Guest sunshineangel

Har i bestemt navn til jeres kommende guldklump

12 indlæg i dette emne

Hej

Jeg var jo før kønsscanningen 99% overbevist om at jeg dennegang ventede en pige.... men der tog jeg så grueligt fejl. For det er altså en lille dreng mere til os:-)¨

Vi var begge helt overbeviste om at vi ventede en pige, og havde derfor mest talt pigenavne, og kunne finde en masse vi begge kunne lide. Drengenavne, havde vi kun talt lidt om da det føltes helt unødvendigt at tænke på det :-)

Men men men sådan blev det jo så ikke:-) og straks efter kønsscanningen begyndte vi at tale drengenavne, og fandt et par stykker vi kunne lide.men wupti så poppede et navn op, jeg tidligere havde talt om, men som var skubbet i baggrunden da vi jo talte mest pigenavne. Og med det samme viste vi begge at dette er det helt rigtige navn.

selvfølgelig har vi talt om at det kan ske at navnet slet ikke passer til ham når han kommer ud, og hvsi det er tilfældet finder vi nok hurtigt et andet. men vi er begge overbeviste om at det er det helt rigtige, og når vi taler om ham, er det også begyndt at være med navn. :rolleyes

Da vi offentlige gjorde navnet, var der flere der sagde ´´ jamen det kan i da ikke vide allerede nu ´´ .... - hvor til jeg tænker, hvorfor egentligt ikke?

- jeg har to drenge i forvejen, og der havde drengenes far jeg, da også et par navne i "reserve", dog kendte vi heller ikke kønnet på forhånd. Og min mand har 3 børn så vi har jo begge stået i situationen før og skulle vælge navne.

Så for os er der altså ikke noget mærkeligt ved, at vi har fundet et navn nu.

Jeg tænker bare at førhen var det ikke så almindeliht at få kønnet at vide, ( tænker nu 10 år tilbage, dajeg ventede min første) som det er idag, og tror derfor flere og flere har fundet navnet til deres kommende baby inden fødslen, hvis man kender kønnet inden fødslen.

Hvordan har i andre det i forhold til navne, og har i valgt på forhånd? :balloons

Mvh 3 gange-mor ( uge 16+1)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har talt om navne, og har da også fundet en 4-5 stk som er vores favoritter, men tror ikke vi bliver sikre på navnet før han er født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi troede det blev en dreng og tænkte ikke over pigenavne, som vi iøvrigt fandt svære. Men Mumitrolden er jo en pige, så nu er vi på den.

Vi kan simpelthen ikke finde et navn der bare er os. Har kigget alle navnebøger igennem, og lavet lister. Pt har vi 4 navne stående, men ingen af dem føles rigtig som os.

Så vi håber at kunne finde et til hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter Kira bestemte vi navnet på da vi havde været til 3D scanning i uge 29.. Der havde vi 3 forskellige navne at vælge imellem. Denne gang fandt vi allerede lillesøsters navn efter kønsscanningen i uge 15.. Men vi holder det hemmeligt indtil hun er født.. Så vi har en lille lækker hemmelighed bare os 2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er bestemt.. Bliver det en pige skal hun hedde Ida Maria.. En dreng skal hedde Teo Kristian.. Og får vi 2 piger skal nr. 2 hedde Kia Martina :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har overhovedet ikke snakket navne da jeg ikke helt kan forholde mig til navn før baby er født ;) ved vores 2 sønner snakkede vi heller ikke navne inden de blev født

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siljes navn besluttede vi efter kønsscanning.

Denne gang kunne vi ikke helt finde det rigtige, men efter en masse tanker fra os begge har vi nu fundet ud af hvad lillesøster skal hedde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker navne, og har da også lige nu et vi er ret lune på. Men vi låser os ikke fast på noget. Vi vil møde ham først. Det er jo ikke sikkert navnet passer til ham, når han først er kommet til verden. :)

Umiddelbart har vi heller ikke planer om at fortælle folk om vores navneovervejelser, men vi har allerede meldt ud, at vi gerne modtager forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde 2 pigenavne og et drengenavn, inkl. mellemnavne, klar som vi var/er allerede inden jeg blev gravid. Siden er der kommet endnu et pigenavn til ;)

Vores pige har heddet Clare siden vi var til kønsscanning i juni, og jeg kan slet ikke forestille mig at hun skulle kunne være nogen anden end Clare :) For mig er det slet ikke noget spørgsmål om hun "ligner en Clare" længere, hun er Clare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er temmelige sikre på det er en dreng, da vi har set tydelige beviser. Så her er vi temmelig sikre på det bliver en dreng og navnet er valgt.

Håber han ligner hehe, for vi har hængt fast i det navn længe og kan begge 2 rigtig godt lide det.

Skulle tappen uventet være faldet af :whistling og det er en lille pige der kommer ud, ja så er vi ret så meget på bar bund ang. navn men hun vil være lige velkommen alligevel :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg blev gravid første gang valgte vi sarah hvis det blev en pige. Drengenavne kunne vi ikke blive enige om. Det viste sig at være en dreng, som først fik sit navn efter 3 dage.

Anden gang jeg blev gravid var vi stadig enige om Sarah hvis det blev en pige og det blev det. For mig var det rigtig rart at have navnet på forhånd da jeg fik hende i mine arme og kunne sige "Hej sarah" og ikke "hej baby". Ingen af gangene vidste vi på forhånd hvilket køn der ventede os.

Denne gang vil min mand gerne vide kønnet, så det bliver nok lidt lettere. Vi har allerede fundet pigenavnet, men bliver det er dreng er vi stadig på bar bund.

Det korte af det lange er, at man kan godt være sikker inden fødslen. Skulle baby komme ud og ikke "passe" til navnet kan man jo lave det om selvom man var sikker inden. Det skete for min mands søster og svoger. Deres pige skulle hedde Emilie, men det blev altså ændret til Klara efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde egentligt allerede snakket navne før jeg blev gravid med lillemanden, da jeg aborterede første gang. og det navn har bare hængt ved fordi vi begge godt kan lide det, jeg ville dog gerne have nogle "ekstra". så som udgangspunkt hedder han Noah og så har vi Milas og Elias i reserve.

De sidste par uger har jeg dog været i tvivl om om han ER en Noah og synes det er møgsvært, for når jeg har sagt det til "min" familie, har de været super forstående, hvorimod K's mor der i forvejen tog LANG tid om at forstå at lillemanden IKKE skulle hedde noget med K, blev direkte mopset og sagde at han SKULLE bare hedde Noah nu for hun havde bestilt alt muligt med navn. - synes egentligt ikke det er mit problem, men fik da dårlig samvittighed alligevel, så nu ved jeg ikke :/ til næste gang tror jeg vi holder det for os selv indtil barnedåben - det virker bare enklere og så ender man ikke i alle de dilemmaer og småskænderier..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER