Girl Next Door

Hvorfor er januar altid så deprimerende?

14 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, hvorfor er januar altid så deprimerende?

For mit vedkommende, har det lidt at gøre med jeg før har haft en depression, så kan bare mærke batterierne er flade for tiden. Jeg er kronisk træt, har ingen energi, og vrisser lidt for tit af manden. Bare for 2 minutter siden sagde jeg han var mega grim, fordi han har klippet alt hans hår af. Han ligner nu en kriminel, og jeg ønsker virkelig ik at folk skal tro jeg er kærester med en kriminel :( Min kæreste styrketræner og har riiiimelig mange tusser, så det her åndsvage hår (eller mangel på samme) hjælper virkelig ik på det. Jeg er i lære i en bank, så synes lidt ens fremtoning har noget at sige, så han skal i hvert fald ik hente mig de næste par måneder.

Udover kæresten driver mig til vandvid, så bliver jeg deprimeret over uventet regninger og udgifter. Alle mine penge i denne måned er mere eller mindre gået til udgifter. Havde lige en uventet el regning på 1500 kr, skolen mener jeg skylder dem 3000 kr efter min skolepraktik, og SU styrelsen mener jeg skal til at betale mit SU lån tilbage, selvom jeg slet ik er udlært endnu. Min mor, min søster og min nevø har alle fødselsdag i denne måned, og har ik råd til at gi dem noget som helst.

Den nye lov er trådt i kraft, så hvis ik jeg får ÆL i denne måned, eller bliver gravid, skal jeg kontakte gyn igen for at komme videre, hvilket vi ikke har råd til :( Egentlig burde vi udskyde projektet, da vores økonomi er meget stram for tiden. En elevløn og en lagerløn giver virkelig ik jackpot. Desværre..

Vejret er koldt og gråt, jeg fryser konstant, og hader at vores udlejer ik kan snøvle sig færdigt med noget som helst. Vores gamle rådne skur døde sidste vinter, så i maj ragede han det ned og begyndte at bygge nyt. I det nye skur er planen at min vaskemaskine og tørretumbler skal ud, da de står i vores meget lille gang. Han lovede at det nok skulle være færdig inden vinter... Gad vide hvor varmt der er der hvor han bor? (som er 4 km herfra..) Ligeledes står der en gammel grim campingvogn i vores have. En han lovede at flytte da vi flyttede ind.. Vi flyttede ind i september 09.. Vores toilet løber, og har gjort det i et halvt år, og det ved han.. Arghh..

Min veninde og hendes kæreste er lige gået i gang med projekt baby. Hun spurgte om hun måtte få/købe en graviditetstest af mig igår, men jeg løj og sagde jeg ik havde flere. Hvis hun er gravid nu, er det i første hug, og det irriterer mig grænseløst, da jeg har været af pillen i snart halvandet år uden held.

Måske jeg bare sku gå i seng og drømme mig langt væk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram2 Stort kram.. Det tror jeg du trænger til.. Jeg er sikker på det hele nok skal gå, og at tingene løser sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Stort kram.. Det tror jeg du trænger til.. Jeg er sikker på det hele nok skal gå, og at tingene løser sig...

Tak skal du ha :kram2 Selvfølgelig gør det det. Det plejer det jo :) Men hader bare at ha den følelse af at man skal vende hver 5øre man har for at få til dagen og vejen. Hader at føle mig som en defekt kvinde, en uduelig kæreste og en elendig hausfrau. Jeg gider godt at være ubetinget lykkelig. Som alle andre lyder til at være...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du ha :kram2 Selvfølgelig gør det det. Det plejer det jo :) Men hader bare at ha den følelse af at man skal vende hver 5øre man har for at få til dagen og vejen. Hader at føle mig som en defekt kvinde, en uduelig kæreste og en elendig hausfrau. Jeg gider godt at være ubetinget lykkelig. Som alle andre lyder til at være...

Årh jeg kender det bare så godt.. nogen gange føles det bare som om at alle de gode ting sker for alle andre..

Jeg havde en veninde som også bare gik rundt i held.. Først fik hun det perfekte job - første ansøgning, første samtale. der havdejeg været til 5-6 samtaler og sendt 50 ansøgninger.. Så fik hun et lille hus og en perfekt kæreste der kan lave mad, køber kalendergaver til hende og som er ved at uddanne sig til politimand...

Det virkede bare SÅ uretfærdigt. Til hun en dag ringede tudende til mig og sagde at HUN var så misundelig på MIG...

Nogengange er vi bare heldigere end vi tror.. Og din kæreste ligner helt sikkert en kriminel (Kan lige forestille mig det <_< ) Men han elsker dig jo - og du kan altid bede ham tage en kasket på.. Jeg gad da godt min kæreste så lidt smart ud.. Men næ nej, her bliver jeg oftest hentet af en sur, ildelugtende mand i bilkaskjorte - oftest altid 30 min for sent :biglove

Det ser skidt ud nu, men der skal nok komme lidt lys snart...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da noget øv :(

For mig er januar en af de gode måneder, men sådan er vi jo (heldigvis) så forskellige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh sikke da noget møg.... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh søde - ville så gerne skrive en masse.. MEN det er bare svært.. :kiss :kram2

Kender selv de dage - hvor alt virker sort, vådt, trist og kedeligt.... :(

MEN husk på: At uanset hvor skidt du selv syntes du har det - er der nogen der har det tusinde gange være....! (Har vidst set for meget Zulu reklame de sidste par dage)... :rolleyes

Du ved hvor jeg er - hvis du skal ud med noget brok....

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååårh, det lyder ikke sjovt...

For mig er januar en dårlig måned fordi jeg har svært ved at se det næste jeg glæder mig til. Normalt er der altid en fest eller en ferie eller et eller andet i horisonten som jeg glæder mig vildt til. Nu er det næste jeg glæder mig til påsken - og det er jo altfor lang tid til, til at det hjælper på humøret. Desuden er det, som du også siger, mørkt og koldt og trist...

Men måske kunne det hjælpe, hvis i kunne finde på noget du kan glæde dig til, og fokusere din energi på det, i stedet for de negative ting? Det ville i hvert fald helt sikkert hjælpe for mig.

Har i en lørdag eller søndag hvor der ikke er noget på programmet i nærmeste fremtid hvor i kan lave noget sjovt/hyggeligt sammen hele dagen? Det tror jeg i hvert fald selv at jeg har brug for..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du lyder da godt nok til at have brug for en krammer :kram

Håber Januar hurtig er ovre, så du kan blive glad igen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ville sådan ønske man lige kunne sende en wellness weekend afsted til dig... for du lyder virkelig til at du trænger til noget afslapning og selvforkælelse!!

Desværre er det ikke en mulighed... men vil i mangel af bedre sende dig en bunke :kram2 :kram2

Hvad laver du, sådan når du rigtig skal hygge dig? Kan du evt. slippe afsted med at gøre det lidt ekstra her i de mørke måneder?

Håber du får det bedre snart! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i fantastiske :lovebk :biglove Jeg dur bare ik til vinter og kulde.

Og troldemor, jeg har altså lært at det er tanken der tæller, så tak for det wellness ophold ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER