mille1981

Skiferie og graviditet

11 indlæg i dette emne

Nu ligger der jo sne i hele landet, og det er ved at være tid til skiferier... Men hvordan har I det med at tage på ski (alpin) når I er gravide? Hvis blyp bliver hvor den er, vil jeg være 11 uger henne når vi tager af sted... Jeg er en habil skiløber, men i elendig form pt. Det er en stor familietur, så jeg vil med, men spørgsmålet er, om jeg bør stå på ski eller ej?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke turde habil løber eller ej.. Der er jo også andre der kan løbe ind i en.. Mener at det bliver frarådet lige som ridning, men i sidste ende skal du jo gøre hvad du har det godt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det turde jeg godt, min holdning er lidt at hvis det er meningen at blyppen skal blive. Skal den nok blive i din livmoder.

Ved de sidste to graviditeter har jeg fået spark i maven ven tumle leg og børn som er kommet rendene.

Men hvis du tager afsted så god tur eller må du hygge hjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du gravid, Mille?!?! :yay Tillykke :loveshower Naturligt, eller med hjælp? :)

Mht. skiferie, så kan du vel godt tage med og stå lidt på ski, men måske du skal udelade de sorte pister og vilde off pist-ture ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i uge 24/25 da vi var på skiferie i foråret, og er også selv en habil skiløber. men jeg stod ikke på ski. Nød til gengæld alpeluften og solen i høj grad :)

Du kan være nok så habil en skiløber, men der skal kun en idiot til at ødelægge jeres lykke. Det er ikke den risiko værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke er længere henne end 11 uger burde det være okay at stå på ski - det man er bange for ved fald, slag osv er moderkageløsning, og det sker altså ikke så tidligt. Så jeg ville ikke have nogen skrupler ved at stå på ski på det tidspunkt.

Men, ellers kan man jo sagtens nyde alpeluften og -livet alligevel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså tøser, I kan da godt være lidt mere enige om svaret ;) Men tak for jeres input!

Jeg må hører lægen når jeg skal derop... Måske hun kan gøre mig lidt klogere. Pt. har jeg mest lyst til måske at tage en lille tur med min mand (der er meget nybegynder og kun tager grønne/blå piste), og ellers bare gå nogle lange ture og slappe af...

Er du gravid, Mille?!?! :yay Tillykke :loveshower Naturligt, eller med hjælp? :)

Mht. skiferie, så kan du vel godt tage med og stå lidt på ski, men måske du skal udelade de sorte pister og vilde off pist-ture ;)

Jeps, det er jeg Susanne :loveshower og tak :) Jeg er kun 4+5 i dag, så alt er meget nyt, og jeg frygte stadig at det ender med en bio ligesom sidst, så jeg tør ikke juble for meget endnu... Men håber at kunne give de kommende bedsteforældre en god julegave :jul7:

Det er naturligt, kun ved hjælp af PCO-kost og Metformin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, det er jeg Susanne :loveshower og tak :) Jeg er kun 4+5 i dag, så alt er meget nyt, og jeg frygte stadig at det ender med en bio ligesom sidst, så jeg tør ikke juble for meget endnu... Men håber at kunne give de kommende bedsteforældre en god julegave :jul7:

Det er naturligt, kun ved hjælp af PCO-kost og Metformin :)

Åh, hvor er det fantastisk, Mille! Et rent mirakel :loveshower

Jeg håber den bliver hvor den er, så I kan give bedsteforældrene den bedste julegave der findes :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bestemt ikke hoppe på et par ski i gravid tilstand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke, jeg ville turde drøne afsted på ski som gravid - mest fordi jeg hører, at det frarådes.

Og så er du GRAVID?! Jamen altså, stort tillykke - jeg krydser for, at den bliver lige hvor den skal :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gravid i 8. Eller 9. Uge for snart to år siden da jeg var på skiferie. Vi havde set hjerteblink lige inden vi tog afsted. Jeg havde spurgt lægerne på sygehuset om det var ok at stå på ski og de sagde ok, og at baby var godt beskyttet i maven.

Midt på ferien blødte jeg en smule da vi kom ned fra bjerget, og da vi kom til akut scanning da vi kom hjem viste det sig desværre at fostret var gået til.

Om der er en sammenhæng ved jeg ikke. Men jeg tror at det foster som lå i min mave var en sølle skabning og der er en grund til alting sker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER