Mette

Hvordan tager man 15 kg på?!

28 indlæg i dette emne

ja jeg undrer mig altså lidt over hvordan man tager så mange kilo på - eller måske endda mere?

Lige pt her i starten af graviditeten har jeg lidt madlede og hvert måltid er en kamp, er også nede på 47 kg, så har tabt mig ca 3 kg. men da jeg jo skal tage ca 15 kg på undrer jeg mig over hvordan? Sker det bare af sig selv eller får man bare ekstrem trang til at spise meget mad ligepludseligt? forstår ikke hvordan man skal tage alle de kilo på rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Går ud fra du mener i graviditeten, og ikke sådan generelt ;)

Mange tager mange kg på i vand. Derudover skal man opbygge fedtdepoter omkring bryster og hofter, hvis man ikke er polstret i forvejen. Så man stenalder-agtigt vil have fedt nok til at danne mælk i tilfælde af en lang vinter eller noget i den dur.

Derudover skal du også regne en 3,5 kg baby (give or take) 1 liter fostervand, 1 kg moderkage og en forstørret livmoder med. Jeg har hørt, at selve fødslen gør, at man taber omkring 6 kg.

btw: Når madleden har lagt sig, og du pludselig SKAL have koldskål eller flødeis, så skal de nok komme listende de kg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ved egentlig heller ikke hvordan det er muligt at tage så mange kilo på, men er desværre selv en af dem, som har taget over 15 kilo på :( Jeg spiser ikke mere end jeg plejer, men selvfølgelig er det nogle andre ting som ryger indenbors, men jeg har så haft en stor trang til at spise frugt og det er da ihvertfald ikke det som har gjort det... så jeg tror bare det er meget forskelligt fra person til person hvor meget man tager på også er der dem der har meget vand i kroppen, hvilket også vejer godt til :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - du er altså for sjov, Mette :D

Barn, fostervand, bryster og moderkage vejer ca. 7kg, så de kommer jo ligemeget hvad du spiser eller ikke spiser ;) Men bare rolig, som Pumpkins siger, når du får lyst til de særeste ting, så skal det nok komme helt af sig selv. Og nu SKAL du jo heller ikke tage 15kg. på - jeg er slank og tog 11,5kg. på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig kom det helt af sig selv. Jeg er heller ikke så stor normalt og syntes også det lød vildt. Men ja, det skete altså alligevel. Madleden lagde sig efterhånden i løbet af graviditeten og så var jeg bare sulten konstant. Jeg kunne ikke spise meget, men tilgengæld spiste jeg lidt hele tiden. Man kunne dog ikke umiddelbart se noget ekstra på mig ud over en rund gravid mave og selvfølgelig lidt større bryster. Og så havde jeg lidt vand i benene tilsidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super at høre det nærmest sker lidt af sig selv for jeg må indrømme jeg ingen ide har om hvordan jeg skal spise så meget mad haha, bare det at tage et par kilo på kan være svært! venter spændt på cravings rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super at høre det nærmest sker lidt af sig selv for jeg må indrømme jeg ingen ide har om hvordan jeg skal spise så meget mad haha, bare det at tage et par kilo på kan være svært! venter spændt på cravings rolleyes.gif

De skal nok komme ;) En eller anden dag vil du bede din mand om at køre til det nærmeste supermarket og købe en pose æbler, for ellers er du sikker på, at du ikke kan komme igennem dagen. Også selv om det er juleaften og alt har lukket :badgirl :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal nok komme ;) En eller anden dag vil du bede din mand om at køre til det nærmeste supermarket og købe en pose æbler, for ellers er du sikker på, at du ikke kan komme igennem dagen. Også selv om det er juleaften og alt har lukket :badgirl :rolleyes

I mit tilfælde var dette så prince-kiks :rolleyes Det kan måske være årsagen til at det lykkedes mig at tage de kilo på :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis bare det var mig der havde cravet æbler?! :o

Jeg havde en periode på (for) mange uger, hvor jeg bare måtte have burger og pomfritter - heldigvis var jeg standhaftig bare ind imellem og heldigvis holdt det op igen! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne egentligt godt tænke mig at vende den om og i stedet spørge hvordan UNDGÅR man at tage 15 kg på

Dette er min 3 graviditet og tror heller ikke det lykkes mig denne gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "gjorde intet" og tog 9-10 kg på.. Som de andre siger, så bare "graviditeten" vejer 6-7 kg alene.. Camille vejede næsten 4 kg da hun blev født, så allerede der røg næsten halvdelen af kgene jo ;)

Min cravings var radiser og jordbær.. Det var helt latterligt så mange radiser jeg spiste!!!! :whistling

Jeg passede ikke på og spiste meget lystbetonet.. Tror først jeg begyndte at tage på sådan "rigtigt" fra omkring uge 20 og frem.. :)

Man skal kun spise 300 kcal mere, for at dække "babybehovet" så det er ikke særlig meget ekstra man egentlig skal spise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "gjorde intet" og tog 9-10 kg på.. Som de andre siger, så bare "graviditeten" vejer 6-7 kg alene.. Camille vejede næsten 4 kg da hun blev født, så allerede der røg næsten halvdelen af kgene jo ;)

Min cravings var radiser og jordbær.. Det var helt latterligt så mange radiser jeg spiste!!!! :whistling

Jeg passede ikke på og spiste meget lystbetonet.. Tror først jeg begyndte at tage på sådan "rigtigt" fra omkring uge 20 og frem.. :)

Man skal kun spise 300 kcal mere, for at dække "babybehovet" så det er ikke særlig meget ekstra man egentlig skal spise :)

AMEN! Det var helt sindsygt, så meget frugt og grønt du kunne gnaske dig igennem! ;) Husker tydeligt dine madpakker :whistling (sorry :7himmel )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AMEN! Det var helt sindsygt, så meget frugt og grønt du kunne gnaske dig igennem! ;) Husker tydeligt dine madpakker :whistling (sorry :7himmel )

:whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså man taber 24 kg og dyrker en masse motion inden uden kroppen har nået at vende sig til det. Så bliver man gravid, stopper med motionen, fordi kroppen knækker sammen, begynder på chokolade og sodavand og så stiger vægtkurven meget hurtig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde allerede i uge 8? taget omkring 2 kg på hvilket jeg synes var lige lovligt hurtigt da baby jo ikke vejede noget af betydning endnu.

Nu når jeg nærmer mig 12+ har jeg ikke taget mere på, stadig kun de omkring 2 kg. Så tror bare jeg tog det nødvendige på maven, bryster, moderkage, livmoder og lidt ekstra blod. Jeg spiser helt som normalt nu, men træner mindre. Regner med at det nok skal komme stille og roligt.

Tror ikke du skal gøre noget aktivt for det. Når du ikke har madlede så tror jeg bare det er vigtigt at spise varieret og forholdvis sundt og normale portioner, så skal kroppen nok klare resten :)

Men du er nu sød Mette :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har opdaget, at det kommer helt af sig selv :-) Fra omkring uge 15 har jeg været sulten konstant. Jeg har altid været meget slank, men lige i øjeblikket føler jeg mig som en ballon :-) Og jeg har endda kun taget 6 kg på endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis bare det var mig der havde cravet æbler?! :o

Jeg havde en periode på (for) mange uger, hvor jeg bare måtte have burger og pomfritter - heldigvis var jeg standhaftig bare ind imellem og heldigvis holdt det op igen! :D

SÅDAN HAR JEG DET PT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 12 kg på med Carl og tabte 10 i løbet af første uge og under amning røg jeg ned på 8 kg under normalvægt (før gravid vægt) Lå stabilt på 6 kg. under før gravid vægt (=56 kg) indtil jeg blev gravid igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde heller intet og tog 15 kg på. Men jeg havde så også en baby der vejede 5 kg ved fødslen og en moderkage der vejede knap 1 kg. Jeg var af med de 10 kg 3 dage efter fødslen og var tilbage på normalvægt inden for 1 mdr mener jeg.

Jeg døjede med madlede og kvalme i starten, men fandt ud af at jeg ku holde det nede ved at spise lidt. Havde dog ikk rigtig nogen cravings.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et BMI på 20/21, så jeg er vidst ret normalvægtig. Jeg gjorde INTET, og tog 15 kg på :o 3 i første trimester, og så begyndte det ellers at gå stærkt. Jeg gjorde intet anderledes, spiste dog en del pommes frites i andet trimester :badgirl men det var altså min craving. Sidste del af graviditeten var jeg dog næsten sengeliggende pga bækkenløsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 16kg på første gang.. de sidste 8 kom en uge op til fødsel - ren og skær væske.

11 dage senere havde jeg tabt de første 10kg igen.

Denne gang ligger jeg pt. 6Kg under min før-gravid vægt.. startede med at tabe 12kg de første 20uger, så den vej kan det altså også gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har taget 7 kilo paa til nu, og dyrker stadig motion og spiser sundt..jeg har ingen cravings overhovedet og ved egentlig heller ikke hvor alle de kilo kommer fra..men altsaa der er jo ogsaa 40% mere blod i kroppen...det vejer jo ogsaa lidt. og saa kan jeg se at jeg har faaet lidt tykkere laar og numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at tage 11 kg på (som ikke helt var nok - samme udgangspunkt som dig Mette). I starten spiste jeg hele tiden for ikke at få kvalme, så der tog jeg hurtigt på (også selvom det bare var masser af frugt og rugbrød, men der kom bare med ind end normalt). Men de sidste 4 måneder tog jeg vidst kun 2 kg på, hvis jeg husker rigtigt. Der var jeg tilbage med mine problemer med at tage på (....men det kan jo have skyltes omstændighederne).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "gjorde intet" og tog 9-10 kg på.. Som de andre siger, så bare "graviditeten" vejer 6-7 kg alene.. Camille vejede næsten 4 kg da hun blev født, så allerede der røg næsten halvdelen af kgene jo ;)

Min cravings var radiser og jordbær.. Det var helt latterligt så mange radiser jeg spiste!!!! :whistling

Jeg passede ikke på og spiste meget lystbetonet.. Tror først jeg begyndte at tage på sådan "rigtigt" fra omkring uge 20 og frem.. :)

Man skal kun spise 300 kcal mere, for at dække "babybehovet" så det er ikke særlig meget ekstra man egentlig skal spise :)

haha! ej hvor vildt, jeg har også en radisecraving! og alle synes man er bindegal når man siger det! :D godt at vide jeg ikke er den eneste balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at tage 9 kg på med Johan og jeg har aldrig støt på nogen fra hospitals verden, som har stillet spørgsmål ved min vægt eller sagt at jeg ikke tog nok på.. Og jeg havde en ellers "urealistisk" startvægt på 42 kg! :) Så jeg ville tage deres "så meget skal du tage på hvis du vejer mellem-blabla" med et gran salt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER