart hvis informationsteknologi bare virkede.

Har alle forresten fået et tal på risikovuderingen? Jeg fik bare at vide, at der var lav risiko og det er også det, som står i min vandrejournal? Min spire havde ret tyk nakkefold men holdt op mod blodprøve og øvrige oplysninger fik jeg alligevel lav risiko. Men så længe den er lav ^_^

Jeg fik det nøjagtige tal, men er i tvivl om blodprøven er medregnet, han nævnte den ikke overhovedet..

- men 1:1527 så det er også en lavrisiko vurdering, det brugte han meget tid på at skære ud i pap for min kæreste, som var mest bekymret for resultatet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mor til K+M+?: Ej det lyder da godt nok frustrerende! Synes godt nok nogle gange at det er som om alle forventer at "de andre" gør det. Ville være rart hvis informationsteknologi bare virkede.

Har alle forresten fået et tal på risikovuderingen? Jeg fik bare at vide, at der var lav risiko og det er også det, som står i min vandrejournal? Min spire havde ret tyk nakkefold men holdt op mod blodprøve og øvrige oplysninger fik jeg alligevel lav risiko. Men så længe den er lav ^_^

Jeg fik også et tal, men kun fordi jeg spurgte :-) biologi- og matematiklæreren her er ikke tilfreds med bare at få "lav risiko" stukket ud - det er jo upræcist ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har alle forresten fået et tal på risikovuderingen? Jeg fik bare at vide, at der var lav risiko og det er også det, som står i min vandrejournal? Min spire havde ret tyk nakkefold men holdt op mod blodprøve og øvrige oplysninger fik jeg alligevel lav risiko. Men så længe den er lav ^_^

Så vidt jeg ved, gøres det forskelligt fra hospital til hospital. At få det præcise tal at vide kan egentlig godt være lidt et "pres", synes jeg - i hvert fald hvis man som jeg allerede inden nakkefoldsscanningen havde sat mig et "mål" om, at tallet MEGET gerne måtte være over 1:1200 (hvorfor liiige præcis dét tal, kan jeg ikke fortælle jer - bare en skillelinje, min psyke havde sat.. :rolleyes). Havde risikoen været højere end dét, tror jeg faktisk, at jeg var blevet lidt bekymret - eller i værste fald skuffet måske. Fuldstændigt ude af proportioner - det ved jeg udmærket godt, for alle tal over 1:300 er jo fantastiske og ensbetydende med lav risiko. Som med alle andre ting i mit liv havde jeg bare sat mine ambitioner og forventninger til mig selv (og i dette tilfælde osse min babys nakkefold - tsktsk *rysterpåhovedetafmigselv :unsure ) højt, og derfor havde det nok netop i mit tilfælde været bedst, hvis proceduren var, at man enten fik beskeden "høj risiko" eller "lav risiko".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også scannet for første gang i går. :-) Det er mit første barn. Det var helt vildt vidunderlig, at se at der rent faktisk var en levende baby derinde. Både manden og jeg blev meget rørt. Den bevægede sig meget! :) Mit tal var 1:2387. Det er fint, synes jeg. Jeg havde været nervøs, da jeg er snart 38 år gamle. Jeg var også en uge længere frem, end jeg havde regnet med. Ny terminsdag er 14. juli.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skriver I alle noget om tal. Denne gang fik jeg ikke taget en blodprøve, da jeg kom direkte til en moderkagebiopsi. Men sidste gang, da jeg var gravid i starten af 2012 var min tal helt nede på 1:7 for kromosom 13, 1:2 for kromosom 18 og 1:20 for kromosom 21. I den forbindelse fik jeg også lavet en biopsi og der VAR noget galt med kromosom 18, så jeg fik det fjernet. Var selvfølgelig også meget nervøs denne gang, men da jeg blev scannet til biopsien spottede jeg meget hurtigt at der ikke var nogen NF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også scannet for første gang i går. :-) Det er mit første barn. Det var helt vildt vidunderlig, at se at der rent faktisk var en levende baby derinde. Både manden og jeg blev meget rørt. Den bevægede sig meget! :) Mit tal var 1:2387. Det er fint, synes jeg. Jeg havde været nervøs, da jeg er snart 38 år gamle. Jeg var også en uge længere frem, end jeg havde regnet med. Ny terminsdag er 14. juli.

Som dig er jeg også "gammel" førstegangsfødende, er 41 år. Jeg har også været meget nervøs og fik desværre ret i mine bange anelse den første gang. Men i anden omgang ser alt meget fint ud, ingen nakkefold og alle 3 kromosomer ser normale ud. Så nu kan jeg slappe lidt af og bare lade ham vokse sig stor og stærk. Jeg har ingen af gangene haft nogle særlige symptomer, så det var en fantastisk oplevelse at se at der faktisk lå en lille en der inde og sprællede. Jeg havde jo lidt svært ved at tro på, når jeg slet ikke kunne mærke noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også de endelige tal, og de blev bare endnu bedre af at blodprøverne kom med i beregningen :) Jaah!

Sov ikke i nat - men fik til gengæld en god morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også de endelige tal, og de blev bare endnu bedre af at blodprøverne kom med i beregningen :) Jaah!

Sov ikke i nat - men fik til gengæld en god morgen!

Fantastisk :) - Håber det hjælper på nattesøvnen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk :) - Håber det hjælper på nattesøvnen :)

Tak :) det håber og tror jeg det gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vores Splyf :-)

Hehe det ligner også vores barn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved, gøres det forskelligt fra hospital til hospital. At få det præcise tal at vide kan egentlig godt være lidt et "pres", synes jeg - i hvert fald hvis man som jeg allerede inden nakkefoldsscanningen havde sat mig et "mål" om, at tallet MEGET gerne måtte være over 1:1200 (hvorfor liiige præcis dét tal, kan jeg ikke fortælle jer - bare en skillelinje, min psyke havde sat.. :rolleyes). Havde risikoen været højere end dét, tror jeg faktisk, at jeg var blevet lidt bekymret - eller i værste fald skuffet måske. Fuldstændigt ude af proportioner - det ved jeg udmærket godt, for alle tal over 1:300 er jo fantastiske og ensbetydende med lav risiko. Som med alle andre ting i mit liv havde jeg bare sat mine ambitioner og forventninger til mig selv (og i dette tilfælde osse min babys nakkefold - tsktsk *rysterpåhovedetafmigselv :unsure ) højt, og derfor havde det nok netop i mit tilfælde været bedst, hvis proceduren var, at man enten fik beskeden "høj risiko" eller "lav risiko".

Sjovt som flere af jer skriver 300. I Herning siger de skillet mellem høj og lav er 500!!! Sidste barn var min risikovurdering 1:34801 og denne gang 1:79 - 6 år senere, hvilket shokerede mig meget, men vores spire har det fint viser moderkagebiopsien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt som flere af jer skriver 300. I Herning siger de skillet mellem høj og lav er 500!!! Sidste barn var min risikovurdering 1:34801 og denne gang 1:79 - 6 år senere, hvilket shokerede mig meget, men vores spire har det fint viser moderkagebiopsien

Så kommer det vist an på hvem man kommer til. Til mig sagde de også 1:300 er grænsen og mit tal var 1:5XX

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER