Mama

Hvilken barnevogn er bedst i test?

14 indlæg i dette emne

Hej,

Hvilken barnevogn vil du anbefale?

Vi har en enkel gang været nede i den lokale Ønskebørn og kigget lidt. Jeg synes at Emmaljunga og Odder er alt for tunge at navigere rundt med, og desuden er de alt for store til at vi kan have sådan en i baggagerummet, Kunne bedst lige en Brio barnevogn. Lille, let og tror den med lethed kan være i baggagerummet. Er der nogen der har erfaring eller kender noget til Brio barnevogne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

Hvilken barnevogn vil du anbefale?

Vi har en enkel gang været nede i den lokale Ønskebørn og kigget lidt. Jeg synes at Emmaljunga og Odder er alt for tunge at navigere rundt med, og desuden er de alt for store til at vi kan have sådan en i baggagerummet, Kunne bedst lige en Brio barnevogn. Lille, let og tror den med lethed kan være i baggagerummet. Er der nogen der har erfaring eller kender noget til Brio barnevogne?

Sådan hade vi det også da vi var ude at kigge på barnevogen.

Det endet med at vi købet en simo, da den var let og stadig med lang ligge mål.

Simo, er det samme stel som brio.

Vi har så også klapvogen til Magnus i simo, og ville ikke bytte den ud til noget andet, har været rigtig glad for vores vogne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke rigtig hjælpe dig, da vi havde en Odder og elskede den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Teutonia Monsun S - drejelige forhjul, jeg går med 2 vogne på samme tid og slipper for mange løft og tryk ved sving mm. Vi har 2 stk. samt en mellemstor sportstaske i bagagerummet på en ford focus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emmaljunga og Odder er lige gode tror jge - her er det mere et spørgsmål om smag omkring design osv

jeg havde en Odder med hårdspændt kaleche, en rigtig klassisk sort en, og jeg elskede den, den er lige solgt og var i SÅ fin stand

Det vigtige er at liggemålet et langt, da mange børn sover ude til de er 2-2½ - og dermed alt for lange til de små vogne med 80-90 cm liggemål

Liggemål på 97-98 er det bedste hvis vognen skal være langtids holdbar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emmaljunga og Odder er lige gode tror jge - her er det mere et spørgsmål om smag omkring design osv

jeg havde en Odder med hårdspændt kaleche, en rigtig klassisk sort en, og jeg elskede den, den er lige solgt og var i SÅ fin stand

Vores odder var samme slags. Og efter 2 børn i den, var den stadig meget fin stand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emmaljunga og Odder er lige gode tror jge - her er det mere et spørgsmål om smag omkring design osv

jeg havde en Odder med hårdspændt kaleche, en rigtig klassisk sort en, og jeg elskede den, den er lige solgt og var i SÅ fin stand

Det vigtige er at liggemålet et langt, da mange børn sover ude til de er 2-2½ - og dermed alt for lange til de små vogne med 80-90 cm liggemål

Liggemål på 97-98 er det bedste hvis vognen skal være langtids holdbar

Tror også det er smag og behag :)

Vi har Emmaljunga, den køre super selvom det er nummer 3 der ligger der i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke rigtig hjælpe dig, da vi havde en Odder og elskede den :)

Totalt enig med dig og elsker den også bare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har en brio vi er rigtig glade for den, den er nem at klappe sammen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken bil har I da?

Vores Odder (som jeg er stensikker på er det bedste der findes på barnevognsmarkedet) kunne godt være i min lille Peugeot 206. Jeg vil altid gå efter en odder, fordi jeg er mest til den klassiske barnevogn, med hård kaleche, og så fordi den holder. Emmaljunga har jeg tit hørt kommer til at hænge foran, fordi den ikke er fuldt understøttet og på ramme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det nok brio compakt i har set på hvis den var lille :)

Her får du lige mine erfaringer:

Simo: Noget værre hø! Den faldt bogstaveligtalt fra hinanden!

Brio Sport: Virkelig lækker og let vogn som er god og rummelig selv til et barn på 2 år :) Den hang lidt i fodenden fordi den ikke er fuldt understøttet og så savnede jeg knækstyret! men en lækker vogn til prisen :)

Emmaljunga: Lækkert design men igen kommer den til at hænge i fodenden også selvom man bruger affjedringen rigtigt og uden at have pusletasken hængende på styret..

Odder soft fra 2004: Stabil god vogn med minimalt rust selv nu hvor den er ved at være lidt gammel, kan virkelig holde til lidt af hvert men er dog blevet lidt slap i kalechen :)

Odder XL soft fra 2009: Lækker og stabil vogn som jeg ville ønske vi havde købt fra start! Den er den lækreste vogn jeg har haft nogensinde og det kommer til at gøre avs når den skal sælges...!

At emmaljunga og Odder er lidt tunge synes jeg nu ikke rigtig der er noget om? I forhold til kombivogne måske men jeg synes teutonia er meget tungere at køre med selv med svingbare forhjul..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. :)

Vi har en lille Hyundai Getz og der er ikke meget plads i baggagerummet. Den Brio vogn vi kiggede på var vist nok en rød Brio Sport, men vi skal hvertfald ned og afprøve barnevogne et par gange før vi beslutter os, og håber at der er sommerudsalg til den tid :shop

Jeg er en meget lille kvinde med små arme, og da jeg prøvekørte en Emmaljunga og Odder synes jeg de virkede rigtig tunge allerede der uden et barn inde i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal nok gøre op med jer selv om i vil have en med stort eller lille liggemål.

Vi købte en Emmaljunga kombivogn. Barnevogn og klapvogn i en. Den kunne være i svigernes Fiat Punto. Og vi har været så glade for den.

Har to veninder der begge har købt Briovogne og de er begge tilfredse med dem :)

Synes jer derudover har oplevet og hørt at med vogne så får man hvad man betaler for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det nok brio compakt i har set på hvis den var lille :)

Her får du lige mine erfaringer:

Simo: Noget værre hø! Den faldt bogstaveligtalt fra hinanden!

Ligger du selv i den..??? hvad er den oplevelse med den, siden du syndes at den er så dårlig..?

Brio Sport: Virkelig lækker og let vogn som er god og rummelig selv til et barn på 2 år :) Den hang lidt i fodenden fordi den ikke er fuldt understøttet og så savnede jeg knækstyret! men en lækker vogn til prisen :)

Emmaljunga: Lækkert design men igen kommer den til at hænge i fodenden også selvom man bruger affjedringen rigtigt og uden at have pusletasken hængende på styret..

Odder soft fra 2004: Stabil god vogn med minimalt rust selv nu hvor den er ved at være lidt gammel, kan virkelig holde til lidt af hvert men er dog blevet lidt slap i kalechen :)

Odder XL soft fra 2009: Lækker og stabil vogn som jeg ville ønske vi havde købt fra start! Den er den lækreste vogn jeg har haft nogensinde og det kommer til at gøre avs når den skal sælges...!

At emmaljunga og Odder er lidt tunge synes jeg nu ikke rigtig der er noget om? I forhold til kombivogne måske men jeg synes teutonia er meget tungere at køre med selv med svingbare forhjul..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER