PP74

NF ... Hvornår kom I til NF?

56 indlæg i dette emne

Ja... Egentlig bare det jeg frygteligt gerne vil vide! Jeg er idag 10+0 og synes det skal være NU! Særligt da jeg begyndte at tælle og kom frem til at jeg kan komme til at vente til d.26.dec!!?! HJÆLP.... Det holder jeg ikke til!

Så piger, ganske enkelt, hvornår var I til NF? (Og vil gerne vide hvis I blev scannet eller skal scannes på Skejby sygehus:) TUSIND tak....:) fra en super hormonella! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror slutspil der er nogen der har været til nf endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror Altså ikke der er nogen der har været til nf endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også scannes på Skejby og går og venter på indkaldelse. Skal nok skrive når jeg får en dato. Men tror godt du kan risikere det først bliver mellem jul og nytår, da nf er mellem 11+2 eller 4 og helt til 13+6!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror Altså ikke der er nogen der har været til nf endnu

Årh ja SELVFØLGELIG!!! Min hjerne køre i et særligt hektisk ikke-logisk-tænkende gear :blink ! Jeg burde jo være en af de første der skulle til NF, eftersom jeg har termin d.3.juli! :P

Men tak for svar! Så vågnede jeg da lidt op ;) Måske jeg skulle besøge juni-terminsgruppen og søge svar der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også scannes på Skejby og går og venter på indkaldelse. Skal nok skrive når jeg får en dato. Men tror godt du kan risikere det først bliver mellem jul og nytår, da nf er mellem 11+2 eller 4 og helt til 13+6!

Ja det var jo det jeg frygtede... men kan se jeg var lige lovligt tidligt ude - eller ihvertfald i den forkerte gruppe - med mit hysteri! :oops

Tak for svar :) Vil meget gerne høre når du får besked fra Skejby! :) :) Jeg var ved læge i fredags, og har siden da været ved at æde postbudet dagligt! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer jo fra juni :) Og jeg fik indkaldelse til NF da jeg ville være 13+0... det kunne jeg slet ikke holde ud, synes det var alt for sent, da jeg jo har ventet et Down barn før, så ville gerne afsted så tidligt som muligt.

Ringede derud og fik lavet en tid til jeg var 11+3... og det var en super fantastisk oplevelse, så jeg kan godt forstå du glæder dig... jeg vil igen :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra jan gruppen jeg blev scannet på Skejby 12-5 hvilket jeg også sunes var længe og vente ;)

Men tror altså ikke du skal vente til mellem jul og nytår da jeg var på Skejby og blive scannet igår det skulle jeg have en tid mellem jul og nytår og der fik jeg afvide at pga de kun har åben 2 dage så tager de alt de overhovedet kan inden jul da der skal være tid til alle de extra scanninger mellem jul i nytår

Krydser fingre for du er en af dem de tager før ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tidligste, jeg kunne få tid på Rigshospitalet til, var fredag d. 4. januar 2013 - hvor jeg er 12+6. Umiddelbart synes vi, at det er liiiidt sent, men da vi køber os til en ekstra tryghedsscanning lige inden jul, blev vi enige om, at vi overlever ventetiden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg brevet i dag :) Jeg var også til læge i fredags, så mon ikke du også har et spændende brev at hente i postkassen? ;)

Jeg fik tid den 17.december, hvor jeg er 12+0 - det passer perfekt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tidligste, jeg kunne få tid på Rigshospitalet til, var fredag d. 4. januar 2013 - hvor jeg er 12+6. Umiddelbart synes vi, at det er liiiidt sent, men da vi køber os til en ekstra tryghedsscanning lige inden jul, blev vi enige om, at vi overlever ventetiden. :)

Jeg er også tilmeldt Riget. Da jeg var gravid sidste gang i juni måned, bestilte jeg tid til NF over nettet. Men der kunne jeg få en tid da jeg ville være i 13+2. Jeg synes det var lidt sent og jeg havde nogle bekymringer om der var noget galt. Så jeg ringede til dem og fik den rykket til en uge tidligere. Heldigvis for det, for jeg var ifølge scanningen 11+5 og barnet havde en kromosomfejl + andre skavanker, så jeg fik det fjernet samme dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer jo fra juni :) Og jeg fik indkaldelse til NF da jeg ville være 13+0... det kunne jeg slet ikke holde ud, synes det var alt for sent, da jeg jo har ventet et Down barn før, så ville gerne afsted så tidligt som muligt.

Ringede derud og fik lavet en tid til jeg var 11+3... og det var en super fantastisk oplevelse, så jeg kan godt forstå du glæder dig... jeg vil igen :7himmel

Jeg mistede da jeg var i 11+5 da barnet havde Edward Syndrom og andre skavanker, fik det at vide til NF. Bagefter fik jeg at vide at jeg bare kunne ringe direkte til jordmoderen på scanningsklinikken på Riget og få en tid til moderkagebiopsi, hvis jeg blev gravid igen. Man vil nemlig starte lidt bagfra og starte direkte med en moderkagebiopsi og jeg skal ikke aflevere en blodprøve et par uger før. Jeg har fået tid til en tryghedsscanning på Riget d. 14/12 og en tid til moderkagebiopsi 7/1. Håber alt er som det skal være denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg brevet i dag :) Jeg var også til læge i fredags, så mon ikke du også har et spændende brev at hente i postkassen? ;)

Jeg fik tid den 17.december, hvor jeg er 12+0 - det passer perfekt!

Årh hvor dejligt for dig :) Jeg venter fortsat i spænding! Er lige kommet hjem fra scanning hos privat scanningsjordemor :loveshower Heldigvis var alt fint! Pyyyyh jeg havde pludselig slet ingen symptomer eller noget som helst! Men den var så fin og lå og sprællede og vinkede med arme og ben! Suk hvor blev jeg glad :)

Hun lavede en uofficiel NF...og sagde at den var meget fin og tynd, hun så ingen grund til bekymring - så nu vil jeg prøve at tro lidt mere på det! Er ihvertfald afsindigt glad lige nu :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor dejligt for dig :) Jeg venter fortsat i spænding! Er lige kommet hjem fra scanning hos privat scanningsjordemor :loveshower Heldigvis var alt fint! Pyyyyh jeg havde pludselig slet ingen symptomer eller noget som helst! Men den var så fin og lå og sprællede og vinkede med arme og ben! Suk hvor blev jeg glad :)

Hun lavede en uofficiel NF...og sagde at den var meget fin og tynd, hun så ingen grund til bekymring - så nu vil jeg prøve at tro lidt mere på det! Er ihvertfald afsindigt glad lige nu :) :) :)

Dejligt at alt så godt ud!

Må jeg høre hvor du har gået til privat scanningsjordemor og hvad det kostede? Er ved at overveje mine forskellige muligheder til kønsscanning som vi gerne vil bestille tid til efter NF, og siden vi begge hører til Skejby bor vi måske ikke så langt fra hinanden?

Jeg er faktisk ikke så nervøs lige nu, jeg tror efterhånden på at jeg er gravid og at det nok skal gå. Men regner med at dagen før NF så begynder nerverne igen! Sidst jeg blev scannet havde jeg kørt mig selv så meget op at jeg faktisk rystede, så skal nok ikke regne med nogen roligere reaktion denne gang desværre... Men lige nu tror jeg på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger :) Tak for jeres besvarelser - ja, jeg er egentlig lidt flov over mit konstante hysteri :unsure .....men kan ikke styre det! Vågnede tidligt imorges og gik ind og bestilte en tid til scanning hos den private scanningsjordemor ....så blev scannet kl 9.30 - og alt var fint :loveshower der var arme og ben og den vinkede så fint til os, pyyyyh sikke en lettelse :) :) og den søde jordemoder, som jeg varmt kan anbefale, var emget beroligende. Hun ved hvor bange jeg er og tager det alvorligt og får det talt ned! Hun lavede endda en uofficiel NF, hun sagde at godst nok er det en uge for tidligt, men den kan ikke nå at vokse så meget. Nakkefolden var helt fin og meget tynd :) :yay .....så nu kan jeg holde weekend med lidt mere ro i sjælen :rolleyes

God weekend til alle jer og jeres små blobs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at alt så godt ud!

Må jeg høre hvor du har gået til privat scanningsjordemor og hvad det kostede? Er ved at overveje mine forskellige muligheder til kønsscanning som vi gerne vil bestille tid til efter NF, og siden vi begge hører til Skejby bor vi måske ikke så langt fra hinanden?

Jeg er faktisk ikke så nervøs lige nu, jeg tror efterhånden på at jeg er gravid og at det nok skal gå. Men regner med at dagen før NF så begynder nerverne igen! Sidst jeg blev scannet havde jeg kørt mig selv så meget op at jeg faktisk rystede, så skal nok ikke regne med nogen roligere reaktion denne gang desværre... Men lige nu tror jeg på det!

Blander mig lige selvom jeg ikke høre til herinde ;) men jeg fik kønsscanning ved scannings jordmoderen i Århus til 500 kr hun var rigtig flink

Der er også en i cityvest som er rigtig rar jeg bestilte også først til efter nf men alt var booket så fik først en tid 14 dage efter hvor de starter med at lave kønsscanning og det synes jeg jo var forfærdeligt for man er vel nysgerrig så jeg ville helt sikkert bestille tid allerede nu så kan man altid ringe og få den lavet om hvis man bliver rykket alt for meget til nf ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at alt så godt ud!

Må jeg høre hvor du har gået til privat scanningsjordemor og hvad det kostede? Er ved at overveje mine forskellige muligheder til kønsscanning som vi gerne vil bestille tid til efter NF, og siden vi begge hører til Skejby bor vi måske ikke så langt fra hinanden?

Jeg er faktisk ikke så nervøs lige nu, jeg tror efterhånden på at jeg er gravid og at det nok skal gå. Men regner med at dagen før NF så begynder nerverne igen! Sidst jeg blev scannet havde jeg kørt mig selv så meget op at jeg faktisk rystede, så skal nok ikke regne med nogen roligere reaktion denne gang desværre... Men lige nu tror jeg på det!

Jeg var hos Scanningsjordemoderen, hun har til huse i Rosensgade i Århus C, lige bagved Domkirken. Jeg bor inde i byen. Idag var 3.gang jeg var dernede, i denne graviditet. Hun er enormt sød og virker virkelig kompetent :) hun får de varmeste anbefalinger herfra :) Det var også hende jeg var hos da jeg havde en MA, det var hende der fandt den....

Jeg er ikke helt sikker på priserne, men tjek hendes hjememside ud :) scanningsjordemoderen.dk mener jeg bare den hedder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger :) Tak for jeres besvarelser - ja, jeg er egentlig lidt flov over mit konstante hysteri :unsure .....men kan ikke styre det! Vågnede tidligt imorges og gik ind og bestilte en tid til scanning hos den private scanningsjordemor ....så blev scannet kl 9.30 - og alt var fint :loveshower der var arme og ben og den vinkede så fint til os, pyyyyh sikke en lettelse :) :) og den søde jordemoder, som jeg varmt kan anbefale, var emget beroligende. Hun ved hvor bange jeg er og tager det alvorligt og får det talt ned! Hun lavede endda en uofficiel NF, hun sagde at godst nok er det en uge for tidligt, men den kan ikke nå at vokse så meget. Nakkefolden var helt fin og meget tynd :) :yay .....så nu kan jeg holde weekend med lidt mere ro i sjælen :rolleyes

God weekend til alle jer og jeres små blobs :)

jeg tror en del af os er rimelig utålmodige, jeg var ved lægen i onsdags og idag nærmest løb jeg ud til postkassen da posten kom :whistling så det brev må gerne snart komme ellers tror posten da at jeg er vanvittig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mistede da jeg var i 11+5 da barnet havde Edward Syndrom og andre skavanker, fik det at vide til NF. Bagefter fik jeg at vide at jeg bare kunne ringe direkte til jordmoderen på scanningsklinikken på Riget og få en tid til moderkagebiopsi, hvis jeg blev gravid igen. Man vil nemlig starte lidt bagfra og starte direkte med en moderkagebiopsi og jeg skal ikke aflevere en blodprøve et par uger før. Jeg har fået tid til en tryghedsscanning på Riget d. 14/12 og en tid til moderkagebiopsi 7/1. Håber alt er som det skal være denne gang!

Jeg fandt først ud af min søn havde Downs og alvorlig hjertefejl da jeg var i uge 20. Det var forfærdeligt. Men den gang var de ikke begyndt på nakkefoldsscanninger. Så jeg måtte føde ham, det var helt forfærdeligt. Året efter fik jeg en sund og rask lille dreng. Med ham fik jeg foretaget en moderkagebiopsi.

Så havde jeg en MA i juni, og blev så gravid igen nu her. Vi blev enige om at hvis tallene var fine til NF, så tog vi ikke biopsien denne gang, dog var der bestilt tid til den. Tallene var fine. Pga den MA vi oplevede, turde vi simpelthen ikke løbe risikoen ved biopsi. Med mit held skulle vi nok få et godt svar derefter og så miste... kunne ikke bære tanken. Jeg håber på det er en sund og rask lille spire jeg bærer på. Men det er en lang ventetid før vi sidder med guldklumpen i armene. Og svært at tro på noget som helst før vi når helt til målet :( :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PP74... du skal aldeles ikke være flov over dit hysteri og dine bekymringer :kiss Jeg forstår dig virkelig godt. Det er en forfærdelig tid... jeg ligger lige nu hver aften og håber at mærke et lille blop, for så er det begyndt at der kan komme små livstegn derindefra, så jeg bare kan få et lille hint en gang i mellem at alt er okay. Det er så svært når man ikke kan have kontrol.

Jeg har lyttet hjertelyd herhjemme flere gange nu, og det giver mig ro på. Men det er vist ikke for godt at gøre det for tit, så jeg prøver virkelig at begrænse det, men det er svært. Har en ustyrlig lyst til at gøre det i dag, men må ikke :wub

Mine andre graviditeter har jeg mærket liv uge 14-15, men har ikke mærket noget endnu... iiiihh, det er ik til at holde ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PP74... du skal aldeles ikke være flov over dit hysteri og dine bekymringer :kiss Jeg forstår dig virkelig godt. Det er en forfærdelig tid... jeg ligger lige nu hver aften og håber at mærke et lille blop, for så er det begyndt at der kan komme små livstegn derindefra, så jeg bare kan få et lille hint en gang i mellem at alt er okay. Det er så svært når man ikke kan have kontrol.

Jeg har lyttet hjertelyd herhjemme flere gange nu, og det giver mig ro på. Men det er vist ikke for godt at gøre det for tit, så jeg prøver virkelig at begrænse det, men det er svært. Har en ustyrlig lyst til at gøre det i dag, men må ikke :wub

Mine andre graviditeter har jeg mærket liv uge 14-15, men har ikke mærket noget endnu... iiiihh, det er ik til at holde ud ;)

t

Tak :) hvor er du bare sød!!!!! Jeg har faktisk haft ok ro på siden i fredags... Flot med to dage! ;) Og spændende hvor længe det holder.... Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg mærkede liv med de to andre, men glæder mig!!! :)

Kan godt forstå du har lyst til at høre hjertelyd- helst hele tiden ;) men nej fik også vide at man skal begrænse det. Har dog ikke selv købt en.... Men overvejet!

Håber du får en dejlig søndag :) .... Med ro i sindet og måske et par dejlig blop :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh er ved at være utålmodig nu, jeg var til 1. læge undersøgelse i onsdafs, har fået lavet alle blodprøver.. og lægen sagde han ville give besked til koling sygehus og jordmorderklinikken til nakkefolds scanning med det samme så de kunne give mig en tid før abortgrænsen..

jeg er 10+5 og har stadig intet hørt.. :(

jeg er overbevidst om at man lille baby har det skønt og er sund og rask, er bare utålmodig og fuld af homoner..

lidt aften ynk fra mig :( - håber i har det dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var også ved læge i onsdagd og jeg er også ret utålmodig efterhånden, hver dag siger jeg til mgi selv "idag ligger brevet i postkassen" men det har ikke ligget der endnu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber brevet ligger der idag :D det skal det bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber brevet ligger der idag :D det skal det bare.

håber du har ret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER