Winky

2 blebørn på een gang

21 indlæg i dette emne

Altså nu er det ikke fordi, vi har gang i "projekt barn nr. 2" lige nu, for prinsessen er jo kun 8 uger :P Så denne tråd er mere bare ren nysgerrighed, fordi jeg har hørt flere sige, at de ikke vil have 2 blebørn på een gang, så derfor skal nr. 2 først komme når første barn er blefri.

Hvorfor egentlig det, spørger jeg måske dumt (jeg har jo kun 8 ugers erfaring som mor, så der er RIGTIG meget jeg ikke ved ;))? Hvad er problemet med 2 blebørn på een gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville personligt ikke kunne se et problem i flere ble børn af gangen men jeg tænker at jeg ville gerne have 3 år ca mellem vores børn ( det er dog blevet til noget længere ) men det har været fordi at så er den store i en alder hvor de kan mere selv og nemmere kan forstå at mor lige sidder med baby samt at man heller ikke skal rende efter dem på samme måde som en 2 årig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi står lige om lidt med 2 blebørn. . Og ærligt, så vil jeg hellere ha 2 på én gang frem for at lige nå og afslutte det med det ene barn og så 'starte forfra' med barn nr 2.

Nu er vi igang og har styr på det.. så lad os da bare køre videre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi står lige om lidt med 2 blebørn. . Og ærligt, så vil jeg hellere ha 2 på én gang frem for at lige nå og afslutte det med det ene barn og så 'starte forfra' med barn nr 2.

Nu er vi igang og har styr på det.. så lad os da bare køre videre ;)

:ditto til det med rødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu ikke det er slemt at have et barn, der bruger ble. Kan ikke se problemet i at skulle skifte dobbelt så mange bleer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser ikke problemet i bleerne, men derimod aldren.

Da jeg personligt tror det er rigtig hårdt at have så små børn på samme tid.

Vi har 3 eks i vores familie/ vennekreds og der " levede" forældrene ikke de første 3 år. Jeg har som sagt ingen erfaring selv

Det er hvad jeg forbinder det med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller aldrig forstået den med at man ikke vil have 2 blebørn.... Altså bleerne er da, by far, det mindste ved at have 2 helt små børn. Men måske er det også bare et udtryk for at det er hårdt på mange måder at have pseudotvillinger...... Og det er det! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 2 1/2 år imellem mine og selvom min datter er over 3 år jruget hun ble endnu.. synes ikke det hårdt med 2blebørn men hårdt at hun stadig har så meget brug for mig og så sidder man med ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller aldrig forstået den med at man ikke vil have 2 blebørn.... Altså bleerne er da, by far, det mindste ved at have 2 helt små børn. Men måske er det også bare et udtryk for at det er hårdt på mange måder at have pseudotvillinger...... Og det er det! ;)

Tror netop det er det. Et udtryk for pseudo tvillinger :)

Jeg tager hatten af for jer som har valgt det, for det er ikke noget jeg har lyst til at prøve. Så egoistisk er jeg :D jeg vil hellere have 2,5/3-4 år imellem, så skrukheden når at komme helt :) så er den store nemlig også mere selvhjulpen. Men det er jo bare mit valg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men måske er det også bare et udtryk for at det er hårdt på mange måder at have pseudotvillinger...... Og det er det! ;)

Tror netop det er det. Et udtryk for pseudo tvillinger :)

Jeg har også selv tænkt på om det måske ikke er bleerne, der er problemet, men "bare" alderen, man hentyder til, så I har nok ret :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også selv tænkt på om det måske ikke er bleerne, der er problemet, men "bare" alderen, man hentyder til, så I har nok ret :-)

Det er helt klart også min opfattelse af udtrykket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der 3 år i mellem minus en måned :P

Den store bruger stadig ble, og det er absolut intet problem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også selv tænkt på om det måske ikke er bleerne, der er problemet, men "bare" alderen, man hentyder til, så I har nok ret :-)

Det er i hvert fald det jeg tænker når jeg siger jeg gerne vil vente til ronja ikke bruger ble mete :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror netop det er det. Et udtryk for pseudo tvillinger :)

Jeg tager hatten af for jer som har valgt det, for det er ikke noget jeg har lyst til at prøve. Så egoistisk er jeg :D jeg vil hellere have 2,5/3-4 år imellem, så skrukheden når at komme helt :) så er den store nemlig også mere selvhjulpen. Men det er jo bare mit valg.

Hehe, jamen hvis ikke Marlon havde været sådan et ultranemt barn, havde vi måske heller ikke gjort det...... Men skrukheden behøver jeg ikke vente på, den dukker alt for hurtigt op hos mig :rolleyes ........ Men vi skal IKKE have flere børn før Charlie er minimum 2 år!! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jamen hvis ikke Marlon havde været sådan et ultranemt barn, havde vi måske heller ikke gjort det...... Men skrukheden behøver jeg ikke vente på, den dukker alt for hurtigt op hos mig :rolleyes ........ Men vi skal IKKE have flere børn før Charlie er minimum 2 år!! :P

Freja var også utrolig nem (hvis man ser bort fra alle de indlæggelser med astma)

Jo var da skruk, men tror bare jeg tager en lille af gangen ;)

Det lyder også som en god plan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god debat :)

Jeg har selv gjort mig en del tanker. Og her har vi det nok sådan at vi gerne vil der er 2,5 - 3 år imellem dem. Jeg personligt synes barnet så er nemmere at forklare hvorfor mor ikke lige kan sidde med ham/hende mens nr 2 bliver ammet. Jeg tror min søn på 21 mdr vil have rigtig svært ved at forstå hvis vi havde fået nr 2 nu, men også fordi han virkelig er en hyggefis der så gerne sidder og putter ved os og det vil jeg ikke tage fra ham, og synes han skal have lov at nyde at have os for sig selv til han er så stor og bedre forstår mange ting + er mere selvhjulpen. Jeg har så også set hvor hårdt det er med børn tæt på hinanden, og jeg har heller ikke været klar til nr 2 før her i løbet af sommeren. William har ikke liiiige været den nemmeste som spæd, det sætter også sine præg på hvornår lysten til at starte forfra kommer. Har egentlig drøftet tankerne med andre, og kan høre mange med pseudotvillinger jo nærmest kun har tid til børnene og derfor går et forhold ofte i stykker fordi de glemmer hinanden midt i babyræset :( men igen det er blot det jeg har hørt og jeg ved personligt at jeg ikke kunne magte flere helt små børn på én gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi står lige om lidt med 2 blebørn. . Og ærligt, så vil jeg hellere ha 2 på én gang frem for at lige nå og afslutte det med det ene barn og så 'starte forfra' med barn nr 2.

Nu er vi igang og har styr på det.. så lad os da bare køre videre ;)

Ditto, vi har to år i mellem vores, vi havde to blebørn i 7 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det har været noget problem med to blebørn på engang, det har jeg prøvet to gange.

Desuden kan man altså sakkens hygge med den store mens man ammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 2 år i mellem vores, så vi havde to ble børn, og det var slet ikke noget problem.. Nu er nr 3 på trapperne ( termin og 18 dage ) så det bliver nok lidt underligt lige pludselig at have et ble barn igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også tro, at folk egentlig mest mener alderen og bare bruger udtrykket "blebørn", fordi bleen bliver en slags symbol på, at barnet stadig er lille og har brug for meget hjælp.

Det eneste irriterende, jeg oplever ved selve bleerne er, at blespanden bliver hurtigere fyldt, og jeg hader at tømme den, fordi det altid er noget, jeg kommer i tanke om, når jeg ellers lige tror, jeg er færdig med alt, hvad jeg skal. Men så er det jo altså heller ikke værre.

I det hele taget synes jeg slet ikke, det med to børn med kort mellemrum er specielt hårdt. Jo, der er da hele tiden en masse, der skal gøres, men det var der sådan set også med bare én, og nu har vi jo alligevel vænnet os til det :) Ind imellem er det lidt hårdt ikke at have hænder nok, som i dag hvor den store fik en flænge og skulle på skadestuen, mens den lille var i "jeg vil kun være emd til, at du holder mig, mens vi går rundt"-humør. Så er 4 hænder fordelt på to voksne lidt for lidt, når man også skal ringe til skadestuen og pakke ting ned og sådan. Men man finder jo ud af det.

Det var hårdt for os at få den første, fordi det var sådan en kæmpe omvæltning i forhold til altid bare at kunne gøre, hvad vi selv havde lyst til. At få nr. 2 har tilføjet noget arbejde, men det har slet ikke givet samme mentale omvæltning, fordi det ikke i samme grad er noget helt nyt, men bare lidt mere af det, vi allerede kender til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 2 år mellem vores, og det har aldrig været et problem, dengang de begge brugte ble. Men nu synes jeg heller ikke, at det er så slemt at skulle skifte ble. Tror som andre skriver, at der nok mest menes, at det så er 2 små børn. Men altså, så slemt er det heller ikke, børn bliver jo ældre og når der ikke er så langt i mellem dem, har de jo super meget ud af hinanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER