Mrs. West

Hvor længe på barselsafsnittet?

33 indlæg i dette emne

Ved vores den første fødte jeg natten til fredag og vi kom hjem Mandag morgen.

Ved nummer 2 fødte jeg ved kejsersnit Torsdag morgen og vi kom hjem Mandag morgen tror jeg.

Denne gang er også kejsersnit men, håber da jeg kan blive et par dage dvs 2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi blev overført til patienthotellet tre timer efter fødslen, da der ikke var nogen komplikationer. lucas er født 23,58 fredag og vi tog hjem mandag morgen...

Hvilken hjælp er der ovre på patienthotellet? Hvis man skal have hjælp, skal man så selv gå over på barselsgangen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken hjælp er der ovre på patienthotellet? Hvis man skal have hjælp, skal man så selv gå over på barselsgangen?

Der var en telefon på stuen som vi skulle bruge hvis vi skulle have hjælp, og så kom der en og hjalp...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var en telefon på stuen som vi skulle bruge hvis vi skulle have hjælp, og så kom der en og hjalp...

Nååe, så er det lidt ligesom at trække i snoren. Jeg sad lige og tænkte at hvis man alligevel ikke er nær personalet, så kunne man jo lige så godt tage hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik akut kejsersnit på holbæk første gang og var der 3-4 dage.

Anden gang fødte jeg marginalt og kom hjem efter 9 timer. JM insisterede på at vi skulle til udskrivningsmøde og fik derfor ikke lov at tage hjem før. Jeg var ellers klar efter 2-3 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååe, så er det lidt ligesom at trække i snoren. Jeg sad lige og tænkte at hvis man alligevel ikke er nær personalet, så kunne man jo lige så godt tage hjem.

Fik at vide til fødselsforberedelse forleden at på patienthotellet på Hvidovre der er der ikke telefon eller snor at hive i for ikke at forstyrre. I stedet har de en tavle hvor man skal skrive sig på hvis der er behov for hjælp, ellers kommer de bare selv forbi en 2-3 gange om dagen. Så hjælpen er altså ikke lige ved hånden, på den anden side er det måske også rart at der er den ro på stedet (altså set bort fra babygråd :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev indlagt om onsdagen grundet igangsættelse. Kristine blev født torsdag klokken 23:18. Vi fik lov til at komme hjem tirsdag omkring klokken 14, så var der i 5 dage. Jeg skulle overvåges pga. for højt blodtryk og Kristine skulle overvåges, fordi jeg havde irregulære antistoffer...

Denne gang bliver det nok længere tid, da vi skal have tvillinger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev udskrevet efter 10 dage pga. Komplikationer ved svangerskabsforgiftning. Min datter blev udskrevet efter 4 uger. Vi blev forflyttet fra neonatal da hun kunne undvære vugge og varmepude samt apnø madras og cpap osv. Vi ammetrænede på det lokale sygehus i 14 dage før vi kom hjem.

Det tog lang tid at få min datter i trivsel. Det skal siges, at hun var præmatur. Jeg var og er utroligt taknemmelig for den service vi fik omkring ammetræningen. Det var en meget turbulent fødsel. Jeg måtte malke ud 6 gange om dagen i 3 uger før min datter fik kræfter til at spise. Vi kom hjem, og hun havde alligevel ikke kræfter nok, så for at undgå en genindlæggelse blev hun flaskebarn.

Jeg tænker, at ofte kan det ene døgn på barselsgangen være godt givet ud hvis man er førstegangsfødende især. Men for mit vedkommende håber jeg, at jeg som andengangsfødende til den tid vil få lov at få et par dage på sygehuset i stedet for at blive sendt hjem med det samme.

Når man har prøvet det modsatte, higer man måske endnu mere efter en rolig og tryg fødselsoplevelse. Og den kan sygeplejersker uden tvivl bedre give end en stakkels førstegangsfar, som selv er usikker, jo ikke forventes at give.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER