Charlotte - mig og mine

Hvor længe vil i amme?

46 indlæg i dette emne

Synes det her 12 ugers appetitspring trækker altså tænder ud, og har fået mig til at tænke på hvor længe jeg vil amme ud i fremtiden. Forestiller mig at jeg stopper med at amme hende når hun er ca. 5- 6 måneder. Dog får jeg alligevel lidt dårlig samvittighed over denne tanke, da man jo også hører om mange der gør det et helt år. Derfor mit spørgsmål. Hvor længe har I tænkt jer at amme? Eller til dem der er stoppet, hvornår gjorde i det og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tænkt mug at amme så længe som muligt. Grunden til dette er at både min mand og jeg lider af allergi. Så alt hvad jeg kan gøre for at hjælpe til lillemanden slipper gør jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har umiddelbart tænkt 1 år.. Silje er snart 8 måneder og ammer stadig uden problemer.. Kan da godt indimellem drømme om at give flaske for frihedens skyld, men synes det positive ved amning længe overstiger det negative :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber på at kunne amme ham til han er i hvert fald 6 mdr. Min datter ammede jeg kun i 2-3 mdr hvorefter jeg ikke havde næring nok til hende <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe jeg kan - dog max et år! Hvis det bliver for hårdt fysisk eller psykisk så stopper jeg før. Men mindst 4 mdr men vil kæmpe for at nå de 6...

Du skal altså ikke have dårlig samvittighed - det er da helt normalt - tænk at du er nået så langt! Jeg har ikke tænkt mig at amme på bekostning af "livskvalitet" - bliver det for hårdt er mme en gave jeg tager imod med kyshånd. Lige nu kører det og det satser jeg på at det bliver ved med, men man kan jo aldrig vide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh hvor har jeg tænkt den tanke maaaaaange gange. Min plan var at amme så længe som muligt, dog max. 1 år..

Men jeg synes at det er fysisk hårdt lige nu. Han er enormt urolig under amningen, hiver "regnorme" avvvvv! Og han niver med gummerne( ved ikke om de kan det, men det gør naller)

Så lige nu er min holdning at jeg efter bedste evne håber på at nå 4 mdr.. Men det kan virke uoverskueligt, da amningerne er knap så hyggelige, nok nærmere lidt stressagtigt fordi det gør ondt.

Jeg har umiddelbart rigelig mælk for han tager jævnt meget på :)

(han er 10 uger)

Den første kunne jeg kun amme 3 uger, eller det kunne jeg ikke engang, men der havde han tabt sig en del og så "gav jeg op" og gav ham flaske.

Nr.2 ammede jeg fuldt i 2 mdr. Uden problemer, men stoppede da jeg gik til kontrol pga. Tidligere kræftdiagnose og skulle indlægges (uden barn)

Så lige nu er jeg ovenud lykkelig for at have ammet så fint i 10 uger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at jeg ikke høre til her, men kommer lige med mit besyv ;)

Jeg ammer stadig Maliva og hun fyldte år d. 11/9

Jeg sagde at det skulle være slut ved 6-7 måneder, men hver gang jeg prøvede at stoppe amningen, jamen så stoppede Maliva med at spise grød, mos o.lign.

Hun ville hellere sulte end at undvære brystet.

Så det er altså ikke altid lige så nemt at stoppe, så nu har jeg bestemt mig for at det bliver når Maliva siger fra. (hun skal dog ikke kunne komme gående og spørge efter det selv, der sætter jeg grænsen).

Jeg vil dog tage natamningen fra hende, så både hende og jeg kan sove igennem :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh hvor har jeg tænkt den tanke maaaaaange gange. Min plan var at amme så længe som muligt, dog max. 1 år..

Men jeg synes at det er fysisk hårdt lige nu. Han er enormt urolig under amningen, hiver "regnorme" avvvvv! Og han niver med gummerne( ved ikke om de kan det, men det gør naller)

Så lige nu er min holdning at jeg efter bedste evne håber på at nå 4 mdr.. Men det kan virke uoverskueligt, da amningerne er knap så hyggelige, nok nærmere lidt stressagtigt fordi det gør ondt.

Jeg har umiddelbart rigelig mælk for han tager jævnt meget på :)

Har du overvejet om suttebrikker kan hjælpe når det nu gør ondt? Evt hør sundhedsplejersken hvad hun tænker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stopper inden min barsel slutter og det gør den i marts 2013. Jeg har et job med skiftende vagter, så jeg synes ikk at lasse stadig ska ammes der, da det vil betyde dage hvor der ikke ammes og dage hvor der ammes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet om suttebrikker kan hjælpe når det nu gør ondt? Evt hør sundhedsplejersken hvad hun tænker

Ja, men den er han ikke begejstret for, og bliver tæt på "hys"

Men jeg fortsætter med at amme, der er bare de dage hvor jeg har lyst til at kaste håndklædet i ringen.

Tager en snak med SP på mandag når hum kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det her 12 ugers appetitspring trækker altså tænder ud, og har fået mig til at tænke på hvor længe jeg vil amme ud i fremtiden. Forestiller mig at jeg stopper med at amme hende når hun er ca. 5- 6 måneder. Dog får jeg alligevel lidt dårlig samvittighed over denne tanke, da man jo også hører om mange der gør det et helt år. Derfor mit spørgsmål. Hvor længe har I tænkt jer at amme? Eller til dem der er stoppet, hvornår gjorde i det og hvorfor?

Jeg ammede Frederik i 5½ måned, han sagde mere eller mindre selv fra, så det var meget nemt at stoppe! Jeg regner med at amme lillebror i min. 6 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter bliver 7 måneder i næste uge, og jeg ammer stadig. Hun er begyndt at spise 3 måltider om dagen, og kan da mærke det har taget toppen af amningen, men det ser ikke ud til at stoppe lige foreløbig... Jeg håber hun selv begynder at miste interessen i løbet af de næste måneder. Når hun bliver 1 år vil jeg meget gerne være stoppet, eller mindst på en enkelt amning inden sengetid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg haaber paa at kunne fuldamme Noah i 6 maaneder, derefter amme delvist til han er min. 9 maaneder. Men det ER haardt arbejde at amme og enhver skal have det godt med det. Jeg tror for mit vedkommende, at det ville vaere vaerre at staa op og varme flasker, saa natamning med b223.gif er at foretraekke.

Men jeg frygter lidt de 6 maaneder, hvor det efter sigende skulle blive alvorligt haardt med appetitspringetohmy.gif Jeg har hoert om flere, som vaagner virkelig mange gange for at maette deres poder. Jeg er saa ikke bleg for at indfoere en flaske mme, hvis vi bliver helt slidt ned til sokkeholderne af at amme om natten....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at fuld amme i 4 mdr. Herefter vil jeg afvænne hende, så hun enten får udmalket mælk eller mme fra flaske... Og så ligeså stille gå over til skemad.

Hendes far glæder sig allerede til at han kan få lov at give hende mad :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu endte min søn på flaske fra starten pga omstændighederne... men jeg havde tænkt mig at amme i 4 mdr og så ville jeg vende ham fra... nu synes jeg faktisk det er rart med flaske. min man kan give mad og det giver mig lidt mere plads... så nu er jeg faktisk i tvivl om hvorvidt og hvor meget jeg vil amme næste barn... jeg får også min nattesøvn... vi er kun oppe en gang om natten og i nat sov han faktisk igennem.. han er 7 uger. som der var en der sagde til mig "en god mor sidder ikke i brysterne" Så dårlig samvittighed skal du ikke havewink.gif anbefalingerne lyder vel egentlig også på 6 mdr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er et rigtig godt spørgsmål. Det ville være nemt hvis det bare var en knap man kunne trykke på, og så gav det hele mening.

Jeg håber på at kunne fuldamme Sophia i 6 måneder, men ikke for en hver pris. Når hun begynder at vise interesse for almindelig mad, vil jeg langsomt introducere hende for grød mm. Jeg starter på arbejde 6/6-13, hvor manden så har barsel med hende og kører hende ind i VS/DP 1/8, så der er i hvert fald en grænse for hvor længe jeg KAN fuldamme :)

Jeg har selv allergi, så tænker da på, at det gør en forskel for hende så længe jeg ammer hende (på trods af jeg altså selv blev fuldammet i et halvt år, og fik morgen- og aftentår hos mor ind til jeg fyldte 1 år og begyndte at nappe hende i :hophop , så var det slut :rolleyes ).

Har også tanker omkring tænderne, fordi MM er jo FYLDT med sukker, og er ikke sundt for bisserne, så af den årsag er der også en grænse synes jeg :)

Men håber på at fuldamme i 6 måneder uden for store problemer. Men hvis hun begynder at vågne for mange gange om natten pga sult, er det efter min mening tid til skemad. Så er jeg sgu ligeglad med, at min SP mener jeg skal fuldamme i 6 måneder koste hvad det vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammede i 8 mdr.

Tog natamningen fra ham omkring 7 mdr. Og så begyndte han selv at sige nej tak til aftentår. Derefter fik han kun om morgenen og den var nem at stoppe med.

Så her kom det ret naturligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stoppede med at amme da hun var lige knap en måned, tror jeg.... Jeg følte ikke for amningen mere, og det var slet ikke hyggeligt at give hende mad mere. Plus, at jeg så også stoppede med at producere mælk pga jeg blev ked af det og nervøs ved amningen. Så her er flasken fantastisk. Slipper for at blotte mig offentligt, mormor kan også give hende flaske, og hun sover bedre om natten ( vågner en gang, og jeg synes overhovedet ikke, at det er svært at fikse flasken om natten) Vi døjer dog lidt med maven til tider. Men er bestemt ikke ked af at jeg ikke kæmpede mere.,. Det ville have været på bekostning af mig selv og Caroline

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Caroline sover bedre, ikke mormor :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne fuldamme til Milas er 6 måneder, og så trappe ud over et par måneder. Vil gerne være stoppet helt med at amme lidt inden jeg skal starte på arbejde igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Josefine var 6 måneder tog jeg natamningen fra hende, erstattede den med vand i flaske i 3 dage, så holdt hun op med at vågne. Jeg ammede hende til hun var ca 8 måneder, der fik hun tænder og begyndte at bide av av.

Jeg har tænkt mig at gøre det samme med Mads, når de begynder at få mere alm mad, så går det lidt af sig selv synes jeg, til sidst var jeg nede på en formiddags og en aften babs til Josefine, så det var ikke svært som sådan at erstatte aften babs med en flaske og formiddags babsen med noget frugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Caroline sover bedre, ikke mormor :-D

:lolhit :lolhit :lolhit

Jeg ammede Camille til hun var cirka 4-5 uger.. Havde aldrig mælk, så hun fik lidt mme i kop fra hun var 2 dage gammel..

Havde svoret jeg ville amme, men.. Nu er jeg faktisk blevet rigtig glad for flasken :rolleyes Så får vi flere børn, er jeg ikke sikker på jeg vil forsøge flere uger med at få amningen op at køre :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fuldammede indtil 6 mdr og ammede derefter indtil 13 mdr hvor han ikke gad mere. Jeg elskede det og savner det MEGET!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit :lolhit :lolhit

Jeg ammede Camille til hun var cirka 4-5 uger.. Havde aldrig mælk, så hun fik lidt mme i kop fra hun var 2 dage gammel..

Havde svoret jeg ville amme, men.. Nu er jeg faktisk blevet rigtig glad for flasken :rolleyes Så får vi flere børn, er jeg ikke sikker på jeg vil forsøge flere uger med at få amningen op at køre :rolleyes

Ditto! Hvis jeg nogensinde skal have en til, bliver "den" flaskebarn... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil rigtig gerne fuldamme indtil 6 måneder og så fortsætte med nattår o. lign. indtil Mar er mindst 1 år.

Jeg er dog lidt skeptisk overfor om jeg kan blive ved med at mætte ham indtil de 6 mdr, for han er jo en stor knægt med en vældig appetit ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER