Guest Felixmor

Vil gerne være gravid - smalltalk

9,065 indlæg i dette emne

Hvorfor ønsker du dig specifikt en julebaby? (Jeg vil bare gerne høre dine argumenter :))

Ikke at jeg frygter eller vil springe månederne over, men jeg har ikke et direkte ønske om et slut-december-barn. :)

Jeg ønsker mig bare en baby, og jo før den drøm går i opfyldelse jo bedre. Jeg har altid syns det var det mindst optimale tidspunkt at ha fødselsdag, da jeg selv har fødselsdag lige efter nytår og min familie i øvrigt har en flom af fødselsdage i dec-jan mdr. Det er altid dårligt vejr at holde fødselsdagsfest og det er tæt på årets anden gavefest. Men tanken om at få en baby til jul er trods alt det så forførende, det vil da gøre julemåneden til noget særligt at gå og vente på en ekstra "gave", og tanken om (her i januar) at der måske kun går et år før jeg blir mor igen lokker. Det er også en mere rolig tanke, end at tænke på hvor mange cyklusser der mon går før jeg evt blir gravid. Så jeg drømmer om en julebaby 2015.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er jeg den eneste som gerne vil ha en jule baby?

Havde du spurgt mig for 3,5 år siden, da vi indledte jagten på det første barn, så havde jeg været skeptisk - men nu satser jeg benhårdt på lige præcis en decemberbaby - bare et sundt barn så snart som muligt, så skal jeg sq nok klare det praktiske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig ikke startet på ny cyklus. Fuck, hvor jeg synes det er latterligt!!! :prik :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er jeg den eneste som faktisk synes at det er PB-noget fylder mere her med nummer 2??? Jeg mener, for mig synes jeg at det at jeg ved hvad det er jeg kæmper for, gør at tanken om at det ikke bare lige lykkedes bliver endnu mere desperat?

Totalt enig. Men ok, det var også noget nemmere første gang.

Det fylder også rigtig meget for mig, at aldersafstanden mellem mine børn betyder meget for mig. Jeg ville have 11/2-2 år i mellem ;) Aint gonna happen :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej :prik Er der intet?

(Har du testet igen? :unsure)

Der har været meget meget lidt, men faktisk kun når jeg har mærket efter og ikke på papiret. Jeg nåede sgu at tro på det igen, men med en totalt blank test kl. 16, så måtte jeg lige vågne op til virkeligheden igen :(

Jeg er mindst 4+1, så jeg tror ikke på det, men håber virkelig bare snart den får det startet, så jeg ikke skal være bekymret :unsure

Jeg tog aldrig min temperatur i går, men har taget den nu, men den er altså stadig ikke faldet. Jo 0,1 grad, men den burde jo være tilbage under 37 nu. ÆV!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste som faktisk synes at det er PB-noget fylder mere her med nummer 2??? Jeg mener, for mig synes jeg at det at jeg ved hvad det er jeg kæmper for, gør at tanken om at det ikke bare lige lykkedes bliver endnu mere desperat?

åhhh den syntes jeg er svær

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har lige taget den første folsyre pille.. Så tæller vi ned! 3 mdr til pb2 :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cd10 og synes allerede det værker i understellet - tror det bliver en kort cyklus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ringer man til klinikken som man blev bedt om... Ved en fejl blev jeg smidt af midt i snakken med sygeplejersken :klap da jeg så kommer igennem igen er den sygeplejerske gået ind til konsultation, så nu skal hun ringe til mig i eftermiddag :klap :klap :klap

Eneste optur - hvis man kan sige det sådan - er at de umiddelbart ikke vil tjekke progesteron-niveauet fordi min cyklus er så svingende, hvilket jeg forstod som at de ville antage at det ikke er ok...

Øv du blev smidt af. Har du fået snakket færdig med dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg skal ringe til gyn og melde mens i morgen og høre, om jeg må få svaret på Sørens sædprøve i telefonen. Spændende :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg skal ringe til gyn og melde mens i morgen og høre, om jeg må få svaret på Sørens sædprøve i telefonen. Spændende :unsure

Ved godt det er en smule skræmmende men for filan da. Imorgen får i vished :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ringe til gyn og melde mens i morgen og høre, om jeg må få svaret på Sørens sædprøve i telefonen. Spændende :unsure

 

Spændende hvilket svar I får i dag, men det bliver da dejligt med lidt vished for jer, tænker jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ringe til gyn og melde mens i morgen og høre, om jeg må få svaret på Sørens sædprøve i telefonen. Spændende :unsure

Vælger i inseminering i denne cyklus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, dystre, dystre, mørke tanker, omkring fremtidsudsigterne for pb i dag. Hvorfor er det at man ikke kan holde sig væk herindefra, når det alligevel bare er selvpineri? :( :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, dystre, dystre, mørke tanker, omkring fremtidsudsigterne for pb i dag. Hvorfor er det at man ikke kan holde sig væk herindefra, når det alligevel bare er selvpineri? :( :rolleyes

Fordi håbet stadig lever og fordi det nok skal lykkes for dig søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm mens er stadig ikke kommet  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røv! :numse

Jeg begyndte først at bløde sent i går eftermiddags/aftes, så jeg ringede aldrig til klinikken i går.

Ringede i dag og fik af vide, at jeg først kan få svar på fredag, når min 'gyn' er tilbage, da sekretæren ikke kan give svar, så "jeg kunne bare have ringet i går for at få svar" :prik 

 

Derudover, så betyder min latterligt langsomme mens, at jeg kan vælge mellem scanning på CD10 og CD14 pga. weekend. CD10 er godt nok tidligt og jeg tør ikke vente til CD14 - slet ikke når jeg jo faktisk begyndte at bløde i går selvom i dag tæller som CD1.

 

Jeg er så MEGA træt af det hele lige nu og har mest bare lyst til at råbe RØV og arbejde på erkendelsen af, at det ikke kommer til at ske :( De sidste 12 måneder har SATME været lange og jeg bliver helt træt og trist og opgivende, ved tanken om at skulle gøre det 12 mdr. mere. Jeg havde vitterligt ikke drømt om (ikke engang i mine værste mareridt), at vi ville stå her igen. Jeg kan ikke holde ud at leve i det.

 

Åh, hvor er jeg ynkelig i dag! :boo

 

TiaK: Det må Sørens prøvesvar og gyns vurdering af den evt. øgede sandsynlighed afgøre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi håbet stadig lever og fordi det nok skal lykkes for dig søde :kram2

Tak søde. Men det må i så fald være nogle andre end mig det lever for, for jeg mærker det i hvert fald ikke lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne: ikke at det overhovedet er nogen trøst, men jeg er ynkelig med dig i dag. Hvor træls at I nu skal vente helt til fredag med at få svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne: ikke at det overhovedet er nogen trøst, men jeg er ynkelig med dig i dag. Hvor træls at I nu skal vente helt til fredag med at få svar.

Jeg kan Være ynkelig med jer begge... jeg har ondt i hovedet, kvalme og ondt i maven... og tvivler bare så meget på at "den" er der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røv! :numse

Jeg begyndte først at bløde sent i går eftermiddags/aftes, så jeg ringede aldrig til klinikken i går.

Ringede i dag og fik af vide, at jeg først kan få svar på fredag, når min 'gyn' er tilbage, da sekretæren ikke kan give svar, så "jeg kunne bare have ringet i går for at få svar" :prik

 

Derudover, så betyder min latterligt langsomme mens, at jeg kan vælge mellem scanning på CD10 og CD14 pga. weekend. CD10 er godt nok tidligt og jeg tør ikke vente til CD14 - slet ikke når jeg jo faktisk begyndte at bløde i går selvom i dag tæller som CD1.

 

Jeg er så MEGA træt af det hele lige nu og har mest bare lyst til at råbe RØV og arbejde på erkendelsen af, at det ikke kommer til at ske :( De sidste 12 måneder har SATME været lange og jeg bliver helt træt og trist og opgivende, ved tanken om at skulle gøre det 12 mdr. mere. Jeg havde vitterligt ikke drømt om (ikke engang i mine værste mareridt), at vi ville stå her igen. Jeg kan ikke holde ud at leve i det.

 

Åh, hvor er jeg ynkelig i dag! :boo

 

TiaK: Det må Sørens prøvesvar og gyns vurdering af den evt. øgede sandsynlighed afgøre. 

 

Man må gerne råbe røv, når det hele er noget røv :(

 

To ting, jeg lige ville sige (og så kan du jo bare ignorere det, hvis ikke det kan bruges).

 

For det første, så kan mænds sædkvalitet variere rigtigt meget. Så hvis I får et lidt dårligt svar på fredag, så må I ikke lade jer slå ud af det. Af samme grund får rigtigt mange mænd lavet to prøver - så får man et lidt bedre billede. Derudover så har 75% af danske mænd nedsat sædkvalitet i en eller anden grad (har jeg hørt), så det ville nærmest være mærkeligt, hvis den var helt i top.

 

Dernæst, så har jeg fuld forståelse for, når du giver udtryk for, at I gerne vil lave babyen selv. Det tror jeg da også, at langt de fleste vil. Men når det hele skal vejes op mod hinanden, så tænker jeg på, hvor meget det faktisk betyder? Hvis jeg fx på en skala fra 1-10 skulle score, hvor vigtigt det var, at baby blev lavet i soveværelset fremfor på en klinik, så ville jeg give det 3 point. Hvis jeg derimod skulle score, hvor vigtigt det var at blive gravid hurtigst muligt med alle midler taget i brug fremfor at vente på, at miraklet skulle ske derhjemme, så ville jeg give det 10 point. For mig var det at blive gravid og få en baby så altovervejende vigtigt fremfor at kun gøre det selv. Jeg ved ikke, hvordan I har det, men måske I kan bruge denne type afvejning til noget?

 

Og til sidst vil jeg bare sige, at det at få (mere) behandlig (hvis det er det, der skal til) er så fantastisk. Vi fik 4 gange IUI og 1 gang ICSI. Jeg havde da bivirkninger af hormonerne, men det var bestemt til at klare. Og derudover er det altså dejligt for en kontrolfreak som mig at være en del af behandlingsverdenen. Man bliver hele tiden scannet, og man får bare så meget viden om, hvad der foregår, som man ellers havde skullet tolke sig til.

 

Så, hvis nu det ender med, at I skal skrue lidt op for behandllingsblusset, så må I endeligt ikke tage det som et nederlag. Det er mega fedt at blive behandlet, for så føler man i så meget højere grad, at der sker noget!!

Rigtig meget held og lykke med det hele :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER