Guest

Skjule graviditet ifm alkohol

23 indlæg i dette emne

Hej piger..

Jeg bliver forhåbentlig snart gravid og vil selvfølgelig undgå at drikke alkohol. Jeg skal "desværre" til en masse fester i de kommende måneder: fx 30-års og julefrokoster, og der ville jeg normalt drikke.. Men men men, hvordan skjuler man, at man er gravid uden at skulle fortælle folk det?

Har I nogle gode undskyldninger, man kan sige, så hele ens omgangskreds ikke behøver at få at vide, at man er gravid (i 1.trimester). Der må gerne være andre undskyldninger end "jeg kører bilen hjem", da vi ikke har bil :) :)

Tusind tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du er på pencillin pga. blærebetændelse. Den er god, for det kan man sagtens have uden at det er synligt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er gået på slankekur, og kompromiset når du er ude er, at du ikke drikker alkohol. Til gengæld bekymrer du dig ikke så meget om desserten..? (Virker naturligvis bedst, hvis du har behov for at tabe dig...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig at du blev så fuld sidst, at du har lovet dig selv, at du aldrig drikker igen ;)

Eller at du skal være frisk til noget dagen efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte mit ønske om vægttab. Ved ikke om du kan det. Havde faktisk fået lagt et program hos en diætist hvor alkohol var et no go. Så vægttab kan bruges da alkohol nedsætter forbrændingen. Det kan også være hvis du bare ønsker at komme i bedre form.

Ellers er der altid diverse sygdomme ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, det var nogle gode svar :) TUSIND tak! Det gør det lidt nemmere at gå juletiden i møde.

Hvor længe er man på penicillin med blærebetændelse? :) skal nemlig to weekender i træk til familiefester med samme familie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh, det var nogle gode svar :) TUSIND tak! Det gør det lidt nemmere at gå juletiden i møde.

Hvor længe er man på penicillin med blærebetændelse? :) skal nemlig to weekender i træk til familiefester med samme familie :)

Ikke så længe i hvert fald ;) Medmindre den er sejlivet - så kan du selvfølgelig godt ;) En kur tager oftest en 3-4 dage når det er mod blærebetændelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lod folk hælde og i mit glas og løbende byttede min mand og jeg så glas, så det lignede at jeg drak lidt og jeg tog ofte glasset med mig og hældte lidt ud når jeg kunne komme til det.

Hvis det er forskellige vine kan man jo også bruge undskyldningen at det ikke lige var min smag/drue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt efter hvilken type fest, så behøver du slet ikke komme med undskyldninger..

Da vi fortalte jeg var gravid lavede jeg en "Og det var jo faktisk den rigtige årsag til jeg ikke drak til din indflytterfest" hvortil jeg fik et.. "Drak du ikke der???" :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må gerne drikke mens man er på penicillin.. Jeg har selv halsbetændelse og tager penicillin og skal til fest på fredag og har derfor lige været inde og læse om det.. Det er få typer af penicillin man ikke bør drikke sammen med.. Men jeg vil nu ikke drikke mig i hegnet alligevel, men et par øl eller drinks bliver det nok til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har helt ret Minnie, det er for dårligt, at fordi man ikke drikker, så er man enten mærkelig eller gravid!

Mit andet problem er, at familie og venner har spurgt meget ind til "hvornår skal I så have børn"! Det spørgsmål synes jeg er strengt! Og vi får den ofte. Vi var til et vennepars barns barnedåb og vi er det eneste par i det selskab, som ikke har børn. Vi var helt udmattet af at forklare til sidst, at vi "ikke rigtig var klar endnu" fremfor at fortælle sandheden at vi vil forsøge nu.

Jeg bliver selv provokeret af de spørgsmål, fordi folk jo ikke ved, om man forsøger eller overhovedet kan få børn.

Så jeg ved, så snart jeg ikke drikker, vil folk spørge "er du gravid", og vil helst vente med at fortælle det til efter de 12 uger, og også på en god måde i stedet for "nej tak til vin"-måden :)

Nå, så kom jeg ud med lidt! :)

Tak for alle de gode råd, der er helt sikkert nogle, jeg stjæler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en som sikrede sig at hun drak af et ikke gennemsigtig glas, så folk kunne ikke se hvad det var hun egentligt drak.

Du kan eventuelt drikke cola og bare bilde folk ind at det er rom i cola... du skal så sikre dig at det kun er din mand eller dig selv der giver dig drikkevare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes overhovedet ikke DEt handler om samfundsmæssige problemer. DEt handler da bare om at hvis man altid drikker til fest, så bliver der selvfølgelig stillet spørgsmål ved at man pludselig ikke gør.

DEr ville også blive stillet spørgsmål ved Det hvis man pludselig drak sig i hegnet efter 15 år uden alkohol.

Jeg ville aldrig købe den med penicillin. Jeg har tit drukket på penicillin.

Jeg har nu heller ingen gode råd for her blev det gættet Jeg var gravid første gang Jeg var til en hygge aften og sagde nej tak til øl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde et par alkohol frie øl med til fest som jeg havde hældt op i et glas.. Hvis det er vin havde jeg bare et glas jeg skålede med og tog op til munden uden at drikke... Min søster eller mand tømte så.. Tror faktisk det er en selv der synes det virker tydeligt, tror de færeste der ligger mærke til om man drikker hvis man ikke selv siger noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer vist an på hvor meget man plejer at drikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det nemmeste er at sige du skal noget næste dag og derfor ikke har lyst til at drikke...så længe du ikke er gravid kan du jo godt smage en lille tår når der skåles ;)

Det har jeg gjort et utal af gange i år....

Vi har snart forsøgt 10 måneder og så sent som i lørdags var vi til firmafest, hvor jeg drak to glas vin og to små baileys og ellers vand/sodavand for resten...sagde bare til folk jeg ikke gad fulde mig den dag såå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må gerne drikke mens man er på penicillin.. Jeg har selv halsbetændelse og tager penicillin og skal til fest på fredag og har derfor lige været inde og læse om det.. Det er få typer af penicillin man ikke bør drikke sammen med.. Men jeg vil nu ikke drikke mig i hegnet alligevel, men et par øl eller drinks bliver det nok til :)

Ja den undskyldning er desværre ikke særlig holdbar medmindre at man sætter sig ind i hvilken medicin mod blærebetændelse som man ikke bør drikke med. Den mest normale behandling er netop med med medicin hvor man sagtens må drikke. Men der er 2 forskellige typer medicin, den ene hedder Flagyl som indeholder metronidazol. Der vil man få antabuslignende symptomer hvis man drikker alkohol. Desuden var der noget andet men kan ikke huske hvilket.

Metronidazolen får man først dog først når de almindelige behandlinger ikke kan bruges af en eller anden grund.

Men men, de fleste aner det ikke, jeg er bare så uheldig at alle mine venner er indenfor medicinbranchen så er blevet nødt til at sætte mig ind i det :lolhit

Og har selv i sinde at bruge undskyldningen i weekenden. Og weekenden efter, for jeg får mig en dum blærebetændelse som ikke er ovre med de 3 dages medicin, jeg behøver en hel uge :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drak 7 up i vinglas, så lignede det Verdi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dårlig mave! altid en god undskyldning ;) Sig du har lidt af diarré i et par dage og du stadig gør og derfor ikke tør gøre noget der kan provokere maven - ingen spørger ind til mere så, ingen vil tale om diarré :D

Ellers er der jo altid klassikeren med hovedpine/migræne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dårlig mave! altid en god undskyldning ;) Sig du har lidt af diarré i et par dage og du stadig gør og derfor ikke tør gøre noget der kan provokere maven - ingen spørger ind til mere så, ingen vil tale om diarré :D

Ellers er der jo altid klassikeren med hovedpine/migræne

Haha, diarre er god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag bilen med - hvis du skal køre hjem så er den ligesom sikret der :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter at have prøvet i laaaang tid efterhånden, hvor alkohol er bandlyst også i de to uger fra ægoplægning til test når man er i behandling, så har jeg fundet ud af hvad der fungerer bedst for mig.

Til fester/på bar o.l., så er det klart nemmest at bestille enten alkoholfri øl, eller tage en cola eller et glas juice, og når nogen så spørger hvad man drikker, så lyve sig på en rom and coke eller en vodka juice.

Mit problem er så middage hvor der serveres rødvin. Til store forsamlinger tager jeg imod, og så skåler jeg med, men drikker ikke af glasset. Men små forsamlinger er der ikke rigtigt nogen løsning på, så hvis det er nogen som ikke skal finde ud af at vi prøver, har jeg en tendens til at forsøge at undgå dem i de perioder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at være en lyseslukker men jeg tror at årsagen bliver gættet, hvis du er typen der plejer at drikke til selskaber.

Jeg har selv gættet flere graviditeter på trods af alle mulige undskyldninger, man ved det bare når det er en person, som normalt ikke holder sig tilbage.

Så uanset om du har dårlig mave (så ville man jo ikke tage til en fest alligevel??), kører bil, får penicillin eller what ever du siger, så forbered dig på, at der vil blive spurgt ind til, om du er gravid.

Er også selv blevet gættet - dengang jeg var gravid men stadigt ikke ville ud med det. Og jeg erkendte så overfor de personer, der spurgte mig, men bad dem holde lav profil et stykke tid endnu.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER