Nitzen1987

At være i stue med mandens ekskone

37 indlæg i dette emne

Vi skal have mandens børn i juledagene. Mandens ekskone skal så have børnene i dagene omkring nytår. Vi skal holde julefrokost hos mine svigerforældre den 29. December og har fået lov til at få børnene med der, men mandens ekskone har så spurgt min mand efter om hun også må komme med, da hun skal sidde alene i julen fordi hun er røget uklar med sin familie.... Manden spørger så mig efter hvad jeg siger til det - og ja ærligt så har jeg ikke lyst til det og da manden og jeg holdte jul sammen for første gang hos mine svigerforældre for 4 år siden gjorde jeg det meget klart at jeg kun ville holde jul der, hvis hans ekskone ikke var med og det blev respekteret. Vi holdte fælles konfirmation for det ældste af børnene i foråret og det gik egentlig fint... Jeg synes at det er lidt akavet at være sammen med mandens ekskone og nok også derfor jeg ikke har den vilde lyst til at skulle være mere sammen med hende end højest nødvendigt... Jeg kan ikke finde ud af om jeg er underlig og om jeg bare burde være ligeglad med om hun er med eller ej...

Hvordan har I det med at være sammen med jeres mands ekskone?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det ok med min mands x. Hun er dog ikke lige en jeg ville vælge som veninde hvis jeg ikke kendte hende... Jeg ville også synes det var meget mærkeligt at holde jul med hende! Konfirmation er noget andet, for det er barnets fest, og ham/hende der er midtpunkt. Det er julen altså ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg bare synes var alt for mærkeligt.

Det er vel en familie julefrokost ikke?

Jeg synes ikke det kan være dit/jeres problem, at hun har raget uklart med hendes familie...

Ville din mand ikke synes de tvar underligt, hvis en af dine "gamle flammer" kom med til en julefrokost..?

Ved godt at de har børn sammen - men det er et overstået kapitel, og I er en familie, og hun er børnenes familie - ikke din, ikke hans og overhovedet ikke svigerforældrenes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan har hun det med sin ex-svigerfamilie - er hun stadig meget "inde i varmen" og på svigerdatterniveau lige som dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvordan deres forhold er, altså både din mand og hans x og hans x og dine svigerforældre.

Men personligt ville jeg finde det mærkeligt hvis min x skulle med til vores familie julefrokost, for selvom vi har børn sammen, så er han ikke længere en del af min familie.

Så kan sagtens følge dig i at du synes det ville være mærkeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at det jo "bare" er en dag, hvad kan der ske ved at hun kommer med? I behøver vel ikke tale sammen!

MEN hvis du har det skidt med det, så er det jo sådan du har det, og så er det jo det du skal handle ud fra. Men hvad siger manden? Altså er det ikke lidt unfair at DU skal træffe beslutningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan læse jeg er stik modsat alle andre men nu er jeg så heller ikke skilt men jeg ville da synes at det ville være en god ting hvis man kunne være i stue sammen uden at det var de helt store fester der skulle holdes vi har selv den aftale om at hvis vi går fra hinanden så holder vi stadig jul og fødselsdage og div sammen for børnenes skyld og er der så en af os der ikke vil pga ny kæreste eller lign jamen så er det den person der ikke er sammen med børnene men jeg er så også vant til at koner / mænd bliver i familien efter skilsmisser min mands onkel blev skilt fra sin kone for mange år siden og både hende og børnene er stadig med til alle fødselsdage jul og barnedåbe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg er selv begyndt at efterspørge mere samvær med min mands døtres mor og hendes mand - bare fordi jeg ved, at pigerne nyder det, og fordi jeg tænker, at vi lige så godt kan øve os lidt, så konfirmationer o.l. Ikke bliver så akavede. Vi har af samme grund været til juletamtam på fritidshjemmet allesammen i dag. Det skal siges, at min mand og hans døtres mor indtil for et års tid siden stort set alene havde kommunikeret på skrift i syv år og overleveret børnene på parkeringsplads/i skolen:-s

Jeg er altid lidt mærkeligt tilpas på forhånd, men så snart vi sidder der, så går det ok.

Hverken min mand eller jeg har rigtig noget til fælles med pigernes mor (hendes mand er til gengæld ret sjov), men det er ikke træls at være sammen med hende.

Jeg ved ikke rigtig med dit dilemma... Jeg ville sq nok undre mig pænt meget over, at hun overhovedet havde lyst til at sidde der som det besynderlige ekstra-påhæng.. Men selv ville jeg nok ikke gide forhindre det, hvis resten af familien var ok med det. Hvis det decideret generer dig, så dræb den med det samme - der er ikke noget odiøst i at frabede sig at medbringe sin mands ex til familiejulefrokost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er mærkeligt, at invitere sig selv til en familiejulefrokost, i en familie man ikke er en del af.

Jeg var også glad for at min far og mor, kunne være sammen. Men jeg tror ikke det skader børn, at vide de har "to" familier, og at deres mor og far altså IKKE er sammen mere!

Udover det, synes jeg nemt man sætter svigerforældrene, i en dum situation. hvordan skal de behandle eks-konen? Skal der gøres forskel? Hvad hvis de egentlig bedst kan lide hende, og snakker mere med hende? Børn opfatter lynhurtigt sådan nogle ting, og det bliver let til "farmor kan bedre lide min mor", eller "Hvorfor kan du ikke lide min mor, farmor?" og ja.. Det er bare DUMT.

Det er i andre situationer, at I kan vise at I kan sammen. Det her er for jeres familie. Din og din mands. Og den er HUN ikke en del af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis din mand og hende har et godt forhold, så ville jeg være ligeglad.

Hun vil jo altid være en del af familien, pga børnene og fordi de har en fortid sammen før dig.

Men tænk det er dig der har han nu og han er din <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er mærkeligt, at invitere sig selv til en familiejulefrokost, i en familie man ikke er en del af.

Jeg var også glad for at min far og mor, kunne være sammen. Men jeg tror ikke det skader børn, at vide de har "to" familier, og at deres mor og far altså IKKE er sammen mere!

Udover det, synes jeg nemt man sætter svigerforældrene, i en dum situation. hvordan skal de behandle eks-konen? Skal der gøres forskel? Hvad hvis de egentlig bedst kan lide hende, og snakker mere med hende? Børn opfatter lynhurtigt sådan nogle ting, og det bliver let til "farmor kan bedre lide min mor", eller "Hvorfor kan du ikke lide min mor, farmor?" og ja.. Det er bare DUMT.

Det er i andre situationer, at I kan vise at I kan sammen. Det her er for jeres familie. Din og din mands. Og den er HUN ikke en del af..

Til de sidste, hvordan kan du sige hun ikke er en del af Anitas og hendes mands familie.

Er manden børn så ikke med i den familie?

Som jeg ser det vil man altid være forbundet og i familie når man får børn sammen.

Måske jeg tænker mærkeligt, men de er min tankegang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger dine svigerforældre? Det er vel i sidste ende dem der bestemmer hvem der skal med når de foregår hos dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener altså der er kæmpe forskel på at deltage i jule-tamtam, skolefester osv sammen med mandens eks, og så til en julefrokost med familien.

Vi har et udemærket forhold til min mands eks, og vi har da flere gange været til fælles hallløj med skole, holdt fødselsdag osv sammen, og det har været helt fint. Men lige når det er hos svigerfamilien, går min grænse. Ikke fordi jeg er jaloux, men vi har faktisk prøvet det et par gange, og det var meget ubehageligt for mig. Måske fordi det har været lidt svært, at komme ordenligt "ind" i svigerfamilien, da de var/er meget glade for deres eks svigerdatter, og min svigerinde stadig er veninde med mandens eks. Jeg kan godt gøre det, hvis det er hjemme hos os selv, men har ikke lyst til det, hvis det var hos svigerfamilien. Underligt måske, men jeg kan godt forstå du ikke har lyst :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de sidste, hvordan kan du sige hun ikke er en del af Anitas og hendes mands familie.

Er manden børn så ikke med i den familie?

Som jeg ser det vil man altid være forbundet og i familie når man får børn sammen.

Måske jeg tænker mærkeligt, men de er min tankegang

Hun er børnenes familie - Ikke mandens, og ikke Anitas.

Mine søstres mor, er heller ikke min familie..

Måske er jeg mærket af at vi er så mange børn, og at vi til sammen pt har 6 fædre, og 4 mødre, og det bare ville være mærkeligt og underligt, at familien pludselig var så stor!!!

Børnene er Anitas familie, men jeg mener ikke man kan "gå længere ud"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de sidste, hvordan kan du sige hun ikke er en del af Anitas og hendes mands familie.

Er manden børn så ikke med i den familie?

Som jeg ser det vil man altid være forbundet og i familie når man får børn sammen.

Måske jeg tænker mærkeligt, men de er min tankegang

Det synes jeg nu godt, at man kan sige - endda uden at være strid:-) børnenes mor er børnenes familie - men jeg er helt ikker på, at min mands døtres mor i den grad ville betakke sig for at skulle kaldes en del af min og min mands familie - det er da ikke det samme:-)

Jeg tør slet ikke tænke på, hvad min mand ville sige til, hvis jeg sagde til ham, at han var en del af pigernes mors og hendes mands familie... ;-) og tanken om min mor som en del af min fars og hans kones familie er lidt morsom, selvom der er/var (han er desværre død) fin stemning.

Jojo, hvis vi strækker den ud på virkeligt storfamilieniveauet inklusiv de fætre, som man aldrig omgås, såeh... Men ellers nej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de sidste, hvordan kan du sige hun ikke er en del af Anitas og hendes mands familie.

Er manden børn så ikke med i den familie?

Som jeg ser det vil man altid være forbundet og i familie når man får børn sammen.

Måske jeg tænker mærkeligt, men de er min tankegang

Meget enig med din min svigerfamilie vil også altid være min familie ligegyldigt om jeg stadig var sammen med min mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig gøre det. Det er simpelthen for mærkeligt for mig.

Og så synes jeg det er noget mærkeligt noget at hun overhovedet spørg. Det er jo ikke jeres problem at hun ikke har noget at lave i julen! Hun har vel nogen venner? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sgu godt forstaa dig, Anita... Her ville min eks komme forbi og spise og overnatte, for han var i omraadet - altsaa, som man nu kan vaere det, indenfor 80 km radius. Jeg fortalte om hans planer til min mand, som bare sagde "nej" og laengere var den ikke. Det var underligt for ham, og dermed for mig, saa eks fik klar besked om sund fornuft og viste sig heldigvsi ikke. Nej, vi har ikke boern sammen, men en eks er vel en eks, saalaenge man ikke laengere moedes paa neutral grund. Jeg er helt enig; der er ikke noget odioest i at frabede sig det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg besøger da min eks, sammen med min kæreste - og vi har fået mange ting til Camille fra dem.

Men jeg synes der er stor forskel på at "ses", og på at tage hende med til en familiejulefrokost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville også finde det meget underligt, og ville nok vælge at sige fra, fordi det er jeres første jul som forældre til JERES barn. Ja hun er familie i og med, at hun er din mands ekskone, og mor til deres børn. Men derfra og så til at i skal holde alverdens ting sammen, ja der går min grænse altså.

Store ting som konfirmation osv. der er man selvfølgelig sammen, fordi det er barnets dag. Det samme gælder skolefester osv. Men at hun pludselig skal med til jeres private familie tamtam, det ville jeg ikke bryde mig om.

Jeg synes faktisk ikke din mand kan være bekendt, at lade den være op til dig, for så bliver du bussemanden, hvis du siger fra. Jeg synes i skal snakke om det, og du skal vide, hvor han reelt står henne i forhold til at have hende med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du finder det lidt akavet at skulle til julefrokost sammen med hende, samtidig syntes jeg også at det kommer meget an på hvor godt et forhold i har til hende. Jeg tænker at det er lidt unfair af din mand at kaste den over på dig, så bliver du let den trælse nye kone som siger nej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke har det godt med det, så sig nej. :) Jeg kan sgu godt forstå dig, Anita!! Jeg havde også syntes det var underligt. Men jeg synes det er helt fair at din mand spørger dig. Nogle ville jo nok ikke have et problem med det.

Jeg kan dog slet, slet ikke forstå dem der mener, at ekskonen er en del af familien :blink Hun VAR en del af familien. Hun vil altid være børnenes familie, men hun er ikke længere Anitas mands familie, og da slet ikke Anitas! Det er ikke ensbetydende med, at jeg underkeder hendes betydning - hun er jo børnenes mor.

Jeg synes det er helt fint, at man som skilte forældre kan finde ud af at fejre højtider sammen osv. Det har min egne forældre også gjort. Ikke noget fast, men jeg husker da min far har været der til flere juleaftner hos min mor. Men i det øjeblik den ene eller anden finder en ny, så synes jeg det er helt naturligt at stoppe, og jeg synes også det er vigtigt at børnene bliver opmærksom på den nye grænse.

Jeg forstår i øvrigt ikke at ekskonen overhovedet har lyst..

Men sig fra.. Jeg tvivler på nogen vil se dig som bussemanden. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke noget imod hende, men jeg ville synes det ville være mærkeligt hvis hun begyndte at 'nasse sig ind' i min familie. Jeg har min familie og hun har sin (at hun har rodet uklar med dem kan da ikke være dit problem?!).

Derudover ville vores børn synes det ville være vildt underligt hvis både mor og far var i samme stue, for de er jo vant til kun at have den ene. Hvis begge er der, hvem bestemmer så? De har jo vidt forskellige regler.

Og hvem skal man så sidde hos - man vælger jo den forælder fra som man ikke sætter sig hos.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet er du jo i din gode ret til at sige nej tak bliv du hellere hjemme. Men hvis der ikke er dårlig stemning eller noget omkring hendes tilstedeværelse, så ville jeg nok vælge at byde hende velkommen, når hun nu har været så sød at lade jer få børnene med til den julefrokost, hvor de jo egentlig skulle være sammen med hende.

Håber at det løser sig så alle bliver glade :jul7:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo helt an på hvilket forhold du og manden har til hende.

Jeg ville fx ALDRIG være i stue med min kærestes eks. Men nu har min kæreste så heller ikke børn med andre, så det er jo lidt noget andet.

Men han har jo spurgt dig og så er det jo DIG der bestemmer. Hvis DU ikke har lyst til at hun skal være der, så synes jeg du skal sige nej. Det er jo også jeres første jul med jeres fælles barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER