Barbamama

Man har et standpunkt til man tager et nyt

32 indlæg i dette emne

Jaeh, da jeg var gravid, havde jeg en masse ambitioner og holdninger til, hvordan det hele skulle være, når Valdemar kom. Jeg husker ikke (og håber ikke!) at jeg var ALT for stejl på dem... Jeg håber, at jeg var åben overfor, at jeg havde et standpunkt til jeg tog et nyt... For der er da en del ting, som jeg har ændret holdning til, efter at Valdemar er kommet til verden.

Jeg tænkte om det ikke kunne være lidt sjovt at dele, hvilke ting vi har ændret holdning til, efter de små poder er født? Og evt. også, hvilke holdninger, vi har holdt fast i. :)

For mit eget vedkommende har følgende ting ændret sig:

"Sutten skal bruges til søvn, ikke til trøst. Når baby er ked af det, så skal han trøstes med kys, kram og ord - ikke en prop" --> Når Valdemar er ked af det, forsøger jeg med ALT, og hvis det er sutten, der virker, så er det sutten han får!

"Jeg skal ikke have skråstol. Det skulle være dårligt for babys ryg" --> Han kommer i skråstol i korte perioder. Han morer sig gevaldigt og jeg får hænderne fri. Win-win! :yay

"Vi behøver ikke have aktivitetstæppe med ting, der dingler over hovedet på baby, for baby skal jo ligge på maven i al sin vågne tid" --> Vi har faktisk fået at vide, at vi skal holde lidt igen med at ligge Valdemar på maven. Og han ELSKER dyrene der dingler over hovedet på ham. :biglove

"Baby skal ikke sove i mors og fars seng. Det skulle være farligt" --> Det er hyyyyyyyyyggeligt, når han putter med os. Og når det er under egen dyne og langt fra sengekanten, så tør jeg altså godt :badgirl

Tilgengæld har vi holdt fast i stofbleerne, selvom mange sagde, at vi ville droppe dem efter 14 dage ;)

Hvilke ting har I ændret holdning til, efter at baby er kommet? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den med sutten kan jeg helt sikkert godt genkende!

Jeg havde også ambitioner om at skulle holde mit hjem pinligt rent altid, og at alle hendes soveperioder skulle bruges på rengøring og oprydning :rolleyes

Jeg vr også meget hooked på, at alle dagslure skulle tages i barnevognen, særligt den om formiddagen, men det er ikke lige altid det bliver til noget, da jeg gerne sover med hende til om formiddagen, hvor vi står op, hun får en flaske, vi leger, og hun falder i søvn. Der har jeg ikke nået i tøjet, og jeg stiller mig altså ikke ud op altanen i undertøj ;) Så den ryger også tit desværre.

Jeg var også meget med at hun altid skulle sove for sig selv fra day one, men tit hvis hun ligger og møffer om natten, uden at være direkte ked, kommer hun over og putter, for så sover hun meget hurtigere, og mor kan få sin nattesøvn :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby må ikke se tv - Vi kunne aldrig se noget i tv, hvis Camille var vågen så. Camille ELSKER at se tv :rolleyes

Baby må ikke få sukker - Camille var vel 5 uger, da hun fik sukker første gang. Nu får hun det nærmest dagligt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby må ikke se tv - Vi kunne aldrig se noget i tv, hvis Camille var vågen så. Camille ELSKER at se tv :rolleyes

Baby må ikke få sukker - Camille var vel 5 uger, da hun fik sukker første gang. Nu får hun det nærmest dagligt :rolleyes

Nu har jeg set du har skrevet det et par gange, og af ren nysgerrighed, hvad er det hun får med sukker i??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg set du har skrevet det et par gange, og af ren nysgerrighed, hvad er det hun får med sukker i??

Jeg tror bare hun giver hende lidt sukkervandballoons.gif synes jeg at have læst i en anden tråd!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby skulle sove sin egen seng Altid... IKKE i vores seng, da det er farligt.... JAJA.... det er nu så hyggeligt at lade ham sove med os efter han flaske der maget tidlig morgen...7himmel.gif

Sutten var kun til at sove med.... hmm... jeg fandt hurtigt ud af at den var en god trøst, så nu er det også trøstesutwink.gif

Jeg skulle ikke blive sådan en overskuds forladt mor, som ikke kunne andet end tage mig af min baby... jeg har for det meste overskud... men det sker altså også jeg må sige at idag har jeg kun overskud til at passe baby, ikke andet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg set du har skrevet det et par gange, og af ren nysgerrighed, hvad er det hun får med sukker i??

Hun får fennikel te, med en smule sukker i.. Hun har tendens til forstoppelse, så hun skal have ekstra væske, og fennikel teen beroligere tarmene.. Men der skal lige lidt sukker i, før hun gider drikke det ;) Vi er så på sukker nedtrapning :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får fennikel te, med en smule sukker i.. Hun har tendens til forstoppelse, så hun skal have ekstra væske, og fennikel teen beroligere tarmene.. Men der skal lige lidt sukker i, før hun gider drikke det ;) Vi er så på sukker nedtrapning :P

Aha, det giver god mening ;) undrede mig også over hvad en baby mon kunne få dagligt med sukker i..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svor at jeg ikke ville blive sådan en af de mødre jeg har set på gaden og blandt veninder, som forsømmer deres udseende, når de er ude blandt andre folk og går rundt i sådan noget hyggetøj (fx joggingbukser), hår, der ikke er sat, og uden makeup. Jeg tænkte bare fordi man er blevet mor og bare går hjemme på barsel, må man godt gøre lidt ud af sig selv alligevel!

Men ak, jeg har måttet krybe til korset flere gange nu. Det bliver tit til det behagelige hjemme-hygge-tøj, alt det pæne og lidt smarte tøj jeg har er bare upraktisk at amme i og sart overfor gylp osv. Og så går det bare nogle gange så hurtigt med at komme ud af døren, fordi man bliver forsinket pga baby at der ikke er tid til at sætte hår og lægge makeup. Eller baby er så pylret og vil ikke lægge selv, så det bare ikke kan lade sig gøre! Og nogle dage kan det være en udfordring bare at komme i bad. Eller man er bare så træt og ligeglad nogle gange...

Så nu forstår jeg sgu godt at der er mange mødre der ind imellem forsømmer deres udseende, når de skal ud i offentligheden. Og jeg melder mig som en af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha ja vi har også ændret holdning, nu hvor Mads er kommet til verden.

Vi var rimelig stejle på den med, at baby ikke skulle være i vores seng. Haha i starten af graviditeten mente vi sågar, han skulle på eget værelse. Nu sover Mads i vores seng (under egen dyne) på siden , for det er altså bare sådan, han sover bedst uden for meget mavebuldren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdte længe fast i at baby sku sove i egen seng.. Den holder kun første del af natten. Når han vågner for at spise, så kommer han over til mig og jeg får aldrig lagt ham tilbage.:)

Så er der også den med tv. Har en meget nysgerrig dreng, der gerne kigger tv. Dog ikke kontant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps jeg melder mig på sove i egen seng fanen - det er bare så hyggeligt.

Hun skulle også sove i barnevognen udenfor - det er ikke sket endnu

Hun skulle ikke bare ligge for sig selv på ryggen - hun ELSKER det (mor kan få tid for sig selv - win win)

Jeg skulle gå til gymnastik uden hende og genoptage skydning - jeg kan ikke bære at være fra hende

Hun skulle ALDRIG i den baby bjørn bæresele vi har fået, men i viklen - hun hader viklen og skriger hysterisk til hun kommer ud, mens hun elsker baby bjørn bæreselen.

Hun skulle ikke falde i søvn i vores arme men ligge for sig selv - det er bare ikke nemt når hun ikke VIL sove andre steder. (det går dog meget meget bedre, men det er så HYGGELIGT så nogle gange er der mig der har behovet og ikke hende)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan nikke genkendende til rigtig mange af de ting der er nævnt.

Tror den største for os var at Carl Emil ikke skulle have sut. Ihvertfald så vidt mulig ikke. Tror der gik 1 uge så brugte han sut thihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke her ville vi nogensinde have børn i sengen om natten. Princippet holdt rent faktisk ved vores førstfødte. Ved nummer to måtte vi hurtigt ændre taktik, da han skreg rigtig meget og på et tidspunt blev vi så trætte at alt blev tilladt, når bare mor kunne få en times søvn i træk :) Denne gang er næsten alt også tilladt mht at få baby og andre børn til at sove, så alle kan få den bedst mulige søvn. Med indimellem to børn i sengen er far dømt ude af sin egen seng og må tage sofaen i brug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ret ksraasikker paa den skraastol... Nu er den dagligt i brugrolleyes.gif

Noah skulle sove i egen seng, aka, liften, men kommer over til os efter sidste amning og er i vores seng hver morgen, naar vi vaagner, saa nu koeber vi en ny og stoerre seng :)

Jeg ville vaere hys med rengoering og vaere hyper sund, men har brug for fedt til amning, saa den star paa smoer og fed yougurt, chokolade - og ja, jeg hedder Camilla og drikker 2-3 kopper kaffe dagligt igen loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ret ksraasikker paa den skraastol... Nu er den dagligt i brugrolleyes.gif

Noah skulle sove i egen seng, aka, liften, men kommer over til os efter sidste amning og er i vores seng hver morgen, naar vi vaagner, saa nu koeber vi en ny og stoerre seng :)

Jeg ville vaere hys med rengoering og vaere hyper sund, men har brug for fedt til amning, saa den star paa smoer og fed yougurt, chokolade - og ja, jeg hedder Camilla og drikker 2-3 kopper kaffe dagligt igen loveshower.gif

Haha :ditto bare Kamilla :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svor at jeg ikke ville blive sådan en af de mødre jeg har set på gaden og blandt veninder, som forsømmer deres udseende, når de er ude blandt andre folk og går rundt i sådan noget hyggetøj (fx joggingbukser), hår, der ikke er sat, og uden makeup. Jeg tænkte bare fordi man er blevet mor og bare går hjemme på barsel, må man godt gøre lidt ud af sig selv alligevel!

Men ak, jeg har måttet krybe til korset flere gange nu. Det bliver tit til det behagelige hjemme-hygge-tøj, alt det pæne og lidt smarte tøj jeg har er bare upraktisk at amme i og sart overfor gylp osv. Og så går det bare nogle gange så hurtigt med at komme ud af døren, fordi man bliver forsinket pga baby at der ikke er tid til at sætte hår og lægge makeup. Eller baby er så pylret og vil ikke lægge selv, så det bare ikke kan lade sig gøre! Og nogle dage kan det være en udfordring bare at komme i bad. Eller man er bare så træt og ligeglad nogle gange...

Så nu forstår jeg sgu godt at der er mange mødre der ind imellem forsømmer deres udseende, når de skal ud i offentligheden. Og jeg melder mig som en af dem.

:ditto

Har flere gange forladt lejligheden velvidende, at jeg havde gylp på blusen og jeg har totalt droppet at holde øje med om mine bluser og bukser egentlig passer sammen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker ikke, at have haft en masse stejle holdninger på forhånd, men det kører nu meget godt i forhold til, hvad vi gerne vil have :)

Bjarke ligger primært i egen vugge. Det sker at vi falder søvn når han ammes om natten, men han bliver puttet hos sig selv igen når vi vågner.Nu ser det dog ud til, at han begynder at sove igennem om natten, så det er nok ved at være et overtået kapitel med natamning :) Min mand arbejder nat, så hvis Bjarke har ondt i maven og er pyldret, laver jeg nogle gange en "tæppe-seng" til ham i den anden side af dobbeltsengen. Så ligger han tæt på, men stadig "for sig selv".

Den største grund til, at han helst skal ligge for sig selv er, at min søvn bliver ekstrem dårlig når han er i sengen :(

Vi prøver faktisk at få ham til at bruge sut, da han er meget begejstret for at gnave/sutte på sine hænder. Sutten kan han vendes fra på et tidspunkt, hænderne har han altid med sig ;)

Og dog, mht. søvn var jeg meget kraftigt indstillet på, at han ikke skulle trilles i søvn. Det bliver han faktisk de fleste formiddage, men det er fordi vi begge får frisk luft så ;) Og det er hyggeligt med en lille tur rundt om vores hestefolde :) Især om aftenen er vi slemme til at vugge ham i søvn i vores arme, det virker bedst, men skal nok til at have knækket koden med at kunne blive puttet uden hverken trilletur eller vuggen i arme, han skal trods alt starte i dagpleje til januar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, meget kan man sige om mig, men jeg naegter at gaa udenfor i joggingtoej, uden make up eller ufriseret. Jeg skifter, hvis Noah har gylpet paa mig, hvis da ikke det er saa sent, at jeg alligevel snart skifter til nattoej. Jeg kan ikke og har aldrig kunnet med at se sjusket ud offentligt... unsure.gif

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, meget kan man sige om mig, men jeg naegter at gaa udenfor i joggingtoej, uden make up eller ufriseret. Jeg skifter, hvis Noah har gylpet paa mig, hvis da ikke det er saa sent, at jeg alligevel snart skifter til nattoej. Jeg kan ikke og har aldrig kunnet med at se sjusket ud offentligt... unsure.gif

balloons.gif

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdte på at Mie skulle sove ude i sin barnevogn - nu 8 uger efter hendes fødsel har gym stadig ikke sovet i barnevognen andet end hvis vi har været ude og gå. Kan slet ikke forlige mig med at hun skal være nede på græsplænen når jeg er i lejligheden på 1 sal.

Jeg skulle straks i gang med at spise sundt... tror ikke salat på pizzaen og vingummi ferskner går ind for at være sundt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, meget kan man sige om mig, men jeg naegter at gaa udenfor i joggingtoej, uden make up eller ufriseret. Jeg skifter, hvis Noah har gylpet paa mig, hvis da ikke det er saa sent, at jeg alligevel snart skifter til nattoej. Jeg kan ikke og har aldrig kunnet med at se sjusket ud offentligt... unsure.gif

balloons.gif

:respekt Gid jeg havde det sådan :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdte på at Mie skulle sove ude i sin barnevogn - nu 8 uger efter hendes fødsel har gym stadig ikke sovet i barnevognen andet end hvis vi har været ude og gå. Kan slet ikke forlige mig med at hun skal være nede på græsplænen når jeg er i lejligheden på 1 sal.

Jeg skulle straks i gang med at spise sundt... tror ikke salat på pizzaen og vingummi ferskner går ind for at være sundt :rolleyes

Ej, skal vi så ikke bytte barnevogn? Den der fiiiine Odder skal da ikke bare være til pynt :whistling :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, meget kan man sige om mig, men jeg naegter at gaa udenfor i joggingtoej, uden make up eller ufriseret. Jeg skifter, hvis Noah har gylpet paa mig, hvis da ikke det er saa sent, at jeg alligevel snart skifter til nattoej. Jeg kan ikke og har aldrig kunnet med at se sjusket ud offentligt... unsure.gif

balloons.gif

Også respekt herfra :respekt Jeg ville jo så gerne have været sådan (det troede jeg at jeg ville være), men er jo desværre alligevel endt med ikke at have overskuddet eller tiden til det nogle dage :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, skal vi så ikke bytte barnevogn? Den der fiiiine Odder skal da ikke bare være til pynt :whistling :P

:lol narj... er vist selv ALT for glad for den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER