Ihpets-mortilto

Hårfavning

10 indlæg i dette emne

Hej alle sammen,

Jeg skal jo giftes den 10. november, og i den forbindelse vil jeg rigtig gerne farve mit hår. Jeg har forfærdelige udgroninger. Under ALLE andre omstændigheder ville jeg ikke farve håret, men vil så gerne se godt ud til mit bryllup.

For at prøve at være lidt bedre, har jeg fundet en hårfarve her:

http://www.greenskin.dk/product/logona-creme-farve_3527/

Hvad tænker i? Er den mon bare lidt bedre, eller kan jeg ligeså godt købe en almindelig farve. Eller er det SÅÅÅÅ kritisk at jeg helt skal lade være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

PRøv at kigge lidt længere nede er der en tråd om hårfarvning med mange forskellige meninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om den farve er bedre...... Men jeg havde altså også farvet mit hår til mit bryllup, hvis jeg havde tydelige udgroninger! Og jeg ville ellers aldrig farve mit hår under graviditeten.

Normalt er det jo ikke så vigtigt om håret er tip-top..... Men lige på éns bryllupsdag, der er det vigtigt nok for mig, og jeg tror ikke på at, hvis man ellers passer godt på normalt, at der så sker noget ved en enkelt hårfarvning.

Men ellers kunne du jo prøve at snakke med en frisør, om der er en mere skånsom måde at gøre det på..... Måske i forhold til at undgå farven ender i hovedbunden el. lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart vil jeg mene at Logona er bedre end almindelig hårfarve, fordi der ikke er nær så meget kemi i. Men der er stadig nogle problematiske ingredienser i det kan jeg se... Jeg synes det er svært at sige hvad der er det "rigtige" at gøre. Altså umiddelbart ville jeg jo sige nul farve, men kan sørme også godt forstå at du gerne vil have det ordnet inden jeres store dag :)

Forresten har jeg selv brugt Logona, og det virkede okay, men det var svært at dække de grå hår med det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min frisør bruger yoghurt farver, som selvfølgelig indeholder kemi men begrænset mængde. Hun fortæller altid at det er laktulosen i mælken der får farven til at binde i håret, (hver gang tænker jeg på det er lidt mærkeligt fordi min nevø har døjet meget med maven og fået en masse laktulose ;) ) Any way, det ville jeg godt turde.

Og tillykke med brylluppet :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Jeg lavede en tråd om det for et par dage siden... og fik en storm af kritik!! Det nåede ret langt, synes jeg egentligt. jeg er ikke gravid, og jeg ved udmærket godt med mig selv, at jeg gør ret meget for at passe på fosteret i maven, så snart jeg er gravid. Min første graviditet var præget af forsigtighed. Dengang farvede jeg ikke mit hår under graviditeten. Det håber jeg da, at forargede kvinder vil tro på.

Det fik mig faktisk til at sætte mig lidt ind i hormonforstyrrende stoffer via rapporter fra sundhedsstyrelsen osv.

Og de skriver i store træk, at det selvfølgelig frarådes pga. mistanke/risiko for at den slagas kan være allergifremkaldende. Og at den mest kritiske periode er 1. trimester. Der er fosteret mest modtageligt.

Men... de fortæller faktisk også at de hormonforstyrrende stoffer, så som pftalater, parabener etc. kan være værre når de "blandes". Altså, at det ikke som sådan er et enkelt stof der er synderen, men den cocktail der kommer af dem allesammen.

Desuden var covers til telefoner og iphones (især de bløde) også ret kritiske, samt gummisko så som converse og hvad de ellers hedder, clogs osv og støv en risikofaktor.

Solcreme er ligeledes ret kritisk. Rengøringshandsker var også kritisable. Og tøj behandlet med antiseptisk middel (fx til arbejdsbrug). Man udsættes for stofferne ved at køre i bil også... kunstlædertasker er heller ikke lige sagen.

Hårfarvens skadelige ingredienser kan ligesom alle de andre skadelige ting ophobes i kroppen over længere tid og ligesom lagres. Dvs. at hvis man bruger produkter med hormonfremkaldende stoffer frem til graviditetstidspunktet vil man alligevel udsætte sit barn for unødig risici.

Men når det så er sagt, så er det også væsentligt at se på resten af ens livsstil. Alt hvad man gør påvirker nemlig. Så hvis nu man har en graviditet hvor man tager et par uger sydpå og tager en masse sol, og i det daglige arbejder et sted med stor påvirkning, og hvis man sætter sit hus i stand ved at male osv. så vil det nok være en dum ide at tilføje yderligere. Jeg tænker det sådan her, som de rapporter jeg læste faktisk konkluderede: uanset hvor meget man undgår de skadelige stoffer, vil man være under påvirkning af dem alligevel. Man kan derfor ikke stå om et par år med et allergisk barn og se tilbage på den ene hårfarvning og sige: det er kun derfor! og så dunke sig selv oven i hovedet med det.

Faktisk fandt jeg i min undersøgelse ud af at der ikke er stor forskel på hårfarverne, uanset om man vælger en økologisk eller ej, og uanset hvilken farvetype det drejer sig om. Det konkluderer de rapporter jeg fandt.

På bundlinjen står jeg nu og tænker dels at jeg vil begrænse hårfarvning mest muligt. Netop til måske kun at få lavet mine striber en enkelt gang, så mit over 50 cm. lange hår ikke er mørkt i de øverste 10 cm og lyst i resten. Måske når jeg står midt i det, så vil jeg slet ikke. Men uanset hvad, så vil hårfarven ikke være den eneste synder dry.gif også uanset hvor meget man passer på. Så kan man antage det synspunkt at så begrænser man alt mest muligt, eller man vælger en enkelt ting, hvor man lader sig selv få lov med god samvittighed og ellers begrænser påvirkningen mest muligt.

Endelig findes der jo også kvinder der er mere eller mindre ligeglade... og dét er en helt anden diskussion rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså normalt ville jeg sige at hårfarve er no-go for mig. Men skal jeg være ærlig, og hvis det nu var MIN bryllupsdag så havde jeg sku farvet det.

Jeg tror ikke på den store forskel ved denne hårfarve og de alm i butikkerne, så jeg havde nok bare farvet mit hår ligesom du plejer den ene gang.

Men det er jo bare min mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville farve det. Ens bryllup er en vigtig begivenhed hvor man gene vil være toplækker.. Og hvad med dem der ikke ved at de er gravide før de er mange uger henne og de har måske farvet deres hår...? Jeg tror ikke på at det skader ved en enkelt gang. Man må også godt forkæle sig selv, ellers løber man surt i graviditeten. Jeg fik da farvet hår kort tid inden jeg testede positivt.. Men den ene gang er der så lav en risiko ved, så jeg har ikke dårlig samvittighed. Det er vel ikke værre end kvinder der ryger eller drikker alkohol igennem graviditeten (jeg har selv røget under 1. Graviditet og drukket lidt alkohol til nytår og min tøs er 18 mdr nu og fejler altså ikke noget).. Så forkæl du bare dig selv denne ene gang så du kan ligne en million til dit bryllup. Og tillykke med både spire og bryllup :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået lavet striber en enkelt gang. Jeg kunne simpelthen ikke holde mig selv ud mere. Kæmpe udgroningen og vægtøgning er ikke det fedeste.

Jeg tror på, at det er vigtigt for baby at mor er glad. Og en tur ved frisøren gjorde bare, at jeg har det meget bedre med mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også jeg ville gøre det hvis det var mig, der skulle giftes som gravid. Der findes rigtig mange ting, der påvirker baby og jeg tror på der er andre ting der er værre, som fx alkohol. Der får baby jo fuldstændig samme promille som dig og det synes jeg er betydeligt værre. Ved hårfarvning er det jo kun en lille del der bliver absorberet af huden og det skal få igen overføres til blodet, som så igen skal transporteres til baby og der vil en stor del være udskilt fra moderen allerede.

Ønsker dig et fantastisk bryllup :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER