mino

Hvordan ville i stave

24 indlæg i dette emne

Vi er nået frem til at lillesøster skal hedde aiya men jeg synes det skal staves aiya men manden mener det er ayia

Og så lige et tillægs spørgsmål drengene har 3 halv lange efternavne og det skal lillesøster jo også have men leger lidt med ideen om at hun også skal hedde Solveig til mellem navn da begge oldemødre på mandens side hedder det til mellem navn men bliver det så bare alt for mange navne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville stave det sådan som dig, Aiya :)

Det med for mange navne eller ej, kan jeg ikke svare på.. Prøv at skriv hele navnet op og tag den derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg læser det, udtaler jeg Ayia "aj-ia" mens Aiya er mere "aja" :)

Jeg ville tage Aiya :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aiya :)

Og 5 navne, ville jeg synes var for mange...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville stave det Aya ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer også for Aiya :) Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg 5 navne er for mange...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig på Aiya holdet :) og ærligt vil jeg også synes at 5 navne er lidt rigeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aiya - helt sikkert..

Og så tror jeg ikke hun vil takke her for 5 navne, det er lidt voldsomt.. Jeg har altid selv haft 4 og det var rigeligt, har aldrig kunne have mit fulde navn stående på ex eksamensbevis osv, fordi det var for langt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes 5 navne er alt for mange. Umiddelbart synes jeg heller ikke at Aiya og Solveig passer særlig godt sammen.

Skal navnet udtales som Aya? I så fald synes jeg enten at det skal være Aya eller Aiya :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ayia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kom til at tænke på pigen fra Jordens børn - serien, som f.eks. er bogen "Hulebjørnens Klan", så måtte lige slå hendes navn op, for at se hvordan det blev stavet der. Men hun hedder Ayla og ikke Aiya/Ayia <_< .

Nå, men ville nok vælge at stave det Ayia - men overvej hvordan i har tænkt jer at udtale det, og så tag den stavemåde der repræsenterer det bedst.

Held og lykke med beslutningen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af delene. Jeg ville vælge enten et i eller et y. Altså Aya/Aia.

Jeg synes ikke at der er nogen grund til at proppe så mange bogstaver som muligt ind i et navn, når det kan gøres meget enklere. Hun vil komme til at skulle stave sit navn rigtig mange gange. Ved Aya/Aia vil hun i det mindste kunne nøjes med at sige "Aya med y" eller "Aia med i"

Jeg ville fravælge et mellemnavn når hun skal have tre efternavne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af delene. Jeg ville vælge enten et i eller et y. Altså Aya/Aia.

Jeg synes ikke at der er nogen grund til at proppe så mange bogstaver som muligt ind i et navn, når det kan gøres meget enklere. Hun vil komme til at skulle stave sit navn rigtig mange gange. Ved Aya/Aia vil hun i det mindste kunne nøjes med at sige "Aya med y" eller "Aia med i"

Jeg ville fravælge et mellemnavn når hun skal have tre efternavne.

Grunden til det skal være med 4 bogstaver er en smule barnlig MEN hvis man staver det med 3 så synes jeg det ligner et hunde navn ;) i så har min svigermor en regel om at navne ikke må være på mere end 3 bogstaver så det har hun altid ment vores skulle have barnlig jeps jeg ved det men det er også grunden til at vores ældste søn hedder Mick og ikke bare mik / mic ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til det skal være med 4 bogstaver er en smule barnlig MEN hvis man staver det med 3 så synes jeg det ligner et hunde navn ;) i så har min svigermor en regel om at navne ikke må være på mere end 3 bogstaver så det har hun altid ment vores skulle have barnlig jeps jeg ved det men det er også grunden til at vores ældste søn hedder Mick og ikke bare mik / mic ;)

Hvorfor så ikke Ayah? Med mindre I udtaler det med meget tydelig i-lyd, så hellere putte et h til at gøre det blødt, end putte et i ind. Jeg ville selv stave det Ayah (som Aminas lille pige), hvis jeg skulle vælge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor så ikke Ayah? Med mindre I udtaler det med meget tydelig i-lyd, så hellere putte et h til at gøre det blødt, end putte et i ind. Jeg ville selv stave det Ayah (som Aminas lille pige), hvis jeg skulle vælge :)

Fuldstændig enig!! Jeg synes Ayah er et rogtog godt bud! (Elsker pigenavne, der slutter på h!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor så ikke Ayah? Med mindre I udtaler det med meget tydelig i-lyd, så hellere putte et h til at gøre det blødt, end putte et i ind. Jeg ville selv stave det Ayah (som Aminas lille pige), hvis jeg skulle vælge :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var derfor jeg synes det så mærkeligt ud..!! Det er jo Ayah..!! Det er så flot :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg læser det, udtaler jeg Ayia "aj-ia" mens Aiya er mere "aja" :)

Jeg ville tage Aiya :)

Jeg ville stave det Aya ;)

Jeg ville selv stave det Ayah (som Aminas lille pige), hvis jeg skulle vælge :)

Jeg er enig med disse :D :ditto (+ det indlæg, hvor nogen skrev at Aiya/Ayia og Solveig ikke passer sammen). Alt i alt hælder jeg mest til Aya. :)

Jeg kan tilgengæld personligt ikke se noget problem i at have fem navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg er også på Ayah-holdet. Det er SÅ smukt :biglove

Jeg ville også personligt synes 5 navne er for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hedder min lille pige jo Ayah :loveshower så der er jo ingen tvivl om at jeg ville stave det sådan. Det er jo også på 4 bogstaver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også til Ayah :7himmel 5 navne er da lige riiiigelig, synes jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også rigtig godt lide navnet Aia :7himmel desværre har vi så en pony der hedder det. Stavet Aia, ellers kunne en evt lillesøser have heddet det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil stave det Aya :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ayah/Aiah - helt klart det aller bedste bud i min verden, det vil gøre det meget mere enkelt for hende!

Tror ligesom mange andre, at hun vil være glad for at kunne nøjes med 4 og ikke 5 navne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER