tazdiginez

Hun sparker

13 indlæg i dette emne

Maliva vil bare ikke ligge stille på puslebordet når J og jeg skifter. Hun sparker og vender sig og en skiftning kan tage op til 20 minutter :o

Når dp eller barnepige skifter er der ingenting, så det frustrerer mig lidt. Jeg har blå mærker på brystet og maven pga. Det og det gør altså virkeligt ondt.

Hvad kan vi gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ignorer hende. Hun søger jeres reaktion..

Stil jer evt på siden af puslebordet så hun ikke kan komme til at sparke :)

Et gammel ordsprog lyder: "Man får den adfærd man belønner" .. og hun opnår altså er reaktion hos jer (ikke nødvendigvis positiv) når hun sparker sådan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ignorer hende. Hun søger jeres reaktion..

Stil jer evt på siden af puslebordet så hun ikke kan komme til at sparke :)

Et gammel ordsprog lyder: "Man får den adfærd man belønner" .. og hun opnår altså er reaktion hos jer (ikke nødvendigvis positiv) når hun sparker sådan..

Tak! :)

Vi har prøvet at ignorerer og det virker heæler ikke rigtigt. Hele sidste uge prøvede vi at ignorerer det, men det hjalp desværre ikke :(

Når vi står ved siden af prøver hun at bide, kradse og slå :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja gør det også en gang imellem og jeg har tænkt det er når hun ikke gider hun gør det. jeg tror jeg lige skal prøve det maiken skriver for det kan jeg godt se fornuften i :) jeg havde ikke lige tænkt det på den måde med reaktionen.

Vi har indtil nu bare holdt benene fast og skyndt os at blive færdige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon var gennem en lang periode hvor han også gjorde som du beskriver..... Det var simpelthen SÅ irriterende, men jeg forsøgte at ignorere det totalt, og holde mig uden for rækkevidde så godt som muligt....

Det gik pludseligt over :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det samme problem til tider. Her har knægten så også haft en periode hvor han blev helt hysterisk ved skiftning og af/påklædning. Det var hårdt ! Har du prøvet at få afledt hendes opmærksomhed med en bog eller sådan imens? Det har hjulpet her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det samme problem til tider. Her har knægten så også haft en periode hvor han blev helt hysterisk ved skiftning og af/påklædning. Det var hårdt ! Har du prøvet at få afledt hendes opmærksomhed med en bog eller sådan imens? Det har hjulpet her.

Enig. det er en fase og her har det hjulpet t underholde ham med noget legetøj eller en bog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får et stykke legetøj til start og hun virker glad. Hun griner imens hun gør det, så det er for opmærksomheden, men det er bare drøn irriterende at hun gør det.

Når hun får legetøjet eller bogen (eller hvad det nu er), så ligger hun måske stille indtil jeg får bleen af hende. Så går maskineriet igang og så er hun bare ikke til at holde på puslebordet.

J har været med til bleskiftning hver gang i snart 3 uger fordi hun ikke er til at holde der selv <_<

Hverken ham eller jeg kan skifte hende selv pga. Tumulten.

Jeg håber at det er en fase og at det går over igen. For det er godt nok irriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om dette før og jeg mener at rådet var at skifte stående (ikke lige ved afføring). Det er helt naturligt at de på et tidspunkt ikke har tid til/gider at ligge stille på puslebordet. Der er da så mange andre spændende ting at bruge tid på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme problem..

Gad vide om man skulle prøve stående, er bare bange for han løber sin vej;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har også gjort det i en periode. Så når han havde skidt var vi også 2 om at skifte ham <_<

Men han gør det ikke længere, så mon ikke bare det er en fase?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica havde også en periode hvor hun ikke gad ligge på ryggen. Vi har aldrig været to til at skifte, vi har bare været rigtig hurtige til at tage det værste og så er hun ellers blevet vasket stående. Tissebleer bliver stadig skiftet stående - synes det er så meget nemmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde også det med Laura at vi afledte hendes opmærksomhed med bøger, sang sange for hende med mere. Det er desværre en fase man skal igennem som kommer igen når de skal være renlige. Så går de fra gerne vil bruge toilettet til lige pludselig ikke kan sidde stille til de faktisk er færdig her bruger vi igen aflednings metoden med bøger, snakker om dagen og synger med mere. Det har virket rigtig godt her i hvert fald.

Held og lykke med det. :goodluck

Elisabeth

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER