Påskesen

HJÆLP ! Jeg bløder

21 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg er i dag 6+4 og har lige opdaget at jeg bløder! Det er friskt blod og det har nok varet i ca. 30 min tror jeg. Mine underbukser er helt røde, men ikke gennemvæddet, det er mere tørt. Jeg kan kun se noget når jeg tørrer mig nu. Har ringet til lægen som sagde at hun ikke ville indstille mig til en scanning da jeg ikke har smerter, og det ikke er menstruationsmængder, samtidig sagde hun også at en scanning højest sandsynlig ikke ville vise noget da det er alt for tidligt i graviditeten.

Men jeg er så nervøs! Ved ikke hvad jeg skal tro eller gøre? Ved godt det er meget normalt at bløde i graviditeten, men er bare helt ude af mig selv, og ville sådan ønske jeg kunne se at alt var ok :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder ikke rart, men er sikker på din lille spire er ok :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2 :kram2

Håber alt viser sig at være OK :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da noget pjat de ikke kan se noget når du er 6+5 - det er ikke sikkert de vil kunne se hjerteblink, og de er måske bange for at hvis de scanner dig og du ikke ser hjerteblink at du så går i panik. Men de burde kunne se en fin blommesæk og at den er hvor den skal være. Man kan betale sig til scanning selv hvis man ikke orker bøvle med at blive henvist, det koster kun fra 400 kr, så det kunne jo være en idé hvis du er meget nervøs.

Men der er ingen der kan gøre fra eller til lige nu, det bedste du kan gøre er nok at slappe af og tage det roligt det næste stykke tid, og tro og håbe på at spiren har det godt derinde. 25% af alle gravide bløder uden at der sker noget med baby!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare give et kram :kram2 Det må være en træls bekymring at gå med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for pokker altså... Vagtlægen skal altså bare indstille dig til en scanning så du kan få ro på :unsure

Jeg ville nok ringe til vagtlægen i morgen igen, når det forhåbentligt er en anden der sidder der, da umenneskeligt at skal gå en hel weekend i uvished :angry

Og at der ikke kan ses noget på en scanning, det er som de andre siger noget pladder. Der vil kunne ses hjerteblink højst sandsynligt, og ellers hvert fald blommesæk, og generelt at alt er svarende til hvor langt du er. Synes klart du har krav på en scanning, og håber du får det.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg skriver andet, vil jeg lige suge at der stadig er MASSER af håb :) Blod behøver så absolut ikke betyde en begyndende SA.

Men der er desværre ikke andet at gøre end at se tiden an..

Jeg har selv oplevet en SA, du kan læse om mit forløb inde under abort tråden.

Det er meget normalt ikke at få tilbudt en scanning så tidligt og det synes jeg ærligtalt kun er godt, for hvis man først har set hvad maven gemmer på, kan det blive ualmindelig svært at acceptere hvis det ender ud i en SA. Man kan også risikere at komme op og se hjerteblink, men at det så alligevel ender ud i en SA.

Jeg fik i stedet taget blodprøver, for at se HCG niveaut i mit blod.

Vil helt bestemt anbefale dig at starte med at få taget nogle blodprøver og hvis dit HCG niveau er stigende, så synes jeg at du skal kræve en tryghedsscanning. :kram

Kravl under dynen (hvis tiden tillader det) og sov så meget du kan, indtil du kan få taget de blodprøver! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha :kram det er da utrolig så mange af jer gravide der har blødt nu :( blod er bare det værste som gravid! Men det behøver jo ikke betyde det er ved at ende i en SA ! Men du skal virkelig kræve at få en scanning, for de kan sagtens se nu om der er en graviditet eller ej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv kæmpe kram!! Bløder jo selv og har gjort det i 2 uger hver dag. Er blevet scannet 4 gange og de kan ikke se der er noget galt, så som du selv skriver så behøver lidt blod ikke være farligt. Men jeg er simpelthen også så nervøs og tør slet ikke håbe på noget pga det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv da icon_hug.gif

Jeg håber da sørme også, du kan få en scanning, hvis det er. Jeg blev scannet 6+5 og der var fint hjerteblink, så man kan sagtens se det.

Håber alt bare er i orden bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et stort :kram

Og så en opfordring til at kontakte en læge igen - det kan godt være at der ikke er noget super akut i at du bløder lidt, men de kunne jo give dig en tid til scanning i morgen i dagtiden eller på mandag, for du skal da have en vished for at alt er som det skal være. Og det er bestemt noget pladder at det er for tidligt til at se noget.

Håber det er stoppet helt, og at du kan slappe lidt af og få fat i en læge der il tage din bekymring alvorligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha blødning er ikke sjovt. Jeg synes godt nok vi er mange gravide herinde, som har blødt. Jeg har blødt 5 gange i min graviditet indtil videre, og er kun 11+1 i dag. Men scanninger har vist, at baby har det godt - og det samme er jeg sikker på din har! Krydser fingre for, at det er stoppet igen og baby har det godt! Som de andre siger, er det noget fis, at man ikk kan se noget på en scanning nu! Bank i bordet! Sådanne bekymringer er de værste!!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres søde ord alle sammen :kram2

Jeg bløder stadig, men ikke noget der kan ses i trusserne, kun lidt lyserødt når jeg tørrer mig. Jeg har stadig ingen smerter, og i forhold til mængden sammen med at der ikke er andre symptomer på en abort, så regner jeg med at alt stadig er i orden ! Jeg skal til 1. lægebesøg på mandag, og der kan jeg snakke med min egen læge. Nu vil jeg prøve at slappe af henover weekenden, og hvis det ikke bliver værre eller stopper så vil jeg vente med at kontakte lægen til vi alligevel skal derned. Vi er blevet enige om herhjemme at vi vil købe os til en scanning mandag eller tirsdag så vi kan se om alt er som det skal være.

puhh det hele er godt nok frustrerende! Slapper mere af nu, hvor det ikke er blevet værre. Da jeg ringede til lægen blev jeg viderestillet 6 gange fordi de ikke havde åben! Ved ikke hvem jeg snakkede med, men hun var godt nok ikke særlig fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Vil bare lige give dig en kæmpe kram :kram2

Bekymringer er bare det værste i graviditeten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram herfra! :kram2 Har jo selv prøvet at småbløde flere gange igennem graviditeten og det er virkelig ikke sjovt! Jeg havde det så dårligt med at bløde og blev 2. gang sendt til scanning hos en gyn og der var jeg 6+ og vi så fint hjerteblink hvilket virkelig beroligede mig!

Jeg ved godt at hjerteblink i 7. uge ikke er ens betydende med at det ikke kan gå galt, men i det mindste var jeg sikker på at den ikke var gået til ved de 2 blødninger jeg havde.

Hvis du slet ikke kan få en læge til at henvise dig til scanning vil jeg også foreslå at i betaler jer fra en scanning!

Håber alt er vel med den lille! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du været ved lægen i dag? Hvordan gik det? Håber alt er vel :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du været ved lægen i dag? Hvordan gik det? Håber alt er vel :biglove

Ja :) jeg var til lægen i går, og hun mente også at det var en helt normal blødning og at jeg ikke skulle være bekymret. Jeg tror måske det har været fordi at vi dyrkede sex aftenen før, for jeg har også været lidt øm dernede efter. Vi har dog valgt selv at betale os til en tidlig scanning her i morgen, så det glæder jeg mig til :) Jeg har stadig en masse symptomer og en masse kvalme, så er ret sikker på at alt er som det skal være, og er noget mere rolig nu :) Tak for omsorgen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i været til scanning endnu i dag?

Håber alt er vel og i ser det lille hjerte blinke løs! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i været til scanning endnu i dag?

Håber alt er vel og i ser det lille hjerte blinke løs! :kram2

Skal først til scanning i morgen, men er godt nok spændt :) håber sådan på at se hjertet banke derudaf, men er nu også ret sikker på at det er som det skal være, har ihvertfald stadig masser af symptomer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår simpelthen ikke at din læge ikke har sendt dig ud til en scanning? Når jeg har blødt og udtrykt bekymring, så er jeg altid sendt afsted samme dag.

Selvfølgelig ved jeg godt at alt kan være i den skønneste orden, men alligevel? Jeg ville slet ik ku ha ro på, selv om det er klart det bedste... synes du tackler det ret sejt :7himmel

Og jeg forstår hvert fald godt i har betemt jer for en scanning, bliver stort at se den lille spunk :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt det må muligt at få en scanning uden at skulle tude sig til den. Og jeg er modstander af at bruge tårer som en måde at få sin vilje.

Jeg er rigtig ked af at høre, at du bløder. Er der noget nyt?

Jeg blødte selv for en uges tid siden og ringede til min læge og forklarede det. Hun sendte mig uden tøven til en scanning. Jeg håber rigtig meget, at du får det samme og får afklaring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER