Frøen

babykort

10 indlæg i dette emne

Hjælp.....

Jeg har ikke den store erfaring for hvordan man gør i Danmark....

Hernede i Luxembourg/Frankrig sender man et kort ud til alle og hvermand når baby er født med billede, længde, vægt osv. for at sige at nu er baby her altså - og ofte lige så meget for at oplyse om hvor man har lavet "babylister" = skriver sig op i butikker med de ting man ønsker sig og så kan folk gå ind og købe dem så man ikke få 5 af hver slags osv. hvilket jeg finder usmageligt som om man FORVENTER en gave?

Gør man sådan noget i DK?

Det syntes jeg ikke mine veninder har gjort? på den anden side ved jeg mine forældre gjorde det da jeg kom til verden.

Mit dilemma/problem er lidt at jeg syntes det virker helt omvendt at det er de nybagte forældre der allerede har masser om ørene der skal sidde og klippe klistrer eller betale dyre domme for færdige kort osv. og ikke mindt friærker.

Selvfølgelig kan man forberede det i forvejen så man bare skal smidde et billede, vægt og lænde på når tid er, men....jeg ved ikke der er noget ved det jeg ikke bryder mig om, men er vist ikke helt sikker på hvorfor det tricker mig så meget.?

Hadede også at sende takkekort efter brylluppet - ved det er almindelig pli osv men tja jeg bryder mig bare ikke om det????

Hvad siger i? Sender i kort ud til folk om babys ankomst eller hvordan informere i folk? Er jeg bare blevet for doven og upersonlig af Facebook?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan noget har jeg ikke hørt om før. Jeg regner med at ringe og fortælle nyheden til de nærmeste :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget har jeg ikke hørt om før. Jeg regner med at ringe og fortælle nyheden til de nærmeste :-)

ja det har da også altid været min umiddelbare tanke, syntes det andet virker MEGET omstændigt.?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan noget har jeg ikke hørt om før. Jeg regner med at ringe og fortælle nyheden til de nærmeste :-)

Ditto :)

Jeg har en ønskeseddel liggende med barselsgaver til dem som spørger, men sender den ikke ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ditto :)

Jeg har en ønskeseddel liggende med barselsgaver til dem som spørger, men sender den ikke ud.

Jeg sender heller ikke nogen liste ud. Jeg betragter ikke barselsgaver som noget man kan regne med at få. Det er ikke det samme som gaver til fødselsdag eller dåb. Hvis jeg sendte en ønskeseddel ud, så ville det virke som om, jeg forventer at få gaver - og det gør jeg bestemt ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke noget vi gør. Det er vel generelt ikke noget man sådan gør i Danmark..

Har dog set at Vistaprint har en del skabeloner til sådanne kort - men tænker det må være noget udenlandsk, der har inspireret dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare vi ringer/sms'er lidt rundt. forventer ikke gave af folk når vi har født, i hvert fald ikke noget jeg vil give ønskeliste til. til barnedåb/navngivningsfest laver vi nok en ønskeliste....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har gjort opmærksom på til de nærmeste at hvis de gerne vil komme med barselsgave ønsker vi i stedet at de kommer med en lille ting til Laura sådan lidt storesøster gave i stedet for. Den lille kommer ikke til at mangle noget.

Men jeg har heller aldrig hørt og de kort, herhjemme. Tilgengæld fik jeg en fra min veninde fra Frankrig men de var over computeren til min email. En opdatering med billede vægt højde medmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nogle gode venner i Holland og dernede sender man kort til dem man kender der er gravide, når de afslører nyheden. Det synes jeg der var en super sød tanke. Det kan jo selvfølgelig ikke helt sammenlignes og det var ikke de kommende forældre der skulle gøre noget. Bare tanken jeg godt kunne lide.

Jeg har aldrig hørt om at man som nybagte forældre skulle sende kort ud med info og synes da også fuldstændig ligesom dig at det er lidt skørt at det er de nybagte forældre der skal gøre sådan noget, for ja de har jo nok andet at se til....!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nogle gode venner i Holland og dernede sender man kort til dem man kender der er gravide, når de afslører nyheden. Det synes jeg der var en super sød tanke. Det kan jo selvfølgelig ikke helt sammenlignes og det var ikke de kommende forældre der skulle gøre noget. Bare tanken jeg godt kunne lide.

Jeg har aldrig hørt om at man som nybagte forældre skulle sende kort ud med info og synes da også fuldstændig ligesom dig at det er lidt skørt at det er de nybagte forældre der skal gøre sådan noget, for ja de har jo nok andet at se til....!

Ja det giver da klart mere mening med et "tillykke med baby" kort fra andre.

Jeg tror vi holder os til et tlf opkald til de naermeste og fb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER