Fru-Nielsen

Hvordan føles veer i forhold til plukveer??

36 indlæg i dette emne

Er veer bare plukveer, der gør ondt? Eller føles de helt anderledes? Hvor gør det ondt?

FORTÆÆÆL!!!

I need to know :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De føles hmm..

De første veer jeg havde, føltes som mens-smerter blandet med kraftige plukkeveer.. De nev, også skyldede de menssmerter med ind over..

Da de RIGTIGE veer kom, dem som arbejdede føltes det som om nogen rev mit understel ud af mig. Det er så ubeskrivelig, modbydelig en smerte.. Da jeg ankom på sygehuset, kunne jeg slet ikke fatte at nogen mennesker kunne finde på at få mere end et barn, det gjorde så latterligt ondt... :shooter

Men mine plukkeveer sad mere "i maven", hvor " de rrigtige" veer, sad i underlivet, og trak fra maven og ned.. Men de startede som strenge plukkeveer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine startede helt som menssmerter, og var sådan de første par timer. Efter ca. 4 timer gjorde de så ondt, at vi kørte på sygehuset.

Mine plukveer sad "i maven" mens mine veer sad i lænden, hvor jeg normalt også mærker menssmerter. Så jeg kunne tydeligt mærke forskel.

Der gk også omkring 3-4 timer før min mave begyndte for alvor at spænde under veerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overfor min mand beskrevet veer som en masse kødkroge der er sat i maveskindet hele vejen rundt og så er der en masse der står og trækker ned i dem Hehe. Kan ikke selv huske det. Men han bad mig beskrive det da jeg havde veer og det var mit svar :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overfor min mand beskrevet veer som en masse kødkroge der er sat i maveskindet hele vejen rundt og så er der en masse der står og trækker ned i dem Hehe. Kan ikke selv huske det. Men han bad mig beskrive det da jeg havde veer og det var mit svar :-P

Fantastisk beskrivelse. Den tilslutter jeg mig :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overfor min mand beskrevet veer som en masse kødkroge der er sat i maveskindet hele vejen rundt og så er der en masse der står og trækker ned i dem Hehe. Kan ikke selv huske det. Men han bad mig beskrive det da jeg havde veer og det var mit svar :-P

Pyh - pludselig glæder jeg mig ikke helt så meget til at føde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh - pludselig glæder jeg mig ikke helt så meget til at føde...

Ærligt, det kan jeg virkelig godt forstå!

De første mange mange måneder, var jeg sikker på jeg ikke skulle have flere børn, alene af den grund at jeg bare IKKE skulle føde igen!!!

Det er ikke alle der glemmer smerten, og når jeg tænker på den, kan jeg tydeligt "genkalde" smerten, og hvor den sad.. Føj..

Men jeg var nok dårlig til at "leve i nuet", og jeg tænkte meget "åh nej, det her kommer til at tage flere dage" og det gjorde det lige en del hårdere - det tog jo så heldigvis ikke andet end 5 timer i smertehelvede ;) Og nu er jeg da nået så langt, så jeg tænker at det "tør jeg" godt igen.. Det er heldigvis en smerte der jo går over igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt, tror jeg der er noget Karma i det for mig..

Jeg udtalte nemlig engang, meget naivt, at jeg troede det gjorde mere ondt at brække benet, end at føde.. ;) Så tror liiige karma skruede op for de fødselssmerter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker det sjovt nok ikke som værende såå slemt :blink På sådan en "jo, jo, det gjorde da ondt, men jeg kunne godt gøre det igen"-måde. Det må være noget instinktuelt, der gør, at vi tør få flere børn :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Veerne ændrer så også form synes jeg. Nu begyndte jeg jo at få veer søndag kl. 04, og Inger blev født onsdag 20.34. Så jeg fik god tid til at mærke mine veer. De blev først rigtig slemme tirsdag aften. Dvs. før det gjorde det også ondt, men det var til at trække vejret igennem. Tirsdag aften begyndte det at gøre mere og mere ondt, og omkring kl. 00 kan jeg huske, at jeg tænkte "Ej!! DET kan fandeme ikke passe".. der gjorde det mindblowing ondt. Selve smerteniveauet forblev sådan, men undervejs i fødslen trængte Inger jo længere ned i bækkenet, og smerten blev så ufatteligt tyngende. Og lidt som at mit bækken blev flået fra hinanden - hvilket det jo på en måde også gjorde.

Det gør ufatteligt ondt, synes jeg. Men mit bedste råd er at forsøge at have styr på vejrtrækningen. Det var min redning gennem fødslen, at jeg trak vejret i veen. Det hjælper rigtig meget, synes jeg.

Jeg gør det helt sikkert igen!! Man føler sig fandeme også badass bagefter :balloons

Og så kan I garanteret ikke bruge vores beskrivelser til særlig meget. Det føles jo så forskelligt, og det er også forskelligt, hvor ondt det gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker det sjovt nok ikke som værende såå slemt :blink På sådan en "jo, jo, det gjorde da ondt, men jeg kunne godt gøre det igen"-måde. Det må være noget instinktuelt, der gør, at vi tør få flere børn :P

Det skal ens kæreste lige prøve at minde en om, mens man føder nr. 2 hva :P

Ej, mange jeg kender med, kan huske det gjorde ondt, men hverken hvordan eller hvor meget. Og tror nu også det er det mest normale, men jeg er bare dårlig til smerte, også åbnede jeg mig meget hurtigt, uden at jeg jo vidste det - så frygten for at de smerter skulle vare ved, blandet med smerter havde virkelig et godt tag i mig!

Som MLM sagde: Det gjorde "jeg springer ud fra vejle bro nu"-ondt ;) Og da jeg ankom på fødegangen, var det også med et "jeg skal have noget smertestillende eller et kejsersnit og det skal være pr. omgående!" Men der havde jeg kun haft veer i 4 timer - og havde jo haft 3 time rom formiddagen, hvor der INTET var sket, så troede jeg skulle forvente at de smerter varede i hvert fald hele natten. Kunne ikke vide hun ankom 40 min efter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Veerne ændrer så også form synes jeg. Nu begyndte jeg jo at få veer søndag kl. 04, og Inger blev født onsdag 20.34. Så jeg fik god tid til at mærke mine veer. De blev først rigtig slemme tirsdag aften. Dvs. før det gjorde det også ondt, men det var til at trække vejret igennem. Tirsdag aften begyndte det at gøre mere og mere ondt, og omkring kl. 00 kan jeg huske, at jeg tænkte "Ej!! DET kan fandeme ikke passe".. der gjorde det mindblowing ondt. Selve smerteniveauet forblev sådan, men undervejs i fødslen trængte Inger jo længere ned i bækkenet, og smerten blev så ufatteligt tyngende. Og lidt som at mit bækken blev flået fra hinanden - hvilket det jo på en måde også gjorde.

Det gør ufatteligt ondt, synes jeg. Men mit bedste råd er at forsøge at have styr på vejrtrækningen. Det var min redning gennem fødslen, at jeg trak vejret i veen. Det hjælper rigtig meget, synes jeg.

Jeg gør det helt sikkert igen!! Man føler sig fandeme også badass bagefter :balloons

Og så kan I garanteret ikke bruge vores beskrivelser til særlig meget. Det føles jo så forskelligt, og det er også forskelligt, hvor ondt det gør.

Jeg kan huske at mens vi var hjemme, inden veerne blev slemme var tidstagning fantastisk...!! For når man så den sige "30 sek" så kunne man tænke.. OM LIDT er det forbi..

Ved mig, var det dog kun ved de milde veer det hjalp, for jeg blev sut og trosig, og tog ikke tid efter der intet var sket de første 3 timer ;)

Kan dog huske at jeg tænkte "hmm så kan jeg godt forstå det gør ondt" da jeg fik tre veer på vej til sygehuset - som er 5 mins kørsel herfra :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker det sjovt nok ikke som værende såå slemt :blink På sådan en "jo, jo, det gjorde da ondt, men jeg kunne godt gøre det igen"-måde. Det må være noget instinktuelt, der gør, at vi tør få flere børn :P

Lige præcis sådan tænkte jeg også efter min første fødsels MEN da jeg så skulle føde nr 2 4 år efter og fik de første veer der tænkte jeg nå pjat det klare jeg jo nemt ingen ko på isen det gør jo ikke så ondt og så blev de værre og værre OG værre og så tænkte jeg SHIT hvordan kunne jeg glemme dette ;) her ved barn nr 3 tænker jeg igen ingen problem så slemt er det jo heller ikke men jeg kan også godt huske hvordan jeg kom i tanke om smerten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de værste veer var de koblede veer jeg fik af de stikpiller der skulle sætte fødslen igang.. De kom uafbrudt så det var næsten ikke til at trække vejret... De andre veer synes jeg gjorde ondt men det var til at arbejde med fordi der kommer pauser imellem. Det værste er hvis der ikke sker fremskridt så er det svært at arbejde med ( Jeg åbnede mig aldrig længere end 4 cm trods 40 timer igang) Men ellers synes jeg ikke veerne er så slemme.. Men jeg har så heller ikke prøvet presseveer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu husker jeg meget tydeligt ve- smerten, som jeg var mere i end jeg husker så meget andet.

Ve smerter er modbydelige :wacko for mig husker jeg bare de kom rullende specielt efter 2 stikpille (blev sat igang da jeg gik over tid), så jeg følte slet ikke jeg havde pauser.

Og når man som jeg, udvidede hurtigt, så trækker det tænder ud. Og uden smertestillende :wacko

Jeg vil 100 gange hellere blive sparket af en hest over benet eller blive skubbet omkuld af en tung trailer med brænde (er prøvet ;) ) end jeg vil have veer, så modbydeligt ondt gør de.

At føde hovedet/barnet var det nemmeste og gør ikke nær så ondt, og pludselig er det smertehelved overstået.'

Om jeg vil gøre det igen, vil jeg ja, men håber jeg næste gang når at få smertestillende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker det sjovt nok ikke som værende såå slemt :blink På sådan en "jo, jo, det gjorde da ondt, men jeg kunne godt gøre det igen"-måde. Det må være noget instinktuelt, der gør, at vi tør få flere børn :P

Præcis min tanke :D Jeg troede ellers, at jeg ville være en af dem, som blev skræmt over fødslen og smerterne, men øhhh.. 14 dage EFTER Melissa var født var jeg klar på en omgang mere :rolleyes Der havde jeg så også glemt 35 ugers led kvalme og opkastninger :whistling

Dermed ikke sagt, at jeg ikke kom med diverse eder under fødslen - det gjorde jeg, i stor stil :P Og jeg synes også på et tidspunkt, at jeg slet ikke fik nogen pauser, hvilket JM også bekræftede - der var run på, men det var jo så vi snart kunne holde fødselsdag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Synes ikke rigtig det er mit spørgsmål der bliver svaret på længere. Det er hvordan veer adskiller sig fra plukveer - ikke om I vil gøre det igen og hvad der ellers kommer af spændende historier. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plukveer er meget kortvarige og føles som små sammentrækninger omkring skambenet. Altså sådan lidt sidestikagtigt... Bare foran!

Mine rigtige veer føltes som menstrationssmerter i lænden som udviklede sig mere og mere.

Jeg synes klart det værste er når man skal udvide sig fra 7-10 cm.

Presseveerne gør ondt på en helt anden måde. Det trykker bagtil og nedad uden helt at være så smertefuldt som udvidelsesveerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plukveer er meget kortvarige og føles som små sammentrækninger omkring skambenet. Altså sådan lidt sidestikagtigt... Bare foran!

Mine rigtige veer føltes som menstrationssmerter i lænden som udviklede sig mere og mere.

Jeg synes klart det værste er når man skal udvide sig fra 7-10 cm.

Presseveerne gør ondt på en helt anden måde. Det trykker bagtil og nedad uden helt at være så smertefuldt som udvidelsesveerne.

Sådan føles mine plukveer slet ikke. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke nikke genkende til "kødkroge-smerten". Min smerte var ikke skarp på den måde men mere en meget (!!!) invensiveret "ømhed", der kom i bølger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan føles mine plukveer slet ikke. Hehe

Heller ikke mine. Mine plukveer kunne være laaaange og trykkede på hele maven. Krampeagtigt.

I virkeligheden var mine veer ikke så meget anderledes, der var bare den dér mens-smerte-agtige smerte nederst i maven også. Og så kom de og gik ligegyldigt om jeg lavede noget eller ej.

Da jeg efterhånden fattede, at de VAR veer, kunne jeg mærke at hele min krop var igang med noget, og der kom en rimelig regelmæssighed indover. (Og så eksploderede det hele lige pludselig, men det er en anden snak, og der var jeg fan'me ikke i tvivl:) ).

Kødkrogene kan jeg ikke kende. Nærmere et voldsomt pres. Som om min mave blev presset udefra og indefra "mere end den kunne holde til". I bølger, men uden pauser.

Presseveerne var en mental lettelse. Der var pauser og jeg kunne arbejde med dem - selvom de stadig gjorde virkelig ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes plukveerne nev og spændte i maven! Veerne var for mig ikke smertefulde men føltes ubehagelige.. Lidt underlig samligning men helt ærlig så følte jeg det som om jeg havde diarre og var på et offentligt sted uden toilet :D Der er sikkert ikke mange som kan nikke genkendende til det men sådan føltes det - en ubehagelig følelse som oversteg følelsen af plukveer!

Men det lyder godt nok til at vi alle opfatter plukveer/veer meget forskelligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm... helt ærligt ved man først, hvordan det lige præcis føles i ens egen krop når man er der :-) Du vil ikke være i tvivl!

I min krop føles plukkeveer som en smerte, der får alle musklerne til at trække sig sammen omkring maven/over lænden på samme tid. Når man kaster op og ikke har mere i maven, kommer kroppen også til at spænde af sig selv (som en krampe) - træk kvalme fra og tilsæt lette smerter :-)

Udvidelsesveer derimod gør mere ondt, men her kan man tælle sekunder til de går væk igen. Jeg kunne ikke tænke, flytte mig eller sige noget sammenhængende undervejs.

Presseveer er voldsomme!!! og kroppen arbejder fuldstændig af sig selv. Jeg kunne kun styre min vejrtrækning og gå ind i mit eget tankerum, hvor der var 100% fokus og koncentration. Det var fedt!!

... og jo, det gør tissenadetruttende ondt! Men jeg følte mig bagefter som den sejeste Amazone der kunne ALT i hele verden!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine plukveer gjorde ikke ondt, men kunne godt være ubehagelige og nive lidt, og så spændte de i hele maven.

Mine veer sad slet ikke i maven som jeg ellers havde forestillet mig. De sad helt nede ved skambenet og i lænden. Det var en meget intens smerte, det føltes som om der blev trykket helt ekstremt både indefra og udefra foran og bagpå, og jeg følte slet ikke jeg kunne være i min egen krop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER